Урок " Тематична контрольна робота «Односкладні речення»"

Про матеріал
Перевірити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та вміння застосувати знання на практиці; розвивати вміння сприймати незнайомий текст і розуміти зміст, тему, ідею; розвивати вміння аналізувати, співставляти, узагальнювати матеріал; сприяти формуванню в учнів поваги до рідної мови, до рідного слова.
Перегляд файлу

Тема.            Тематична контрольна робота «Односкладні речення»

 

Мета:              перевірити рівень засвоєння учнями теоретичного матеріалу та 

                         вміння застосувати знання на практиці; розвивати  вміння

                         сприймати незнайомий текст і розуміти зміст, тему, ідею; 

                         розвивати вміння аналізувати, співставляти, 

                         узагальнювати матеріал; сприяти формуванню в учнів поваги 

                         до рідної мови, до  рідного слова.

 

Обладнання:    завдання для самоконтролю.

Тип уроку:        узальнення й систематизації вивченого.

 

                                                           Хід уроку

 

  1. Організаційний момент
  2. Інструктаж щодо проведення контрольної роботи
  3. Виконання вправ на закріплення

 

1. Аукціон «З джерел народної мудрості»

Завдання: записати якнайбільше афоризмів – узагальнено-особових речень.

1. З краси не пити роси.

2. …..

2. Установіть відповідність між односкладними реченнями та їх видами.

 1. Криши, ламай, трощи стереотипи! (Л.Костенко).

 2. Відібрали в мене шаблю і пістолі (Л.Костенко).

 3. Зупинки. Перон. Гучномовці (Л.Костенко).

 4. І все на світі треба пережити (Л.Костенко).

 5. Щастя – то квітка незнаного краю (Х.Алчевська).

 6. У чужу душу не влізеш (Нар.тв.).

 А Безособове.  Б Означено-особове.

 В Узагальнено-особове.  Г Називне.  Д Неозначено-особове.

 

3.  Перебудуйте подані речення в односкладні називні

 Настав ранок. Вітерець теплий, лагідний. Небо захмарене й сумне.

 

4. Розподільний акродиктант

Записати речення у такій послідовності: 1. Безособове речення. 2. Означено-особове речення. 3. Узагальнено-особове речення. 4. Називне речення. 5. Неозначено-особове речення. 6. Речення, до складу якого входить неповне.

  1. Учітесь, читайте, і чужому научайтесь, й свого не цурайтесь.
  2. Весною та влітку в селах прокидаються рано.
  3. Чутно плескіт у ставочку.
  4. Ось і чудовий Дніпро-Славутич!
  5. Дивишся і не надивишся, дишеш і не на дишешся тим чистим і пахучим повітрям.
  6. Один розум добре, а два-краще.

З перших літер кожного речення складіть слово, введіть його в односкладне речення в ролі присудка.

КЛЮЧ: чудово.

 

5. Записати, визначити, чим виражений головний член у реченні, визначити тип речення. Зробити синтаксичний розбір речень.

      Після вечері зразу ж лягли спати.(О.Довженко.) Вивели Олександру з подвір’я та й кинули  під тином  без помочі, саму з малим Тимком. (Марко Вовчок.) Не шуміть, сади в цвіту.

(В. Сосюра.)

6. Виписати із запропонованого тексту  називні речення. Зробити синтаксичний розбір   другого речення.

       Скелі й вода. Вже осінь. Безлюдні пляжі. Хвиля розбурхано б’є в береги.   Сидимо на камені, що колись, може, під час  землетрусу, обвалився в море. Неподалік стирчить із води інший уламок скелі.  На ньому, напівзатопленому, чайка незворушно стоїть, велика, тонконога. Справжня чайка.(О. Довженко.) 

  1. Підведення підсумків уроку

Я зрозумів…

Я вмію визначати…

Я з`ясував…

 

 

  1. Домашнє завдання

Виписати з творів української літератури текст, який містив би типи односкладних речень. Уривок записати, підкреслити граматичну основу, виз начити спосіб вираження головного члена.

 

docx
Додано
25 вересня 2021
Переглядів
1280
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку