20 червня о 18:00Вебінар: Особливості організації навчальної діяльності учнів, що мають розлади аутистичного спектру

Урок " « Толерантність та компліментарність – запорука добрих стосунків між людьми у романі Е.Портер « Полліанна»

Про матеріал
Розробка конспекту уроку-компліменту , з використанням евристичної бесіди, Кіл Вена, роботи в групах і парах...
Перегляд файлу

                                                                         

                                                                            « Відносся до людей так, як би ти хотів,

                                                                  щоби вони відносилися до тебе»

                                                                                          (Народна мудрість)

 

 

Конспект уроку  зі світової літератури для 5 класу на тему                                  « Толерантність та компліментарність – запорука добрих стосунків між людьми у романі Е.Портер « Полліанна»

 

Мета:

  • навчальна: допомогти учням глибше усвідомити етичні та естетичні особливості твору;
  • розвивальна: розвивати логічне мислення, вміння орієнтуватися в життєвих цінностях, висловлювати власні судження;
  • виховна:  формувати і виховувати позитивне світосприйняття, толерантне ставлення до людей.

Теорія літератури: роман, сюжет, художні засоби.

Тип уроку: урок-комплімент.

 

  1. Мотивація навчальної діяльності. Оголошення теми і мети уроку.

 

  1. Вчитель.       Вивчаючи певний твір, ми з вами завжди знаходимо у ньому те,  що нам близьке, що тривожить, хвилює, дає відповіді на безліч «чому?» .

 

У наш такий непростий час люди часто заглиблюються у власні  страхи і проблеми , відчуджуючись і забуваючи про негаразди інших.

Твір « Полліанна», як і головна його героїня, допомагають нам зрозуміти, що потужними засобами, які допомагають встановлювати  добрі стосунки з іншими людьми є толерантність і компліментарність.

 

  1. Робота із літературними словничками учнів. Запис тлумачення слів:

а)  Комплімент (франц. compliment) – це особлива форма похвали, вираз схвалення, поваги, визнання, або, захоплення люб’язності, приємні слова, втішний відгук.

 

б)  Компліменти – простий, але потужний засіб, що допомагає встановлювати добрі стосунки з іншими людьми.

 

в)  Толерантність (з лат. Tolerance означає “ терпіння») – повага, сприйняття та розуміння багатого різноманіття культур нашого світу, форма самовираження, самовиявлення людської особистості. Для кожного з нас – це активна позиція, що формується на основі визнання універсальних прав і основних свобод людини.

 

Для цього необхідно:

  • бути готовим до того, що всі люди різні;
  •  навчитися сприймати людей такими, якими вони є, не намагатися змінити в них те, що нам не подобається;
  • цінувати в кожній людині особистість і поважати її думки, почуття, переконання, незалежно від того, чи збігаються вони з нашими;
  • зберігати власне обличчя, знайти себе і за будь-яких обставин залишатися собою.

 

Вчитель.   А чи володіла такими якостями Полліанна? Якщо так, то пригадаймо деякі ситуації, в яких вона була толерантною.

                                                                              (бесіда, дискусія)

 

  1. Актуалізація опорних знань

Робота в парах.

Що спільного і відмінного в рисах характеру, поведінці Полліанни та мого друга?

 

 

 

 

 

 

 

 

                                                    Кола Вена

 

 

 

 

 

 

 

 

  1. Сприйняття та засвоєння навчального матеріалу.
  1. Робота  з текстом

Виразне читання уривку з розділу 4 »Маленька кімната на горищі» та складання учнями запитань до уривку.

 

  1. Продовж речення.

Вчитель роздає учням надруковані незакінчені вислови з твору « Полліанна» і пропонує знайти у тексті їх продовження:

 

  1. Ненсі: -Та зараз я нарешті знаю, які ви…(ви мені подобаєтеся!)
  2. «… мені тепер буде значно легше, бо зі мною ви, тітонько Поллі! Я така щаслива… (що ви у мене є).
  3. « Гра в радість» полягає в тому, щоб…( знаходити привід для радощів у всьому без винятку).
  4. « Ой, тітонько Поллі, я ніколи в житті не читала нічого більш цікавого і захопливого. Я така рада…(що ви дали мені прочитати цю книжечку).

 

 

  1.  Закріплення знань, навичок та умінь.

Евристична бесіда.

Вчитель.

  1. Маленька Полліанна своїми добрими та мудрими ми словами, терпимістю і хорошими вчинками змінила життя мешканців міста Белдінгсвіла на краще. Її компліменти розтопили лід у багатьох серцях.

          А чи потребує і вона, на вашу думку,  толерантного відношення до себе,                  і чи заслужила вона на компліменти? Якщо так, тоді озвучте їх для неї.

 

  1. Інтерактивна вправа « За чи проти?».

 Вчитель. – Я гадаю, що толерантність і вміння сказати одне одному

добрі слова сприяють успіху у власному житті:

а) згідний        б) можливо         в) незгідний

 

  1. Домашнє завдання:

Виготовити листівку однокласникові чи хорошому знайомому з компліментом: « Я завжди щиро радий тобі і хотів би навчитися у тебе…»

 

docx
Додано
29 березня
Переглядів
47
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку