1
ТЕМА: Розвиток зв’язного мовлення. Вивчаймо мову природи (написання есе за темою «Небезпечні тварини»)
МЕТА: навчити визначати риси тварин, доводити власну точку зору, мотивувати «за» і «проти», писати есе українською та англійською мовами;
розвивати зв’язне мовлення, уміння доводити поставлену тезу, чітко й правильно добирати аргументи, використовуючи слова - зв’язки; формувати компетентісний підхід до розгляду проблеми;
виховувати позитивне ставлення до життя, бажання зберегти природні ресурси, критичне мислення, здатність розв'язувати проблеми, бажання працювати в колективі та вміння навчатись протягом життя.
ОБЛАДНАННЯ: тема на дошці двома мовами, дидактичний матеріал на партах, ноутбук, відеофайли, допоміжні матеріали.
ТИП УРОКУ: комбінований.
ВИД УРОКУ: нестандартний інтегрований урок української та англійської мови.
Be a part of the sollution, not part of the pollution (європейське прислів’я)
ХІД УРОКУ
Пояснення на дошці:Есе́ (фр. спроба, начерк) — невеликий за обсягом прозовий твір з довільною композицією, що висловлює індивідуальні думки та враження з конкретного питання.
Риси есе:
І. Підготовка до сприймання. (прослуховування голосів диких тварин, матеріал Ютубу https://www.youtube.com/watch?v=5K0z_wnBTa8)
ІІ. Мотивація.
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. У багатьох країнах світу, а також в Україні нині постає проблема боротьби із забрудненням довкілля, глобальним потеплінням, а також співіснування на планеті людей і диких тварин. Чи можемо ми започаткувати визначення «Be a part of the sollution, not part of the pollution» (Діти схвалюють пропозицію). Дозвольте також представити вам незвичайних гостей, які нас з дечим познайомлять і навіть дечому навчать: собака – танцювака, пластиліновий слон, крокодил. На вас також чекає загадковий квест.
ІІІ. Оголошення теми і мети уроку.
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. У такому разі ви сьогодні отримаєте нагоду висловити свої думки як рідною, так й іноземною мовою, написавши есе «Вивчаймо мову природи». Наша мета – визначити, за яких умов дикі тварини становлять загрозу життю людей. Що ж потрібно робити, щоб не зазнати нападу хижих тварин, як себе правильно поводити, якщо зустріч із дикою твариною все ж відбулася. У цьому нам допоможуть різні цікаві види роботи. Отож – до діла. Хижих тварин на світі є багато, про це сьогодні ми почуємо розповідь англійською мовою.
2. At home you have learnt a poem. The task is to name which environmental problem is mentioned in each piece of poetry.
***
The fish in the sea are dying
From the pollution we create
We’ve got to stop polluting
Before it’s too late
***
Our planet is in trouble
It gets worse every day
We have to help our planet
In every possible way
***
In the woods and forests
They’re cutting down the trees
We’ve got to save the forests
Everyone agrees.
***
The hole in the ozone layer
Is getting bigger every day
We’ve got to stop air pollution
We have to find a way
3. Discussion . Which environmental problem is mentioned in each piece of poetry?
P1. There mentioned such ecological problems as water pollution, deforestation hole in the ozone layer , air pollution.
P2. Our environmental includes the whole planet its population the Nature, animals, birds and fish. Do all of them live a happy and healthy life? Let’s speak about it.
P3. I think animals are not happy because hunters often kill them.
P4. I agree with you, many animals are endangered because people are destroying their natural habitat.
P5. In my opinion, birds are not happy, because many species of birds are in danger of extinction.
P6. Really, we have only our planet to live, so we must take care of it.
P7. If we pollute our planet, we’ll destroy ourselves too.
P8. If people cut down trees they won’t have enough oxygen in the air.
P9. If we throw rubbish everywhere, we’ll destroy nature.
P10. People cut down trees and destroy the habitat of many wild animals. Let’s review predators which are dangerous. Who knows?
P11. I know : lynx, great white shark, alligators, wild turkeys, elephants, lions, tigers.
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Дякуємо, любі друзі, за змістовну інформацію. А які ж хижаки є в Україні?
Перегляд презентації «Топ небезпечних тварин України» .
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Отож нині нам випала слушна нагода ближче, а головне, без шкоди для здоров’я, познайомитися з небезпечними тваринами Черкащини.
Відгадайте загадки.
Клишоногий, волохатий, влітку спритний та завзятий, ну а взимку, лежебока, у барлозі гріє боки. (Ведмідь)
Вдалині посеред ночі засвітились хижі очі. Від його пісень у звірів морозець біжить по шкірі. (Вовк)
Він ікластий і сердитий, Дуже любить землю рити. Жолуді весь час шукає й малюків смугастих має. (Кабан)
Має жало ядовите, Як вірьовка в’ється. Спритна, влучна та холодна. Як вона зоветься? (Гадюка)
(ГРУПОВА РОБОТА ( В ЧЕТВІРКАХ) З КАРТКАМИ «ХИЖІ ТВАРИНИ: ВОВК, ВЕДМІДЬ, КАБАН, ГАДЮКА)
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Тож варто перевірити виконання вашої роботи. (Учні зачитують результат).
4. Now, you are going to watch some video about how to survive wild animal attack. Your task is to watch the video and complete the tablet on the board.
Shark
If you meet face to face with a shark you
should -hit its eye and move slowly |
shouldn’t -try to escape in a panic |
Kangaroo
should -cough - slowly back away |
shouldn’t -run |
Lion
should -maintain an eye contact -try to look more massive -speak in a loud voice |
shouldn’t -run away |
Elephant
should -pay attention to the body language -try to find, barrier between you and the elephant |
shouldn’t -run away |
Rhinos
should -hide behind a tree |
shouldn’t -run away |
Hippos
should -climb a tree, rock, or a steep hile |
shouldn’t -try not to enter the pushes |
Bulls
should -stay straight and still - throw the thing as far away from you us possible |
shouldn’t -run away |
Jellyfish
should -wash the body with salt water -move the remaining parts of a jellyfish |
shouldn’t - |
Alligators
should -hit it eyes -make much noise |
shouldn’t -don’t create splashes -shouldn’t shout |
Snakes
should -stomp your feet -wash the bite with water |
shouldn’t -suck the poison out |
Beers
should -fall to the ground and cure into a ball -pretend to be dead |
shouldn’t -run |
Gorillas
should -sit down and be quite, try to whisper -cure into a ball |
shouldn’t |
Bees
should -hide in a dark place |
shouldn’t
|
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Прошу звернути увагу на оформлення титульної сторінки картки, з якою працювали, хто намалював цю незвичайну і приємну істоту? Звичайно ж Марія Приймаченко. Згадаймо, що «звірина серія» народної мисткині - явище унікальне і не має аналогів ні у вітчизняному, ні у світовому мистецтві. Це самобутні образи, хоча й мають деяку спільність із фольклорними картинками. А ось ці фантастичні звірі - це витвір уяви художниці. Таких тварин не існує у природі - порівняння тут зайві. «Дикий чаплун» - від слова чапати - таку назву придумала Примаченко одному із звірів, акцентуючи увагу на його лапах, що здатні продиратися крізь таємничі хащі життя. «Гороховий звір» - найліричніший образ: у нього великі вуха і грива як у лева, тулуб прикрашають червоні «яблука», на чолі, переніссі і щоках - трикутники ластовиння та рожеві лапи, що закінчуються чи то кігтями, чи то клешнями, круглі чорні очі дивляться допитливо, сам він - яскрава кольорова пляма – ніби зітканий із сонячного проміння і рожево-червоних хмарин. Зелені стручки гороху, в якому він живе, підкреслюють, що він не хижий, бо харчується рослинами. Фантастичні звірі Марії Приймаченко - це заклик до гармонійного життя з природою, з усім живим на планеті.
5. Reading the text “Dangerous Predators” (підручники Choises)
Read the text and do exercise 1.
Завдання, що сприяють розширенню свідомості і зміні реальності
(Інтерактивна вправа із електронною іграшкою).
УЧЕНЬ. Сьогодні я не можу представити вам справжнього вовка, але до нас у гості завітав його найближчий родич – собака, та ще й незвичайний, це іграшка – робот, який знає англійську мову. (Виступ Горяінова Гліба). А зараз сюрприз від нашого гостя, собаки – танцюваки. Тож – фізкультхвилинка.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА. РУХАНКА.
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Також до нас у гості завітав ще один гість – ось цей чудовий слон. Яка частина тіла відрізняє його від інших тварин (хобот). А тепер обіцяний квест: знайдіть у класній кімнаті речі, які нагадують хобот слона, бо, мабуть, і зроблені за його принципом. (Діти знаходять гофровану трубку до пилосмока, шматок гофри для сантехніки)
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Сьогодні на нас чекає ще одна приємна несподіванка: це розповідь нашого однокласника, завзятого рибалки, Юри Шуландта про хижих риб наших водойм. (Розповідь про щуку- гіганта та розв’язування математичної задачі)
ЮРА – РИБАЛКА. У кінці минулої весни, у день відкриття риболовлі, який збігався з днем народження мого дідуся Олександра Володимировича Шуландта, ми з бабусями й дідусями двома човнами випливли дуже рано на річку Дніпро. Передчували великий улов. Перепливши через форватер, де пропливав величезний круїзний лайнер, ми продовжували рух через канал жерехів. Але жерехів ми навіть не намагалися спіймати, вони, хоч і величенькі, але дуже лякливі. Подолавши шлях через канал, дісталися до місця, де часто бувають «окуневі бої»: зграя цих хижих риб взяла у кільце риб – малюків і почала їх їсти. А ті рибки, що жвавіші, змогли прошмигнути крізь хижаків. Окуні почали переслідування. На воді це мало дуже цікавий вигляд. Із води то тут, то там вискакували маленькі рибки. Але окуням не судилося повернутися додому живими, бо недалеко від нашого човна підскочила метрів на два величезна щука - і декілька рибок і невеликий окунь зникли у її зубатій пащі. Ми насторожилися. Все стихло. Потроху прокидаючи спінінгами кожний виділений сектор, я відчув коливання: хтось невеличкий причепився на мій попер. Напевно, окунчик. Я потягнув його і побачив, як за моєю здобиччю, розсікаючи воду, пливла щука, роззявивши величезну пащу. Раз – і мій спінінг зігнувся, затріщав, ледве не зламавшись. Щука потягнула попер, окунь зміг утекти. Я мало не випав із човна. Тягали ми щуку двадцять хвилин. Мій спінінг зламався, але щука не зірвалася. Ми усі стомилися, але й вона також. Витягли ми її руками, у підсаку вона не влазила. Ця щука – офіційно була визнана найбільшою, спійманою на попер, у тих дніпровських краях біля села Сокирне. Якби вона не віднерестилася, важила би мінімум – десять кілограмів, але під час нересту вилов риби заборонений. А так мій рекорд – 5 кілограмів 285 грамів.
ЗАДАЧА ПРО ЩУКУ.
ІНФОРМАЦІЯ:
Протягом першого року виростає до 25-30 см вагою до 200-300 г,
Протягом другого року 25-45 см вагою до 600 – 1500 г.
На третій рік 45- 60 см вагою 750- 2100 г
До десяти років – 1 м вагою 10 – 12 кг за сприятливих умов.
За 10 років щука виростає до 12 кілограмів, за скільки виросла щука, піймана Юрієм, якщо її маса становила приблизно 5 кілограмів 300 грамів.
Складання пропорції 10 років – 12 кг
Х - 5 кг 300 г
Отже, 7 років і 6 місяців.
6. Listening “ The Earth Song”.
Listen to the song and complete the tablet.
УЧИТЕЛЬ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ. Після таких зворушливих слів Майкла Джексона ми приступаємо до заключної частини нашого заняття – написання есе. «Вивчаймо мову природи». До вашої уваги ще одна корисна інформація - презентація «Вовк» (Каріна Козаченко). Щоб краще справитись із написанням есе, слід взяти гарний розгін, отож – робота в групах із прислів’ями. (Робота з картками)
Записати слово «ВОВК» у потрібній формі в подані прислів’я
Не будь бараном, то й ___________не з'їсть.
Біда вівцям, де ______________ пастухом.
Блудна вівця - _______________вечеря.
Дай, Боже, нашому теляті ____________ з'їсти.
З телячим хвостом у _____________ не сунься.
Кобила за __________ гналась та _________ в зуби попалась.
Кобила з _____________ тягалась - хвіст та грива осталась.
Коза дере лозу, а _________ козу, ___________ пастух, пастуха пан, пана юрист, а юристу чортів триста.
Напоїш цапа вином, то він і на _______________полізе.
Як ____________не годуй, а він усе в ліс дивиться.
Хоч_____________ кобилу з'їли, так ми воза не дали.
Записати слово «ГАДЮКА» у потрібній формі в подані прислів’я
Вигрій _______________за пазухою, а вона тебе вкусить.
____________ за пазухою носить.
______________- як не вкусить, то засичить.
На всяку _______________ є своя рогатина.
У ______________ нема іншої науки, ніж кусати.
Ужалений ___________________ боїться і вірьовки.
Записати слово «ВЕДМІДЬ» у потрібній формі в подані прислів’я
______________не налигаєш.
_____________ ніколи не вмивається, та гарно почувається.
Де _______________, там і шкура.
Де й ділась ________________ натура.
Не діли шкуру невбитого _______________________.
Тягли _____________ до меду та урвали вуха, тягли ____________ від меду та урвали хвіст.
І ____________________ вчать танцювати.
_________________ танцює, а циган гроші бере.
Як на _________________ мала галуза впаде, то він гарчить, а як велика, то мовчить.
Ревів _____________не тому, що бджоли покусали, а тому, що меду узяти не дали.
У ___________________ десять пісень і все про мед.
Чи хто видав, щоб _______________ щебетав?
Записати слово «КАБАН» у потрібній формі в подані прислів’я
Свиня їсть та дякує, а ____________лає, що помий немає.
________________________, коли в болоті, мовить, що в золоті .
_________________дикий, хвіст великий.
Хвалиться свиня, що в неї хата своя, а як ________- то чу-чу в бур’ян.
Цар — як ____________, а цариця — як печериця.
Так піна кана, немов із пащі _____________.
У. (Робота в парах) Написання есе на чернетках.
УІІ. Зачитування чорнових варіантів робіт. Обговорення. Корекція. (колективна робота)
Прокоментуйте роботу товариша у запропонованому порядку:
УІІІ. Підведення підсумків. Оцінювання. (Учні коментують роботу товариша,звертаючи увагу на ключові моменти: наявність вступу, основної частини, висновку; перелік причин до тези, використання лексики, висловлення власних думок, сподобалось чи не сподобалось есе)
ІХ. Домашнє завдання. Оформити есе в чистовому варіанті. Зберегти поради щодо написання роботи в особистій папці.
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА