Конспект уроку для 1 класу
Предмет: Я досліджую світ (технологічна галузь)
Тема: Сюжетно-рольова гра "Бібліотекар"
«__» __________ 2024 р.
Мета:
-
Формувати у дітей уявлення про важливість догляду за книжками та роль бібліотекаря.
-
Навчити планувати та виконувати прості трудові дії, як-от ремонт книжок.
-
Розвивати навички роботи в команді, критичне мислення та самостійність у виконанні завдань.
Завдання:
-
Ознайомити дітей з роллю бібліотекаря та його обов’язками.
-
Виконати ремонт книжок з використанням простих інструментів.
-
Провести фізкультхвилинку для розвантаження та зміни виду діяльності.
Компетентності:
-
Спілкування рідною мовою – вміння висловлювати думки під час гри, описувати свої дії.
-
Спілкування іноземною мовою – використовувати елементарні фрази іншою мовою під час гри.
-
Математична компетентність – підрахунок книг у бібліотеці, використання простих арифметичних дій.
-
Цифрові компетентності – використання елементарних технічних засобів (наприклад, комп’ютера для пошуку книг).
-
Уміння вчитися – розуміння важливості навчання та догляду за навчальними матеріалами.
-
Соціальні та громадянські компетентності – робота в групах, повага до праці інших, співпраця.
-
Навички ініціативи та підприємництва – самостійна організація процесів у грі.
-
Культурна самосвідомість і самовираження – проявлення творчості під час гри.
Очікувані результати:
-
Учні зможуть розпізнавати та називати основні інструменти для ремонту книжок.
-
Учні навчаться доглядати за книжками, дізнаються про роль бібліотекаря.
-
Вмітимуть планувати послідовність дій для ремонту книг.
-
Удосконалять вміння працювати у команді.
Вправи:
-
Сюжетно-рольова гра "Бібліотекар" – діти у групах грають ролі бібліотекарів, які доглядають за книжками.
-
Практична частина – ремонт книжок (склеювання сторінок, заклеювання обкладинок).
Роздатковий матеріал:
-
Книжки, що потребують ремонту.
-
Набір інструментів: клей, ножиці, скотч, кольоровий папір для обкладинок.
Робота в групах:
-
Учні поділяються на групи та обирають ролі (бібліотекарі, ремонтники, читачі).
-
Групи планують дії для догляду за книжками: обирають книжки, які потребують ремонту, і починають працювати.
Хід уроку
-
Організаційний момент
Привітання учнів:
-
Вітання з учнями, створюючи позитивну атмосферу для початку уроку.
-
Привітання можна провести у формі ранкового кола: Бажаємо один одному гарного та цікавого уроку.
-
" Сьогодні ми будемо вивчати щось нове та цікаве!"
Загадка
Дуже я потрібна всім –
І дорослим, і малим.
Всіх я розуму учу,
А сама завжди мовчу.
- Як називається це приміщення?
2. Налаштування на урок:
-
Повідомлення коротко про сьогоднішню тему: "Сьогодні ми станемо бібліотекарями та дізнаємось, як доглядати за книжками. Ми навчимося ремонтувати книги та обговоримо важливість збереження наших культурних скарбів."
Відео : Бібліотеки – це не лише місце, де зберігають та читають книги. Це місце, натхненне творчістю та людськими долями
https://www.facebook.com/watch/?v=937291415123368
Презентація: Гра «Що подобається книзі» (Так, ні – фішки)
3. Основна частина
Сюжетно-рольова гра «Бібліотека»
Мета: вчити дітей реалізовувати і розвивати сюжет гри, здатність виконувати
ігрові ролі, створювати інтерес до роботи в бібліотеці, поглиблювати уявлення
дітей про обслуговування бібліотекарем читачів, пробуджувати інтерес до книг, виховувати дбайливе ставлення до них.
Ігрові ролі:
Бібліотекар - виписує формуляри, видає і приймає книги, допомагає обрати необхідні.
Читачі - розписуються у формулярах, беруть і здають книги Ігровий матеріал: шафи з книгами з надписом «Бібліотека», формуляр читача, книги з підписами (22 шт), надписи «Читальний зал», «Книжкова лікарня», фігурки читачів, бейджик «Бібліотекар», читацький квиток
Хід гри
- У нас починає працювати бібліотека, туди можна записатися всім, запрошую відвідати.
«Бібліотекар» (вчитель) видає читацькі квитки, у які він вкладає формуляр. Приймаючи книгу від «читача», «бібліотекар» дивиться, чи не пошкоджена. Під час бесіди з «читачем» «бібліотекар» запитує, про що він хоче почитати, радить узяти ту або іншу книгу. При «бібліотеці» є «читальна зала», де читають дитячі журнали, розглядають картинки. «Бібліотекар» розповідає правила користування книгою.
4. Фізкультхвилинка: Руханка «Мої казки»
https://www.youtube.com/watch?v=I7rZTqxPvqc
5. Практичне завдання: в парах.
-
Ремонт книжок: заклеювання пошкоджених сторінок та обкладинок.
-
Використання інструментів: ножиці, клей, скотч, папір.
Безпечні прийоми праці:
-
Пояснення, як безпечно користуватися ножицями та клеєм.
-
Учні працюють під наглядом дорослих, дотримуючись правил безпеки.
- Також пропоную завітати у куточок «Книжкової лікарні», де ви маєте можливість упорядкувати усі наявні книги: підклеїти їх, розгладити пом'яті аркуші, обгорнути книги, а дорослий (асистент вчителя) пише на обгортках назви.
6. Фізкультхвилинка:
-
Гра "Книжкові сторінки": діти уявляють, що вони сторінки книги, і рухаються відповідно до команд учителя ("перевертаємо сторінку", "стискаємося", "розкриваємося").
7. Демонстрація результатів власної діяльності ("Крісло автора"):
-
Наприкінці уроку кожна група представляє результати своєї роботи, демонструючи відремонтовані книжки.
-
Учні розповідають, що вони зробили і як це їм вдалося.
8. Підсумок уроку:
-
Самооцінювання за допомогою ЛЕГО
-
Підсумок: дякую вам дітки за роботу, пропоную розглянути можливості для наступних подібних проєктів.