6 травня о 15:00Вебінар: Продуктивна робота наприкінці семестру: онлайн-тести, проєкти та творча діяльність

Урок-тренінг за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

Про матеріал
Тема: Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання. Назва уроку: «Запали свічку в серці Скруджа. Твори добро навколо себе» Мета: • розкрити причини деградації та мотиви переродження Скруджа; • вдосконалювати навички характеристики літературного героя; • розвивати образне та асоціативне мислення учнів, уміння робити висновки; • виховувати морально-вольові якості учнів (доброту, щирість, щедрість, людяність), негативне ставлення до скнарості та жадібності.
Перегляд файлу

Урок-тренінг за твором Ч. Діккенса «Різдвяна пісня в прозі»

Тема: Переродження Скруджа як наслідок осмислення свого життя. Щасливий фінал як особливість різдвяного оповідання.

Назва уроку: «Запали свічку в серці Скруджа. Твори добро навколо себе»

Мета:

  • розкрити причини деградації та мотиви переродження Скруджа;
  • вдосконалювати навички характеристики літературного героя;
  • розвивати образне та асоціативне мислення учнів, уміння робити висновки;
  • виховувати морально-вольові якості учнів (доброту, щирість, щедрість, людяність), негативне ставлення до скнарості та жадібності.

Обладнання: плакати «Ялинка матеріальних бажань» і «Ялинка духовних побажань», уривки з тексту твору, ілюстрації до твору, паперові новорічні кульки, мультимедійна система, фліпчартна дошка, маркери, фломастери, кольоровий папір (жовтого кольору, нарізаний смужками), клей, скотч, епіграф до уроку.

Епіграф:

Не гроші роблять людину щасливою, а людяність.

Ч. Діккенс

Хід тренінгу

І. Організаційний момент.

                                       Вправа 1 «Знайомство»

    Привіт усім! Рада бачити посмішки на ваших обличчях! У нас сьогодні незвичайний урок. Це навіть не урок, а коло друзів. Тож давайте привітаємось. По черзі за годинниковою стрілкою кожен говорить: «Привіт усім! Мене звуть (ім’я). Я полюбляю свята за те, що…» (5 хвилин)

Дякую всім за щирість!

ІІ. Мотивація навчальної діяльності.

    Давайте згадаємо правила проведення тренінгу, оголосивши їх для віх присутніх (на дошці).

   Сьогодні перед нами стоїть непросте питання. Нам треба розгадати таємницю однієї людини. Так, це старий скнара, який ніколи не радів святам, не вірив у дива, не любив людей. Він любив тільки гроші!

Тож спробуємо в його серці запалити свічку добра, віри та надії на краще.

    Можливо, хтось із присутніх сьогодні також перегляне своє ставлення до життя і зміниться хоча б трішки на краще. (2 хвилини)

                             Вправа 2 «Ялинка матеріальних бажань»

   Мабуть, кожна людина очікує чогось від Різдва.

   Скажіть, будь ласка, а який подарунок ви хотіли б отримати на Різдво.

На різнокольорових паперових кульках напишіть подарунок.

   Назвіть (за бажанням) та причепіть на «Ялинку матеріальних подарунків».

Погляньте, яка красуня ялинка вийшла!

ІІІ. Основна частина.

А чи знаєте, що саме означає ялинка як символ? І чому її обрали символом Різдва?

 

     Розповідь учня (випереджальне завдання).

    За християнськими віруваннями українців, ялинка – це символ народження Сина Божого. Чому? Тому що ялинки, як правило, ростуть на горі або пагорбі. Люди живуть у низинах. Отже ялинка до них з гори, тобто «з неба» іде «на землю».

                                 Вправа 3 «Асоціація»

     Як ви вважаєте, яких-небудь подарунків очікував наш герой Скрудж? Чому? (Очікувані відповіді учнів: Ні! Тому що не вірив у Різдво.)

  Давайте познайомимось зі Скруджем ближче.

  Погляньте на ялинки-символи Різдва (ялинки трьох видів: просто зелена, засніжена, прикрашена). Як ви можете охарактеризувати людину за малюнком вашої ялинки?

(Очікувані відповіді учнів:

  • просто зелена – пуста, ніяка, скупа, сумна, їй нічого не треба тощо;
  • засніжена – холодна, закрита тощо;
  • прикрашена – радісна, весела, святковий настрій має тощо.)
    • На яку ялинку «був схожий» Скрудж?

             Вправа 4 «Знайди відповідність»

Робота в парах. Кожна група отримує уривки з тексту твору, до яких треба знайти відповідну ілюстрацію. (3 хвилини)

   Будь ласка, зачитайте свої варіанти та почепіть їх на дошку. (3 хвилини)

                             Вправа 5 «Сонечко» 

Схарактеризуйте образ   на початку та наприкінці твору.

                           Вправа 6 «Ялинка духовних бажань»

   Як ви вважаєте, що можна побажати на Різдво всім? (відповіді дітей)

Я прошу вас обрати собі святкову кульку і маркером на ній написати своє побажання (оголошення за бажанням). А тепер почепіть кульки на «Ялинку духовних бажань». (3 хвилини)

Погляньте на обидві ялинки. Яка, на ваш погляд, краща? Чому?

(Відповіді учнів)

Ви великі молодці!

ІV. Підсумок.

   Ми сьогодні намагались запалити свічку в серці Скруджа. Гадаю, що у нас це вийшло. А як ви вважаєте.

   Пропоную зараз знов переглянути сюжет про чарівне перетворення нашого героя. (Показ відеоролика «Скрудж», 7 хвилин)

V. Рефлексія. Завершення.

   На згадку про зустріч дарую вам «різдвяний вогник» кожному, щоб ваші серця завжди були наповнені теплом та любов’ю. (Роздаються картинки-наліпки «Різдвяна свічка»)

Ви дійсно великі молодці! До нових зустрічей!

 

docx
Додано
30 жовтня 2020
Переглядів
216
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку