Історія 6 клас
ТЕМА. Виникнення держав Стародавнього Сходу
Мета уроку: - ознайомити учнів із виникненням держав Стародавнього Сходу
розвивати вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації, систематизувати історичну інформацію; вміння учнів будувати усні висловлювання щодо історичних явищ;
навчати аналізувати зміст тексту параграфа, робити нескладні висновки та узагальнення; локалізувати історичні події у часі; співвідносити розвиток історичних фактів і процесів із географічним положенням країни та природними умовами;
виховувати повагу до праці, трудової діяльності людини; зацікавленість до предмету
Тип уроку: вивчення нового матеріалу.
Хід уроку
І. Організація навчальної діяльності.
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку
План 1) Причини виникнення держав Стародавнього Сходу 2) Особливості держав 3) Цивілізація
ІІІ. Вивчення нового матеріалу
Розповідь з елементами пояснення
Стародавні греки і римляни називали так держави, які знаходились на схід від їхніх володінь: Пн.-сх. Африку, Передню і Середню Азію, Індію і Китай.
Хронолологічні межі
Виникнення держав Стародавнього Сходу ІV тис. до н.е . – І тис. н.е.
Життя людей залежало від природних умов, тому перші держави виникали там, де були умови для розвитку землеробства, що спонукало населення до осілості.
Отже, перші держави виникали в тропічному кліматі, на півдні. Тому перші держави виникають в стародавньому Сході, де теплий клімат. Люди оселяються біля великих річок, де родючий грунт і природні добрива. Повені та посушливе літо знищують врожай, тому будують греблі і канали, щоб контролювати ріки і зрошувати за допомогою них землю.
Для регулювання річки люди створюють греблі, канали і дамби – систему штучного зрошення.
Для систему штучного зрошення потрібні будівельні матеріали, які незавжди були поруч, тому вони обмінювались і придбались в інших народах – виникає зовнішня торгівля.
Дуже часто за сировину велись війни, тому доводилось тримати військо для оборони кордонів і військових походів. Тоді племена об’єднуються в потужні племенні союзи.
Великі колективи людей потребують керівництва, так на змінну вождям приходять правителі. Все призводить до виникнення держави.
Країна – місцевість. Держава – пов’язана з владою.
Робота з підручником с.44
Коментоване читання 2-й абзац
Прочитайте і запишіть – ДЕРЖАВА (визначення).
Цивілізація
Робота з підручником с.45
Знайдіть і прочитайте – що таке Цивілізація.
Показником переходу від первісності до цивілізації є виникнення держави, писемності, розвиток науки і культури.
V. Підсумок уроку
Робота з підручником від-ді на запитання. Робота з картою.
Д\з 9