Это изображение, автор: Неизвестный автор, лицензия: CC BY-NC-ND
Номер слайду 3
Вигляд викладу в легкій і доступній манері, зручній авторові вже давно застосовується в зарубіжних країнах для оцінки особи людини, образу його мислення, світогляду і відчуттів. Ні предмет дослідження, ні рівень знань не є значимими для есе, на відміну від інших видів викладу.
Номер слайду 4
Ще в далекому 1580 році французький письменник і філософ Мішель Монтень опублікував книгу в незвичному стилі і назвав її Les Essais (фр. «essais» - нарис, спроба, проба).
Номер слайду 5
Мішель Екем де Монтень -*28 лютого 1533 — †13 вересня 1592) — французький філософ і письменник епохи Відродження. Есеїст-мораліст, відомий насамперед як автор «Проб» (фр. Essais, також перекладається як «Досліди»). Громадський діяч, двічі був обраний мером Бордо.
Номер слайду 6
Роботу над своїми „Пробами“ Монтень розпочав 1572 року в 39-річному віці й продовжував її до своєї смерті 1592 року, тобто більш як двадцять років. Письменницька робота нерідко переривалася через політичну та дипломатичну діяльність Монтеня, а також через подорожі.
Номер слайду 7
Перші „Проби“ (книга I та початок книги II), написані в 1572—1573 роках, за структурою нагадували популярні перекази античних авторів, що їх часто робили з дидактичною метою. Це були короткі прості тексти, в яких було зібрано приклади з історії, до яких додавалося декілька міркувань, зазвичай позбавлених особливої оригінальності. Авторське Я в цих ранніх „Пробах“ ще відсутнє. Сам Монтень визнавав, що його ранні тексти є дещо чужорідними у порівнянні з наступними.
Номер слайду 8
Близько 1579 року Монтень врешті збагнув, що саме він хоче відобразити в „Пробах“. Його мета — описати самого себе. Так народився новий жанр, який пізніше став жанром есе.
Номер слайду 9
У США викладачі використовують домашні есе настільки часто, що у студентів іноді накопичується на вихідні до 10 цих творчих робіт з різних предметів. Вважається, що написання есе допомагає розвинути критичний розум і здатність аргументувати свою точку зору, а також емоційно вести читача до певних висновків.
Номер слайду 10
Есе дозволяє викладачеві оцінити не тільки знання предмета або певної теми у студента, а й простежити за формуванням у нього навички висловлення своєї позиції і взагалі наявності такої у нього. З точки зору системи освіти - це одна з кінцевих цілей навчання, тому есе завжди були і будуть важливою його частиною.