Урок "Ступені порівняння прикметників", 6 клас

Про матеріал
Мета уроку: повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням; дати відомості про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення, формувати вміння шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття відповідальності за збереження краси природи. Тип уроку: урок засвоєння нових знань Обладнання: хмаринка слів, опорна схема «Ступені порівняння прикметників»
Перегляд файлу

Українська мова, 6 клас

Урок №                                                                 Дата проведення:

Тема уроку: СТУПЕНЯ ПОРІВНЯННЯ ПРИКМЕТНИКІВ

Мета уроку: повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням; дати відомості  про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення, формувати  вміння  шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й  доречно   вживати їх у мовленні;   розвивати пам’ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення, за допомогою мовленнєво-комунікативного дидактичного матеріалу виховувати почуття відповідальності за збереження краси природи.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань

Обладнання: хмаринка слів, опорна схема «Ступені порівняння прикметників»

 

Хід уроку

І. Організаційний момент

 Добро дня, любі діти. На уроці  ми  дізнаємося, чому небо сьогодні не може бути «блакитнішим», ніж учора. Чому готовішими до уроку ми вже не будемо . Тому прошу всіх розсістися на свої місця зручніше і всі разом дати відповіді на запитання.

 

1) Міні-інтерв'ю. Після привітання даю чітку інструкцію: "Інтерв'ю за 1 хвилину. Відповідаємо прикметниками.

- Яким був попередній урок? (важким, цікавим…)

- Якою була перерва? (веселою, короткою…)

- З яким настроєм ви прийшли на урок?( гарним, сумним, надзвичайно веселим…)

- А яка зараз повинна бути обстановка на уроці, щоб ви змогли засвоїти нову тему? ( робоча)

- Отже, давайте створимо таку робочу атмосферу.

ІІ. Актуалізація опорних знань учнів. Мотивація навчальної діяльності

  1. Перевірка домашнього завдання
  2. Перед вами хмаринка зі слів. У ній перемішалися прикметники. Ваше завдання – відшукати прикметники та розподілити їх за трьома розрядами.

C:\Users\Администратор\Downloads\V formie sierdtsa (1).jpg

 

ІІІ. Оголошення теми та мети уроку

 Як ви вважаєте, для чого потрібно вивчати «Ступені порівняння». Де ми можемо застосувати ці знання?

VІ. Сприйняття та засвоєння нового матеріалу

 Опрацювання теоретичного матеріалу.

 Опрацювання опорної схеми з теми.

Пов’язане зображення

V. Закріплення знань, умінь та навичок учнів

 1.  Вибірковий    диктант    

Прочитайте. Визначте прикметники вищого і найвищого ступенів порівняння. Які з них утворені від прикметників з іншим коренем?

1. Відпливуть за обрій темні хмари, стане більший, веселіший день. (О. Лупій). 2. Із Каліфорнії секвоя — найбільше дерево Землі. (М. Доленго). 3. Я вже не можу бути кращим, та гіршим теж не можу буть. (В. Крищенко). 4. Найгірше лихо, коли б'ються рідні брати. (В. Шелестюк). 5. Люди — прекрасні. Земля — мов казка. Кращого сонця ніде нема. (В. Симоненко). 6. А у скарбниці людських почуттів найкращий скарб — повага до людини. (Н. Забіла).

2. Вправа «Хто швидше»

- Утворіть вищий ступінь порівняння прикметників, поясніть зміни приголосних.

Глибокий, дужий, дорогий, близький, слабкий, легкий, високий,

молодий, багатий, тонкий, тяжкий, далекий, короткий, швидкий,

низький, товстий, поганий, рідкий.

  • Утворіть, якщо можливо, форми ступенів порівняння від наведених прикметників.

Веселий, , радісний, поганий, обґрунтований, гожий,

білуватий, дерев’яний, респектабельний, широченний, прекрасний,

чудовий, сучасний, нездійсненний, міцний, дужий, салатовий, синій,

легковажний, сіро-синій, буланий

  1.  Гра «Коректор»

Виправте помилки, пов’язані з утворенням ступенів порівняння прикметників.

Самий спритніший, найбільш популярніший, більш кращий, найчорнявенькіший, маліший, тонкіший, найбільш сивий, гніді ший.

 

  1. Гра «Я – редактор»

Знайдіть неправильно утворені форми ступенів порівняння прикметників і запишіть їх правильно.

Старший, поганіший, старіший, менш мокріший, більш віддалений,

найбільш здібніший, вузьчий, щонайдальший, найтовстіший, кращий,

багатіший, багатший, менший, маліший, більш відданий, менш

досвідчений, якнайдорожчий, ближчий, найменш грамотний.

VІ.  Підбиття підсумків уроку

Рефлексія

  • Сьогодні я дізнався…
  • Було цікаво…
  • Було складно…
  • Я зрозумів, що…
  • Тепер я зможу…
  • Я навчився…

VІІ. Домашнє завдання

Написати твір-етюд «Осінь на моєму подвір’ї»,  використовуючи в тексті прикметники вищого та найвищого ступеня порівняння.

 


docx
Додано
19 листопада 2019
Переглядів
2457
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку