«08» лютого 2019р. клас 6 учитель Семенець Г.І.
Тема. Ступені порівняння якісних прикметників, їх творення. (слайд1)
Мета: повторити та поглибити знання учнів про групи прикметників за значенням; дати відомості про ступені порівняння якісних прикметників та їх творення, формувати вміння шестикласників правильно утворювати ступені порівняння, правильно й доречно вживати їх у мовленні; розвивати пам'ять, увагу, логічне мислення, спостережливість; удосконалювати культуру усного й писемного мовлення; виховувати почуття любові рідного слова.
Очікувані результати: (слайд2)
Учні знатимуть:
Учні вмітимуть:
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Методи й прийоми, форми роботи: технологія «Спіймай мій настрій», гра «Лінгвістичний двобій»,прийом «Згоден – не згоден – обґрунтуй», мовне спостереження, робота з підручником, за варіантами, у парах, вибірковий диктант, творча лабораторія, «Розумне перо», Я - редактор, «Стилістичний сміхограй», прийом «Коло ідей», технологія «Незакінчене речення».
Перебіг уроку
І. Організаційний момент
Нумо, діти, підведіться!
Всі приємно посміхніться.
Продзвенів уже дзвінок,
Починаємо урок!
А тепер за парту
Всі сідайте рівно.
І до роботи візьмемось сумлінно.
ІІ. Емоційне налаштування на урок
Учні, перш ніж ми розпочнемо роботу на уроці, налаштуємо емоційний настрій так, щоб праця кожного з вас була цікавою, творчою ефективною. Тож подаруйте посмішку собі, один одному, мені.
Технологія «Спіймай мій настрій»
Дітям пропонується попрацювати в парі, виконуючи дії, які називає учитель.
- Усміхніться, „зніміть” усмішку зі свого обличчя долонею та „подаруйте” своєму сусідові. „Прийміть” усмішку, „прикрасьте” нею своє обличчя.
ІІІ. Перевірка домашнього завдання
ІV. Актуалізація опорних знань
1.Гра «Лінгвістичний двобій» (слайд3)
Робота в парах. Учень сам обирає суперника зі словами: «Я викликаю на двобій…» і ставить запитання. Наприклад …
V. Мотивація навчальної діяльності. Повідомлення теми, мети уроку.
1.Згоден – не згоден – обґрунтуй(слайд5)
Які прикметники можуть виражати якість предмета більшою чи меншою мірою: якісні, відносні чи присвійні?
2. Мовне спостереження (слайд6)
VІ. Сприймання й усвідомлення учнями фактичного матеріалу.
Робота з підручником. Опрацювання теоретичного матеріалу С.158 -159.
VІІ. Осмислення зв'язків і залежностей між елементами вивченого матеріалу.
1. Вибірковий диктант
Виписати якісні прикметники, визначити ступінь порівняння.
Осінь танула, як воскова свічка, ставала все прозорішою та легшою(вищий ступінь –проста форма) Із – за хмар виглянуло сонечко, і тоді і ліс, і поле весело всміхнулися до нього, мов до найближчого( найвищий ступінь – проста форма) знайомого. Що в світі найсильніше, найпрудкіше, найсміливіше?( найвищий ступінь – проста форма). Темні й невисокі гори здавались більш високими(вищий ступінь –складна форма) серед гладенького рівного степу.
2. Творча лабораторія (слайд7)
Робота за варіантами. Від поданих слів утворіть просту й складену форми вищого й найвищого ступенів порівняння.
І варіант - сумний, солодкий, сміливий
ІІ варіант - високий, приємний, чистий
VІІІ. Узагальнення й систематизація знань
1.Розумне перо(слайд8)
Перепишіть, від поданих у дужках прикметників утворіть вищий або найвищий ступені порівняння.
Добре ім'я (дорожче) за великі багатства, а доброзичливість (цінніша)за срібло та золото. Для того, хто деревце посадив, земля стає і (найближча), і (найрідніша). Твій ранок, земле, усе (ясніший), усе (гарячіший )розмах твій.
2. Робота в парах ( вправа за підручником 379 на С.158)
3. Коло думок.
Як ви розумієте народний вислів «Земля найбагатша, вода найсильніша? (слайд 9)
Земля найбагатша тому, що вона годує людей своїми плодами.
А вода найсильніша тому, що без неї неможливе існування людини не землі.
Без неї ніщо не зможе жити: ні рослинний світ, ні тварини, ні людство. Якщо
землю не поливати водою, то вона не стане багатою та родючою. Земля та
вода – основа життя. Недарма в народі казали, що земля найбагатша, вода
найсильніша.
4. Фізкультхвилинка.
5. Стилістичний сміхограй ( усно) (слайд10)
(Виправити помилки у вживанні прикметників)
1)Стежечка до села була сама вузькіша. (найвужча)
2)Понеділок, безперечно, найважкіший день тижня. (найважчий)
3)Учні влітку мають самі найдовгіші канікули. ( найдовші)
6. Я – редактор (слайд11)
Правильно записати ступені порівняння прикметників
1)Кімната після ремонту стала більш затишнішою. (більш затишною)
2)Це був самий цікавий матч сезону. ( Це був найцікавіший матч сезону)
3) Дні стали більш коротшими. ( Дні стали більш короткими)
ІХ. Підсумок уроку. Рефлексія. Оцінювання
Вправа «Незакінчене речення…»(слайд12)
Сьогодні я дізнався……
Тепер я зможу…
Х. Інструктаж домашнього завдання. (слайд13)
Опрацювати матеріал підручника С.158-159, , виконати вправу 383.
Високий рівень: виконати вправу 385.