Урок "Спортивне орієнтування. Орієнтування за рельєфом та компасом"

Про матеріал
Розробка заняття гуртка з орієнтування спортивної карти за навколишніми предметами, за допомогою компасу та за рельєфом, стоячи на місці і під час руху
Перегляд файлу

Заняття гуртка спортивного орієнтування

 

 

Тема: Орієнтування за рельєфом та компасом.

Мета

      довести необхідність орієнтування карти в процесі роботи з нею;

      уміння орієнтування карти за навколишніми предметами на місці і під час руху, тамбінг;

      виховувати цілеспрямованість і послідовність дій.

Обладнання: схема розмітки спортзалу з нанесеними маркованими дистанціями, знаки КП зменшеного розміру.

 

Структура уроку:

1.      організаційний момент;

2.      розминка;

3.      актуалізація опорних знань і умінь учнів;

4.      вивчення нового матеріалу;

5.      набуття практичних навичок;

6.      підсумок уроку;

7.      домашнє завдання. 

ХІД ЗАНЯТТЯ

1. Організаційний момент.

Перевірка присутності на занятті, відмітка відсутніх в журналі.

Перевірка готовності до заняття: наявність необхідного інвентарю, наявність спортивної форми.

2.Розминка

Біг по периметру залу протягом 10 хв. Подолання перешкод: лавки, ворота, колода. Зміна напрямку руху за сигналом (свисток). На бігу зловити кинутий м’яч і повернути керівнику.

Розминка на місці, вправи з обертанням і поворотами рук, тулуба, ніг.

Підстрибування на місці на одній нозі, зміна ніг за сигналом (свисток), на двох ногах.  Стрибки у висоту з місця. Записати результати для кожного гуртківця.

3.  Актуалізація опорних знань і умінь учнів.

Згадати ситуації під час практичних занять, коли необхідне орієнтування карти.

4.  Вивчення нового матеріалу.

Роздати схеми залу. Ознайомити з технікою орієнтування схеми залу по навколишнім предметам (колода в кутку залу) та за допомогою рідинного компаса. На карті завжди нанесені тонкі сині лінії, розташовані в напрямку північ-південь. Ці лінії необхідні для того, щоб орієнтувати карту за допомогою компаса і для зняття азимута. Якщо лінії магнітного меридіана розташовані паралельно стрілці компаса і червона половинка стрілки компаса показує на північ – карта зорієнтована правильно. Рух зі схемою залу, обертання схеми при поворотах. Пройти по периметру залу, проконтролювати дії гуртківців в точках повороту.

5.  Набуття практичних навичок.

Розбити гуртківців на команди по 4. Кожному видати схему і картку для відмітки. Гуртківці повинні пройти по залу, дотримуючись лінії на схемі і порахувати кількість КП, що зустрічається на шляху. Вправа проводиться почергово, у вигляді естафети, кроком, на точність дотримання лінії і підрахунку кількості КП. Обмінятись схемами і повторити вправу.

Змагання між командами. Обмінятись схемами і повторити вправу – яка команда правильно і швидше подолає свої дистанції. Повторити 2 рази.

6.  Підсумок уроку.

Оголосити кращих стрибунів у висоту, шукачів КП. Оголосити тему наступного заняття.

7.  Домашнє завдання.

Скласти схему своєї кімнати. Повторити прийоми орієнтування схеми.

За допомогою спеціалізованих навчальних програм O-control, Orienteering for Begineer повторити прийоми орієнтування карти за допомогою компасу та за рельєфом місцевості.

 

Типові помилки:

Ø  невміння ідентифікувати себе як точку на схемі (вигляд зверху) Øнеспівпадіння напрямків руху реального і на схемі

Ø  відсутність контролю за орієнтуванням карти під час повороту

 

pdf
Додано
28 квітня 2020
Переглядів
921
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку