Урок " Сюжетно-рольва гра "Бібліотекар""

Про матеріал
Мета: • Формувати у дітей уявлення про важливість догляду за книжками та роль бібліотекаря. • Навчити планувати та виконувати прості трудові дії, як-от ремонт книжок. • Розвивати навички роботи в команді, критичне мислення та самостійність у виконанні завдань. Завдання: 1. Ознайомити дітей з роллю бібліотекаря та його обов’язками. 2. Виконати ремонт книжок з використанням простих інструментів. 3. Провести фізкультхвилинку для розвантаження та зміни виду діяльності.
Перегляд файлу

 

Конспект уроку для 1 класу

Предмет: Я досліджую світ (технологічна галузь)

Тема: Сюжетно-рольова гра "Бібліотекар"

«__» __________ 2024 р.

Мета:

  • Формувати у дітей уявлення про важливість догляду за книжками та роль бібліотекаря.
  • Навчити планувати та виконувати прості трудові дії, як-от ремонт книжок.
  • Розвивати навички роботи в команді, критичне мислення та самостійність у виконанні завдань.

Завдання:

  1. Ознайомити дітей з роллю бібліотекаря та його обов’язками.
  2. Виконати ремонт книжок з використанням простих інструментів.
  3. Провести фізкультхвилинку для розвантаження та зміни виду діяльності.

Компетентності:

  1. Спілкування рідною мовою – вміння висловлювати думки під час гри, описувати свої дії.
  2. Спілкування іноземною мовою – використовувати елементарні фрази іншою мовою під час гри.
  3. Математична компетентність – підрахунок книг у бібліотеці, використання простих арифметичних дій.
  4. Цифрові компетентності – використання елементарних технічних засобів (наприклад, комп’ютера для пошуку книг).
  5. Уміння вчитися – розуміння важливості навчання та догляду за навчальними матеріалами.
  6. Соціальні та громадянські компетентності – робота в групах, повага до праці інших, співпраця.
  7. Навички ініціативи та підприємництва – самостійна організація процесів у грі.
  8. Культурна самосвідомість і самовираження – проявлення творчості під час гри.

Очікувані результати:

  • Учні зможуть розпізнавати та називати основні інструменти для ремонту книжок.
  • Учні навчаться доглядати за книжками, дізнаються про роль бібліотекаря.
  • Вмітимуть планувати послідовність дій для ремонту книг.
  • Удосконалять вміння працювати у команді.

Вправи:

  1. Сюжетно-рольова гра "Бібліотекар" – діти у групах грають ролі бібліотекарів, які доглядають за книжками.
  2. Практична частина – ремонт книжок (склеювання сторінок, заклеювання обкладинок).

Роздатковий матеріал:

  • Книжки, що потребують ремонту.
  • Набір інструментів: клей, ножиці, скотч, кольоровий папір для обкладинок.

Робота в групах:

  • Учні поділяються на групи та обирають ролі (бібліотекарі, ремонтники, читачі).
  • Групи планують дії для догляду за книжками: обирають книжки, які потребують ремонту, і починають працювати.

 

Хід уроку

  1. Організаційний момент

 

  Привітання учнів:

  •          Вітання з учнями, створюючи позитивну атмосферу для початку уроку.
  •          Привітання можна провести у формі ранкового кола: Бажаємо один одному гарного та цікавого уроку.
    •          " Сьогодні ми будемо вивчати щось нове та цікаве!"

 

  •          Обмін інформацією:

Загадка

Дуже я потрібна всім –

І дорослим, і малим.

Всіх я розуму учу,

А сама завжди мовчу.

-        Що це?

-        Де живуть книги?

-        Як називається це  приміщення?

 

 

 

 

 

2.  Налаштування на урок:

 

  • Повідомлення коротко про сьогоднішню тему: "Сьогодні ми станемо бібліотекарями та дізнаємось, як доглядати за книжками. Ми навчимося ремонтувати книги та обговоримо важливість збереження наших культурних скарбів."

 

Відео : Бібліотеки – це не лише місце, де зберігають та читають книги. Це місце, натхненне творчістю та людськими долями

https://www.facebook.com/watch/?v=937291415123368

 

Презентація: Гра «Що подобається книзі» (Так, ні – фішки)

 

3. Основна частина

 

Сюжетно-рольова гра «Бібліотека»

Мета: вчити дітей реалізовувати і розвивати сюжет гри, здатність виконувати

 

ігрові ролі, створювати інтерес до роботи в бібліотеці, поглиблювати уявлення

 

дітей про обслуговування бібліотекарем читачів, пробуджувати інтерес до книг, виховувати дбайливе ставлення до них.

 

Ігрові ролі:

 

Бібліотекар - виписує формуляри, видає і приймає книги, допомагає обрати необхідні.

 

Читачі - розписуються у формулярах, беруть і здають книги Ігровий матеріал: шафи з книгами з надписом «Бібліотека», формуляр читача, книги з підписами (22 шт), надписи «Читальний зал», «Книжкова лікарня», фігурки читачів, бейджик «Бібліотекар», читацький квиток

 

Хід гри

 

- У нас починає працювати бібліотека, туди можна записатися всім, запрошую відвідати.

 

 «Бібліотекар» (вчитель)  видає читацькі квитки, у які він вкладає формуляр. Приймаючи книгу від «читача», «бібліотекар» дивиться, чи не пошкоджена. Під час бесіди з «читачем» «бібліотекар» запитує, про що він хоче почитати, радить узяти ту або іншу книгу. При «бібліотеці» є «читальна зала», де читають дитячі журнали, розглядають картинки. «Бібліотекар» розповідає правила користування книгою.

 

4. Фізкультхвилинка: Руханка «Мої казки»

 

https://www.youtube.com/watch?v=I7rZTqxPvqc

 

5. Практичне завдання: в парах.

 

  • Ремонт книжок: заклеювання пошкоджених сторінок та обкладинок.
  • Використання інструментів: ножиці, клей, скотч, папір.

Безпечні прийоми праці:

  • Пояснення, як безпечно користуватися ножицями та клеєм.
  • Учні працюють під наглядом дорослих, дотримуючись правил безпеки.

 

- Також пропоную завітати у куточок «Книжкової лікарні», де ви маєте можливість упорядкувати усі наявні книги: підклеїти їх, розгладити пом'яті аркуші, обгорнути книги, а дорослий (асистент вчителя) пише на обгортках назви.

 

6. Фізкультхвилинка:

 

  • Гра "Книжкові сторінки": діти уявляють, що вони сторінки книги, і рухаються відповідно до команд учителя ("перевертаємо сторінку", "стискаємося", "розкриваємося").

 

7. Демонстрація результатів власної діяльності ("Крісло автора"):

 

  • Наприкінці уроку кожна група представляє результати своєї роботи, демонструючи відремонтовані книжки.
  • Учні розповідають, що вони зробили і як це їм вдалося.

 

8. Підсумок уроку:

 

  • Самооцінювання за допомогою ЛЕГО
  • Підсумок: дякую вам дітки за роботу, пропоную розглянути можливості для наступних подібних проєктів.

 

 

 

 

 

 

 

 

docx
Додано
13 жовтня
Переглядів
24
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку