ЛІТЕРАТУРНЕ ЧИТАННЯ
3 клас
Використано:
– підручникНауменко В. О.Літературне читання для загальноосвітніх навчальних закладів із навчанням українською мовою для 3-ого класу (К.: Генеза, 2013);
Хрестоматія для читання,(3−4кл.,Л.−2016).
Розподіл годин: І семестр –3 год на тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень
№ п/п |
Тема уроку |
Матеріал до уроку |
Дата |
Скори-гована дата |
|
|
І семестр З народного джерела Світ народних казок |
|
|
||
1 |
Знайомимося з новим підручником «Літературне читання» і посібниками до нього. Як народилися казки |
Підручник «Літературне читання», «Зошит з літературного читання», «Перлинка», усна народна творчість у різних видах мистецтв, прислів’я, приказки. Василь Скуратівський «Вересневий час – сім погод у нас» (підручник – с. 4, «Перлинка» – с.4–6) |
|
|
|
2 |
Де сила не візьме, там розум допоможе. Казки про тварин. Вчинок персонажа |
Казки про тварин. «Їжак та заєць» (підручник – с. 6–8) |
|
|
|
3
|
Порівнюємо казки з різними персонажами, але схожими вчинками. Тема і основна думка казки |
«Лисиця та рак» (підручник – с. 9–10) |
|
|
|
4 |
Урок позакласного читання. Людина створила книжку |
Виставка дитячих книг, їх презентація. «Сторінками прочитаних творів влітку». «Дві сторони книги» В.Сухомлинський |
|
|
|
5 |
Чарівні казки. Чарівні перетворення в казці |
Чарівні казки. «Про Оха-чудотвора» (підручник – с.11–15) |
|
|
|
6 |
Узагальнення знань про особливості казки про тварин і чарівної казки |
Повтори і пригадай (підручник – с. 15) Перлинка с. 20-23 |
|
|
|
|
|||||
|
З літературної скарбниці Світ літературних казок |
|
|
||
7 |
Що і як будемо читати в розділі «З літературної скарбниці» |
Божена Німцова «Лісова німфа» (с.40 Перлинка) |
|
|
|
8 |
Казки зарубіжних письменників. Казка «Бременські музиканти», записана братами Грімм |
Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» (підручник – с.33–35) |
|
|
|
9 |
Казки всесвітньовідомого данського казкаря Г. К.Андерсена. Андерсен звертається до кожного з нас: бережи природу, бережи життя. Контрольна робота 1 аудіювання (письмово)
|
Г. К. Андерсен. «Ромашка» (підручник – с.36–41)
|
|
|
|
10 |
Урок позакласного читання. Продовжуємо зустрічі із зарубіжними письменниками |
Нузет Умеров збірка «Золота |
|
|
|
11 |
Аналіз к. р. Коли твір відкриває свої таємниці. Тема краси життя, краси природи на прикладі життя ромашки, ставлення до неї людини в творах різних жанрів |
Г. К. Андерсен «Ромашка» (підручник – с.36–41) |
|
|
|
12 |
Чарівний світ героїв Джанні Родарі |
Джанні Родарі «Чародійна палиця» («Перлинка» – с. 33–35) |
|
|
|
13 |
Астрід Ліндгрен |
«Малий Карлосон,що живе на даху»(с.32-Перлинка) |
|
|
|
14 |
Читаємо про пригоди Піноккіо |
КарлоКолодді«Пригоди Піноккіо» |
|
|
|
15 |
Читаємо про пригоди Піноккіо |
Карло Колодді «Пригоди Піноккіо» |
|
|
|
16 |
Узагальнення знань учнів з теми: «Казки зарубіжних письменників» |
|
|
|
|
|
Казки українських письменників |
|
|
||
17 |
Читаємо казки Івана Франка. Хочеш мати друга, будь з ним щирим |
Іван Франко «Лисичка і Журавель» (підручник – с.68–70) |
|
|
|
18 |
Читаємо Лесю Українку, читаємо її казку |
Леся Українка «Казка про Оха–чудодія» (підручник – с.70–74) |
|
|
|
19 |
Казки Василя Сухомлинського із Школи під Голубим небом
|
Василь Сухомлинський «Дід Осінник», «Снігуроньчина пісня» (підручник – с.74–77) |
|
|
|
20 |
Художній світ пізнавальних казок Оксани Іваненко із збірки «Лісові казки» |
Оксана Іваненко «Синичка» (підручник – с.77–81) |
|
2 |
|
21 |
Урок позакласного читання. У читальному залі бібліотеки |
Сторінками дитячих журналів «Пізнайко», «Соняшник» |
|
|
|
22 |
Контрольна робота: навички читання мовчки (письмово)
|
Твір на вибір вчителя (250–310слів)
|
|
|
|
23 |
Аналіз к. р. Читаємо і порівнюємо твори різних жанрів, які мають спільне у сюжеті, створення художніх образів |
Василь Симоненко «Подорож у країну Навпаки»(с.52-Перлинка») |
|
|
|
24 |
Пізнавальна казка Леоніда Шияна. Контрольна робота: усний переказ прочитаного твору |
Леонід Шиян «Пригоди Босмінки» (дитинча дафнії), про світ річкових тварин |
|
|
|
25 |
Урок позакласного читання. Коли твір відкриває свої таємниці. Казки українських письменників. |
|
|
|
|
26 |
Узагальнення знань учнів із теми «Казки українських письменників» |
Повтори і пригадай (підручник – с.83)Тестове опитування. |
|
|
|
|
|||||
|
Байки. П’єси |
|
|
||
27 |
Байка. Видатний український байкар Леонід Глібов. Контрольна робота: навички читання вголос (усно)
|
Байки. Леонід Глібов «Коник-стрибунець» (підручник – с.91–93) Твір на вибір вчителя (180–210 слів) |
|
|
|
28 |
Не бути байдужим, самовпевненим, злим. Про це переконливо веде мову в байці Леонід Глібов. Контрольна робота: навички читання вголос (усно)
|
Леонід Глібов «Чиж та Голуб» («Перлинка» – с. 45–46) Напам’ять
Твір на вибір вчителя (180–210 слів) |
|
|
|
29 |
Урок позакласного читання. На які питання дають відповідь казки українських письменників? |
|
|
|
|
30 |
Байки Павла Глазового |
Павло Глазовий «Глибинна мораль» («Перлинка» – с.47) |
|
|
|
31 |
П’єса. П’єса-казка |
Леся Мовчун «Горіхові принцеси» (підручник – с. 95–99) |
|
|
|
32 |
П’єса-казка Олександра Олеся. Аналіз та розігрування п’єси |
Олександр Олесь «Ведмідь в гостях у бабусі» («Перлинка» – с. 48–56) |
|
|
|
33 |
Узагальнення знань із розділу |
Повтори і пригадай (підручник – с. 99)Тестове опитування |
|
|
|
|
Світ поезії |
|
|
||
34 |
Поетична майстерня. Пейзаж у художньому творі. Вечір в поезії Павла Тичини |
Павло Тичина «Пастелі» (підручник – с. 101–102) |
|
|
|
35 |
Вечір в поезії Володимира Сосюри. Уособлення – один із прийомів створення художнього образу |
Володимир Сосюра «Спокоєм повиті…» (підручник – с.102–103) Напам’ять |
|
|
|
36 |
Урок позакласного читання |
Іван Світличний «Безконечник» (с.84,Перлинка) |
|
|
|
37 |
Вечір в поезії Наталі Забіли. Епітети в художньому творі |
Наталя Забіла «Зірочки» (підручник – с. 103–104) |
|
|
|
38 |
Вечір в поезії Марійки Підгірянки |
Марійка Підгірянка «Вечір іде» (підручник – с. 105–106) Напам’ять |
|
|
|
39 |
Шипшина для пташини, людини і краси. Настрій вірша Ліни Костенко |
Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди» (підручник – с. 106–107) |
|
|
|
40 |
Замилування красою допомагає пересилити смуток. Поезія Ганни Чубач |
Ганна Чубач «Зупинюся над рікою» (підручник – с. 107–108) |
|
|
|
41 |
Пейзаж у вірші Вадима Скомаровського, пронизаний спокоєм. |
Вадим Скомаровський «Після грози» (підручник – с.108) |
|
|
|
42 |
Як у вірші передано захоплення персонажа красою. Ігор Калинець |
Ігор Калинець «Зірка» (підручник –с. 109) |
|
|
|
43 |
Узагальнюючий урок.Тематичне опитування з теми Поетична майстерня»
|
|
|
|
|
44 |
Поетична збірка.Читаємо поезію Олени Пчілки |
Олена Пчілка «Діброва смутная» (підручник – с. 110–111) |
|
|
|
45 |
Біла, білосніжна зима в поезії Олени Пчілки |
Олена Пчілка «Новину сьогодні зранку» (підручник –с. 111–112) Напам’ять
|
|
|
|
46 |
Дощик смішний і добрий – добрий у поезії Андрія Малишка |
Андрій Малишко «Вихопивсь дощик» (підручник – с. 112–113) |
|
|
|
47 |
Українські традиції в творах Дмитра Білоуса |
Дмитро Білоус «Щедрий вечір»; «Чи знаєш ти?»; «Щедрівки» (підручник –с. 114–116) |
|
|
|
48 |
Улюблена стежечка від рідного порога. Петро Осадчук |
Петро Осадчук «Стежка» (підручник – с. 116–118) |
|
|
|
49 |
«Вітряк на пагорбі, Чумацький шлях посипаний мукою». Дмитро Павличко |
Дмитро Павличко, «Вітряк» (підручник – с. 118–119) |
|
|
|
50 |
Урок позакласного читання.
|
Оксана Лущевська «Пташка» «Літо»,«Я-мов зайчик»(Хрестоматія) |
|
|
|
51 |
Про історичну народну пам’ять, українські символи в поезії Дмитра Павличка |
Дмитро Павличко «На щастя» (підручник – с. 119–120) |
|
|
|
52 |
Тарас Григорович Шевченко – геніальний український поет і художник |
Тарас Шевченко «Не щебече соловейко» («Перлинка» – с. 70), |
|
|
|
53 |
Турботлива бабуся і внуки. Якими хоче бачити поет Володимир Коломієць ці відносини? |
Володимир Коломієць «Сиве сонечко» (підручник – с. 120–121) |
|
|
|
54 |
Незграба і балакун – обоє рябоє |
Володимир Коломієць «Тюхтій і Торохтій» (підручник – с. 121–123) |
|
|
|
55 |
Краса світанку, краса слова в поезії Андрія М’ястківського |
Андрій М’ястківський «Курличуть хмари…» (підручник– с. 124–125) |
|
|
|
56 |
Особливе художнє слово Миколи Вінграновського |
Микола Вінграновський «Лазить сонечко» (підручник–с. 125–126) |
|
|
|
|
|||||
57 |
Урок позакласного читання. Народна пісня – це велике диво |
Пісні («Перлинка»– с. 18–20) |
|
|
|
58 |
Поетична казка, колискова… |
Микола Вінграновський «Приспало просо променя…» (підручник – с. 126) |
|
|
|
59 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Читаємо і чуємо грозу |
Микола Вінграновський «Грім» (підручник – с.127) |
|
|
|
60 |
Починай малюнок сонцем. Вірш Анатолія Костецького |
Анатолій Костецький «Починай малюнок сонцем!» («Перлинка» – с. 72–73) |
|
|
|
61 |
Коли твір відкриває свої таємниці |
Анатолій Костецький «Скрипалі!» («Перлинка»– с. 74) |
|
|
|
62 |
Коли твір відкриває свої таємниці |
Платон Воронько «Важучі кетяги |
|
|
|
63 |
Літо в творах дитячих письменників |
Тамара Коломієць «Літо» («Перлинка» – с. 85). |
|
|
|
64 |
Урок позакласного читання. Поети дітям |
Цікава творчість українського поета.Михайла Григоріва Хрестоматія( с.93-95) |
|
|
|
65 |
Вірші про рідний край |
Анатолій Качан «Гойдалка біля |
|
|
|
66 |
Вірші для дітей про природу |
Леся Українка(за вибором учителя)Напам’ять |
|
|
|
67 |
Вірші для дітей |
ІванАндрусяк. «Пісня», ….Хрестоматія (с.13-19) |
|
|
|
68 |
Віршів повна рукавичка |
Василь Голобородько «Вірші для дітей»Хрестоматія( с.57-58) |
|
|
|
69 |
Сторінка - веселинка від Ігоря Січовика |
Ігор Січовик «Веселинки» |
|
|
|
70 |
Урок позакласного читання. Будь, природі другом! |
Олександр Олесь(твори за вибором учителя) |
|
|
|
71 |
Узагальнюючий урок за творами поетичної збірки |
Тестове опитування |
|
|
|
|
|||||
|
Світ прози Оповідання |
|
|
||
|
|
|
|||
72 |
Світ прози. Оповідання. Олександр Копиленко |
Олександр Копиленко «Розбишака Чив» (підручник – с. 129–131) |
|
|
|
73 |
Цікаві розповіді про життя Мишка восени. Юрій Старостенко |
Юрій Старостенко «Хто це такий?», «І трапиться ж таке» (підручник – с. 132–133). Напам’ять уривок з казки (30-35 слів) |
|
|
|
74 |
З іскоркою гумору про подію під час рибалки. Григір Тютюнник |
Григір Тютюнник «Бушля» (підручник – с. 134–136) |
|
|
|
75 |
Якою бачить справжню дружбу дитячий письменник Всеволод Нестайко. Контрольна робота: аудіювання (письмово)
|
Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (підручник – с. 136–139) Твір на вибір вчителя (210–230слів) |
|
|
|
76- 77 |
Аналіз к.р. Пригодницькі твори для дітей Миколи Трублаїні |
Микола Трублаїні «Яшка і Машка», «Омар», «Шоколад боцмана» (підручник – с. 139–142) |
|
2 |
|
78 |
Урок позакласного читання. Довідкова література |
Енциклопедії (астрономія, біологія, історія… Інтернет) |
|
|
|
79 |
Загадка в художньому творі. Письменник говорить загадками про все, що його оточує. Євген Гуцало |
Євген Гуцало «Прелюдія весни» (підручник – с. 142–145), збірники українських народних загадок |
|
|
|
80 |
Лічилка там, де дитяча гра |
Євген Гуцало «Котилася торба» («Перлинка» – с. 12–15) |
|
|
|
81- 82 |
Про життя лелек, материнську турботу і біль за долю дитини |
Юрій Збанацький «Лелеки» (підручник – с. 145–149) |
|
|
|
83 |
Цікавий та незабутній світ дитинства у творах Василя Чухліба. Розуміння природи приходить в дитинстві |
Василь Чухліб «Равлик» (підручник – с. 152–153) |
|
|
|
84 |
Світ такий цікавий. Хто маленькому про все розкаже? |
Дмитро Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» (підручник – с. 153–156) |
|
|
|
|
|||||
85 |
Урок позакласного читання. Як вибрати потрібну, хорошу книжку і прочитати її |
Вадим Скомаровський |
|
|
|
86 |
Про твоїх ровесників в оповіданні Олега Буценя |
Олег Буцень «Айстри» (підручник – с. 157) |
|
|
|
87 |
Контрольна робота: навички читання мовчки (письмово)
|
Твір на вибір вчителя (250–310 слів)
|
|
|
|
88-89 |
Аналіз к. р. Дитинство видатних людей |
Олександр Дерманський «Не видатних дітей не буває», «Чудесний особняк» («Перлинка» – с. 92–96) |
|
|
|
|
|||||
90 |
Повість. Про дитинство письменника |
Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять» (підручник – с. 158–161) |
|
|
|
91 |
Контрольна робота: робота з літературним твором (письмово)
|
Твір на вибір вчителя
|
|
|
|
92- 93 |
Аналіз к. р. Фантастична повість сучасної письменниці Лесі Ворониної |
Леся Воронина «Таємниця Пурпурової планети» («Перлинка» – с. 87–92) |
|
|
|
94 |
Урок позакласного читання. Науково-пізнавальна література. Дитяча книга про моду |
Презентація книги Оксани Караванської «Стильна книжка для панянки» |
|
|
|
95- 96 |
Незвичайні події в житті дітей |
Валентина Вздульська «Різдво для Ніни»(с.112,Перлинка) |
|
|
|
97- 98- 99 |
Історії про звичайні речі |
Галина Вдовиченко «Ліга непарних шкарпеток»(с.118,Перли нка) |
|
|
|
100 |
Людина і природа.Історія верби. |
Зірка Мензатюк «Прощання з вер бою»(с.136,Перлинка) |
|
|
|
101 |
Запитання,що виникають кожен день |
Катерина Бабкіна «Гарбузовий рік»(с.140,Перлинка) |
|
|
|
102- 103 |
Фантастичні друзі |
Лариса Денисенко «Ліза та Цюця П.»(с.144,Перлинка) |
|
|
|
104 |
Цікаве про тварин |
Дмитро Кузьменко «Чим корова не собака»(с.89,Хрестоматія) |
|
|
|
105 |
У світі природи |
Алла Коваль (твори за вибором |
|
|
|
106 |
У світі природи |
Оксана Іваненко (твори за вибором учителя) |
|
|
|
107 |
Урок позакласного читання
«Моє улюблене оповідання про |
|
|
|
|
108 |
Узагальнюючий урок з теми |
Тестове опитування |
|
|
|
|
Світ гумористичних творів. |
|
|
||
108 |
Як розуміти фразеологізми. Контрольна робота: навички читання вголос (усно)
|
Світ гумористичних творів. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс» (підручник – с. 162–166) Твір на вибір вчителя
|
|
|
|
109 |
Урок позакласного читання
Гумор у творах Павла Глазо- |
|
|
|
|
110 |
Зустріч з персонажами Миколи Носова. Контрольна робота: навички читання вголос (усно)
|
Микола Носов «Витівники» (підручник – с. 166–168) Твір на вибір вчителя
|
|
|
|
111 |
Повторення вивченого «Усна народна творчість» |
|
|
|
|
112 |
Повторення вивченого «З народного джерела» |
|
|
|
|
113 |
Повторення вивченого «Казки зарубіжних письменників» |
|
|
|
|
114 |
Повторення вивченого «Казки українських письменників» |
|
|
|
|
115 |
Повторення вивченого «Світ поезії» |
|
|
|
|
116 |
Повторення вивченого «Світ прози»
|
|
|
|
|
117 |
Урок позакласного читання |
|
|
|
|
118 |
Узагальнюючий урок з вивченого з тем «Світ гумористичних творів», «Повторення за рік».
|
Тестове опитування |
|
|
|
119 |
Підсумковий урок за рік |
Тестове опитування |
|
|
|
|
|||||
|
УПЧ-17(16+1,тема Першого уроку) Тематичне опитування-8 Вірші-Іс.-3,ІІс.-2+1(уривок) Навички читання вголос-1/1 Навички читання мовчки-1/1 Аудіювання-1/1 Усний переказ-1 Робота з літ.твором-1
|
|
|
||