Урок "Текст. Тема і мета. Заголовок."

Про матеріал
Тема: Текст. Тема і мета. Заголовок. Очікувані результати: Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та мету твору, дає заголовок, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, висловлює емоції; Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил; Досліджуємо мовлення: спостерігає за утворенням речень, сам утворює речення різних видів.
Перегляд файлу

Тема: Текст. Тема і мета. Заголовок.

Очікувані результати:

Читаємо: прогнозує орієнтовний зміст твору за заголовком, читає правильно та виразно вголос різні тексти, знаходить у тексті незнайомі слова, відповідає на питання за змістом, визначає тему та мету твору, дає заголовок, співвідносить сюжет з власним життєвим досвідом, висловлює емоції;

Взаємодіємо письмово: записує окремі слова та речення, дотримуючись опрацьованих правил;

Досліджуємо мовлення: спостерігає за утворенням речень, сам утворює речення різних видів.

Обладнання: план-конспект, презентація

Використані джерела: Українська мова та читання: підручник для 3 класу закл.загал.середн.освіти (у 2-х част.) : Ч.2 / Інна Большакова, Марина Пристінська. – Харків: В-во “Ранок”, 2020. – с. 98-100

Хід уроку

І. Вступна частина

1. Організаційний момент

- Добрий день, діти! Мене звати Юлія Сергіївна, і сьогодні урок української мови та читання проведу у вас я.

Тож сьогодні, любі діти,

Хочу я вам побажати

Всі знання з апетитом

На уроці поглинати.

А щоб ці знання і вміння

Вам не стали тягарем,

Побажаю всім терпіння

І старання.

Тож почнем!

2. Щоденні 5 «Письмо для себе»

- Діти, візьміть у руки ручки та листочки, які бачите на парті. Напишіть, будь ласка, 3 речі, які ви добре вмієте робити (малювати, танцювати, співати і тд) і 3 речі, яким хотіли би навчитися.

- У вас є 5 хвилин.

- Хто бажає поділитися написаним з класом?

ІІ. Основна частина

1. Каліграфічна хвилинка

- Розгорніть зошити, запишіть сьогоднішнє число та класна робота.

- Запишіть до зошита каліграфічно з’єднання літер та слова.

Кк, ри, ни, ця, криниця

- Пригадайте прислів’я з цим словом та запишіть його.

2. Уводимо в тему. Взаємодіємо усно.


Розгляньте малюнок.

 

- Що об’єднує ці предмети? (Їх об’єднує те, що стосується дії «копати».)

- Здивовані? Перевіримо? Дізнаємося і дослідимо походження слова криниця.

- Як ви думаєте, від якого слова воно походить? Дякую за міркування, а тепер погляньте на екран.

 


3. Робота зі словом: криниця

- Що ви про цей предмет (іменник) можете сказати?

o Неістота (ставлю питання що?)

o Загальна назва (пишу з малої букви)

o Однина (у множині- криниці)

o Жіночий рід (вона, моя – криниця)

o Споріднені слова (криниченька, криничка, криничний). Назвіть корінь. (кринич)

o Синоніми (колодязь, копанка.)

o Придумайте речення зі словом криниця

4. Виконання вправи 1


- Розгляньмо першу вправу

 

- Пригадайте з чого складається текст? (з речень)

- Як речення розташовані у тексті? (послідовно та утворюють завершене висловлювання)

- Як речення пов’язані у тексті? (за змістом, головною думкою та граматично)

- Як ви думаєте, що таке тема?


- Дякую за ваші міркування, а тепер розгляньмо визначення під текстом.

5. Фізкультхвилинка

 

6. Виконання вправи 2

Українська мова та читання 3 кл (ч2).pdf (ЗАХИЩЕНО) - Adobe Acrobat Reader DC (32-bit)
- Розгорніть свої підручники на сторінці 97. Виконайте вправу 2.

 

- Поміркуйте, про що буде йти мова в тексті, якщо вони мають наведені заголовки.

- Молодці, а тепер зробімо навпаки: послухайте історію та доберіть до неї заголовок

Був теплий сонячний ранок. У відчинені двері до нашої кімнати залетіли дві ластівки. Покружляли і вилетіли. Потім з’явилися ще декілька разів. Дзвіночками розсипався їхній веселий щебет. У куточку кімнати ластівки зліпили гніздо. Там вони вивели пташенят.

Ластівки дуже працьовиті й охайні. У їхньому гнізді завжди чистенько. У дзьобиках вони виносять сміття на подвір’я. Влітають до кімнати через відчинене вікно


7. Виконання вправи 4

 

- Складіть прислів’я, запишіть.

- Поясніть, як ви їх розумієте.

- Складіть текст, почавши з одного прислів’я.

9. Виконання інтерактивної вправи

- На дошці ви бачите плакат з незакінченими реченнями. Оберіть правильний варіант відповіді та приклейте його.

ІІІ. Заключна частина

1. Рефлексія. Зворотній зв’язок

- Отже, діти наш урок завершується. А для того, щоб я дізналась про рівень розуміння вами теми, піднесіть догори картку відповідного кольору: зелена – все зрозуміло, жовта – мені потрібно дещо уточнити, червоний – мені потрібні повторні пояснення.

2. Домашнє завдання

- Розгорніть свої щоденники та запишіть домашнє завдання: с.97, впр.3

- Ви молодці і сьогодні дуже плідно попрацювали. До побачення!

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Лозинська Інна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
4 вересня 2021
Переглядів
4234
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку