Інтегрований урок з розвитку зв’язного мовлення та основ здоров’я
2 клас
Тема. Українська мова. Розвиток зв’язного мовлення. Поширення речень образними словосполученнями. «Жовте листячко летить, під ногами шелестить».
Основи здоров’я. Ми – особливі.
Мета:
українська мова: вчити дітей відповідати на запитання повним реченням;. Формувати вміння правильно й точно висловлювати свої думки, говорити перед класом; .збагачувати словниковий запас учнів; розвивати усне зв’язне мовлення,уміння слухати, спостережливість, творче мислення, уяву та артистизм. Виховувати вміння бачити прекрасне, бережливе ставлення до природи.
основи здоров’я: ознайомити учнів з поняттям про людину як індивіда й особистість; розвивати в дітях життєві навички позитивної самооцінки, самоусвідомлення і самовдосконалення; виховувати повагу до себе й до інших людей. Згуртувати класний колектив, створювати в класі атмосферу довіри, почуття дружби, доброзичливості, толерантності.
Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.
Вид уроку: урок – тренінг.
Обладнання: мультимедійна установка, м’яка іграшка, дерево для вправи «Очікування», плакат «Осінь» для вправи «Асоціативний кущ», малюнки
учнів з осінньої тематики, книжки – малюки про пору року.
Хід уроку
І. Вступна частина.
1. Організація класу.
- Діти , я дуже рада вітати вас на нашому незвичайному уроці. Сьогодні у нас урок зв’язного мовлення. Наш урок – це урок творчості та натхнення, добра та радості.
2. Очікування.
- Закрийте очі, напишіть носиками букви О, С, Е, Н, ь. А тепер з’єднаймо ці всі букви. Яке слово у вас вийшло? Скажіть всі разом. ( Осінь ).
- Цій золотій порі присвячений наш урок, тема якого «Жовте листячко,під ногами шелестить…».
- Осінь господарює скрізь. Прибрала золотом сади, парки, ліси, струшує додолу жовте листя.
- Місяць жовтень називали ще золотоцвітом. Жовтнева пора падолисту і в нашому класі. Від цього тут святково і урочисто. Кожен із вас в цю пору спіймав листочок. Прислухайтесь до нього, порадьтесь. Листочок підкаже вам, що ви очікуєте від сьогоднішнього уроку. Пам’ятайте, що починати треба зі слів: «Я очікую…».
- Ось таку картину осені створили ваші очікування. Дивишся на них – і бачиш листочки,різні за формою, кольором, величиною .Мабуть, і не знайдеш однакових. Отак і ви, діти, різні, не схожі один на одного. Ви не краще, не гірші, ви просто особливі.
3. Гра на активізацію уваги «Я». ( учасники стають в коло. Кожен, передаючи м’яку іграшку, має назвати одним словом одну з найкращих своїх рис ).
- У пору листопада я також піймала цей листок, дивний, казковий. Він підказує мені, що я очікую: ви будете правильно, точно й красиво висловлювати свої думки, фантазувати й уявляти, будете злагоджено працювати в групах, вам буде комфортно.
ІІ. Основна частина.
1. Аромотерапія ( хвоя ).
- Зараз ви вдихаєте пахощі осіннього лісу, уявіть собі, що ви зустрілися на лісовій галявині і хочете одне одного привітати. Подаруйте одне одному посмішку.
2. Вправа «Уявлення».
- Отже, ми з вами на лісовій галявині. Заплющіть очі. Сонце посилає свій останній привіт полям і лісам, прощально всміхається. Опадає листя з дерев. Листя сиплеться дощем. До підніжжя дерев лягає золотий килим. Листя кружляє у повітрі. Листя горить, пломеніє, жовтіє. Квіти і трава відцвіли, примерзли, зів’яли. Птахи замовкли, прощаються з рідною землею.
- Що відчули, виконували цю вправу?
- Поміркуйте, яка картина виникає у вашій уяві?
3. Оцінка свого емоційного стану.
- Оцініть, будь ласка, свій настрій на початку уроку. Оберіть листочок такого кольору, який відповідає вашому емоційному стану.
4. Повторення правил.
- А зараз повторимо правила. Вони допоможуть нам у нашій роботі на уроці.
1). Будь позитивним.
2). Говори коротко.
3). Говори по черзі.
4). Якщо не хочеш говорити, можеш промовчати.
5). Якщо хочеш сказати – підніми руку.
6). Уважно слухай того, хто говорить.
7). Будь доброзичливим. Не критикуй однокласника, щоб він не сказав.
5. Вправа «Асоціація».
- Із чим у вас асоціюється слово «Осінь?».
6. Вправа «людина – осінь».
- Які барви любить осінь?
- Чому осінь називають золотою?
- Послухайте «Легенду про осінь».
- За народним переказом, Осінь – старша дочка Сонця. Вона останньою залишила батьківський дім і стала четвертою порою року. Посилаючи Осінь на Землю, Сонце сказало їй:
- Забирай все моє багатство. Я віддаю тобі все своє золото. Будь щедрою і люди полюблять тебе.
- Чому люди називають осінь щедрою?
- А яку людину ви могли назвати щедрою?
- А які риси осені ви могли б надати людині? Про яку людину можна сказати «людина – осінь?».
7. Руханка.
Встаньте, діти! Посміхніться!
Землі рідній поклоніться.
І до сонця дотягніться,
Раз – присядьте,
А два – станьте,
Ви зі мною та з листочком
Свій таночок починайте!
8. Робота в групах. Об’єднання в 3 групи за кольором листочків.
- Уявіть собі, що там за деревами причаїлась сама осінь., давайте спробуємо розповісти, як вона виглядає. ( на аркуші паперу записані в стовпчиках слова. Лівий стовпчик – назва одягу, правий – дари осені ).
- Ваше завдання: вибрати назву одягу з лівого стовпчика для осені і «прикрасити» цей одяг словами з правого стовпчика.
платтячко
Капелюшок Листочки
хустинка ягідки
кофтинка каштани
спідничка яблучка
чобітки жолуді
Презентація роботи в групах.
- Яке гарне вбрання ви придумали для Осені! Було б дуже приємно, аби вона завітала до нас на урок.
9. Гра «Подаруй тепло сусідові».
- На вулиці холодно і похмуро. А в мене в руках іграшка. Вона м’яка і тепла. Зараз ви будете передавати іграшку сусідові ліворуч і говорити чим він відрізняється від інших, що йому найкраще вдається.
10. Вправа «Чарівна скринька».
- Зараз кожен матиме нагоду зазирнути до цієї скриньки і побачити найкращу в світі людину.
- Так хто ж найкраща, найголовніша людина у світі? ( кожен учень побачив своє відображення в дзеркалі ).
ІІІ. Заключна частина.
1.Зворотний зв'язок.
- Мені дуже сподобалося, як ви працювали. Молодці!
- Які відкриття ви для себе сьогодні зробили?
- На початку уроку ви поставили оцінку своєму емоційному стану. Оцініть свій настрій у цей момент.
2. Прощання.
- Побажайте своєму сусідові ліворуч один з емоційних станів, в якому ви хочете, щоб він перебував.
3. Домашнє завдання.
- Намалюйте ілюстрацію до нашого уроку. Дякую за роботу. Урок творчості завершено.