Урок " Тире між підметом і присудком "

Про матеріал

Тире між підметом і присудком

Н : Створити умови для пояснення написання тире між підметом і присудком.

Р : Сприяти розвитку творчих умінь учнів складати речення, вислови із складеним іменним присудком. Використовувати їх у монологічному та діалогічному мовленні.

В : Сприяти вихованню любові і поваги до нашої землі, Батьківщини.

ТУ : Урок нових знань та умінь.

Хід уроку

І. Установчо – мотиваційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

1. Перевірка домашнього завдання:

Бесіда:

1.Що таке граматична основа?

2.Що таке підмет?

3.Що таке присудок?

2. Колективна робота з текстом:

(Дати заголовок, виписати, що є Батьківщина, якою частиною мови є виписані слова? Визначити стиль, тип мовлення)

«Що це є Батьківщина?» - запитала Оля мами. А мама радо відповіла на це питання: «Батьківщина – це ріка, що серед поля тихо плине. Це в саду нашому дерева, зілля, квіти. Це на наших ланах пшениця золотокоса. Це той, що віє з поля теплий вітер. Це на левадах скошена трава в покосах. Це наші всі пісні й молитви щоденні. Це рідна мова – скарб, якого ти не згубиш. Це небо, моя доню.

(виписані слова: Батьківщина - це ріка, дерева, зілля, квіти, пшениця, вітер, трава, пісні, молитва, мова, скарб, небо.)

Словникова робота: ( пояснити лексичне значення слів Батьківщина, батьківщина)

ІІІ. Повідомлення теми, мети.

1. Бесіда:

Яка тема уроку?

Які очікувані результати? ( учитель конкретизує)

Любить свій край – це значить все любити.

В. Сосюра

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

( учитель пояснює схему написання тире між підметом і присудком)

1.Робота з підручником.

2.Пошукова робота. (прослухати прислів'я, сказати, де буде ставитися тире між підметом і присудком)

Батьківщина – всім матерям мати.

Кожному мила своя сторона.

Рідна сторона – не мачуха.

Свій край – як рай, а чужина – як домовина.

3.Моделювання уривку поетичного твору (поставити розділові знаки)

Наша земля – велика рана,

І сонце зранене вгорі,

Там молодого партизана

Кати убили на зорі.

4. Групова робота. (Поставити тире між підметом та присудком)

І-група 1. Шість мінус два чотири.

2. Богдана моя землячка.

3. Він не мій брат.

4. Море перепливти не поле перейти.

5. Вони відповідальні у всьому.

6. Завдання учня це вчитися.

ІІ-група 1. Вся ти моя ідея.

2. Огонь і вода то добро і біда.

3. Ти сьогодні романтичний.

4. Ходити пішки здоров'я тренувати.

5. Малин моє рідне місто.

6. Два плюс три сім?

V. Рефлексія

VІ. Оцінення

VІІ. Домашнє завдання
Перегляд файлу

5 клас  Тире між підметом і присудком

Н : Створити умови для пояснення написання тире між підметом і присудком.

Р : Сприяти розвитку творчих умінь учнів складати речення, вислови із складеним іменним присудком. Використовувати їх у монологічному та діалогічному мовленні.

В : Сприяти вихованню любові і поваги до нашої землі, Батьківщини.

ТУ : Урок нових знань та умінь.

                                                                  Хід уроку

І. Установчо – мотиваційний етап

ІІ. Актуалізація опорних знань

1.  Перевірка домашнього завдання:

                  Бесіда:

  1. Що таке граматична основа?
  2. Що таке підмет?
  3. Що таке присудок?

2. Колективна робота з текстом:

(Дати заголовок, виписати, що є Батьківщина, якою частиною мови є виписані слова? Визначити стиль, тип мовлення)

 «Що це є Батьківщина?» - запитала Оля мами. А мама радо відповіла на це питання: «Батьківщина – це ріка, що серед поля тихо плине. Це в саду нашому дерева, зілля, квіти. Це на наших ланах пшениця золотокоса. Це той, що віє з поля теплий вітер. Це на левадах скошена трава в покосах. Це наші всі пісні й молитви щоденні. Це рідна мова – скарб, якого ти не згубиш. Це небо, моя доню.

(виписані слова: Батьківщина - це ріка, дерева, зілля, квіти, пшениця, вітер, трава, пісні, молитва, мова, скарб, небо.)

Словникова робота: ( пояснити лексичне значення слів Батьківщина, батьківщина)

ІІІ. Повідомлення теми, мети.

1. Бесіда:

Яка тема уроку?

Які очікувані результати? ( учитель конкретизує)

                            Любить свій край – це значить все любити.

                                                                          В. Сосюра

ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу

( учитель пояснює схему написання тире між підметом і присудком)

  1. Робота з підручником.
  2. Пошукова робота. (прослухати прислів’я, сказати, де буде ставитися тире між підметом і присудком)

Батьківщина – всім матерям мати.

Кожному мила своя сторона.

Рідна сторона – не мачуха.

Свій край – як рай, а чужина – як домовина.

  1. Моделювання уривку поетичного твору  (поставити розділові знаки)

          Наша земля – велика рана,

           І сонце зранене вгорі,

           Там молодого партизана

           Кати убили на зорі.

4. Групова робота. (Поставити тире між підметом та присудком)

І-група  1. Шість мінус два чотири.

       2. Богдана моя землячка.

       3. Він не мій брат.

       4. Море перепливти не поле перейти.

       5. Вони відповідальні у всьому.

       6. Завдання учня це вчитися.

ІІ-група  1. Вся ти моя ідея.

        2. Огонь і вода то добро і біда.

        3. Ти сьогодні романтичний.

        4. Ходити пішки здоров’я тренувати.

        5. Малин моє рідне місто.

        6. Два плюс три сім?

V. Рефлексія

VІ. Оцінення

VІІ. Домашнє завдання

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
3092
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку