Конспект уроку для 1 класу
Я досліджую світ (технологічна галузь)
Тема:
Виготовлення виробу із застосуванням знайомих операцій: колаж "Я і Батьківщина", створення "Паспорта" України, "Моя група підтримки".
Мета:
-
Навчальна: навчити учнів виготовляти вироби із використанням знайомих технологічних операцій, планувати послідовність дій, дотримуватися правил безпечної праці під час роботи з інструментами.
-
Розвивальна: розвивати творчу уяву, вміння планувати свою діяльність та виконувати завдання послідовно.
-
Виховна: виховувати любов до Батьківщини, командний дух та відповідальність за спільну роботу.
Компетентності:
-
Технологічна компетентність:
-
Уміння застосовувати знайомі операції для виготовлення виробів.
-
Комунікативна компетентність:
-
Уміння працювати в групі, домовлятися про послідовність дій, допомагати одне одному.
-
Соціальна та громадянська компетентність:
-
Формування національної ідентичності та любові до Батьківщини через створення виробів на відповідну тематику.
-
Креативність:
-
Розвиток творчого мислення під час виготовлення колажів та інших виробів.
Очікувані результати:
-
Учні зможуть виготовляти вироби (колажі, паспорти тощо) із застосуванням знайомих технологічних операцій.
-
Навчаться працювати з простими інструментами, дотримуючись правил безпеки.
-
Зможуть планувати свої дії під час виготовлення виробу.
-
Представлятимуть результати своєї творчої діяльності перед класом.
Завдання уроку:
-
Ознайомити учнів із темою та метою уроку.
-
Пояснити послідовність виготовлення виробу (колаж, "Паспорт України", "Моя група підтримки").
-
Розробити інструкцію щодо використання інструментів і матеріалів.
-
Провести роботу в групах над виробами.
-
Організувати презентацію результатів — "Крісло автора".
Роздатковий матеріал:
-
Кольоровий папір, картон.
-
Ножиці, клей.
-
Олівці, фломастери.
-
Зразки для натхнення: приклади колажів, елементів паспорта України, зображення групи підтримки.
Хід уроку:
1. Організаційний момент
-
Привітання учнів, налаштування на продуктивну роботу.
Учитель:
— Доброго дня, діти! Сьогодні ми будемо працювати з темою "Я і Батьківщина" та виготовлятимемо цікаві вироби. Наше завдання — створити колажі, "Паспорти" України або "Групу підтримки". Готові до творчості?
2. Оголошення теми і мети уроку
Учитель:
— Сьогодні ми навчимося виготовляти вироби на тему Батьківщини. Ми також згадаємо, як безпечно користуватися інструментами під час роботи. У кінці кожен з вас зможе презентувати свій виріб у "Кріслі автора".
3. Пояснення послідовності виготовлення виробу
-
Учитель демонструє зразки виробів: колаж "Я і Батьківщина", "Паспорт України", "Моя група підтримки".
Учитель:
— Подивіться на зразки. Як ви думаєте, з яких матеріалів вони зроблені? Сьогодні ви зможете створити щось подібне. Спочатку ми визначимо, які інструменти нам потрібні, а потім будемо працювати над своїми виробами.
Послідовність роботи над виробом:
-
Спланувати, як виглядатиме виріб.
-
Визначити необхідні матеріали та інструменти.
-
Виконати роботу послідовно, дотримуючись інструкцій.
4. Пояснення безпечних прийомів праці
-
Учитель нагадує правила безпеки під час роботи з ножицями, клеєм та іншими інструментами.
Учитель:
— Пам'ятайте, що ножиці — це інструмент, який потрібно тримати обережно. Коли ріжемо папір, слід бути уважними. Клей використовуємо обережно, щоб не забруднити руки й одяг.
5. Практична робота в групах
-
Учні об’єднуються в групи по 3-4 особи, кожна група обирає тип виробу для створення (колаж, паспорт або групу підтримки).
-
Виконання виробу за етапами: планування, підготовка матеріалів, виконання.
Учитель:
— Діти, об’єднайтеся в групи і починайте роботу над своїми виробами. Пам’ятайте: важливо планувати всі етапи роботи. Обговоріть у групі, хто що робитиме, і не забудьте слідкувати за безпекою під час роботи з інструментами.
6. Демонстрація результатів: "Крісло автора"
-
Кожна група презентує свій виріб, сідаючи у "Крісло автора". Учні розповідають про свої ідеї, показують свій виріб і пояснюють, як його виготовили.
Учитель:
— Кожна група зараз розповість про свій виріб. У "Кріслі автора" ви зможете показати, що саме ви зробили і як до цього прийшли. Чекаємо ваші цікаві розповіді!
7. Обговорення та рефлексія
-
Учитель проводить обговорення результатів роботи, заохочуючи учнів до оцінювання власної діяльності.
Учитель:
— Діти, як вам працювалося в групах? Що було цікавим, а що — складним? Чи сподобалося вам робити виріб? Як ви оцінюєте свою роботу?
Підсумок уроку:
-
Учні виготовили вироби на тему "Я і Батьківщина", використовуючи знайомі технологічні операції.
-
Навчилися планувати послідовність дій та дотримуватися правил безпеки.
-
Змогли презентувати свої роботи, розповівши про процес їх виготовлення.