Заняття гуртка спортивного орієнтування
Тема: Орієнтування за рельєфом та компасом.
Мета:
• довести необхідність орієнтування карти в процесі роботи з нею;
• уміння орієнтування карти за навколишніми предметами на місці і під час руху, тамбінг;
• виховувати цілеспрямованість і послідовність дій.
Обладнання: схема розмітки спортзалу з нанесеними маркованими дистанціями, знаки КП зменшеного розміру.
Структура уроку:
1. організаційний момент;
2. розминка;
3. актуалізація опорних знань і умінь учнів;
4. вивчення нового матеріалу;
5. набуття практичних навичок;
6. підсумок уроку;
7. домашнє завдання.
ХІД ЗАНЯТТЯ
1. Організаційний момент.
Перевірка присутності на занятті, відмітка відсутніх в журналі.
Перевірка готовності до заняття: наявність необхідного інвентарю, наявність спортивної форми.
2.Розминка
Біг по периметру залу протягом 10 хв. Подолання перешкод: лавки, ворота, колода. Зміна напрямку руху за сигналом (свисток). На бігу зловити кинутий м’яч і повернути керівнику.
Розминка на місці, вправи з обертанням і поворотами рук, тулуба, ніг.
Підстрибування на місці на одній нозі, зміна ніг за сигналом (свисток), на двох ногах. Стрибки у висоту з місця. Записати результати для кожного гуртківця.
3. Актуалізація опорних знань і умінь учнів.
Згадати ситуації під час практичних занять, коли необхідне орієнтування карти.
4. Вивчення нового матеріалу.
Роздати схеми залу. Ознайомити з технікою орієнтування схеми залу по навколишнім предметам (колода в кутку залу) та за допомогою рідинного компаса. На карті завжди нанесені тонкі сині лінії, розташовані в напрямку північ-південь. Ці лінії необхідні для того, щоб орієнтувати карту за допомогою компаса і для зняття азимута. Якщо лінії магнітного меридіана розташовані паралельно стрілці компаса і червона половинка стрілки компаса показує на північ – карта зорієнтована правильно. Рух зі схемою залу, обертання схеми при поворотах. Пройти по периметру залу, проконтролювати дії гуртківців в точках повороту.
5. Набуття практичних навичок.
Розбити гуртківців на команди по 4. Кожному видати схему і картку для відмітки. Гуртківці повинні пройти по залу, дотримуючись лінії на схемі і порахувати кількість КП, що зустрічається на шляху. Вправа проводиться почергово, у вигляді естафети, кроком, на точність дотримання лінії і підрахунку кількості КП. Обмінятись схемами і повторити вправу.
Змагання між командами. Обмінятись схемами і повторити вправу – яка команда правильно і швидше подолає свої дистанції. Повторити 2 рази.
6. Підсумок уроку.
Оголосити кращих стрибунів у висоту, шукачів КП. Оголосити тему наступного заняття.
7. Домашнє завдання.
Скласти схему своєї кімнати. Повторити прийоми орієнтування схеми.
За допомогою спеціалізованих навчальних програм O-control, Orienteering for Begineer повторити прийоми орієнтування карти за допомогою компасу та за рельєфом місцевості.
Типові помилки:
Ø невміння ідентифікувати себе як точку на схемі (вигляд зверху) Øнеспівпадіння напрямків руху реального і на схемі
Ø відсутність контролю за орієнтуванням карти під час повороту