Урок "Тема уроку Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, діаметр, радіус та їх позначення. Розв’язання проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя."

Про матеріал
Цікавий урок з елементами накопичувальних бонусів. Учні вчаться заробляти власні кошти за виконані завдання.
Перегляд файлу

КОЛО І КРУГ

 

МАТЕМАТИКУ ВИВЧАЄМО – ВЧИБАКСИ ЗАРОБЛЯЄМО

Тема уроку Коло і круг. Елементи кола й круга: центр, діаметр, радіус та їх позначення. Розв’язання проблемних ситуацій (математичних задач) зі свого життя на розуміння змісту арифметичних дій.

Мета уроку вчити розрізняти коло та круг; ознайомити з елементами кола та круга: центром, радіусом, діаметром; актуалізувати знання назв геометричних фігур — многокутників і кругів, уявлення про ламану лінію, про криву; ознайомити з особливим видом замкненої кривої лінії — колом; розвивати обчислювальні навички, вміння розв’язувати задачі, вчити використовувати знання в практичній діяльності. Розвивати  логічне, алгоритмічне, критичне  мислення учнів,  обчислювальні навички. Сприяти формуванню фінансової грамотності учнів.

 Формувати ключові компетентності:

уміння вчитися впродовж життя розвивати вміння планувати власні дії,

оцінювати свою роботу та діяльність однокласників, розвивати пізнавальний

інтерес, вміння трансформувати надбані знання в нові нестандартні ситуації;

комунікативну розвивати математичне мовлення, вміння доводити свою думку, правильно формулювати висловлювання з використанням математичних термінів;

соціальну розвивати вміння продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі та в парі; докладати власних зусиль для досягнення спільного результату;

інформаційну розширити знання учнів про властивості чисел, елементи кола і круга, фінансову грамотність.

Очікувані результати  учні розпізнають і класифікують за істотними ознаками геометричні фігури, будують площинні фігури за заданими розмірами, обґрунтовують вибір дій із даними для розв’язання проблемної ситуації, знаходять помилки в математичних обчисленнях, виконуючи необхідні дії.

Тип уроку  урок засвоєння нових знань

Обладнання  мультимедійна презентація,  відеоматеріали, картки «щоденні 3», лінійки, прості олівці, циркуль, цеглинки Лего.

Технології навчання технології диференційованого навчання,   критичного мислення,   елементи інтегрованого навчання,  ігрові технології,  дослідження, моделювання.

Форми роботи фронтальні, індивідуальні, парні, групові.

Методи роботи діяльнісні,  інтерактивні, практичні, наочні, словесні.

 

Зміст уроку

 

І. Організація класу до уроку

Сьогодні ми з вами будемо вчитися не тільки математиці, а й…заробляти гроші  - не звичайні, а математичні, які ви зможете витратити сьогодні  по завершенню нашого уроку.

 

Вправа «Інтерв’ю»

-          Діти,  як ви розумієте, що таке  гроші простою і зрозумілою мовою?

-           На вашу думку, гроші – це добре чи погано?

-         Накопичувати або витрачати — що допоможе стати багатшим і щасливішим?

        Скарбниця життєвої мудрості багата приказками, прислів'ями та афоризмами, які говорять про користь як накопичення, так і витрати грошей: «Краще полізти в кишеню за словом, ніж за грошима», «Гроші повинні обертатися. Чим швидше витрачаєш, тим швидше отримуєш» тощо.  Є люди, які відкладають і збирають гроші, щоб вони водилися, бо «копійка гривню береже». І є ті, які дотримуються правила витрачати, тому що «гроші повинні працювати». І у того, і у іншого підходу до розпорядження грішми є свої недоліки і переваги.

 

ІІ. Мотивація навчальної  діяльності

 

 Асоціативний кущ «Математика і гроші»

C:\Users\user\Desktop\урок для Гавриш бц числа\4 урок\325304614_1595171704255621_7890869499904125296_n.jpg

 

- Подумайте, що спільного між математикою і грошима?

 

-         Як ви гадаєте, чи потрібні знання з математики, щоб заробляти та витрачати гроші? (відповіді учнів)

 

 

 

 

 

 

 

ІІІ. Повідомлення теми уроку

 

c85b2e8127c059e7fc520cb658b911f0.jpg  Отже, пропоную сьогодні на уроці математики повчитися заробляти гроші – ВЧИБАКСИ за   правильно виконані завдання.

Кожному з вас хочу побажати на цьому уроці бути:

У - успішним

С - самовпевненим

П – працьовитим

І – інформованим

Х – хоробрим

У – уважним

 

ІV. Актуалізація опорних знань

 

  1. Перевірка домашнього завдання

-      Один із видатних математиків сказав: «Ніколи не берись за вивчення   наступного, не засвоївши попереднього». Тому перевіримо домашнє завдання.

Відкрийте зошити, поміняйтеся ними з товаришем/сусідом по парті і перевірте домашнє завдання один у одного (взаємоперевірка). В кого правильна відповідь, потисніть один одному  руки.

Заробляємо 1 ВЧИБАКС

 

2.Мозкова атака «Швидкопитання-швидковідповідь»

Говоримо математичною мовою правильно:

 

- Як називаються компоненти дії додавання? Віднімання?

- Що відбудеться, якщо ми від суми віднімемо доданок?

- Що одержимо, коли до різниці додамо від’ємник?

- Що означає збільшити число на декілька одиниць? Зменшити?

- Як дізнатися, на скільки одне число більше, або менше другого?

- Як називаються числа при додаванні?

- Як називаються числа при відніманні?

-Як знайти невідоме зменшуване?

-Як знайти невідомий доданок?

- Що відбудеться, якщо ми від суми віднімемо доданок?

- Що одержимо, коли до різниці додамо відємник ?

- Що відбудеться, коли добуток поділимо на множник ?

- А якщо частку помножимо на дільник ?

- Що означає збільшити в кілька разів? Зменшити?

- Як дізнатися, що одне число більше  або менше другого?

 

1 ВЧИБАКС за правильну відповідь

 

Усне розв’язування задач

«щоденні 3» Математика разом з другом

*Активності  можна  практикувати як в групі, так і кожним учнем  індивідуально (ще варіант – запропонувати  вибір – працювати в групі чи працювати із завданням самостійно).

 

«Іграшковий маркет»

Розв’язування простих задач  «Ціна, кількість, вартість». C:\Users\user\Documents\ІГРИ - фб продажа\ЗАДАЧІ\задачі зразки, ворд\цкв 1.PNG

*завдання з презентації для учнів – на вибір вчителя

2 ВЧИБАКСИ за правильність.

 

Математика самостійно. Самостійна робота у зошиті 

Хвилинка каліграфії

Кожне з чисел зменшіть на 7:

14   20  7   31   44   17   58   97

Зменшіть числа на 7, запишіть результати.

Перевірка: 7   13  0   24   37   10   51   90

                «Знайди помилку»

                  7∙8=58        2∙5=15

                  3∙4=12        6∙9=69                

 

5 ВЧИБАКСІВ за правильність.

 

Математичне дослідження

Підготовчі вправи

- Назвіть геометричні фігури. Що ви про них знаєте?

- Яка фігура «зайва»? Чому?

- Назвіть лінії. Що ви про них знаєте?

 

Проблемне питання: яка геометрична фігура, на вашу думку, найчастіше зустрічається у світі, який нас оточує? (Відповіді учнів)

Підказка: назвіть предмети, які не мають кутів. Якої вони форми?(Монети, кільце, тарілка…)

 

VІ. Оголошення теми та мети уроку

-         Сьогодні ви більше дізнаєтесь про круг, коло та назви його елементів.

 

VІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь вчителя з елементами бесіди

-         Здавна люди дивилися на Сонце, обожнюючи його. Диск Сонця, який ми бачимо в небі, має форму круга. Планети в нічному небі ми бачимо як малесенькі круги. Якщо розрізати кавун на дві половини, то серцевина кожної являтиме круг. Якщо кинути камінь у воду, то одержимо круги. Ще наші пращури вподобали форму круга і виготовляли коштовності такої форми, прикрашали одяг орнаментами, що містили круги (скіфи прикрашали свій одяг кругами з точками в центрі). За всіх часів найпопулярніший круг — це колесо! Поки людство не винайшло колесо, воно мало перетягувати вантажі волоком або на катках — стовбурах дерев, а це було дуже важко. Щоб полегшити роботу, люди почали вирізати зі стовбурів тоненькі круглі пластини і з їх допомогою перетягували вантажі. Найперше колесо винайшли близько 4 тисяч років до нашої ери в Месопотамії (зараз це територія Іраку).

Отже, круг та коло – найрозповсюдженіші геометричні фігури.

 

Я знаю, що серед вас є учні, які можуть зобразити коло різними способами. Поділіться, будь ласка, якими саме.

     Коло зручно креслити циркулем. Межею круга є коло. Розгляньте, як креслити коло.

 

VІІІ. Вивчення нового матеріалу

Пояснення вчителя

-         Розгляньте зображення: На малюнку зображено коло з центром О. Центр кола – це місце, де стоїть гостра ніжка циркуля. Коло - лінія, яку малює циркуль ніжкою з олівцем.

-         Катруся поставила на колі дві довільні точки А і В й з'єднала їх почергово з центром кола О. Виміряйте  довжини отриманих відрізків.

-         Що цікаве можна помітити? (Вони однакові)

Висновок: Відрізок, що з'єднує центр кола з будь-якою точкою кола, називають радіусом кола.

Частина площини, обмежена колом, - це круг. Круг, як і коло, має центр, радіус.

Радіуси бувають різні. Визначте, у якого круга радіус більший? Покажіть на кожному малюнку коло; круг. Порівняйте  коло і круг. Що в них є спільне, а що відмінне?

-         Чим різняться куля, круг і коло? Які предмети мають форму кола? Круга? Кулі?

-         Отже, повторимо: відрізок, що з’єднує центр кола (чи круга) з  точкою на колі, називається радіусом. А відрізок, що з’єднує дві точки кола і проходить через центр кола, називається діаметром.

 

Руханка «Коло. Круг. Радіус. Діаметр»

 https://www.youtube.com/watch?v=HokgaRt2oFY

 

*провести руханку можна на цю мелодію (або будь-яку, що вам до вподоби), а вчителю повторювати слова «Коло. Круг. Радіус. Діаметр»

https://www.youtube.com/watch?v=4HRtxxo9HWU

 

ІХ. Закріплення вивченого

Інструкція «Як накреслити коло»

 

Лінія, яка є межею круга, називається колом.

Коло креслять за допомогою циркуля. Точка О, в якій розміщується голка циркуля,— центр кола. Відрізок ОА — радіус кола.

 

а) Розвести ніжку циркуля і вістря олівця на величину заданого радіуса. Для цього голку треба встановити на нульове ділення лінійки, а вістря олівця — на ділення, числове значення якого дорівнює радіусу.

 

б) Установити голку в задану точку. Для цього правою рукою треба тримати олівець, а пальцем лівої руки направити вістря голки у задану точку.

 

в) Коло креслять за годинниковою стрілкою, нахиливши циркуль дещо вперед у напрямі руху олівця. Починати креслити треба від нижньої точки кола (від себе).

 

г) Креслити коло треба однією рукою, тримаючи олівець за верхній кінець.

 

д) Лікоть правої руки спочатку відведений від корпуса, а по мірі набли­ження вістря олівця до кінця кола поступово наближатися до нього.

 

Практичне завдання

  1. Побудуйте коло, радіус якого 2 см і проведіть у ньому 2 радіуси. Позначте центр кола.

 

  1. Побудуйте  коло, радіус якого на 1 см більший.

 

— Яка довжина діаметрів у цих колах?

 

— Скільки радіусів можна побудувати в колі?

— Скільки діаметрів у крузі?

 

20 ВЧИБАКСІВ за правильність   

 

Робота в групах

Об’єднаємось у групи за порами року, хто коли народився.

Практичні завдання

1група -  Накресліть коло (радіус 5 см)

                     2 група  -  Накресліть 3 кола, щоб у них був спільний центр.

                     3 група -  Накресліть коло (радіус 3 см), позначте на колі 4 точки і таким чином з’єднайте, щоб вийшов чотирикутник. Розфарбуйте чотирикутник.

Презентація робіт.

100 ВЧИБАКСІВ за швидкість і правильність.   

 

 

Гімнастика для очей

 

https://www.youtube.com/watch?v=8G87kg9s1HM


 

Математичний кросворд

Х.  Підсумок уроку з цеглинками Лего (на слайдах). Рефлексія

 

Отже, на сьогоднішньому уроці ми зрозуміли, чому нам потрібно вивчати математику. Ознайомилися з математичними знаннями у нових нестандартних ситуаціях. Навчилися працювати у команді задля досягнення спільної мети.

 

  1. Інтерактивна вправа «Закінчи речення»

Сьогодні на уроці ми вивчили і повторили…навчились…

-         Передайте свій емоційний стан після уроку за допомогою трьох прикметників.

Увага! Урок закінчується, підраховуємо вчибакси (відповіді учнів)

*Учні шикуються біля дошки, перші ті, в кого найбільше вчи баксів і т.д.

 

           2. Приємні бонуси:

- Учні, які заробили найбільше вчибаксів, не виконують домашнього завдання.

- Учні, у яких менше вчибаксів, можуть виконати одну вправу із домашнього  завдання на вибір.

- Учням, у яких менше вчибаксів, дозволяється сьогодні сидіти за учительським столом.

-         Чи мали вплив інші люди на досягнення успіху на уроці?

-         Кому ви хочете подякувати за це?

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, 3 клас, Розробки уроків
НУШ
Додано
29 лютого
Переглядів
294
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку