Урок Складнопідрядне речення з кількома підрядними

Про матеріал

Тематичний урок. На основі відомостей про торти, пояснюється матеріал про складнопідрядне речення з кількома підрядними, використовується додатковий матеріал , а не робота з підручником. Діти діляться своїми вподобаннями.


Перегляд файлу

Тема. Складнопідрядне речення з кількома підрядними

Мета: пояснити характер взаємозв’язку головного і підрядних речень у складнопідрядних реченнях з кількома підрядними, дати поняття про послідовну, однорідну й неоднорідну підрядність; формувати вміння визначати вид підрядності; розвивати навики синтаксичного розбору складнопідрядних речень, креслення схем речень; збагачувати уяву, емоційну сферу; на основі дидактичного матеріалу виховувати повагу до таланту майстрів кондитерських виробів.

Хід уроку.

І.Організаційний момент

Всі сідайте тихо, діти.

Домовляємось не шуміти.

Тож гаразд, часу не гаймо

І урок розпочинаймо.

ІІ.Емоційне налаштування.

Історія виникнення цього виробу, почалася приблизно 2000 років тому назад. Точна дата невідома, тому що залишається невирішеним питання, які інгредієнти входили в склад справжнього виробу. Рецептом деяких найперших кондитерських виробів була комбінація муки, меду, горіхів, яєць, молока та інших ароматизаторів. Лише після  випікання виробу з ними  були добавлені фрукти. Мука – це головний інгредієнт, який зробив випікання тортів можливим.

 А ми маємо з’ясувати інгредієнти складнопідрядного речення для того, щоб визначити, що можна додати до рецепта, щоб створити новий торт.

ІІІ.Актуалізація набутих знань, умінь і навичок.

Вам я запропоную вибрати зображення торта ,за яким сховане питання, на яке ви маєте дати відповідь(діти вибирають тортики і дають відповіді на питання після хвилинної підготовки)

  1. Яке речення називається складним?
  2. На які види поділяється складне речення?
  3. Чим відрізняється складносурядне речення від складнопідрядного?
  4. Які є види складнопідрядного речення?
  5. Назвати види складнопідрядних обставинних?
  6. Які засоби зв’язку використовуються для зв’язку головної частини з підрядною?
  7. Яка різниця між означальними і обставинними?
  8. Що може допомогти поставити питання від головної до підрядної частини?

(відповіді учнів)

Добре, ось ми і з’ясували наші інгредієнти основного торта, який ми сьогодні будемо готувати. Відкриваємо зошити, записуємо число, класна робота і тему уроку.

ІУ. Оголошення теми, мети уроку.

У. Вивчення нового матеріалу.

Випікання тортів вперше прийшла в голову ця ідея грекам. Археологи знайшли в їхніх селах простенькі тортики, які були вироблені із м’яких зерен.

 Починаючи з 1900-х років рецепти тортів ставали складнішими. Велика кількість типів муки , способів її обробки та способи приготування тіста- все це зробило торти такими, які є вони сьогодні.

Тому ми теж почнемо з простенького і закінчимо більш складнішим реченням та схемою.

1) Пояснення вчителя на основі таблиці.

Зараз існує багато способів випікання , які полегшують роботу кондитера, який вдається навіть до екстравагантних рецептів.

        яких?                           якого?                                          

 

[…способів..], (які…..кондитера), (який…)                                              послідовна підрядність

 

 

 

 

Щоб воно підійшло ,тісто замішували на дріжджах, які попередньо заливали  молоком.

з якою метою?         яких?

 

Щоб(…)[…на дріжджах], (які …).                                                     неоднорідна підрядність

 

Першими  формами  для випікання тортів були каструлі, які мали круглу форму і які були без дна

                  які?

 

[….каструлі], (які…) і  (які….)                                                      однорідна підрядність

 

 

 

 

 

Восковий папір, який служив  дном, замінила кругла каструля, яка мала вже дно.

   який?                            яка?

 

[..папір, (який…)…каструля],(яка ….)                                         неоднорідна підрядність з розірваною структурою

 

 

 

 

 

 

Ось так була народжена форма для випікання. І наступним великим покращенням в рецептах було винайдення соди і порошка для випікання.

 Для нас великим покращенням у вивченні навчального матеріалу є підручник, у якому ви знайдете теоретичний матеріал на с. 102. зверніть увагу на табличку, де написано порівняйте.

2). Робота з підручником.

ІУ. Виконання вправ на закріплення вивченого.

Психологи стверджують, що вибір солодощів може розповісти про характер людини.

  1. Робота біля дошки

Бісквітно- кремовий тортик залюбки з’їли б товариські люди, котрі сприймають життя як гру, котрим подобається жартувати і дивитися на світ крізь  «рожеві окуляри»

Безе печуть для тих, чиї почуття, які заховані під маскою, знаходяться під контролем.

Пісочний торт подобається людям, яких цікавить усе нове й нерозгадане і які люблять порядок.

Якщо ваша близька людина належить до тих людей, які купують пташине молоко, підбадьорте її і навчіть не помічати маленьких похибок, тому що ідеальних людей немає.

Шоколадні тортики для творчих людей, жвавих та легковажних, які легко йдуть на контакт, які хочуть створювати щось нове.

Фруктовий торт обожнюють люди, котрі вміють дарувати тепло, яке створює затишок.

  1. Країна Гурманіка

(кожній дитині дано зображення тортика на якому записано речення і прикріплено три варіанта відповіді. Серед них лише одна правильна)

1.Торт «Захер» являє собою шоколадний бісквітний корж, який має один або два слоя абрикосового конфітюру, який вкритий зверху і по боках шоколадною глазур’ю.                                                                  

2.Найвищий торт, який був випечений в США, був більше як тридцять метрів і який складався зі ста ярусів.

3.Найважчий торт, який був випечений також в США, важив більше пятидесяти тон  і одна із основних частин цього шедевра складалася із морозива, що нагадувало зображення штата на географічній карті                                 

4.Найдовший торт, якого довжина двісті сорок шість метрів, виготовили перуанські кулінари, які прикрасили його цукатами і кремовими трояндами, розділивши на п'ятнадцять тисяч шматків і пригостивши всіх дітей Перу, які святкували свій день народження в цьому місяці.

5.Якщо вернутися на декілька століть назад, то в Росії поняття «торт» не існувало, хоча вони не залишались осторонь солодких рекордів.

6. «Пиріг нареченої» робили круглої форми, що символізувало сонце, яке означало благополуччя, здоров’я і плодючість.

7. Саме в Лондоні з’явились  перші багатоярусні торти, які інколи ввозять в залу, де проходить свято, на спеціальних візочках, тому що вони крихкі і великої ваги.

8.Торт, який завдячує своїй назві місту «Неаполь», де його виготовили, має назву «Наполеон».

Речення записати в зошит і записати схему яку підібрали. Зробити синтаксичний розбір складнопідрядного речення.

У.Підсумок уроку.

Складнопідрядне речення з кількома підрядними відрізняється від складнопідрядного  речення з однією підрядною тим, що…

Для складнопідрядного речення з кількома підрядними характерні такі підрядності…

Я бажаю вам , щоб ваше життя було, як торт «Наполеон», який має багато слоїв , адже наше життя циклічне, і одна подія змінює іншу, але повторює вже подію, яка відбулася. Ми повинні пам’ятати ці події  – це головне в житті.

УІ.Домашнє завдання.

Вивчити правила параграфа 20, написати твір-мініатюру про свій улюблений торт, використовуючи складнопідрядні речення з кількома підрядними

 

doc
До підручника
Українська мова 9 клас (Глазова О.П.)
Додано
12 липня 2018
Переглядів
762
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку