Тема: Текст. Тема і мета. Заголовок.
Очікувані результати:
Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та мету твору, дає заголовок, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, висловлює емоції;
Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;
Досліджуємо мовлення: спостерігає за утворенням речень, сам утворює речення різних видів.
Обладнання: план-конспект, презентація
Використані джерела: Українська мова та читання: підручник для 3 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020. – с. 98-100
Хід уроку
І. Вступна частина
1. Організаційний момент
- Добрий день, діти! Мене звати Юлія Сергіївна, і сьогодні урок української мови та читання проведу у вас я.
Тож сьогодні, любі діти,
Хочу я вам побажати
Всі знання з апетитом
На уроці поглинати.
А щоб ці знання і вміння
Вам не стали тягарем,
Побажаю всім терпіння
І старання.
Тож почнем!
2. Щоденні 5 «Письмо для себе»
- Діти, візьміть у руки ручки та листочки, які бачите на парті. Напишіть, будь ласка, 3 речі, які ви добре вмієте робити (малювати, танцювати, співати і тд) і 3 речі, яким хотіли би навчитися.
- У вас є 5 хвилин.
- Хто бажає поділитися написаним з класом?
ІІ. Основна частина
1. Каліграфічна хвилинка
- Розгорніть зошити, запишіть сьогоднішнє число та класна робота.
- Запишіть до зошита каліграфічно з’єднання літер та слова.
Кк, ри, ни, ця, криниця
- Пригадайте прислів’я з цим словом та запишіть його.
2. Уводимо в тему. Взаємодіємо усно.
Розгляньте малюнок.
- Що об’єднує ці предмети? (Їх об’єднує те, що стосується дії «копати».)
- Здивовані? Перевіримо? Дізнаємося і дослідимо походження слова криниця.
- Як ви думаєте, від якого слова воно походить? Дякую за міркування, а тепер погляньте на екран.
3. Робота зі словом: криниця
- Що ви про цей предмет (іменник) можете сказати?
o Неістота (ставлю питання що?)
o Загальна назва (пишу з малої букви)
o Однина (у множині- криниці)
o Жіночий рід (вона, моя – криниця)
o Споріднені слова (криниченька, криничка, криничний). Назвіть корінь. (кринич)
o Синоніми (колодязь, копанка.)
o Придумайте речення зі словом криниця
4. Виконання вправи 1
- Розгляньмо першу вправу
- Пригадайте з чого складається текст? (з речень)
- Як речення розташовані у тексті? (послідовно та утворюють завершене висловлювання)
- Як речення пов’язані у тексті? (за змістом, головною думкою та граматично)
- Як ви думаєте, що таке тема?
- Дякую за ваші міркування, а тепер розгляньмо визначення під текстом.
5. Фізкультхвилинка
6. Виконання вправи 2
- Розгорніть свої підручники на сторінці 97. Виконайте вправу 2.
- Поміркуйте, про що буде йти мова в тексті, якщо вони мають наведені заголовки.
- Молодці, а тепер зробімо навпаки: послухайте історію та доберіть до неї заголовок
Був теплий сонячний ранок. У відчинені двері до нашої кімнати залетіли дві ластівки. Покружляли і вилетіли. Потім з’явилися ще декілька разів. Дзвіночками розсипався їхній веселий щебет. У куточку кімнати ластівки зліпили гніздо. Там вони вивели пташенят.
Ластівки дуже працьовиті й охайні. У їхньому гнізді завжди чистенько. У дзьобиках вони виносять сміття на подвір’я. Влітають до кімнати через відчинене вікно
7. Виконання вправи 4
- Складіть прислів’я, запишіть.
- Поясніть, як ви їх розумієте.
- Складіть текст, почавши з одного прислів’я.
9. Виконання інтерактивної вправи
- На дошці ви бачите плакат з незакінченими реченнями. Оберіть правильний варіант відповіді та приклейте його.
ІІІ. Заключна частина
1. Рефлексія. Зворотній зв’язок
- Отже, діти наш урок завершується. А для того, щоб я дізналась про рівень розуміння вами теми, піднесіть догори картку відповідного кольору: зелена – все зрозуміло, жовта – мені потрібно дещо уточнити, червоний – мені потрібні повторні пояснення.
2. Домашнє завдання
- Розгорніть свої щоденники та запишіть домашнє завдання: с.97, впр.3
- Ви молодці і сьогодні дуже плідно попрацювали. До побачення!