Тема: Конструювання моделей з паперу та картону.Виготовлення паперової моделі будиночка. Колективна проектна робота“ Адвент- календар”
Мета: продовжити роботу з удосконалення вмінь і навичок роботи з картоном, виготовлення з нього виробів;
ознайомити з поняттями «конструювання» та «модель»; розвивати фантазію, творчі здібності, наполегливість.
Обладнання: демонстраційний матеріал — розгортка виготовлення паперової моделі, кольоровий картон, олівець, ножиці, клей ПВА, зразок виробу, презентація
Хід уроку
І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ
Ось знову лунає дзвінок,
Запрошує всіх на урок.
Будемо дружно ми працювати,
Створювати та фантазувати.
Наш девіз: Моя рука ніколи нікому
Ні кривди, ні горя не принесе!
Бо наші ручки для добра!
Очікування від уроку:
Вчитель: Добра казка сьогодні
до нас завітає,
Тож творити добро
кожен день поспішаєм,
Сподіватись на чудо,
писати листи,
Проросте хай у душах
зерно доброти!
Оголошення теми і мети уроку
Перевірка готовності до уроку , наявності усього необхідного на парті.
- Який сьогодні день, діти, яке число?
А що настане через два дні?
Загадка
Прийшла баба з вітрами
Та з білими снігами.
Привела з собою
Діда з бородою. (Зима і святий Миколай або Дід Мороз)
Ялинка, подарунки, Новий рік, Різдво, святий Миколай
Про ці Новорічні атрибути розкажуть нам представники 1 групи:
Святкова ялинка насправді є атрибутом саме Різдва, а не Нового Року. Зірка на верху дерева — це не просто прикраса а Віфлеємівська зоря..Західна традиція класти подарунки дітям на Різдво у панчохи перед комином — теж мала б бути близькою по духу українцям.
Адже вона бере свою історію не від Санти, а від святого Миколая — який є дуже шанованим у нашій країні.
За легендою, він допоміг родині, у якій батько хотів видати заміж своїх доньок за чужих людей, аби врятувати їх від бідності.
Святий Миколай підкинув їм через комин три мішечки з монетами, які впали прямісінько у панчоки, що сушились причепленими під комином..
Святого Миколая не можна прирівнювати до Санта Клауса чи Діда Мороза. Адже два останніх — це персонажі, що символізують дух Нового Року. Святий Миколай же до цього відношення не має.
Святий Миколай відрізняється також і тим, що на відміну від новорічних “дідусів”, він є справжнім святим, який своїм життям та благородними вчинками, заслужив такий почесний титул
Сподіваємось, кожен надихнеться вчинками святого, та сам хоча б на один день стане “Миколаєм” для того, хто цього потребує.
Свято Різдва- День народження Божого сина Ісуса Христа православні сяткують 7 січня. А католики 25 грудня.
Але віднедавна 25 грудня в Україні - вихідний день, а у школярів це перший день канікул.
Тож ми з нетерпінням чекатимемо цього дня , відлічуючи дні за Адвент календарем.
Слово Адвент означає піст..тобто утримання від усього, що шкодить людині, і намагання душею приблизитись до Бога, роблячи якомога більше добрих справ.
Адвент календар або Різдвя́ний календа́р — спеціальний календар, який показує час, що залишається до Різдва, популярний в європейських країнах.
За традицією це листівка або картонний будиночок з віконцями, що відкриваються, де в спеціальних коробочках лежать, або записка з побажаннями або маленькі подаруночки.
Календарі бувають і у вигляді мішечків, пакетиків, сумочок або згортків, розвішаних на стрічці. Різдвяний календар починається з першої з чотирьох неділь до Різдва і закінчується у Святвечір.
Перші згадки про Різдвяні календарі належать до першої половини 19 століття. Розпочали цю традицію послідовники Лютеранської церкви в Німеччині.
А вже з початку XX століття мільйони дітей і дорослих по всій Європі незадовго до головного свята року щодня відкривають віконця улюбленого Різдвяного календаря.
Зараз календарі використовуються, аби відстежувати час, що залишився до найголовнішого і улюбленішого свята в році. Для когось це Новий рік, для когось — Різдво. Адресовані вони переважно дітям.
Вчитель: - Ми сьогодні будемо виготовляти за розгортками будиночки з картону. На цих будиночках є нумерація. Від 1 до 25.Це дати від 1 грудня до 25 го – Різдва Христового. В ці будиночки кожен з вас покладе план доброї справи. Яку ви запишете на аркуші паперу. Зранку ми будемо діставати і зачитувати добру справу на день.
По її виконанню, ви будете прикріплювати зірочку чи інший атрибут свята на дошку з календарем. А листи ми покладемо в спеціальну коробку і передамо св.. Миколаю, який обов’язково прийде 19 грудня.
ФІЗКУЛЬТХВИЛИНКА « Ялинка»
-Отже, Сьогодні ми будемо конструювати будиночок з картону
Назви професії людей, пов’язані з проектуванням, конструюванням і обслуговуванням технічних конструкцій.( інженер – конструктор, архітектор кресляр, будівельник.
– Перш, ніж виготовляти якийсь виріб, конструювати машини або будувати будинки, їх зображують у кресленнях, ескізах, схемах
— Конструювання — процес створення конструктором проекту певного об’єкта, що полягає у визначенні форми, розмірів, взаємного розташування та параметрів частин й елементів конструкції об’єкта, його складових, способу їхнього з’єднання, вибору матеріалів для окремих елементів та розроблення конструкторської документації.
Конструювання передбачає свідоме та цілеспрямоване втілення винаходів, ідей та принципів, виконання розрахунків на основі знань з прикладних наук, креслень та інших дій, спрямованих на забезпечення заданих характеристик.
Модель — відтворення чи відображення об’єкта, задуму (конструкцій), що відображає, імітує, відтворює принципи внутрішньої організації або функціонування, певні властивості, ознаки та характеристики об’єкта дослідження чи відтворення.
2. Розповідь учителя
— Професія інженера-конструктора вимагає знань про будову транспортних, транспортуючих і технологічних машин та споруд. Інженер-конструктор спочатку формулює словами задум технічного проекту. Потім увиразнює його засобами технічної графіки: ескізами, кресленнями. Па завершення технічного проекту інженер конструює пошуковий макет майбутнього виробу з різних матеріалів, що легко обробляються.
Макет (фр. Magutte — модель, ескіз) — просторове зображення, модель будь-чого (виробу, декорації тощо), зазвичай у зменшених розмірах (масштабі).
— Розгляньте зразки.
Послідовність виконання роботи:
1. Підготуйте на картоні розгортку будиночка
2. Виріжте по суцільній лінії.
3.Зігніть по суцільнім лініям та створіть будиночок.
4.Намажте клеєм місця для склеювання , сформуйте та склейте будиночок.
5.Наклейте на будиночок повздовж смужку двостороннього скотчу.
Дах будиночка залиште відкритим.
5. Виберіть із запропонованого списку добру справу, напишіть її на аркуші( або сформулюйте свою)
6,Розфарбуйте аркуш.
7.Скрутіть аркуш і помістіть через дах у будиночок.
8.Зніміть захисну смужку на скотчі. Будиночок приклейте на дошку.
Повторення правил безпеки під час роботи.
1. На робочому місці дотримуйте чистоти і порядку.
2. Зберігайте ножиці у спеціально відведеному для цього місці.
4. Не тримайте ножиці лезами вгору.
5. Не користуйтеся ножицями під час ходьби класом.
6. Не заважайте товаришам, коли вони вирізають деталі ножицями.
7. Передавайте ножиці товаришам кільцями вперед.
8. Під час різання тримайте матеріал таким чином, щоб лезами ножиць не поранити руку.
9. Клеєм користуйтеся так, щоб він не потрапив до очей. Брудні від клею руки під час роботи витирайте серветкою. Після завершення роботи вимийте їх ретельно з милом і витріть рушничком.
Практична робота.
Формування календаря у формі ялинки.
Рефлексія
Чи справдились ваші очікування?
Який етап уроку найбільше сподобався?