Урок-тренінг з розвитку зв’язного мовлення та основ здоров’я

Про матеріал
Інтегрований урок з розвитку зв’язного мовлення та основ здоров’я. Тема. Українська мова. Розвиток зв’язного мовлення. Поширення речень образними словосполученнями. «Жовте листячко летить, під ногами шелестить». Основи здоров’я. Ми – особливі.
Перегляд файлу

Інтегрований урок з розвитку зв’язного мовлення та основ здоров’я

2 клас

Тема. Українська мова. Розвиток зв’язного мовлення. Поширення речень образними словосполученнями. «Жовте листячко летить, під ногами шелестить».

Основи здоров’я. Ми – особливі.

Мета:

українська мова: вчити дітей відповідати на запитання повним реченням;. Формувати вміння правильно й точно висловлювати свої думки, говорити перед класом; .збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне зв’язне мовлення,уміння слухати, спостережливість, творче мислення, уяву та артистизм. Виховувати вміння бачити прекрасне, бережливе ставлення до природи.

основи здоров’я: ознайомити учнів з поняттям про людину як індивіда й особистість; розвивати в дітях життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення; виховувати повагу до себе й до інших людей. Згуртувати класний колектив, створювати в класі атмосферу довіри, почуття дружби, доброзичливості, толерантності.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Вид уроку: урок – тренінг.

Обладнання: мультимедійна установка, м’яка іграшка, дерево для вправи «Очікування», плакат «Осінь» для вправи «Асоціативний кущ», малюнки

 учнів з осінньої тематики, книжки – малюки про пору року.

Хід уроку

 

І. Вступна частина.

1. Організація класу.

- Діти , я дуже рада вітати вас на нашому незвичайному уроці. Сьогодні у нас урок зв’язного мовлення. Наш урок – це урок творчості та натхнення, добра та радості.

2. Очікування.

- Закрийте очі, напишіть носиками букви О, С, Е, Н, ь. А тепер з’єднаймо ці всі букви. Яке слово у вас вийшло? Скажіть всі разом. ( Осінь ).

- Цій золотій порі присвячений наш урок, тема якого «Жовте листячко,під ногами шелестить…».

- Осінь господарює скрізь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.

- Місяць жовтень називали ще золотоцвітом. Жовтнева пора падолисту і в нашому класі. Від цього тут святково і урочисто. Кожен із вас в цю пору спіймав листочок. Прислухайтесь до нього, порадьтесь. Листочок підкаже вам, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати треба зі слів: «Я очікую…».

- Ось таку картину осені створили ваші очікування. Дивишся на них – і бачиш листочки,різні за формою, кольором, величиною .Мабуть, і не знайдеш однакових. Отак і ви, діти, різні, не схожі один на одного. Ви не краще, не гірші, ви просто особливі.

3. Гра на активізацію уваги «Я». ( учасники стають в коло. Кожен, передаючи м’яку іграшку, має назвати одним словом одну з найкращих своїх рис ).

- У пору листопада я також піймала цей листок, дивний, казковий. Він підказує мені, що я очікую: ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, фантазувати й уявляти, будете злагоджено працювати в групах, вам буде комфортно.Изображение 871

ІІ. Основна частина.

1. Аромотерапія ( хвоя ).

- Зараз ви вдихаєте пахощі осіннього лісу,  уявіть собі, що ви зустрілися на лісовій галявині і хочете одне одного привітати. Подаруйте одне одному посмішку.

2. Вправа «Уявлення».

- Отже, ми з вами на лісовій галявині. Заплющіть очі. Сонце посилає свій останній привіт полям і лісам, прощально всміхається. Опадає листя з дерев. Листя сиплеться дощем. До підніжжя дерев лягає золотий килим. Листя кружляє у повітрі. Листя горить, пломеніє, жовтіє. Квіти і трава відцвіли, примерзли, зів’яли. Птахи замовкли, прощаються з рідною землею.

- Що відчули, виконували цю вправу?

- Поміркуйте, яка картина виникає у вашій уяві?

3. Оцінка свого емоційного стану.

- Оцініть, будь ласка, свій настрій на початку уроку. Оберіть листочок такого кольору, який відповідає вашому емоційному стану.

4. Повторення правил.

- А зараз повторимо правила. Вони допоможуть нам у нашій роботі на уроці.

1). Будь позитивним.

2). Говори коротко.

3). Говори по черзі.

4). Якщо не хочеш говорити, можеш промовчати.

5). Якщо хочеш сказати – підніми руку.

6). Уважно слухай того, хто говорить.

7). Будь доброзичливим. Не критикуй однокласника, щоб він не сказав.

5. Вправа «Асоціація».

- Із чим у вас асоціюється слово  «Осінь?».

6. Вправа «людина – осінь».

- Які барви любить осінь?

- Чому осінь називають золотою?

- Послухайте «Легенду про осінь».

- За народним переказом, Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:

- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.

- Чому люди називають осінь щедрою?

- А яку людину ви могли назвати щедрою?

- А які риси осені ви могли б надати людині? Про яку людину можна сказати «людина – осінь?».

7. Руханка.

Встаньте, діти! Посміхніться!

Землі рідній поклоніться.

І до сонця дотягніться,

Раз – присядьте,

А два – станьте,

Ви зі мною та з листочком

Свій таночок починайте!

8. Робота в групах. Об’єднання в 3 групи за кольором листочків.

- Уявіть собі, що там за деревами причаїлась сама осінь., давайте спробуємо розповісти, як вона виглядає. ( на аркуші паперу записані в стовпчиках слова. Лівий стовпчик – назва одягу, правий – дари осені ).

- Ваше завдання: вибрати назву одягу з лівого стовпчика для осені і «прикрасити» цей одяг словами з правого стовпчика.

платтячко                                                                     

Капелюшок                                                                     Листочки           

хустинка                                                                          ягідки

кофтинка                                                                         каштани

спідничка                                                                        яблучка

чобітки                                                                            жолуді

Презентація роботи в групах.

- Яке гарне вбрання ви придумали для Осені! Було б дуже приємно, аби вона завітала до нас на урок.

9. Гра «Подаруй тепло сусідові».

- На вулиці холодно і похмуро. А в мене в руках іграшка. Вона м’яка і тепла. Зараз ви будете передавати іграшку сусідові ліворуч і говорити чим він відрізняється від інших, що йому найкраще вдається.

10. Вправа «Чарівна скринька».

- Зараз кожен матиме нагоду зазирнути до цієї скриньки і побачити найкращу в світі людину.

- Так хто ж найкраща, найголовніша людина у світі? ( кожен учень побачив своє відображення в дзеркалі ).

ІІІ. Заключна частина.

1.Зворотний зв'язок.

- Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Молодці!

- Які відкриття ви для себе сьогодні зробили?

- На початку уроку ви поставили оцінку своєму емоційному стану. Оцініть свій настрій у цей момент.

2. Прощання.

- Побажайте своєму сусідові ліворуч один з емоційних станів, в якому ви хочете,  щоб він перебував.

3. Домашнє завдання.

- Намалюйте ілюстрацію до нашого уроку. Дякую за роботу. Урок творчості завершено.

14221353 

 

 

 

 

docx
Додано
4 травня 2019
Переглядів
957
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку