Урок «Стосунки й рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Формування міжособистісних стосунків з дорослими й однолітками».

Про матеріал
Розробка уроку для здобувачів освіти 9-х класів «Стосунки й рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Формування міжособистісних стосунків з дорослими й однолітками».
Перегляд файлу

Урок 12

 

Тема:  «Стосунки й рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Формування міжособистісних стосунків з дорослими й однолітками».

 

Мета уроку: Ознайомити учнів про роль і рівні спілкування в житті людини; розвивати навички ефективного спілкуватися з дорослими і однолітками; виховувати поважливе ставлення до співрозмовника, дотримуватися правил спілкування.

 

Обладнання: шкільний підручник (І. Д. Бех, Т. В. Воронцова, В. С. Пономаренко, С. В. Страшко), робочий зошит, презентація, відеоролик. 

Тип уроку: вивчення нового матеріалу, закріплення та застосування знань.

Хід уроку

 

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ ЕТАП.

Привітання.  Перевірка присутності учнів.

 

ІІ. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ.

Проблемна ситуація:

Ганна висловила свою думку щодо правил спілкування між людьми. Олег заперечив їй: «Ти не права!»Кирило теж заперечив, але він сказав: «Я думаю інакше». Як ви вважаєте, з ким із хлопців Ганна хотіла б продовжити бесіду? Чому?

Обговорення ситуації

(рівні спілкування і стосунки)

Тож темою нашого уроку є «Стосунки й рівні спілкування. Навички ефективного спілкування. Формування міжособистісних стосунків з дорослими й однолітками» 

 

ІІІ.ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

Стосунки — це різноманітні зв’язки між людьми, що передбачають спілкування. Саме спілкування дає можливість людям передавати вміння й знання, впливати одне на одного, пізнавати самих себе, знаходити підтримку й порозуміння з іншими.

Під час спілкування людина може ставитися до співрозмовника як до особистості, що заслуговує на повагу, а може маніпулювати ним і не поважати його. Ми можемо спілкуватися за допомогою слів — це вербальне спілкування, а можемо «поговорити» й без слів — за допомогою міміки, жестів або дотиків.

Як розібратися в цих особливостях спілкування?

Спілкування (комунікація) - це процес обміну думками, почуттями, враженнями, тобто повідомленнями.

Ми звикли думати, що люди однаково сприймають світ. Але в дійсності у кожного є власна унікальна модель світу, і кожен живе в узгодженні з нею. Двоє людей можуть подивитися один і той же фільм, прочитати одну і ту ж книгу, прослухати одну і ту ж лекцію і отримати від них протилежні враження. Якщо вони сперечаються між собою, то роблять це тому, що їх моделі світу відрізняються. Однак кожна модель має таке ж право на існування, як і наша, і слід з повагою ставитися до неї.

  • Якщо між людьми склалися доброзичливі (здорові) стосунки, вони відчувають потребу у спілкуванні й сумують, коли змушені розлучатися.
  • Для нездорових стосунків характерні підозріливість, егоїзм, бажання контролювати і підкоряти.
  • Здорові стосунки є запорукою щасливого і успішного життя.

 

Робота з підручником ст. 145. 

Ця робота спрямована на формування інформаційної компетентності. Можна працювати з текстами підручника, прочитати  текст на стор.  145.

Рівні спілкування людей 

І рівень – фрази; 

ІІ рівень – факти;

ІІІ рівень – думки;

IV рівень – почуття;

V рівень – довіра.  

 

IV. ПЕРВИННА ПЕРЕВІРКА ЗАСВОЄННЯ ЗНАНЬ.

Робота в парах

Вправа «Ознаки ефективного спілкування».

1. Ознайомтеся з порадами, як ефективно спілкуватися. (стор. 147, мал. 39);

2. Обговорення вчорашнього дня зі своїм сусідом (застосування вербального і невербального спілкування – безсловесне: погляд, міміка, пози, жести).

Учні 3 хвилини виконують завдання, обговорення вчорашнього дня, зі своїм сусідом).

 

Перегляд відео

Мультфільм «Рапунцель» (техніки спілкування).

Запитання для обговорення

  1. Які вербальні ознаки ефективного спілкування використовувала принцеса? 
  2. А які невербальні?

 

Керована дискусія  «Спілкування і стосунки»

Спілкування — це обмін інформацією між людьми (можливо й незнайомими), а стосунки — це зв'язок між людьми, які добре знають один одного.

Об'єднайтеся у 4 групи (фрази, факти, думки, почуття).

Завдання групам: за допомогою інформації П'ять рівнів комунікації (стор. 145) розіграйте  діалог, що демонструє відповідний рівень комунікації.

 

V. КОНТРОЛЬ ТА САМОПЕРЕВІРКА ЗНАНЬ.

Робота в зошиті. 

Напишіть оголошення “Шукаю друга”  – зазначте в ньому  свої інтереси і  привабливі для інших особисті якості, а також те, що ви шукаєте в друзях.

 

Обговорення вірша

Прочитайте вірш Ліни Костенко «Довіра» у підручнику  стор. 151.

Запитання для обговорення:

  • Що, на вашу думку, сприяє виникненню довіри?
  • Що може її зруйнувати?
  • Назвіть інші ознаки близьких стосунків.
  • Поміркуйте, що вони означають.

 

Інформаційне повідомлення  «Формула здорових стосунків»

Принципи формування здорових стосунків описує формула трьох «К».

Здорові стосунки =  Кооперація + Комунікація + Компроміс

  • Кооперація — означає діяти як одна команда.
  • Комунікація — означає бути відкритим до спілкування, завжди обговорювати з близькими те, що вас хвилює.
  • Компроміс — означає необхідність розв’язувати проблеми у стосунках шляхом взаємних поступок.

 

VІ. ПІДВЕДЕННЯ ПІДСУМКІВ

Спілкування — це обмін інформацією між людьми, а стосунки — це зв’язок між людьми, які добре знають один одного.

Ефективне спілкування — це насамперед уміння слухати і говорити, використовуючи вербальні та невербальні засоби.

Довіра є вершиною комунікації, ознакою тісних емоційних стосунків.

Здорові стосунки — це кооперація, комунікація і здатність до компромісу.

 

VІІ. ДОМАШНЕ ЗАВДАННЯ.

& 20, 21 – підручника;

Взяти інтерв’ю з дорослими членами родини (запитання на стор. 154.)

 

docx
До підручника
Основи здоров`я 9 клас (Бех І. Д., Воронцова Т. В., Пономаренко В. С., Страшко С. В.)
Додано
29 грудня 2022
Переглядів
1904
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку