Тире між підметом і присудком
Н : Створити умови для пояснення написання тире між підметом і присудком.
Р : Сприяти розвитку творчих умінь учнів складати речення, вислови із складеним іменним присудком. Використовувати їх у монологічному та діалогічному мовленні.
В : Сприяти вихованню любові і поваги до нашої землі, Батьківщини.
ТУ : Урок нових знань та умінь.
Хід уроку
І. Установчо – мотиваційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання:
Бесіда:
1.Що таке граматична основа?
2.Що таке підмет?
3.Що таке присудок?
2. Колективна робота з текстом:
(Дати заголовок, виписати, що є Батьківщина, якою частиною мови є виписані слова? Визначити стиль, тип мовлення)
«Що це є Батьківщина?» - запитала Оля мами. А мама радо відповіла на це питання: «Батьківщина – це ріка, що серед поля тихо плине. Це в саду нашому дерева, зілля, квіти. Це на наших ланах пшениця золотокоса. Це той, що віє з поля теплий вітер. Це на левадах скошена трава в покосах. Це наші всі пісні й молитви щоденні. Це рідна мова – скарб, якого ти не згубиш. Це небо, моя доню.
(виписані слова: Батьківщина - це ріка, дерева, зілля, квіти, пшениця, вітер, трава, пісні, молитва, мова, скарб, небо.)
Словникова робота: ( пояснити лексичне значення слів Батьківщина, батьківщина)
ІІІ. Повідомлення теми, мети.
1. Бесіда:
Яка тема уроку?
Які очікувані результати? ( учитель конкретизує)
Любить свій край – це значить все любити.
В. Сосюра
ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
( учитель пояснює схему написання тире між підметом і присудком)
1.Робота з підручником.
2.Пошукова робота. (прослухати прислів'я, сказати, де буде ставитися тире між підметом і присудком)
Батьківщина – всім матерям мати.
Кожному мила своя сторона.
Рідна сторона – не мачуха.
Свій край – як рай, а чужина – як домовина.
3.Моделювання уривку поетичного твору (поставити розділові знаки)
Наша земля – велика рана,
І сонце зранене вгорі,
Там молодого партизана
Кати убили на зорі.
4. Групова робота. (Поставити тире між підметом та присудком)
І-група 1. Шість мінус два чотири.
2. Богдана моя землячка.
3. Він не мій брат.
4. Море перепливти не поле перейти.
5. Вони відповідальні у всьому.
6. Завдання учня це вчитися.
ІІ-група 1. Вся ти моя ідея.
2. Огонь і вода то добро і біда.
3. Ти сьогодні романтичний.
4. Ходити пішки здоров'я тренувати.
5. Малин моє рідне місто.
6. Два плюс три сім?
V. Рефлексія
VІ. Оцінення
VІІ. Домашнє завдання5 клас Тире між підметом і присудком
Н : Створити умови для пояснення написання тире між підметом і присудком.
Р : Сприяти розвитку творчих умінь учнів складати речення, вислови із складеним іменним присудком. Використовувати їх у монологічному та діалогічному мовленні.
В : Сприяти вихованню любові і поваги до нашої землі, Батьківщини.
ТУ : Урок нових знань та умінь.
Хід уроку
І. Установчо – мотиваційний етап
ІІ. Актуалізація опорних знань
1. Перевірка домашнього завдання:
Бесіда:
2. Колективна робота з текстом:
(Дати заголовок, виписати, що є Батьківщина, якою частиною мови є виписані слова? Визначити стиль, тип мовлення)
«Що це є Батьківщина?» - запитала Оля мами. А мама радо відповіла на це питання: «Батьківщина – це ріка, що серед поля тихо плине. Це в саду нашому дерева, зілля, квіти. Це на наших ланах пшениця золотокоса. Це той, що віє з поля теплий вітер. Це на левадах скошена трава в покосах. Це наші всі пісні й молитви щоденні. Це рідна мова – скарб, якого ти не згубиш. Це небо, моя доню.
(виписані слова: Батьківщина - це ріка, дерева, зілля, квіти, пшениця, вітер, трава, пісні, молитва, мова, скарб, небо.)
Словникова робота: ( пояснити лексичне значення слів Батьківщина, батьківщина)
ІІІ. Повідомлення теми, мети.
1. Бесіда:
Яка тема уроку?
Які очікувані результати? ( учитель конкретизує)
Любить свій край – це значить все любити.
В. Сосюра
ІV. Сприйняття й усвідомлення нового матеріалу
( учитель пояснює схему написання тире між підметом і присудком)
Батьківщина – всім матерям мати.
Кожному мила своя сторона.
Рідна сторона – не мачуха.
Свій край – як рай, а чужина – як домовина.
Наша земля – велика рана,
І сонце зранене вгорі,
Там молодого партизана
Кати убили на зорі.
4. Групова робота. (Поставити тире між підметом та присудком)
І-група 1. Шість мінус два чотири.
2. Богдана моя землячка.
3. Він не мій брат.
4. Море перепливти не поле перейти.
5. Вони відповідальні у всьому.
6. Завдання учня це вчитися.
ІІ-група 1. Вся ти моя ідея.
2. Огонь і вода то добро і біда.
3. Ти сьогодні романтичний.
4. Ходити пішки здоров’я тренувати.
5. Малин моє рідне місто.
6. Два плюс три сім?
V. Рефлексія
VІ. Оцінення
VІІ. Домашнє завдання