Урок трудового навчання 4 клас. Тема. Колаж. Виготовлення сюжетної композиції-колажу за власним задумом. "Квіти"

Про матеріал
Конспект уроку трудового навчання в 4 класі. Тема. Колаж. Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для створення композиції-колажу за власним задумом. "Квіти"
Перегляд файлу

Дата.

Урок. Трудове навчання

№8

Клас.  4 

 

Тема: Колаж. Поняття про колаж. Комбінування різноманітних матеріалів для

створення композиції-колажу. Практична робота. Виготовлення сюжетної композиції-колажу за власним задумом. «Квіти».

Формувати предметні компетентності: ознайомлення учнів з поняттям «колаж»; навчити комбінувати різні

матеріали; закріпити навички роботи з папером; розвивати творчі здібності, уяву, фантазію; виховувати охайність, терплячість, відчуття прекрасного

Формувати групи компетентностей:

-Підприємницьку компетентність для проектування власної професійної

діяльності відповідно до своїх схильностей;

-Компетентність спілкування державною мовою для усного та письмового

оперування технологічними поняттями;

- Компетентність загальнокультурної грамотності шляхом ознайомлення з

творами мистецтва та самостійного створення мистецьких творів.

Обладнання: сухоцвіти, насіння різних овочів та фруктів; різнокольоровий папір,

глянцеві журнали, рекламні буклети, картон, тканина, ножиці, клей, ілюстрації різних квітів, зразки виробів.

Тип уроку: комбінований.

 

ХІД УРОКУ

I. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

Я рада привітати вас. Нехай натхнення та бажання Заходять разом з вами в клас!

2. Перевірка готовності до уроку

3. Упорядкування робочих місць

 

II. СПРИЙМАННЯ Й УСВІДОМЛЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ

Повідомлення теми та мети уроку

Сьогодні ми ознайомимося з поняттям «колаж». Комбінуватимемо різноманітні матеріали для створення композиції, виготовимо колаж «Квіти».

Повторення правил безпечної роботи

— Пам’ятайте, що кожен учень зобов’язаний знати правила безпечної праці на уроках трудового навчання та дотримувати їх.

1. Підготувати своє робоче місце.

2. Коли вчитель звертається до всіх учнів, вони мають припинити роботу й уважно слухати інструктаж.

3. Перевірити справність інструментів, наявність матеріалів.

4. Роботу розпочинати лише з дозволу вчителя.

5. Не можна працювати тупим та несправним інструментом.

6. Використовувати інструменти лише за призначенням.

7. Користуватися прийомами роботи з інструментами за зразком учителя.

— Що таке колаж? Колаж — це прийом в образотворчому мистецтві, коли ціле створюють з фрагментарного. Фрагментами можуть бути фотографії, глянцеві журнали, різнокольоровий папір різних фактур, тканина та фольга, квіти тощо.

До речі, може здатися, що колаж — це відносно новомодне віяння. Аж ніяк! Ще в Стародавньому Китаї були поширені композиції з кольорового паперу, сухого листя і квітів.

У 20-ті роки ХХ століття техніка колажу набула популярності й досягла свого розквіту. Багато художників (починаючи з Пікассо) використовували газетні аркуші, етикетки і т. ін. для більшої виразності та достовірності композицій.

— Хто використовує колажі? Художники-ілюстратори; художники-дизайнери; мультиплікатори; фотографи та ретушери; поліграфісти; web-дизайнери; будь-яка людина — вільний художник, із безліччю творчих ідей та потенціалу.

— Які матеріали нам сьогодні стануть у пригоді, ви дізнаєтеся, відгадавши кросворд.

1. Щоб жили всі дружно в мирі:

Скло, пластмаса, гума, шкіра,—

Всіх здружу я, крім людей.

Здогадались, хто я?.. (Клей).

2. Вона натуральна та штучна,

Яскраво прикрасить життя.

В клітинку буває і в цятку,

 І одяг із неї, й взуття. (Тканина)

3. Завжди ми радуємо вас,

До свят дарують нас під час. (Квіти)

4. Він кольоровий або білий,

В клітинку він або цупкий,

Гладкий, пом’ятий та м’який.

В житті є кожної людини.

Відгадай, хто він такий? (Папір)

5. Літом виростає, а взимку опадає. (Листя)

6. Два пани наділи одні штани. (Ножиці)

Фізкультхвилинка


Сонце дивиться у клас.

П’ять, чотири, три, два, раз.

Всі ми робимо зарядку.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Треба нам присісти й встати.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Руки простягніть вперед.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

Нахиліться, підніміться.

Раз, два, три, чотири, п’ять.

На носок, потім — на п’ятку —

Всі ми робимо зарядку.

Раз, два, три, чотири, п’ять.


Демонстрування та аналіз зразка

Вступна бесіда.

— Уважно розгляньте зразки на дошці. Який жанр образотворчого мистецтва ми сьогодні зображуватимемо? Що таке натюрморт?


На стіл поставлю глечик,

Айстри принесу,

Тарілки Петриківки

Юрбою всі складу.

Розведу яскраві фарби,

Майстерно придивлюсь,

Оберу локальний колір,

Радісно всміхнусь

Тож відгадайте, чого навчити я вас берусь!


Натюрморт (фр. — мертва натура) — жанр образотворчого мистецтва; зображення неживих предметів на площині.

Інструктаж учителя.

1. Оберіть картон для основи колажу.

2. Для зображення площини доберіть тканину або папір.

3. Наклейте площину.

4. Доберіть папір для виготовлення тарілки чи вази.

5. Пам’ятайте про композицію зображення.

6. Доберіть квіти, папір та насіння.

7. Поступово приклейте всі елементи.

 

Повторення правил безпеки під час роботи

Правила користування ножицями

Правила роботи з папером

 

ІІІ. ПРАКТИЧНА РОБОТА УЧНІВ

Поточний інструктаж

ІV. ВИСТАВКА ТА ОЦІНЮВАННЯ РОБІТ УЧНІВ

Учитель демонструє роботи учнів та допомагає проаналізувати їх.

— Яка робота сподобалася найбільше?

— Чия робота найохайніша?

 — Хто припустився помилки?

 

V. ПІДСУМОК УРОКУ

— Над чим ми працювали сьогодні на уроці?

— Чи сподобався вам урок?

  • Який колаж ви виготовляли?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

     

 


 

 

 

 

 


 

 

 

1

 

doc
Додано
28 лютого 2020
Переглядів
4814
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку