Мета
Дати поняття «гігієна»; ознайомити учнів з правилами гігієни; навчити використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті; навчити правильно мити руки.
Навчальні завдання
Наприкінці уроку учні повинні:
-мати уявлення про гігієну;
-уміти правильно мити руки, використовувати засоби гігієни;
-розпізнавати предмети загальної та особистої гігієни;
-називають ситуації, в яких треба мити руки.
Обладнання і матеріали
-підручник для 1 класу «Основи здоров'я»;
-зошит для 1 класу «Основи здоров'я»;
-предметні малюнки: мікроби, миті та немиті овочі, фрукти, чисті та брудні руки, мило, рушник, зубна щітка, зубна паста;
-шампунь.
Що підготувати заздалегідь
-за кількістю учнів ( мило, рушник, гребінець, зубна паста);
-великий силует дитини.
УРОК-ТРЕНІНГ
Чистота і здоров’я
Мета
Дати поняття «гігієна»; ознайомити учнів з правилами гігієни; навчити використовувати предмети особистої гігієни у повсякденному житті; навчити правильно мити руки.
Навчальні завдання
Наприкінці уроку учні повинні:
Обладнання і матеріали
Що підготувати заздалегідь
Орієнтовна структура тренінгу
№ з/п |
Зміст уроку |
Кількість годин |
1 |
Вступна частина |
5 хв. |
2 |
Основна частина |
10 хв. |
3 |
Практична частина |
17 хв. |
4 |
Зворотний зв’язок |
3 хв. |
ХІД УРОКУ - ТРЕНІНГУ
Вступна частина
1.Знайомство
Продовжити фразу : « Я подобаюсь собі, бо я……………»
2.Повторення правил
Учні продовжують фразу «Щоб все встигнути зробити нам потрібно додержуватися правил…»
Основна частина
1.Робота з підручником
У підручнику на сторінці 34 розглянути малюнки тварин та дітей і визначити, що роблять люди та тварини?
Прочитати загадки на сторінці 35.
2.Інформаційне повідомлення вчителя
« Чому потрібно бути чистим і охайним» ( розкрити поняття гігієна, правила гігієни)
3.Руханка
(Оголошуючи слова, учні імітують рухи, про які йде мова у вірші).
Хлопчик добрий, хлопчик мудрий,
Вправу нам придумай , любий,
А придумаєш – скажи,
Вправу всім нам покажи .(повторяють рухи за учнем)
Повторюється де кілька разів або декілька учнів показують вправи.
Практична частина
1.Робота в групах
Об’єднання дітей у 4- групи (1,2,3,4). Кожній команді роздаються зображення : мило, рушник, гребінець, зубна паста
Завдання групам:
1 група - складає сценку та показати рухами, що дитина може зробити сама, щоб її речі були чистими.
2 група - складає розповідь про те, які потрібні дитині предметами особистої гігієни і як ними користуватися.(малюнки із зображенням предметів лежать на столі)
3 група - пригадати казкових героїв, які не дотримувалися правил гігієни і що з ними трапилося?
4 група - малює дитину, на яку б вони хотіли бути схожою ( чисту, охайну)
2. Робота з зошитами
« Догляд за порожниною рота, руками та волоссям.»
Наочно показати дітям, як правильно користуватись предметами гігієни.
У зошиті на сторінці 20 учні визначають предмети необхідні для догляду за руками, волоссям, зубами.
3. Практична робота «Як правильно мити руки?»
Як же мити руки правильно ? За допомогою волонтерів розіграти сценку «Миття рук». На руках найбільше бруду. Тому вони потребують чистоти.
1. Відкрити кран; 2. Намилити руки, вимити внутрішню і тильну сторону долонь. 3. Змити мило. 4. Насухо витерти свої руки.
Завжди мийте руки після того, як ви сходили в туалет.
Завжди мийте руки перш, ніж доторкнетеся до їди або перед прийомом їжі.
Мийте ваші руки з милом і теплою водою приблизно протягом 30 секунд
Заключна частина
1. Зворотний зв'язок Продовжити речення: « На цьому уроці я навчився (лася)…»
2. Прощання« Віночок побажань»
Учні стають у коло, повертаються один до одного бажають щось приємне і кладуть руку на плече.
3.Домашнє завдання
Користуючись підручником сторінка 36 потренуватися правильно мити руки, у зошиті на сторінці 21 розфарбувати малюнок, вирізати його та повісити у вбиральні.