Мета: поглибити знання про складне речення. Ознайомити з особливостями смислових звявків у реченнях.Формувати практичні вміння аналізувати та встановлювати смислові зв'язки. Розвивати відчуття мовного стилюВиховувати культуру усного та писемного мовлення,увагу.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, соціальні та громадянські компетентності, загальнокультурна грамотність
Тема. Смислові звязки між частинами складносурядного речення.
Мета: поглибити знання про складне речення. Ознайомити з особливостями смислових звявків у реченнях.Формувати практичні вміння аналізувати та встановлювати смислові зв’язки. Розвивати відчуття мовного стилюВиховувати культуру усного та писемного мовлення,увагу.
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок.
Ключові компетентності: спілкування державною мовою, соціальні та громадянські компетентності, загальнокультурна грамотність
Перебіг уроку
1.Організація учнів до уроку
Бліц – опитування «так-ні»:
1) Реченння поділяються на Сполучникові й безсполучникові(так)
2) Безсполучникові речення поділяються на сурядні й підрядні(ні)
3) У підрядних реченнях частини незалежні одна від одноі (ні)
4) Між простими реченнями у сурядному рівноправні звязки (так)
5) Сурядні речення поєднуються протиставними сполучниками(так)
Вправа «ЛОТО». З’єднати частини висловів і пояснити, визначити тип сполучників.
1. За морем тепліше, але вдома миліше
2. Вижени із серця смуток, і життя стане кращим.
3. Ви мовчіть, а ми будемо підтакувати.
4. Чи ти мене повезеш, чи я на тобі поїду.
5. Казали минеться, а воно тільки настає.
6. Коріння навчання гірке, але плід його солодкий
7. Правда коле, зате брехня пестить.
8. Один засіває поле, а інший збирає плоди .
9. Час мочить,і час сушить.
10. Дерево пізнають по плодах, а людину - по ділах.
Оглошення теми й мети уроку.
Я маю вміти розрізняти, віднаходити у тексті, будувати речення, використовувати у власному мовленні.
Теоретичний блок(ст.54)
Розрізняймо види звязку.
Відшуміло вже літо, і осінь прийшла 2. Поспішають вільні журавлі, а мені не хочеться спішити . 3. Чи то вечір погасає, чи то ранок світає? 4. Дороги розмиті, і чується крик .5. А дощі лили мало не щоночі, зате дні були сонячні й теплі! 6. Не то день сміявсь, не то дощик хлипав, не то вітер шастав.Стоїть верба над водою, і віти схилились, а дівчина край дороги гірко зажурилась.
Зверніть увагу ! (ст.56)
Мотивація: Сьогодні у кінотеатрі демонструють новий фільм жахів. Кінокомедія веселіше. Поїздка відміняється. За тиждень розпочнуться канікули. Ми обов’язково поїдемо у кіно.
Висновок: складносурядні речення впливають на ясність змісту.
Шукаймо: Вправа100
Висновок: складносурядні речення впливають позитивно на ритмомелодику мовлення.
Зверніть увагу! ст.56
Будуймо: Вправа №101
Користуймося: вправа «Як у житті буває».
Сит№1 Заспокой і підтримай подругу, незадоволену зачіскою.
Сит№2 Підтримай друга, який отримав погану оцінку.
Сит№3 Вгамуй роздратованого товариша, якому не вдається забити гол.
Тема. Смислові звязки між частинами складносурядного речення.
Я маю вміти Використовувати у власному мовленні.
Розрізняти. Віднаходити у тексті. Будувати речення.
№1Розрізняймо види звязку.
Відшуміло вже літо, і осінь прийшла 2. Поспішають вільні журавлі, а мені не хочеться спішити . 3. Чи то вечір погасає, чи то ранок світає? 4. Дороги розмиті, і чується крик .5. А дощі лили мало не щоночі, зате дні були сонячні й теплі! 6. Не то день сміявсь, не то дощик хлипав, не то вітер шастав.Стоїть верба над водою, і віти схилились, а дівчина край дороги гірко зажурилась.
Мотивація: Сьогодні у кінотеатрі демонструють новий фільм жахів. Кінокомедія веселіше. Поїздка відміняється. За тиждень розпочнуться канікули. Ми обов’язково поїдемо у кіно.
Висновок : ????
№2. Віднаходьмо у тексті. Вправа100
Висновок : ????
№3. Будуймо речення. Вправа101
Користуймося: вправа «Як у житті буває».
Сит№1 Заспокой і підтримай подругу, незадоволену зачіскою.
Сит№2 Підтримай друга, який отримав погану оцінку.
Сит№3 Вгамуй роздратованого товариша, якому не вдається забити гол.
Тема. Смислові звязки між частинами складносурядного речення.
Я маю вміти 4.Використовувати у власному мовленні.
1.Розрізняти. 2.Віднаходити у тексті. 3.Будувати речення.
№1Розрізняймо види звязку.
Відшуміло вже літо, і осінь прийшла 2. Поспішають вільні журавлі, а мені не хочеться спішити . 3. Чи то вечір погасає, чи то ранок світає? 4. Дороги розмиті, і чується крик .5. А дощі лили мало не щоночі, зате дні були сонячні й теплі! 6. Не то день сміявсь, не то дощик хлипав, не то вітер шастав.Стоїть верба над водою, і віти схилились, а дівчина край дороги гірко зажурилась.
Мотивація: Сьогодні у кінотеатрі демонструють новий фільм жахів. Кінокомедія веселіше. Поїздка відміняється. За тиждень розпочнуться канікули. Ми обов’язково поїдемо у кіно.
Висновок : ????
№2. Віднаходьмо у тексті. Вправа100
Висновок : ????
№3. Будуймо речення. Вправа101
Користуймося: вправа «Як у житті буває».
Сит№1 Заспокой і підтримай подругу, незадоволену зачіскою.
Сит№2 Підтримай друга, який отримав погану оцінку.
Сит№3 Вгамуй роздратованого товариша, якому не вдається забити гол.