Конспект уроку української мови
7 клас
Навчальна програма. Українська мова. 5-9 класи. Програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання. − К.: Видавничий дім «Освіта», 2013 (зі змінами, затвердженими наказом МОН України від 07 червня 2017 року № 804).
Тема. Розвиток мовлення. Стислий письмовий переказ розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій
Мета: удосконалити мовленнєво-мислительні вміння учнів усвідомлювати тему й основну думку тексту, логіку викладу, тип і стиль мовлення, запам’ятовувати конкретні факти, послідовність викладу матеріалу; розвивати мовленнєво-комунікативні вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз розповідного тексту художнього стилю про виконання певних дій, сприймати текст, розуміти його, стисло відтворювати зміст тексту відповідно до комунікативного завдання; виховувати почуття гордості за свою державу та її талановитих людей.
Тип уроку: комбінований
Обладнання: учнівський проєкт (мультимедійна презентація), мобільний телефон для пошуку інформації в Інтернеті.
Підручник: Глазова О.П. Українська мова : підручник для 7 класу закладів загальної середньої освіти. – 2-ге вид., переробл. / О.П. Глазова. – К. : Видавничий дім «Освіта», 2020 – 256 с.
Епіграф: Кожна людина – це унікальна історія, яка заслуговує на повагу та увагу.
Ділан Томас
Перебіг уроку
І. Мотивація навчальної діяльності
Пояснити зміст епіграфа, поміркувати, як він може бути пов’язаний із сьогоднішнім уроком.
ІІ. Оголошення теми й мети уроку
ІІІ. Актуалізація знань
1. Повторення вивченого про текст засобами LearningApps.org:
2. Опрацювання теоретичних відомостей про художній стиль та розповідь як тип мовлення на форзаці підручника.
ІV. Сприйняття й засвоєння учнями навчального матеріалу
1. Опрацювання теоретичної довідки на с. 56-57.
|
|
2. Повідомлення учнів про особливості простого й складного плану прочитаного (прослуханого тексту).
3. Ознайомлення з текстом «Дивіться, це наша Україна!» (вправа 297, с. 138).
ДИВІТЬСЯ, ЦЕ НАША УКРАЇНА!
Коли люди бачать роботи Тетяни Протчевої, у них теплішає на душі. Вишивані краватки до ділового костюма популярні не тільки серед високопосадовців, їх охоче одягає молодь: студенти і старшокласники. У створених майстринею вишиванках приємно, комфортно. Для людей будь-якого віку її вишивка — і оберіг, і радість.
Давні традиції Тетяна поєднує з новими технологіями. Візерунки розробляє на комп’ютері, який схему орнаменту розкладає на 487 відтінків кольорів. А от за основу своїх робіт майстриня бере давні узори з домашнього архіву своєї мами.
Презентуючи нашу культуру на зарубіжних виставках, майстриня зрозуміла, що іноземці не знають, де наша країна на карті. Тому вишила карту України.
Головний інженер Інституту картографії радо подарував Тетяні ідеально вивірену карту, яку вишивальниця відтворила в масштабі 1: 2,5000000.
Карту України вигаптовано червоно-чорними нитками, оздоблено 140 каменями Сваровські та звичними для українських декоративних виробів китицями. Великим каменем Сваровські позначено Київ, меншими — регіони, блискучим камінням карту прикрашено по контуру. Карту майстриня вишила люрексовим шовком, який світиться в темряві, написи зробивши латиницею.
Нещодавно майстриня удосконалила свій проєкт, вишивши QR-код, що дозволяє за допомогою Інтернету прослухати запис гімну України.
Карта — проєкт не комерційний, а іміджевий. Вишивальниця не хоче розлучатися зі своїм витвором, охоче демонструючи його на зарубіжних виставках (З вебсайту «Рукотвори»).
4. Словникова робота: краватка, оберіг, масштаб, інженер, вигаптувати, китиця, люрекс, латиниця, комерційний, іміджевий.
5. Презентація учнівського проєкту «Тетяна Іванівна Протчева — українська майстриня художньої вишивки» (нижче інформація з учнівського проєкту.)
|
Тетяна Іванівна Протчева (нар. 1962, Київ) — українська майстриня художньої вишивки. Себе Тетяна Протчева називає майстринею сучасної вишивки. Вона зуміла розробити й запатентувати бренд GLOW ART (мистецтво світіння). Новизна й унікальність її творчості в тому, що вишиті роботи Тетяни світяться в темряві й навіть співають і танцюють. Майстриня їх представляла в багатьох країнах, зокрема США, Японії, Китаї, Бразилії Великобританії, Австралії. Художниця-дизайнерка Тетяна Протчева зізнається: «Мрію відправити на Місяць власноруч вишитий QR-код з інформацією про Україну».
|
|
|
V. Формування знань, умінь, навичок
1. Робота в групах з пошуку інформації в Інтернеті.
1.1. Інститут картографії.
1.2. Каміння Сваровські.
1.3. Карта України у творах мистецтва.
2. Повторне читання тексту «Дивіться, це наша Україна!» (вправа 297, с. 138).
3. Складання складного плану.
4. Стислий письмовий переказ тексту за планом.
VІ. Підбиття підсумків уроку. Рефлексія
1. Метод «П’ять пальців».
2. Колективний сенкан «Стислий переказ».
Стислий переказ. Непростий, цікавий. Розвиває, виховує, удосконалює. Навчає уникати зайвого багатослів’я. Творчість.
|
VІІ. Домашнє завдання
1. Повторити вивчений теоретичний матеріал на с. 56-57.
2. Написати есе на одну з тем: «Улюблена справа кожному цікава», «Наш сімейний оберіг», «Вишиванка – генетичний код української нації».
3. *Розробити власний бренд, який змогли б запатентувати в майбутньому (на зразок GLOW ART).
Список використаних джерел
1. https://learningapps.org/7740442
2. https://glowart.uamodna.com/
3. http://ukrainka.org.ua/node/1876