Урок " Смислові звязки між частинами складносурядного речення"

Про матеріал

Мета: поглибити знання про складне речення. Ознайомити з особливостями смислових звявків у реченнях.Формувати практичні вміння аналізувати та встановлювати смислові зв'язки. Розвивати відчуття мовного стилюВиховувати культуру усного та писемного мовлення,увагу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, соціальні та громадянські компетентності, загальнокультурна грамотність

Перегляд файлу

Тема. Смислові звязки між частинами складносурядного речення.

Мета: поглибити знання про складне речення. Ознайомити з особливостями смислових звявків у реченнях.Формувати практичні вміння аналізувати та встановлювати смислові зв’язки. Розвивати відчуття мовного стилюВиховувати культуру усного та писемного мовлення,увагу.

Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.

Ключові компетентності: спілкування державною мовою, соціальні та громадянські компетентності, загальнокультурна грамотність

Перебіг уроку

1.Організація учнів до уроку

Бліц – опитування «так-ні»:

1) Реченння поділяються на Сполучникові й безсполучникові(так)

2) Безсполучникові речення поділяються на сурядні й підрядні(ні)

3) У підрядних  реченнях частини незалежні одна від одноі (ні)

4) Між простими  реченнями у сурядному  рівноправні звязки (так)

5) Сурядні речення поєднуються протиставними сполучниками(так)

Вправа «ЛОТО». З’єднати частини  висловів і пояснити, визначити тип сполучників.

1. За морем тепліше, але вдома миліше

2. Вижени із серця смуток, і життя стане кращим.

3. Ви мовчіть, а ми будемо підтакувати.

4. Чи ти мене повезеш, чи я на тобі поїду.

5. Казали минеться, а воно тільки настає.

6. Коріння навчання гірке, але плід його солодкий

7. Правда коле, зате брехня пестить.

8. Один засіває поле, а інший збирає плоди .

9. Час мочить,і час сушить.

10. Дерево пізнають по плодах, а людину -  по ділах.

  •  Який вислів можна було б сприйняти, як добру пораду у житті?
  •  Записати біля дошки, як епіграф.

Оглошення теми й мети уроку.

Я маю вміти розрізняти, віднаходити у тексті, будувати речення, використовувати у власному мовленні.

Теоретичний блок(ст.54)

Розрізняймо види звязку.

 Відшуміло вже літо, і осінь прийшла 2. Поспішають вільні журавлі, а мені не хочеться спішити .    3. Чи то вечір погасає, чи то ранок світає? 4. Дороги розмиті, і чується крик .5. А дощі лили мало не щоночі, зате дні були сонячні й теплі! 6. Не то день сміявсь, не то дощик хлипав, не то вітер шастав.Стоїть верба над водою, і віти схилились, а дівчина край дороги гірко зажурилась.

Зверніть увагу ! (ст.56)

Мотивація: Сьогодні у кінотеатрі демонструють новий фільм жахів. Кінокомедія веселіше. Поїздка відміняється. За тиждень розпочнуться канікули. Ми обов’язково поїдемо у кіно.

Висновок: складносурядні речення впливають на ясність змісту.

Шукаймо: Вправа100

  •  Прочитайте текст, виконайте завдання до нього№1.
  •  Відшукайте слова, які ви вживаєте дуже рідко у повсякденному житті.
  •  Для якого стилю мовлення вони характерні?
  •  Виконайте завдання№2
  •  Експеримент: прочитайте текст, вилучивши сполучники.
  •  Як змінився текст? Чи вплинуло це на зміст? (ні)

Висновок: складносурядні речення впливають позитивно на ритмомелодику мовлення.

Зверніть увагу! ст.56

Будуймо: Вправа №101

Користуймося: вправа «Як у житті буває».

Сит№1  Заспокой  і підтримай подругу, незадоволену зачіскою.

Сит№2 Підтримай друга, який отримав погану оцінку.

Сит№3 Вгамуй роздратованого товариша, якому не вдається забити гол.

 

 

 

Тема. Смислові звязки між частинами складносурядного речення.

Я маю вміти Використовувати у власному мовленні.

 

Розрізняти. Віднаходити у тексті. Будувати речення.

 №1Розрізняймо види звязку.

 Відшуміло вже літо, і осінь прийшла 2. Поспішають вільні журавлі, а мені не хочеться спішити .    3. Чи то вечір погасає, чи то ранок світає? 4. Дороги розмиті, і чується крик .5. А дощі лили мало не щоночі, зате дні були сонячні й теплі! 6. Не то день сміявсь, не то дощик хлипав, не то вітер шастав.Стоїть верба над водою, і віти схилились, а дівчина край дороги гірко зажурилась.

Мотивація: Сьогодні у кінотеатрі демонструють новий фільм жахів. Кінокомедія веселіше. Поїздка відміняється. За тиждень розпочнуться канікули. Ми обов’язково поїдемо у кіно.

Висновок : ????

№2. Віднаходьмо  у тексті. Вправа100

Висновок : ????

№3. Будуймо речення. Вправа101

Користуймося: вправа «Як у житті буває».

Сит№1  Заспокой  і підтримай подругу, незадоволену зачіскою.

Сит№2 Підтримай друга, який отримав погану оцінку.

Сит№3 Вгамуй роздратованого товариша, якому не вдається забити гол.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Тема. Смислові звязки між частинами складносурядного речення.

Я маю вміти       4.Використовувати у власному мовленні.

 

1.Розрізняти. 2.Віднаходити у тексті. 3.Будувати речення.

 №1Розрізняймо види звязку.

 Відшуміло вже літо, і осінь прийшла 2. Поспішають вільні журавлі, а мені не хочеться спішити .    3. Чи то вечір погасає, чи то ранок світає? 4. Дороги розмиті, і чується крик .5. А дощі лили мало не щоночі, зате дні були сонячні й теплі! 6. Не то день сміявсь, не то дощик хлипав, не то вітер шастав.Стоїть верба над водою, і віти схилились, а дівчина край дороги гірко зажурилась.

Мотивація: Сьогодні у кінотеатрі демонструють новий фільм жахів. Кінокомедія веселіше. Поїздка відміняється. За тиждень розпочнуться канікули. Ми обов’язково поїдемо у кіно.

Висновок : ????

№2. Віднаходьмо  у тексті. Вправа100

Висновок : ????

№3. Будуймо речення. Вправа101

Користуймося: вправа «Як у житті буває».

Сит№1  Заспокой  і підтримай подругу, незадоволену зачіскою.

Сит№2 Підтримай друга, який отримав погану оцінку.

Сит№3 Вгамуй роздратованого товариша, якому не вдається забити гол.

 

 

 

 

docx
До підручника
Українська мова 9 клас (Авраменко О.М.)
Додано
3 січня
Переглядів
257
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку