Урок. "ТЕМА. Виникнення держав Стародавнього Сходу"

Про матеріал
Історія 6 клас ТЕМА. Виникнення держав Стародавнього Сходу Мета уроку: - ознайомити учнів із виникненням держав Стародавнього Сходу розвивати вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації, систематизувати історичну інформацію; вміння учнів будувати усні висловлювання щодо історичних явищ; навчати аналізувати зміст тексту параграфа, робити нескладні висновки та узагальнення; локалізувати історичні події у часі; співвідносити розвиток історичних фактів і процесів із географічним положенням країни та природними умовами
Перегляд файлу

Історія 6 клас

ТЕМА. Виникнення держав Стародавнього Сходу

Мета уроку: - ознайомити учнів із виникненням держав Стародавнього Сходу

розвивати вміння учнів працювати з джерелами історичної інформації, систематизувати історичну інформацію; вміння учнів будувати усні висловлювання щодо історичних явищ;

навчати аналізувати зміст тексту параграфа, робити нескладні висновки та узагальнення; локалізувати історичні події у часі; співвідносити розвиток історичних фактів і процесів із географічним положенням країни та природними умовами;

виховувати повагу до праці, трудової діяльності людини; зацікавленість до предмету

Тип уроку: вивчення нового матеріалу.

Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку

План 1) Причини виникнення  держав Стародавнього Сходу 2) Особливості держав 3) Цивілізація

ІІІ. Вивчення нового матеріалу

Розповідь з елементами пояснення

Стародавні греки і римляни називали так держави, які знаходились на схід від їхніх володінь: Пн.-сх. Африку, Передню і Середню Азію, Індію і Китай.

Хронолологічні межі

Виникнення держав Стародавнього Сходу ІV тис. до н.е . – І тис. н.е.

Життя людей залежало від природних умов, тому перші держави виникали там, де були умови для розвитку землеробства, що спонукало населення до осілості.

  • На півночі де холодно, сніги та лід  - гарні умови для землеробства?

Отже, перші держави виникали в тропічному кліматі, на півдні. Тому перші держави виникають в стародавньому Сході, де теплий клімат. Люди оселяються біля великих річок, де родючий грунт і природні добрива. Повені та посушливе літо знищують врожай, тому будують греблі і канали, щоб контролювати ріки і зрошувати за допомогою них землю.

Для регулювання річки люди створюють греблі, канали і дамби – систему штучного зрошення.

Для систему штучного зрошення потрібні будівельні матеріали, які незавжди були поруч, тому вони обмінювались і придбались в інших народах – виникає зовнішня торгівля.

Дуже часто за сировину велись війни, тому доводилось тримати військо для оборони кордонів і військових походів. Тоді племена об’єднуються в потужні племенні союзи.

Великі колективи людей потребують керівництва, так на змінну вождям приходять правителі. Все призводить до виникнення держави.

Країна – місцевість. Держава – пов’язана з владою. 

Робота з підручником с.44

  • Прочитайте 1 – й абзац 2-го. Як називали правителів?

Коментоване читання 2-й абзац

  • Що мала кожна держава? (населення, територію, міста)
  • Що таке столиця? (головне місто в державі)
  • Для чого потрібні закони в державі?

Прочитайте і запишіть – ДЕРЖАВА (визначення).

 

Цивілізація

Робота з підручником с.45

Знайдіть і прочитайте – що таке Цивілізація.

Показником переходу від первісності до цивілізації є виникнення держави, писемності, розвиток науки і культури.

 

V. Підсумок уроку

Робота з підручником від-ді на запитання. Робота з картою.

Д\з 9

 

 

 

docx
Додано
6 січня 2023
Переглядів
724
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку