Урок .Тема: «Закріплення прийому додавання та віднімання двоцифрових чисел. Розв'язування задач».

Про матеріал
Формувати вміння застосовувати прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв’язування виразів і задач; закріплювати вміння розв’язувати задачі ; розвивати кмітливість, мислення , увагу; виховувати пізнавальний інтерес.
Перегляд файлу

Тема: «Закріплення прийому додавання  та віднімання

   двоцифрових чисел. Розв'язування задач».

Мета:формувати вміння застосовувати прийоми додавання і віднімання двоцифрових чисел у процесі розв’язування виразів і задач; закріплювати вміння розв’язувати задачі ; розвивати кмітливість, мислення , увагу; виховувати пізнавальний інтерес.

 

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

 Пролунав дзвінок,

Починаємо урок.

Діти, в народі говорять: "Добрий гість – дому радість”. Подаруйте нашим гостям усмішку і привітайтеся з ними.

- А тепер посміхніться самі до себе, усміхніться до мене, поділіться гарним настроєм з товаришами, усміхнувшись їм.

- Я дуже хотіла б, аби такий настрій був у нас усіх до кінця уроку.

Вчитель. Всі сідайте тихо, діти, домовляємося не шуміти,

                 руку гарно підіймати, на уроці не дрімати,

                 а знання мерщій хапати.

     То ж гаразд, часу не гаєм і урок вже починаймо.

Сьогоднішній урок - незвичайний. З нами буде працювати

Ця маленька трудівниця

Мед збирає, як годиться:

Все у вулик, все у соти,

Не цурається роботи!

Бджілка .

Здавна бджола на Україні вважається священною комахою.Спостерігаючи за життям бджолиної сім’ї людина знаходила в ньому багато повчального і для себе. Не дивно, що в народі стільки приказок про бджолину працьовитість.

Працьовита бджола має вік короткий та шану велику!

Добру людину бджола не кусає.

 Одна бджола меду не наносить.

Бджола мала, а й та працює.

Україна входить до п'ятірки країн - найбільших виробників меду.

Види меду, який виробляється в Україні: мед акацієвий, мед гречаний,мед липовий,  мед соняшниковий та інші.

Він посідає  перше місце серед усіх ліків, що нам дарує природа.

-Так, які це комахи?

- Так, це дуже працьовиті комахи.

- Навіть у місті Тернополі споруджено пам'ятник бджілці -трудівниці.

Бджола – символ працьовитості, організованості, порядку.

Я хочу,щоб і ви були таким ж працьовитими і досягли високих результатів.

1. Мотивація навчальної діяльності.                                                                                                                                                                                        За кожне вірно виконане завдання ви отримаєте краплину меду,тобто кольорову фішку.

В кінці уроку ми з’ясуємо, як ми працювали на уроці. Будьте уважні.

Бажаю успіху!

І тому ми сьогодні будемо працювати під девізом:

Міркувати — швидко!

Відповідати — правильно!

Лічити — точно!

Писати — гарно!

ІІ АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ

1.Математична розминка. Інтерактивна вправа "Мозковий штурм"

*Як називається геометрична фігура у якої всі кути прямі?

*Скільки місяців триває рік?

*Який день настає після суботи?

*Скільки сторін у трьох трикутників?

 *Продовж ряд 2,4,6,…

*Скільки місяців триває осінь?

*Як називається лінія у якої є початок і кінець?

*Закінчіть речення: тиждень триває…

*Яке найбільше двоцифрове число?

*Скільки учнів у нас у класі?

2. Гра «Так чи не так» (за допомогою сигнальних карток)

а) 99 – найменше двоцифрове число;

б) записи виду 33+4, 77-65 називаються числовими виразами;

в) різниця – це коли до числа додають інше число;

г) периметр – це сума довжин усіх сторін многокутника;

д) квадрат – це  прямокутник;( у якого всі сторони рівні);

е) кут, менший від прямого називається тупим.

3. Каліграфічнахвилинка.

Урок продовжіть без зупинки

З каліграфічної хвилинки.

Сядемо рівненько,

Цифри виведемо гарненько.

 

  29 листопада

 Класна робота

 

  1. Розташуйте числа в порядку зростання.

Перевірка

      Ці числа перед вами вибрані на наш сьогоднішній урок невипадково,

кожне з них щось означає, а саме:

5 - 5 г меду заготовляє бджола за все своє життя.

6 – від народження до 6 дня бджола прибирає вулик.

12 – від 6 до 12 дня кормить личинок.

18 -  від  12 до 18 дня будує соти.

30 г меду в одній ложці.

35 днів бджола носить воду до вулика.

42 дні триває життя робочої бджоли.

2.  Математичний диктант

*Запишіть число в якому 7 дес. і 3 од.  73

*Запишіть найменше двоцифрове число.

*Запишіть різницю чисел 12 і 5, 11 і 4.  7, 7

*Збільшіть 5 на 30.  35

*Зменшіть 64 на 30.  34

*Перший доданок 13, другий доданок 25, знайдіть суму.  38

*Знайдіть суму чисел 32 і 45.  77

*Яке число менше 15 на 7?  8 

Перевірка

— На які 2 групи можна розподілити відповіді математичного диктанту?

(на двоцифрові / одноцифрові)

ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

1. Оголошення теми та мети уроку

Тема нашого уроку:

«Закріплення прийому додавання та віднімання двоцифрових чисел. Розв’язування  задач.»  Ми будемо закріплювати прийоми  додавання і віднімання двоцифрових  чисел розв’язувати задачі; розвивати кмітливість, мислення , увагу.

1. Робота за підручником (с. 62-63)

А)Завдання 387.

Під час перевірки учні читають виписані приклади і пояснюють спосіб обчислення.

23 + 41 = 54 (64)

64 - 12 = 62 (52)                   

52 + 8 = 50 (60)

58 + 28 = 78 (86)                  

70 - 43 = 37 (27)                   

43 + 30 = 83 (73)

У соті бджілка несе квітковий нектар, який збере з кожної квітки, тому перенесемось за бджілкою на квіткову галявину.

  1. Усне розв'язування задачі за малюнком.

 Завдання: Квіткова  галявина       

   Давайте розглянемо малюнок.

- Подивіться уважно, яка відстань від вулика до рожевої квітки, скільки метрів?

- Яка відстань від рожевої до жовтої квітки, скільки метрів?

- Яка відстань від жовтої квітки до куща?

Наше завдання з вами: знайти загальну відстань від вулика до куща.

- Щоб знайти загальну відстань, що нам потрібно знати…….

(частини відстаней)

- Як? Якою дією?

Розв'язання:

50+10+20=80 (м)

Відповідь: 80 м

  1. Фізкультхвилинка

Час настав для відпочинку ,

Проведем фізкультхвилинку.

 

Бджоли зранку вилітають

І над квітами кружляють.

Крильця свої розминають,

Ніжками всі чеберяють.

1,2,3,4 – набираються всі сили.

Нахилились, повернулись,

До товариша всміхнулись.

Як зачують десь нектар,

То присядуть зразу там.

Крильця вгору всі підняли,

Покружляли, політали

Й на місця всі посідали.

IV  Повторення вивченого матеріалу.

 1.      Робота за малюнком та обчислення прикладів.

Поки ми з вами були на квітковій галявині, то сонечко заховалось за хмарку і пішов дощ.

- А чи знаєте ви, як бджоли передбачають погоду?

1. Бджоли літають допізна – до негоди.

3. Якщо збирається гроза, а бджоли працюють – дощу не буде.

4. У вулику сильно дзижчать бджоли – до дощу.

5.       Бджоли вилітають із самого ранку – на ясну погоду.

Погляньте на цю хмаринку. Вона сховала сонечко. Ми допоможемо сонечку засяяти на небі, якщо виконаємо завдання з іменованими числами.

4 дм 8 см =     см      23+25=48     32- 2 =30    54 -13 = 41   

9 м 4 дм =      дм       45-25 = 20    37+17 = 54    16+15=31

100 см – 25 см =      см

 Знов визирнуло сонечко і бджілка знову вилітає на роботу. 

2. Робота над задачею (складання задачі за коротким записом і двома способами.)

В)Завдання 390. Складання задачі за коротким записом.

I – 54кг меду

                                               ?

II - ? на 16 кг менше

1)54-16=38(кг) – у 2 вулику

2)54+38=92(кг) – всього меду

Відповідь:92 кілограми.

Задача

Було 58…

Продали 22… і 16…

Залишилось – ?...

- На скільки дій задача?

- Чи можна зразу дати відповідь на питання задачі?

- Що знайдемо у першій дії? А в другій?

Перший спосіб

1) 22 + 16 = 38 – продали;

2) 58 – 38 = 20 – залишилось.

- А чи можна розв’язати задачу іншим способом?

- Хто скаже як?

Другий спосіб

1) 58 – 22 = 36

2) 36 – 16 = 20  

- Запишемо розв’язання задачі першим способом з коментуванням (учні по черзі коментують).

V. УЗАГАЛЬНЕННЯ Й СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ

1.Робота в групах.

 Розв’язати приклади і розшифрувати слова. Розташувати відповіді у порядку зростання.

Група № 1 Червоний     к     л      е       й                

                                         28   31   44     50   

57-26 =31                52-24=28

62-12 =50               70-26=44

Група № 2 Жовтий                         в    і     с     к              

45+ 4= 49                                        14   20  30  49 

 20-6=14

27+3=30

60-20=20               

Група № 3 Зелений

79 – 38=41          36+52 = 88                                  м    е     д     

48 + 7=55                                                               41  55   88  

2.Завдання 392*

Учні будують прямокутник, який можна відрізком поділити на 2 квадрати. (Довжина вдвічі більша ширини: 2 і 4; 3 і 6; 4 і 8; 5 і 10 см.)

Один учень біля дошки пояснює.

  3. Геометричний матеріал.

А тепер для наших бджілок-трудівниць ми з геометричних фігур повинні скласти будиночок.

-Як називається цей будиночок?

- З яких геометричних фігур складається вулик?

- Як називається найбільша фігура?

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

Заглянуло Сонечко до нас на мить,

Дуже швидко час біжить.

Вже підсумки нам потрібно підбити ,

Чого зуміли всі ми досягти?

1. Кубування

На урок в гості  до нас

Завітав сьогодні в клас

Ось цей кубик непростий.

Кубик, діти, чарівний.

Він доріжку прокладає,

Чого ви навчились перевіряє.

Діти кидають кубик і дають відповіді на запитання, кожен колір містить певне завдання:

 Що тобі сподобалося на уроці?

  Поясни віднімання виду 84-29?

 Чи задоволений ти своєю роботою?

 Над чим тобі було найважче працювати?

 Як називаються числа при додаванні та відніманні?

       А що ти зображав з геометричних фігур?

 

  Отже, сьогодні ми виконували додавання та віднімання двоцифрових чисел та розв'язували задачі.

Бджілка  дякує вам за гарну працю і хоче, щоб ви порахували, скільки символічних крапель меду встигли ви зібрати за урок.  

Оцінювання.

  VІІ. Домашнє завдання

Отож, берімо приклад з бджолиної сім’ї: якщо трудитись, то всі разом, як бджілки.    

Бджілка дуже працьовита, вона і вдома мало відпочиває,   пропонує вам записати домашнє завдання.

№ 393, № 394 с. 63

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

  Тест

1.Число,що складається  з 8 дес. І 9 од. записують як:

               А) 98;                       б) 80;                  в) 89

2. Число 49  можна замінити виразом:

              А) 40 + 9;         б) 49+9;            в) 49- 9

3. Яке з чисел при лічбі стоїть між 39 і 41:

             А) 40;           б)  39               в) 42

4.Яке з чисел найменше:

            А) 18;              б) 80;            в)8;

5. 28 + 20=

          А) 28                б) 30            в) 48

6.Кравчиня з одного куска тканини витратила 12 м, а з другого -  на 4 м менше. Скільки  метрів тканини витратила кравчиня?

         А) 28 м;              б) 20м;            в) 8м

 

 

 

 

                                 

                       

 

 

   

 

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
НУШ
Додано
27 грудня 2022
Переглядів
290
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку