Урок "Розвиток мовлення. Написання есе в публіцистичному стилі"

Про матеріал
Мета уроку: ознайомити з вимогами до написання есе в публіцистичному стилі, допомогти учням зібрати матеріал для творчої роботи; розвивати вміння висловлювати в письмовій формі власні міркування, обґрунтовувати їх, виражати своє ставлення до предмета висловлювання, добирати точні й образні слова.
Перегляд файлу

Тема. Розвиток мовлення. Написання есе в публіцистичному стилі

Мета: ознайомити з вимогами до написання есе в публіцистичному стилі, допомогти учням зібрати матеріал для творчої роботи; розвивати вміння висловлювати в письмовій формі власні міркування, обґрунтовувати їх, виражати своє ставлення до предмета висловлювання, добирати точні й образні слова; збагачувати словниковий запас; розвивати образне мислення, спостережливість, уміння робити висновки; формувати ціннісне ставлення особистості до історичних, культурних і духовних надбань рідного краю.

Тип уроку: урок розвитку зв’язного мовлення.

Обладнання: роздруковані пам’ятки «Вимоги до написання есе», дидактичний матеріал (прислів’я), слайдові презентація.

Наскрізні лінії: НЛ-3. 

 

Хід уроку

І. Актуалізація опорних знань, умінь і навичок.

  1. Бліцопитування.

- Які стилі мовлення ви знаєте?

- Назвіть особливості публіцистичного стилю мовлення.

ІІ. Оголошення теми, мети й епіграфа уроку. Мотивація навчальної діяльності.

     Реалії сучасного життя вимагають від кожної людини грамотно висловлювати свої думки, аргументувати їх, відстоювати власну позицію. І сьогодні на уроці у вас буде для цього гарна нагода, тому що ми будемо вчитися писати есе.

ІІІ. Сприймання й засвоєння нового матеріалу.

  1. Пояснення вчителя.

     У перекладі з англійської, есе (essay) означає «нарис», «твір», «спробу самостійного аналізу» та «обґрунтування теоретичної гіпотези». Есе – невеликий за обсягом прозовий твір, що має довільну композицію і висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного приводу. Враження, роздуми й асоціації (на думку І.Звоненко) є «трьома китами есе», які визначають специфіку цього жанру.

  1. Ознайомлення з вимогами до написання есе (опрацювання пам’ятки).

 

Есе

Обсяг тексту

Від 0,5 до 1 сторінки.

Особливості змісту

В основу покладено роздуми автора з приводу чогось побаченого, прочитаного або пережитого особисто. Над усе цінується самостійність і оригінальність думок та оцінок. На першому плані – особистість автора.

Особливості композиції

Композиція довільна, послідовність викладу спричинена логікою авторських роздумів. Обов’язковою є аргументованість і переконливість.

Особливості стилю

Емоційність, яскрава образність досягаються вживанням метафор, порівнянь, повторів, нанизуванням однорідних членів, використанням протиставних, заперечних конструкцій.

Особливості мови

Уживання неповних речень, питальних та окличних конструкцій, риторичних звертань, запитань, тверджень. Афористичність.

Заголовок

 

 

Заголовок не перебуває в прямій залежності від змісту, він може пояснювати, що стало поштовхом авторських роздумів, передавати почуття, настрій автора тощо.

 

ІV. Робота над написанням есе.

  1. Робота над усвідомленням теми й основної думки твору.

     Тема есе, над яким ми сьогодні будемо працювати – «Земле барвінкова, дай мені здоров’я!». як ви вважаєте, яке слово є тут ключовим? Отже, саме із роздумів про роль здоров’я у житті людини ви можете почати своє есе. Сформулювати думку вам допоможуть народні приказки та прислів’я про здоров’я.

  1. Колективне формулювання тези: робота з приказками та прислів’ями.

Було б здоров’я – все інше наживемо.

Бережи одяг, доки новий, а здоров’я – доки молодий.

Без здоров’я нема щастя.

Здоров’я – найцінніший скарб.

Здоров’я – найбільше багатство.

Вартість здоров’я знає лише той, хто його втратив.

У здоровому тілі – здоровий дух.

Доки здоров’я служить, то людина не тужить.

Здоровому все здорово.

Здоров’я за гроші не купиш.

  1. Добір аргументів (перегляд слайдової презентації).

     Отож ви висловили свою думку, а тепер необхідно навести переконливі докази на її підтвердження. Мабуть, кожен із вас погодиться, що багато в чому здоров’я залежить від того, як ми харчуємося. А тому пропоную ознайомитися з традиційною українською кухнею.

  1. Словниковий диктант.

     Ви переглянули найпопулярніші страви традиційної української кухні, вживання яких є корисним для нашого організму. А зараз укладемо «чорний список» тих продуктів, які шкодять нашому здоров’ю, і одночасно будемо пояснювати їх написання.

Чипси, чизбургер, хот-дог, вермішель «Мівіна», пепсі-кола, кока-кола, сухарики, солодощі.

  1. Індивідуальна робота учнів над створенням есе.
  2. Зачитування написаних робіт.
  3. Саморедагування і переписування твору в зошит.

V. Підсумок уроку.

     1. Усна рефлексія.

- Чи сподобався вам урок?

- Пропоную вам гру «П'ять речень»: сформулюйте п'ятьма реченнями, що нового дізнались на уроці.

  1. Самооцінювання.

VІ Домашнє завдання.

Переписати есе в зошит.

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Губар Алла Анатоліївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. Лимешко Римма
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
26 квітня 2020
Переглядів
19521
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку