Тема: Повторення та закріплення вивченого матеріалу. Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.
Мета: Закріплювати уміння учнів розв`язувати приклади та задачі, які містять вивчені випадки письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрові.
Формувати обчислювальну, інформаційно-графічну,логічну компетентності.
Зміцнювати бажання працювати в малих групах, парі, здатність розуміти один одного; мотивувати необхідність математичних знань у подальшому житті.
Форма проведення : Ділова гра «Будуємо будинок», робота в групах.
Обладнання: картки з завданням,малюнки-моделі,сигнальні кольорові картки.
Хід уроку
I Організаційна частина
- Доброго дня, шановні гості! Четвертий клас радий вітати вас сьогодні на уроці математики.
Урок у нас сьогодні – незвичайний. Будемо працювати у групах. Кожній групі доведеться обмінюватись думками, прислухатись один до одного,вирішувати проблеми та приймати рішення.
II Оголошення теми уроку.
- Тема нашого уроку: Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Закріплення . Урок нестандартний. Сьогодні на уроці ми будемо з вами будувати дім. І знання з математики нам в цьому допоможуть. Мета уроку : повторити і закріпити пройдений матеріал.
-Для того,щоб організувати будь-яку справу, потрібно знайти людину, яка буде відповідати за виконання робіт. В нашому випадку це будуть будівельні роботи. А отже нам потрібні будівельники. В нас є 3 будівельні бригади. Керувати роботою своєї бригади будуть бригадири, яких ви виберете, порадившись між собою.
Я буду виконробом – людиною, яка слідкує за веденням будівельних робіт . (За правильно виконані завдання оцінювати себе ви будете самі, за допомогою кружечків, де червоний - відмінно, зелений – добре,синій – необхідні знання.)
Отже розпочинаємо. В зошитах запишемо дату початку будівництва будинку.
III Будівництво
Каліграфічна хвилинка: перший рядок -парні одноцифрові числа(2,4,6,8);
другий –непарні(1,3,5,7,9);
третій - використовуючи цифри першого і другого рядка записати непарні чотирицифрові числа.( 3579, 1385, 6541,9863,5493)
Перш ніж розпочати будівництво , треба вибрати територію та підготувати її -розчистити. Це ми зробимо, коли усно виконаємо завдання.
(На дошці картки з завданнями. Карток стільки, скільки учнів в класі. (Виконані картки забираються)
Знайти суму чисел 45 і 28. (73)
Знайти різницю чисел 670 і 150. (520)
Збільшити 12 у 3 рази (36)
Зменшити 160 на 80. (80)
Зменшити 370 у 10 разів. (37)
На скільки 840 більше, ніж 140? (на 700)
У скільки разів 560 більше, ніж 80? (У 7 разів)
Знайти 1/5 від 60 ( 12)
50*30 (1500)
46*2 (92)
2*45 (90)
38*3 (114)
120*10:100 (12)
Фундаментом нашого будинку буде робота з рівняннями. З кожної бригади виходить один працівник і розв яже рівняння. Правильна відповідь – на бетонних блоках. Вони формують фундамент.
х • 5 = 450 000 46 305 + х = 68 720 х – 1600 = 79 000
х=90000 х = 22415 х = 77400
----------------------------------------------------------------
Щоб вимурувати стіну,потрібні цегла і розчин з піску, цементу і води. Вода вже є, а ось пісок, цемент і цеглу треба привезти.Для цього ми вирішимо задачі.(Кожна група вибирає завдання-задачу)
- Що вам відомо про пісок? (Пісок –корисна копалина, його добувають на кар’єрах)
-Що відомо про цемент?(Будівельний матеріал)
-Що відомо про цеглу? ( Штучний камінь правильної форми, який використовується в якості будівельного матеріалу, що володіє властивостями каменю, міцністю, водостійкістю, морозостійкістю)
Задача 1. Відстань від будівельного майданчика до кар єру 240км, «Камаз» долає цю відстань за 3 години, а коли повертається з піском, то його швидкість на 20 км/год менша. Скільки часу потрібно машині, щоб привезти пісок?
|
v |
t |
s |
До карьєру |
? |
3год |
240 км |
До буд. майданчика |
?, на 20км/год |
? |
240км |
Розв’язання:
1) 240 : 3=80(км/год) –V до карьєру
2) 80 - 20=60(км/год)- v до селища
3) 240 : 60=4(год) –t до селища 4) 3+4 = 7(год) - щоб привезти пісок
Відповідь: 7 годин
Задача 2. Автобус за 6 год проїхав 360 км. Яку відстань проїде автобус за 10 год, якщо рухатиметься з однаковою швидкістю?
1) 360 : 6 = 60 (км/год)- швидкість автобуса
2) 60 • 10 = 600 (км)- відстань, яку проїде автобус
Відповідь: 600 кілометрів.
Задача 3. Перший автомобіль був у дорозі 4 год, а другий -3год. Який автомобіль проїхав більшу відстань, якщо швидкість першого автобуса 70 км/год, а другого – 80км/год?
1)70 • 4 = 280(км) –відстань, яку проїхав перший автомобіль
2)80 •3 =240 (км) – відстань, яку проїхав другий автомобіль
Відповідь: перший автомобіль.
Задача 4. За 5год мотоцикліст проїхав 400км. Скільки кілометрів він проїде за 7 год?
1)400 :5 =80 (км/год)-швидкість руху мотоцикліста
80 • 7 =560 (км) –відстань, яку проїде мотоцикліст
Відповідь: 560 кілометрів.
Задача перевіряються і з’являються машини з піском, цементом,цеглою.
6. Зведення стін
Ми вже підготували необхідний матеріал. Можна зводити стіни.
Зводити стіни будемо за допомогою цеглин.(На дошці прикріплені малюнки-моделі цеглин) На кожній цеглині є правильна відповідь. В зошиті ви обчислюєте вираз, потім шукаєте потрібну цеглинку і муруєте стіну
1576 • 3 + 2030 =6758 (10000 – 1943) • 3 =27171
5700 • 5 + 4088 = 32588 123231 • 4 = 492924
21245 • 6 = 127470 30000 – 7 • 841=24113
4050 + 6008 • 4 = 28082 30400 + 2014 • 3 =36442
33459 • 7 = 234213 205030 • 4 = 820120
21245 • 6 = 127470 286701 • 3 =860103
58035 • 4=232140
----------------------------------
Для будинку, який ми зводимо, потрібний дах. Попрацюємо з величинами (іменовані перетворення)
В кожному будинку є вікна. І ми теж будемо їх зараз встановлювати. А допоможуть нам в цьому геометричні задачі.
Довжина рами прямокутної форми 5 м, а ширина – 4м. Знайди площу рами.
5 • 4 =20- площа рами
(4 +2) • 2 = 16 (м)- периметр
1)200+40=240см - довжина рами
2)(200+240)*2=880(см) -периметр
IV Підведення підсумків
Підведемо підсумки. Кожен бригадир оцінить роботу своєї бригади.
Скільки кружечків і якого кольору?
Яка бригада працювала найкраще?
Дякую всім за співпрацю!