Літературне читання
Програма. Оновлені навчальні програми для початкової школи затверджені наказом Міністерства освіти і науки України «Про затвердження змін до навчальних програм для 1-4-х класів загальноосвітніх навчальних закладів» від 05.08.2016 № 948
Підручник. Літературне читання : укр. мова для загальноосвіт. навч. закл. з навчанням укр. мовою : підруч. для 3-го кл. загальносв. навч. закл. / Віра Науменко.
– К. : Генеза, 2013. – 176 с. : іл.
І семестр – 3год на тиждень, ІІ семестр – 4 год на тиждень)
Зведений перелік робіт для підсумкових перевірок
Вид перевірки |
3 клас |
|
І сем. |
ІІ сем. |
|
Навичка читання вголос (усно). |
1 |
1 |
Навичка читання мовчки (письмово). |
1 |
1 |
Аудіювання (письмово). |
1 |
1 |
Усний переказ прочитаного твору (усно). |
1 |
- |
Робота з літературним твором (письмово). |
- |
1 |
Напам’ять |
3 |
2 + 1 уривок з казки |
№ |
Зміст |
Кіл. год |
дата |
корекція |
||
|
Тема 1. Українські народні казки |
6 |
|
|
||
1 |
Знайомимося з новим підручником “Літературне читання”. Усна народна творчість у різних видах мистецтва. Прислів’я, приказки. |
1 |
|
|
||
2 |
Казки про тварин. Казка “Їжак та заєць”. Вчинки персонажів, їхня роль у визначенні характеру та його рис. |
1 |
|
|
||
3 |
Тема і основна думка казки. “Лисиця та рак” |
1 |
|
|
||
4 |
Світ чарівних казок. Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора» |
1 |
|
|
||
5 |
Чарівні перетворення. «Про Оха-чудотвора» (продовження) |
1 |
|
|
||
6 |
Позакласне читання. Казкові образи в живописі. М. Примаченко “Їде осінь на коні”. Складання розповіді про осінь за змістом приказки, картини. |
1 |
|
|
||
|
Тема 2. Казки народів світу |
7 |
|
|
||
7 |
Внутрішній стан героя. «Сильний лев і маленьке мишеня» (болгарська казка) |
1 |
|
|
||
8 |
Без вірного друга — велика туга. «Як серед птахів виникла дружба» (бірманська казка) |
1 |
|
|
||
9 |
Чарівний помічник. «Синя Свита Навиворіт Пошита» (білоруська казка) |
1 |
|
|
||
10 |
Чарівна річ. «Чарівний каптур» (японська казка) |
1 |
|
|
||
11 |
Позакласне читання . Книжковий дім. Формування вміння самостійно, осмислено обирати книгу з опорою на зміст обкладинки, титульний аркуш, анотацію, передмову. |
1 |
|
|
||
12 |
Контрольна робота №1 . Аудіювання (письмово) |
1 |
|
|
||
13 |
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок за розділом «3 народного джерела». Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 3. Казки зарубіжних письменників. |
18 |
|
|
||
14 |
Доналд Біссет «Тигр і автор» |
1 |
|
|
||
15 |
Якоб і Вільгельм Грімм «Бременські музиканти» |
1 |
|
|
||
16 |
Джанні Родарі «Казки по телефону» |
1 |
|
|
||
17 |
Позакласне читання Казки зарубіжних письменників. |
1 |
|
|
||
18 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Ганс Крістіан Андерсен «Ромашка», М. Познанська «Ромашка» (напам’ять) |
1 |
|
|
||
19 |
Астрід Лідгрен «Пепі довга панчоха» |
1 |
|
|
||
20 |
Тримай язика на припоні. Ірина Жиленко «Вечір гномів»*** Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома» |
1 |
|
|
||
21 |
Тримай язика на припоні. Захаріас Топеліус «Казка про старого гнома» |
1 |
|
|
||
22 |
Карло Коллоді «Пригоди Піноккіо» |
1 |
|
|
||
23 |
Позакласне читання. У читальному залі бібліотеки. Як вибрати книжку. Культура поведінки у бібліотеці. |
1 |
|
|
||
24 |
Як мед, то ще й ложкою. Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку» |
1 |
|
|
||
25 |
Олександр Пушкін «Казка про рибака та рибку» |
1 |
|
|
||
26 |
Божена Нємцова « Володар часу» |
1 |
|
|
||
27 |
Іан Вайброу « Малий Вовчик – лісовий детектив» |
1 |
|
|
||
28 |
П. Єршов “Горбоконик” ( уривок напам’ять). Зв’язок авторської казки з народною, варіанти зачинів казки. |
1 |
|
|
||
29 |
Контрольна робота №2. Перевірка навички мовчазного читання (письмово) |
1 |
|
|
||
30 |
Аналіз контрольної роботи. Позакласне читання. Коли твір відкриває свої таємниці. Казки зарубіжних письменників. |
1 |
|
|
||
31 |
Підсумковий урок за розділом «Казки зарубіжних письменників». Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 4. Казки українських письменників |
14 |
|
|
||
32 |
Видатні українські казкарі. Л. Письменна “Як зажурився веселий казкар” |
1 |
|
|
||
33 |
Не роби іншому того, чого сам не любиш. Іван Франко «Лисичка і Журавель» |
1 |
|
|
||
34 |
Еко – казка. Валентина Вздульська «Вертихвіст» |
1 |
|
|
||
35 |
Казки Лесі Українки. “Казка про Оха-чудодія”. Розвиток уміння знаходити в тексті описи. |
1 |
|
|
||
36 |
Леся Воронина «Слон на ім’я Ґудзик» |
1 |
|
|
||
37 |
Позакласне читання. Казки українських письменників. |
1 |
|
|
||
38 |
Учіться фантазувати. Василь Сухомлинський «Дід Осінник» |
1 |
|
|
||
39 |
Контрольна робота №3 . Усний переказ прочитаного твору |
1 |
|
|
||
40 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Оксана Іваненко «Синичка» |
1 |
|
|
||
41 |
Допоможемо пташкам узимку. Анатолій Качан «Крихта хліба» (напам’ять). Леонід Глібов «Хто вона?» |
1 |
|
|
||
42 |
Леонід Шиян «Пригоди Босмінки» |
1 |
|
|
||
43 |
Позакласне читання. Прийшла зима біловолоса |
1 |
|
|
||
44 |
Контрольна робота №4. Перевірка навички читання вголос. |
1 |
|
|
||
45 |
Узагальнення знань з теми «Казки українських письменників». Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 5. Легенди. Байки. П’єси |
8 |
|
|
||
46 |
Легенда. Іван Липа «Лада Прекрасна» |
1 |
|
|
||
47 |
Легенда. Іван Липа «Лада Прекрасна» |
1 |
|
|
||
48 |
Позакласне читання. Байки П. Глазового. Мораль у байці. |
1 |
|
|
||
49
|
Тяжко тому жити, хто не хоче робити. Леонід Глібов « Коник-стрибунець » |
1 |
|
|
||
50
|
Дива в природі. Євгенія Горева «Зелені коники в траві». Панас Мирний « Ранок ...» |
1 |
|
|
||
51
|
П'єси. Леся Мовчун «Горіхові принцеси». За мотивами англійської народної казки. |
1 |
|
|
||
52
|
П'єси. Леся Мовчун «Горіхові принцеси». Контрольна робота №5. Аудіювання. |
1 |
|
|
||
53
|
Аналіз контрольної роботи. Підсумок за розділом «Легенди. Байки. П'єси». Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 6. Поетична майстерня |
14 |
|
|
||
54 |
Вступ до розділу. Світ поезії |
1 |
|
|
||
55 |
Пейзаж. Павло Тичина «Пастелі» |
1 |
|
|
||
56 |
Позакласне читання. Що прочитати з дитячої періодики? Формування вміння працювати з дитячим журналом,читати статті, твори різних жанрів сучасних письменників. |
1 |
|
|
||
57 |
Уособлення. Володимир Сосюра «Спокоєм повиті...» |
1 |
|
|
||
58 |
Епітет. Наталя Забіла «Зірочки» (напам’ять) |
1 |
|
|
||
59 |
Милуємось вечором. Марійка Підгірянка «Вечір іде» |
1 |
|
|
||
60 |
Замилування красою природи. Микола Вороний «Ущухла буря» |
1 |
|
|
||
61 |
Тривога. Ліна Костенко «Шипшина важко віддає плоди» |
1 |
|
|
||
62
|
Замилування переплітається зі смутком. Ганна Чубач «Зупинюся над рікою» |
1 |
|
|
||
63 |
Спокій. Вадим Скомаровський «Після грози» |
1 |
|
|
||
64 |
Захоплення. Ігор Калинець «Зірка» |
|
|
|
||
65 |
Позакласне читання. Загадка — жанр усної народної творчості |
1 |
|
|
||
66 |
Контрольна робота №6. Перевірка навички мовчазного читання (письмово) |
1 |
|
|
||
67 |
Аналіз контрольної роботи. Підсумковий урок за розділом «Поетична майстерня». Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 7. Поетична збірка |
16 |
|
|
||
68 |
Зимовий пейзаж. Олена Пчілка «Діброва смутная вже листячко ронила» |
1 |
|
|
||
69
|
Радісний настрій. Олена Пчілка «Новину сьогодні зранку...» |
1 |
|
|
||
70
|
Рими. Андрій Малишко «Вихопивсь дощик поміж заграв...» |
1 |
|
|
||
71
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Дмитро Білоус «Щедрий вечір» |
1 |
|
|
||
72
|
Настрій зимових свят. Степан Жупанин «На білих конях віхола...» |
1 |
|
|
||
73 |
Позакласне читання. Пейзажна лірика Катерини Перелісної. |
1 |
|
|
||
74 |
Вище України тільки небо. Петро Осадчук «Стежка» |
1 |
|
|
||
75
|
Поетичне слово проникливе й щире. Дмитро Павличко «Вітряк» |
1 |
|
|
||
76 |
Шануємо бабусю. Володимир Коломієць «Сиве сонечко» |
1 |
|
|
||
77 |
Не упусти свою жар-птицю. Володимир Коломієць «Тюхтій і Торохтій» |
1 |
|
|
||
78 |
Милуємося красою світанку. Андрій М'ястківський «Курличуть хмари, тьохкає вода...» |
1 |
|
|
||
79
|
Пейзаж. Микола Вінграновський «Лазить сонечко в травах...» |
|
|
|
||
80
|
Позакласне читання. Поети дітям. Вірші Л. Костенко, Д. Павличка, І. Світличного, М. Сингаївського . |
1 |
|
|
||
81
|
Зворушливе звучання. Микола Вінграновський «Приспало просо просеня» |
1 |
|
|
||
82 |
Коли твір відкриває свої таємниці. Микола Вінграновський «Грім» (напам’ять) |
1 |
|
|
||
83 |
Підсумковий урок «Завдання з поетичної збірки». Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 8. Оповідання |
23 |
|
|
||
84 |
Світ прози. Оповідання. Олександр Копиленко |
1 |
|
|
||
85 |
Людина і природа. Олександр Копиленко «Розбишака Чив» |
1 |
|
|
||
86 |
Дива в природі. Юрій Старостенко «Хто це такий» |
1 |
|
|
||
87 |
Дива в природі. Юрій Старостенко «І трапиться ж таке...» |
1 |
|
|
||
88 |
Позакласне читання. Різножанровість творів дитячих письменників. Поняття “жанр”. Н. Забіла “Коли я була ще маленька”, “Грудень”; А. Костецький “Мінімакс — кишеньковий дракон, або День без батьків”, “Новенька” |
1 |
|
|
||
89 |
Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля» |
1 |
|
|
||
90 |
Ми з природою єдині. Григір Тютюнник «Бушля» |
1 |
|
|
||
91
|
Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» (ІІ абзац, напам’ять) |
1 |
|
|
||
92
|
Дружба — то найбільший скарб. Всеволод Нестайко «Просто Олесь друг» |
1 |
|
|
||
93 |
Пригоди. Микола Трублаїні «Яшка і Машка», «Омар». |
1 |
|
|
||
94 |
Контрольна робота № 7. Робота з літературним твором. |
1 |
|
|
||
95 |
Аналіз контрольної роботи. Пригоди. Микола Трублаїні «Шоколад боцмана» |
1 |
|
|
||
96 |
Позакласне читання. «Бережіть природу, діти!» Тема |
1 |
|
|
||
97 |
Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» |
1 |
|
|
||
98 |
Загадки в природі. Євген Гуцало «Прелюдія весни» |
1 |
|
|
||
99
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Юрій Збанацький «Лелеки» |
1 |
|
|
||
100
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Юрій Збанацький «Лелеки» |
1 |
|
|
||
101
|
Коли твір відкриває свої таємниці. Галина Демченко «Лелеки» |
1 |
|
|
||
102 |
Будь природі другом. Василь Чухліб «Равлик» |
1 |
|
|
||
103 |
Все так цікаво навкруги. Дмитро Чередниченко «Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик» |
1 |
|
|
||
104
|
Д. Чередниченко “Хлопчик Івасик і дідусь Тарасик”. Читання в особах, розігрування окремих епізодів |
1 |
|
|
||
105 |
Позакласне читання. «Рідна мати моя...» |
|
|
|
||
106 |
Висловлюємо свої міркування. Олег Буцень «Айстри» Тема |
1 |
|
|
||
|
Тема 9. Повість. Світ гумористичних творів |
13 |
|
|
||
107 |
Рідний край — земний рай. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять» |
1 |
|
|
||
108 |
Рідний Рідний край — земний рай. Михайло Стельмах «Гуси-лебеді летять». |
1 |
|
|
||
109 |
Підсумковий урок за розділом «Світ прози». Читання напам'ять прозових творів. |
1 |
|
|
||
110 |
Гумор у дитячій літературі. Грицько Бойко «Отакий у мене ніс» Поняття “гумористичний твір” |
1 |
|
|
||
111
|
Позакласне читання. «Урок щирої посмішки. Веселі вірші Грицька Бойка». |
1 |
|
|
||
112 |
Контрольна робота №8. Навичка читання вголос. |
1 |
|
|
||
113
|
Аналіз контрольної роботи .Зустріч з персонажами М. Носова. М. Носов “Витівники” |
1 |
|
|
||
114 |
Світ дитини. Микола Носов «Витівники» |
1 |
|
|
||
115 |
АстрідЛіндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху» |
1 |
|
|
||
116 |
АстрідЛіндгрен «Малий і Карлсон, що живе на даху» |
1 |
|
|
||
117 |
А. Ліндгрен “Пеппі Довга панчоха” |
1 |
|
|
||
118 |
Гумор П. Глазового. Народний гумор. |
1 |
|
|
||
119 |
Позакласне читання. «Літо красне зустрічаймо!» Тема |
1 |
|
|
||
|
|
|
|
|
||
|
||||||