урок : Тема уроку: Узагальнення знань додавання та віднімання трицифрових чисел в межах 1000 з переходом через розряд.

Про матеріал
Інтерактивний урок (математика + природознавство) дасть змогу дітям закріпити вміння письмово додавати та віднімати трицифрові числа з переходом через розряд в межах 1000.
Перегляд файлу

Урок № 59                                                      Математика     18.12.19

                                                                        Природознавство

 

Тема уроку: Узагальнення знань додавання та віднімання трицифрових чисел в межах 1000 з переходом через розряд.

 

Матеріал до уроку :

           Додавання та віднімання  трицифрових чисел в межах 1000 з переходом через розряд (математика)

          Тварини взимку. Птахи взимку. (природознавство)

 

 

Мета уроку :

  • Формування предметних компетентностей:
  • Поглибити знання школярів про зимові зміни в живій природі;
  • Розширити уявлення про життя птахів взимку;
  • Вчити групувати птахів на зимуючих та осілих;
  • Установлювати причинно – наслідкові зв’язки між явищами природи ;
  • Формувати  потребу в пізнанні природи через спостереження за птахами взимку;
  • Удосконалення вміння письмового способу додавання та віднімання трицифрових чисел в межах 1000 з переходом через розряд;
  • Розширити та закріпити знання, вміння та навички розв’язувати складені рівняння;
  • Продовжувати формувати вміння розв’язувати задачу вивченого типу.
  • Формування ключових компетентностей:
  • Уміння вчитися:
  • Планувати свої дії, доводити роботу до кінця;
  • Розвивати здібності вникати в суть математичних та природних явищ, смислових, слухових та зорових механізмів.
  • Соціальної:
  • Учити відповідати за ефективне здійснення презентації результатів роботи групи;
  • Загальнокультурної:
  • Удосконалювати вміння дотримуватися норм мовленнєвої культури , зв’язко висловлюватися в контексті  змісту опрацьованого матеріалу.

 

Тип уроку : інтегрований урок (математика +природознавство)

 

Обладнання: зелені та червоні долоньки для психологічного настрою на урок;гра «Шифрувальник»;асоціативний кущ «Птахи»;дидактичні картки для груп; музична фізкультхвилинка «Спів синички»; карка «Погода класу»

 

Хід уроку

 

І. Вступна частина

1. Організація класу

Привітання:»Мзк

  • «Кольорові долоньки»
  • Вчитель:Треба щиро привітатись

Учні : Добрий день

Вчитель:Дружно голосно сказати

Учні :Добрий день

Вчитель:Туди  – сюди покрутитись

Вліво – вправо подивитись

Учні :Добрий день

Вчитель :У долоні поплескати

Одне одного вітати

 Учні :Добрий день

Вправа «Синоптична хвилинка»

  1. За даними гідрометеоцентру на сьогоднішній день в 3-А класі очікується такий прогноз погоди:
  • Безхмарне небо на уроці
  • Сильний вітер піднятих рук та глибоких знань
  • Температура  - +10 -+12 балів
  • Опади у вигляді великої кількості емоцій та високих балів
  1. Справжні синоптичні дані

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку

  • За даними  нашого гідрометеоцентру сьогодні на уроці ми закріпимо:
  • Вміння додавати та віднімати трицифрові числа в межах 1000 з переходом через розряд;
  • Пригадаємо , як живуть  птахи взимку і чим ми з вами можимо їм допомогти вижити . А в цьому нам допоможуть такі науки як математика та природознавство.

Увага! Розпочинаємо !

Математичний диктант

  1. Які числа називаються одноцифрові? Двоцифрові? Трицифрові?
  2. Скільки всього десятків в числах 10, 1000, 657?
  3. Скільки всього сотень у числах 501, 1000, 400?

Щось у нас невесело, а щоб дізнатися хто до нас завітав в гості, допоможе гра «Шифрувальник»

712 -433 (П)

840 -347 (Т)

348 + 455(А)

614 – 347(Х)

748 +264(И)

Давайте пригадаємо на які групи розподіляються дикі птахи?

 

Діти, що найстрашніше для пташок взимку ? (ГОЛОД)

Сьогодні кожна група буде для своєї годівнички збирати насіння та зернятка. Подивимося, хто найкраще попіклується своїх зимуючих пташок.

У якої групи, яка пташка узнаєте, якщо зумієте правильно виконати завдання

1 група – знайти помилку в прикладах (синичка)

 

Синиця. Я — невеличка пташка, за розмірами менша за горобця. Маса мого тіла до 20 грамів. Забарвлення — жовто-зелене, голова чорна з білою плямою на потилиці, на шиї спереду чорна краватка.

 

          Живемо ми у лісах, садах, парках. Живимося комахами, взимку — зерном. У пошуках їжі прилітаємо до людських осель. Не маючи достатньо корму, у холодні зими багато моїх подруг — синичок — гине.

Діти, допоможіть нам! Улаштуйте годівниці. Прилаштуйте на мотузці шматочок несолоного сала — ми залюбки ним поласуємо

2 група – кругові приклади (вівсянка)

Вівсянка

Найспівучіша з-поміж усіх вівсянок —

звичайна маленька пташина, з горобця

 завбільшки. В неї не лише голова, а й

горлечко та черевце жовтогарячого

кольору — зовсім як стиглий овес.

Через це, мабуть, і назвали її вівсянкою.

         Мала вівсянка полюбляє не лише овес, а й насіння багатьох бур’янів. А ще вона чимало комах знищує, особливо коли пташенят годує.

         Взимку пташці важко поживу знайти. От і доводиться вівсянці триматись поблизу людських осель.

 

3 група «Вставити пропущені числа(Повзик)

Звичайний повзик

Звичайний повзик – осілий птах, що за розміром схожий на горобця. Здатен пересуватися по стовбуру дерева згори донизу, на противагу деяким іншим птахам, наприклад, дятлам, які можуть пересуватися лише вгору. Довжина тіла звичайного повзика сягає 14 см. Птах має велику голову, короткий хвіст та міцний дзьоб і ноги. Забарвлення верху тіла – синьо-сіре, з чорною смугою біля ока. Живиться комахами, насінням та горіхами. Здатен розбивати дзьобом міцні горіхи, попередньо закріпивши їх у розщелині дерева.

 

4 група – кругові приклади (сорока)

Сорока. Сорока звичайна, мешкаю в ваших краях. Птах середнього розміру. Мою  білу грудку на блискучо-чорному оперенні видно здалеку. Саме білі плями дали  мені  народну назву сорока-білобока.  Моє тіло вкрите чорним оперенням. Воно яскраво виблискує на сонці. Тільки грудка білого кольору. Дзьоб в мене  темного кольору, він досить гострий.

       Зазвичай я живу у парках, садках. Часто мене  можна побачити біля людських осель. Харчуюся комахами, зерном, маленькими пташенятами та гризунами.

Картинки по запросу сорока без фона    Сороку вважають дуже розумним птахом. Вона  впізнає своє зображення в дзеркалі. Цю гарну на вигляд пташку часто можна побачити біля людських осель.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

(Експертна група заздалегідь підготувала усні доповіді про цих пташок.

Колективне складання таблиці(на дошці)

Назва пташки

Чим живляться

Цікавинки

Синичка

Насінням різних рослин

Готується до зими заздалегідь, починаючи з весни до зими збирає до 25 кг насіння

Вівсянка

Насінням різних рослин

Полюбляє комах, особливо під час годування пташенят

Повзик

Комахами, насінням, горіхами

Здатен розбивати дзьобом міцні горіхи, попередньо закріпивши їх у розщелині дерева.

Пересувається вниз головою.

Сорока

Живиться на смітнику

Вважається розумною пташкою, впізнає себе у дзеркалі

Дятел

личинками

За один прийом з’їдає до 1000 личинок

Горобець

Найрізноманітніша їжа

Живуть стаями

Снігур

Плоди горобини

Живуть у зграйках до 10 пташок. В холоди сидять не рухаючись, зігріваясь внутрішнім теплом і пухом

Чубатий жайворонок

Насінням різних рослин

 

 

Справа в тому , що ми не всіх пригадали осілих та зимуючих пташок, допоможуть нам рівняння їх пригадати.

1 група – (674 – 315) +Х = 452 (дятел)

103147_2Дятел. Моє забарвлення — це поєднання чорного, білого і червоного кольорів. У самця є червона пляма на потилиці. Молоді птахи мають на голові червону «шапочку».

Живимося комахами, ягодами та насінням.  Взимку нас рятує   насіння ялинових та соснових шишок.

Цього птаха називають санітаром лісу. Дятел дістає своїм міцним дзьобом личинок,  шкідливих комах. Він трудиться весь рік, день-у-день.

 

2 група -  у - 9·9 = 210 (горобець)

Горобець. Я — маленький, добре відомий усім птах. Веду осілий спосіб життя. У самця верх голови сірий, а горло, воло і верхня частина грудей чорні. Самка сіро-коричнева, на горлі, волі та грудях чорної плями немає.

Живимося ми переважно рослинною і тваринною їжею (комахами). Іноді збираємося у великі зграї, налітаємо на посіви зернових, клюємо ягоди, насіння соняшнику,  завдаючи шкоди людям.

            Навесні та влітку живимося комахами, серед яких багато шкідників. Комахами ми вигодовуємо своїх пташенят. Користі від нас більше, ніж шкоди.

 

3 група – Х +(237 +165) = 750 (снігур)

Снігур. Ми — червоногруді пташки. Черевце — червоне, спинка, крила і хвіст — чорні. На хвості біла смужечка.

Живу я у хвойних лісах Півночі. До вас прилітаю пізно восени і оселяюся недалеко від людського житла.

 

Мандруючи садами, збираю насіння бур'янів, ягоди, що залишилися на кущах. Дуже люблю горобину

 

 

4 група – Х +8·6 = 300 (чубатий жайворонок)

 

Посмітюха

(Чубатий жайворонок)

Птах більший за горобця, стрункіший, з довгим хвостом. Забарвлення типове «жайворонко­ве». Добре помітний довгий загострений «чуб» на голові, який птах часто піднімає й опускає. Птах більший за горобця, стрункіший, з довгим хвостом. Забарвлення типове «жайворонкове». Добре помітний довгий загострений «чуб» на голові, який птах часто піднімає й опускає.

 

Фізкультхвилинка

(під спів синички проходить хвилина відпочинку)

Робота над задачею

У нашому місті мешкає 540 горобців, а на зиму прилетіло синичок на 65 пташок більше, а снігурів , на 96 пташок менше ніж горобців та синичок разом. Скільки до нас прилетіло снігурів?

1,2 група – по діям

3,4  група – за планом

Цікавинка : Під час польоту серце птахів б’ється до 1000 разів на хвилину, а під час відпочинку , лише «400».

Підсумок уроку

1.Оцінювання

2. Рефлексія учбового матеріалу:

На уроці :

  • Я познайомився з …
  • Було непросто …
  • Я домігся …
  • В мене вийшло…
  • Хотілось би …
  • Мені запам’яталося …
  • Я спробую…

3.Картка погоди нашого класу

«Сонечко» - було легко

«Сонечко і хмарка» - були невеликі труднощі

«Хмарка» - не зумів виконати завдання

Домашнє завдання:

Кожного дня підсипати насіння, крихти білого хліба в годівниці

Повторити випадки табличного множення та ділення

 

 

 

1

 

docx
Додав(-ла)
Волощук Лариса
Додано
1 лютого 2020
Переглядів
961
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку