ТУЧИНСЬКИЙ НАВЧАЛЬНО-РЕАБІЛІТАЦІЙНИЙ ЦЕНТР
СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ. СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ ІЗ СУРЯДНИМ І ПІДРЯДНИМ ЗВʼЯЗКОМ
( 9 КЛАС)
Підготувала
вчитель української мови та літератури
Журомська Тетяна Олександрівна
2019
Тема. Складне речення. Складні речення із сурядним і підрядним зв’язком
Мета:
- закріпити знання учнів про складне речення, його види та ознаки;
Тип уроку: закріплення вивченого матеріалу
Форма уроку: урок-квест
Обладнання: мультимедійна дошка, індивідуальні картки
Хід уроку:
І. Організаційний момент.
Привітання, організація свого робочого місця. Учні сидять колом.
ІІ. Перевірка домашнього завдання.
ІІІ. Повідомлення теми та мети уроку.
Сьогодні в нас незвичайний урок, тому що на нашому уроці присутні гості, тому нам потрібно показати, що ми вже навчилися, що вміємо. А для цього нам потрібно….
А для чого нам потрібні знання?
Щоб бути грамотними, уміти спілкуватися, логічно викладати свої думки, правильно застосовувати речення в мовленні, створювати власні висловлювання…) (СЛАЙД 1)
Отже, тема нашого уроку «Складне речення. Складні речення з сурядним і підрядним звʼязком».
Епіграфом нашого уроку стане вислів одного з найбільш знаменитих і успішних людей всього світу Генрі Форда: (СЛАЙД 2)
Зібратися разом – це початок,
Триматися разом – це прогрес,
Працювати разом – це успіх.
Сьогодні на уроці ви маєте можливість стати учасниками справжнього мовного квесту. (СЛАЙД 3)
А що ж таке квест? Квест – це своєрідне змагання , основою якого є послідовне виконання завдань командами або окремими гравцями.
Отож, мета нашого уроку-квесту – знайти скарб. Яким він буде, ми дізнаємося в кінці уроку. Для того, щоб отримати скарб, нам необхідно виконати завдання. За кожне правильно виконане завдання ви отримуватимете частинки пазлу, з яких потім ми складемо ключ до нашого скарбу.
Отож, діти, що ви очікуєте від нашого уроку? Я, наприклад, очікую, що ми закріпимо ваші знання про складне речення… (СЛАЙД 4)
Для того, щоб виконувати завдання, пригадаємо теоретичний матеріал.
IV. Актуалізація опорних знань.
Записуємо дату (СЛАЙД 5)
Вправа «Принцип Попелюшки». На листочку записані різні сполучники. Потрібно поділити їх у дві колонки 1) сполучники сурядності; 2) сполучники підрядності (СЛАЙД 6)
І, але, тому що, оскільки, бо, проте, то…то, однак, щоб, як.
Отримуємо частинку пазла.
V Закріплення знань умінь і навичок
Кожна пара отримує конверт із завданням. Потрібно правильно і швидко відновити речення. Один учасник із пари записує своє речення на дошці, підкреслює граматичну основу, доводить, що речення складне і називає вид складного речення.
Перевіримо завдання (СЛАЙД 8)
Отримуємо частинку пазла.
На мультимедійній дошці зображені речення. Укажіть сполучник, за допомогою якого можна поєднати подані прості речення в складне.
Отримуємо частинку пазла.
Отримуємо частинку пазла.
Установити відповідність між реченням і схемою.
А. , і .
Б. , , , .
В. , .
Г. , бо .
Д. , і , .
Отримуємо частинку пазла
Перевірка завдання (СЛАЙД 12)
Давно закінчилася злива, і посміхнулося сонце.
Отримуємо частинку пазла.
VI Підсумок.
Діти, ви погоджуєтесь з цим? Обгрунтуйте. А в додаток до скарбу ви отримуєте оцінки.
VII Домашнє завдання.
VIII Рефлексія. Метод «Мікрофон». (СЛАЙД 14)
Сьогодні на уроці я:
Навчився…
Я зрозумів, що…
Я відчув, що…
Урок зацікавив мене тим, що…
Мені видалось найважливішим…
(СЛАЙД 15)