Урок Тема "Повторення та закріплення вивченого матеріалу.Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число".

Про матеріал
Конспект уроку математики в 4 класі. Тип уроку: урок-гра. Тема "Повторення та закріплення вивченого матеріалу. Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число". Цікаві завдання з елемантами гри та з використанням інноваційних методів навчання.
Перегляд файлу

Тема:  Повторення та закріплення вивченого матеріалу. Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове число.

Мета:  Закріплювати уміння учнів розв`язувати приклади та задачі, які містять вивчені випадки письмового множення багатоцифрових чисел на одноцифрові.

Формувати обчислювальну, інформаційно-графічну,логічну компетентності.

 Зміцнювати бажання працювати в малих  групах, парі, здатність розуміти один одного; мотивувати необхідність математичних знань у подальшому житті.


Форма проведення : Ділова гра «Будуємо будинок», робота в групах.

Обладнання: картки з завданням,малюнки-моделі,сигнальні кольорові картки.

Хід уроку

 I  Організаційна частина

- Доброго дня, шановні гості! Четвертий клас радий вітати вас сьогодні на уроці математики. 

 Урок у нас сьогодні – незвичайний. Будемо працювати у групах. Кожній групі доведеться обмінюватись думками, прислухатись один до одного,вирішувати проблеми та приймати  рішення.

II Оголошення теми уроку.

   - Тема нашого уроку:  Множення багатоцифрових чисел на одноцифрове. Закріплення . Урок нестандартний. Сьогодні на уроці ми будемо з вами  будувати дім. І  знання з математики нам в цьому допоможуть.                                                                                                                                Мета уроку : повторити і закріпити  пройдений матеріал.

  -Для того,щоб організувати будь-яку справу, потрібно знайти людину, яка буде відповідати за виконання робіт. В нашому випадку це будуть будівельні роботи. А отже нам потрібні будівельники.  В нас є 3 будівельні бригади. Керувати роботою своєї бригади будуть бригадири, яких ви виберете, порадившись між собою.

 Я буду  виконробом – людиною, яка слідкує за веденням будівельних робіт . (За правильно виконані завдання оцінювати себе ви будете самі, за допомогою кружечків, де червоний  - відмінно, зелений – добре,синій – необхідні знання.)

Отже розпочинаємо. В зошитах запишемо дату  початку будівництва будинку.

III  Будівництво

  1. Проект 

Каліграфічна хвилинка: перший рядок  -парні одноцифрові числа(2,4,6,8);             

 другий –непарні(1,3,5,7,9);

 третій  - використовуючи цифри першого і другого рядка записати непарні чотирицифрові числа.( 3579, 1385, 6541,9863,5493)

  1. Підготовка будівельного майданчика.

Перш ніж розпочати  будівництво , треба вибрати територію та підготувати її -розчистити. Це ми зробимо, коли усно виконаємо завдання.

(На дошці картки з завданнями. Карток стільки, скільки учнів в класі.      (Виконані картки забираються)

 Знайти суму чисел 45 і 28.   (73)
Знайти різницю чисел 670 і 150. (520)

 Збільшити 12 у 3 рази   (36)
Зменшити 160 на 80.  (80)
Зменшити 370 у 10 разів. (37)
На скільки 840 більше, ніж 140? (на 700)

 У скільки разів 560 більше, ніж 80? (У 7 разів)
Знайти 1/5 від 60   ( 12)
50*30  (1500)              

     46*2   (92)            

     2*45     (90)             

     38*3    (114)              

     120*10:100 (12)             

  1.  Фундамент

 Фундаментом нашого будинку буде робота  з рівняннями. З кожної бригади виходить один працівник і  розв яже рівняння. Правильна відповідь – на  бетонних блоках. Вони формують фундамент.

      х • 5 = 450 000          46 305 + х = 68 720        х – 1600 = 79 000          

х=90000     х = 22415                      х = 77400

 

----------------------------------------------------------------

 

  1. Кладка стін.

Щоб вимурувати стіну,потрібні цегла і розчин з піску, цементу і води.       Вода вже є, а ось пісок, цемент і цеглу треба привезти.Для цього ми вирішимо задачі.(Кожна група вибирає завдання-задачу)

 

- Що вам відомо про пісок? (Пісок –корисна копалина, його добувають на карєрах)

-Що відомо про цемент?(Будівельний матеріал)

-Що відомо про цеглу? ( Штучний камінь правильної форми, який використовується в якості будівельного матеріалу,  що володіє властивостями каменю, міцністю, водостійкістю, морозостійкістю)

 

Задача 1. Відстань від будівельного майданчика до кар єру 240км, «Камаз» долає цю відстань за 3 години, а коли повертається з піском, то його швидкість на 20 км/год менша. Скільки часу потрібно машині, щоб привезти пісок?

 

 

v

t

s

До карьєру

?

3год

240 км

До буд. майданчика

?,

 на 20км/год

?

240км

 

Розв’язання:

1)   240 : 3=80(км/год) –V до карьєру

2)  80 - 20=60(км/год)- v до селища

3)  240 : 60=4(год) –t до селища                                                                                                                                                     4)  3+4 = 7(год) -  щоб привезти пісок

Відповідь: 7 годин

Задача 2. Автобус  за 6 год проїхав 360 км. Яку відстань проїде автобус за 10 год, якщо рухатиметься з однаковою швидкістю?

 1) 360 : 6 = 60 (км/год)- швидкість автобуса

2) 60 • 10 = 600 (км)- відстань, яку проїде автобус

Відповідь: 600 кілометрів.

 

Задача 3. Перший автомобіль був у дорозі 4 год, а другий -3год. Який автомобіль проїхав більшу відстань, якщо швидкість першого автобуса   70 км/год, а другого – 80км/год?  

     1)70 • 4 = 280(км) –відстань, яку проїхав перший автомобіль

2)80 •3 =240 (км) – відстань, яку проїхав другий автомобіль

Відповідь: перший автомобіль.

Задача 4. За 5год мотоцикліст проїхав 400км. Скільки кілометрів він проїде за 7 год?

1)400 :5 =80 (км/год)-швидкість руху мотоцикліста

80 • 7 =560 (км) –відстань, яку проїде мотоцикліст

Відповідь: 560 кілометрів.

 

Задача перевіряються і з’являються машини з піском, цементом,цеглою.

  1. Фізкультхвилинка

 

       6.     Зведення стін 

Ми вже підготували необхідний матеріал. Можна зводити стіни.

Зводити стіни будемо за допомогою цеглин.(На дошці прикріплені малюнки-моделі цеглин) На кожній цеглині є правильна відповідь. В зошиті ви обчислюєте вираз, потім шукаєте потрібну цеглинку і муруєте стіну

 

  1576 • 3 + 2030  =6758                            (10000 – 1943) • 3 =27171

    5700 • 5 + 4088 =  32588                                 123231 • 4 = 492924      

    21245 • 6 = 127470                                          30000 – 7 • 841=24113

                                               

 

 4050 + 6008 • 4 = 28082                             30400 + 2014 • 3 =36442

 33459 • 7 =  234213                                    205030 • 4 = 820120       

21245 • 6 = 127470                                     286701 • 3 =860103    

 58035 • 4=232140

----------------------------------

  1. Дах.

Для будинку, який ми зводимо, потрібний дах. Попрацюємо з величинами (іменовані перетворення)

  1.  Вікна.

В кожному будинку є вікна. І ми теж будемо їх зараз встановлювати. А допоможуть нам в цьому геометричні задачі.

Довжина рами прямокутної форми 5 м, а ширина – 4м. Знайди площу рами.

5 • 4 =20- площа рами

  1.  Площа рами прямокутної форми 12 , а ширина рами 3м. Чому дорівнює довжина рами?  12 : 3= 4 (м) – довжина рами
  2. Довжина віконної рами 4м, а ширина 2м .Знайди периметр .

(4 +2) • 2 = 16 (м)- периметр

  1. Ширина рами 2м, а довжина – на 40 см довша . Знайди периметр.  

1)200+40=240см     - довжина рами

2)(200+240)*2=880(см) -периметр

IV  Підведення підсумків

 Підведемо підсумки. Кожен бригадир оцінить роботу своєї бригади.

Скільки кружечків і якого кольору?

Яка бригада працювала найкраще?

Дякую всім за співпрацю!

 

 

docx
Додано
29 липня
Переглядів
143
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку