Урок "Турбота людей про тварин взимку."

Про матеріал

Мета даного уроку:

  • обговорити з учнями, як можна допомогти тваринам;
  • розвивати мовлення учнів; виховувати любов до тварин, що мешкають у лісах;
  • виховувати пізнавальний інтерес і бажання допомагати тваринам.
Перегляд файлу

 

ТЕМА: Турбота людей про тварин взимку.

МЕТА: обговорити з учнями, як можна допомогти тваринам; розвивати мовлення учнів; виховувати любов до тварин, що мешкають у лісах; виховувати пізнавальний інтерес і бажання допомагати тваринам.

ОБЛАДНАННЯ: відео матеріали, малюнки із зображенням тварин, підручник «Природознавство, мультимедійна презентація.

ТИП УРОКУ: комбінований.

ХІД УРОКУ

І. ОРГАНІЗАЦІЙНИЙ МОМЕНТ

-   Добрий день!

1. Привітання

А тепер поверніться, підтягніться,

Одне одному і мені теж усміхніться.

Тепер за парти тихо всі сідаймо,

Урок природознавства розпочинаймо.

Займатися будемо сьогодні

Серйозними ділами.

Розкриватимемо віконця в чудовий світ природи,

То ж часу не втрачаймо і до роботи приступаймо.

2. Гра «Мікрофон»

  • Діти, ми сьогодні на уроці дізнаємося, що і хто допомагає тваринам пережити зиму.
  • Скажіть, що ви очікуєте від цього уроку? На це запитання вам дадуть відповіді – сторінки-підказки.

 

 

 

 

 

 

  • А для того, щоб ваші очікування здійснилися, ви повинні дотримуватися девізу уроку, а саме:

3. Девіз уроку:

Думати – швидко,

Відповідати – чітко,

Працювати – дружно,

Запам’ятовувати  – міцно.

4. Таємничо-чарівна хвилинка (тихесенько грає музика)

  • Діти, давайте прочитаємо вислів на дошці «Книга – вікно в світ».
  • Як ви його розумієте? (Відповіді учнів)
  • Коли відкрити віконце, то за ним можна побачити багато дивного, нового, а кожна нова книга ознайомить з новим матеріалом, збагатить кожного новими знаннями.
  • І сьогодні на уроці ми прочитаємо цю незвичайну книгу знатоків «Зимова енциклопедія», тобто в нас сьогодні урок – презентація нової книги.

ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ОПОРНИХ ЗНАНЬ УЧНІВ.

  1. Підсумок фенологічних спостережень
  • Дітки починаємо читати нашу книгу.

1 сторінка «Бюро погоди»

  • Хто бажає виконати роль синоптика?
  • Підсумок фенологічних спостережень робимо за планом:
  1. Дата.
  2. Пора року.
  3. Температура повітря.
  4. Стан неба.
  5. Опади.
  6. Вітер.
  • Давайте, діти, підсумуємо спостереження.
  • Так, від чого ж залежать зміни в природі? (Всі зміни залежать від висоти сонця на небозводі).
  • Дякуємо синоптику за інформацію про погоду. Продовжуйте вести спостереження, уважно придивляйтеся до змін, які відбуваються в природі.
  • Дітки першу сторіночку нашої книги ми прочитали, тож переходимо до другої сторінки.

2 сторінка «Пригадай»

  1. Перевірка домашнього завдання.
  • Як переживають зиму звірі? (Впадають в сплячку, ведуть активний спосіб життя)
  • Які тварини впадають в сплячку? (Їжак, ведмідь, борсук)
  • А як називаються їхні хатинки в яких вони сплять усю зиму?
  • Їжачок спить?...(У кублі)
  • Ведмідь?... (У барлозі)
  • І борсучок спить?... (У норі)
  • Молодці!
  • Дітки, скажіть, а які тварини ведуть активний спосіб життя? (лисиця – ловить мишей; хижаки-вовки ходять темними ночами і ловлять поживу;  лосі об’їдають кору дерев, гілки осики і горобини; зайчики – об’їдають корінчики дерев)
  • Молодці, ви пригадали, як тварини зимують взимку. А тепер ми перегортаємо нашу третю сторінку
  1. сторінка «Питайлики»
  • Що? Коли? Відкіль? Де? Як? Всім цікавиться питальний знак.
  • Дітки, питальний знак цікавиться, як ви підготували домашнє завдання.
  • Отже, перевіримо, як ви вмієте мислити, думати, даючи відповіді «так» чи «ні» на запитання.
  • У вас на партах лежать світлофорчики двох кольорів. Червоний означає – ТАК. Зелений – НІ.
  1. Природнича гра «Так чи ні»
  1. Зимові місяці: грудень, січень, лютий.

Так чи ні? (+)

  1. Зозулі, солов’ї, лелеки, чаплі відлетіли на зиму у теплі краї.

Так чи ні? (+)

  1. Рослини взимку ростуть.

Так чи ні? (-)

  1. На зиму не відлітають у теплі краї: дятли, ворони, синиці, сойки.

Так чи ні? (+)

  1. У морозну погоду сніг рипить під ногами.

Так чи ні? (+)

  1. Перелітні птахи відлітають у теплі краї, тому що голодно.

Так чи ні? (+)

  1. Ялинка, сосна завжди зелені.

Так чи ні? (+)

  1. Дерева вкрилися інеєм – буде тепло.

Так чи ні? (+)

  • Молодці, дітки!

ІІІ. ОГОЛОШЕННЯ ТЕМИ І МЕТИ УРОКУ.

  • Іноді зима прекрасна. Легкий мороз,пухнастий сніг, сріблястий іній прикрашає дерева. Діти весело катаються з гори на лижах і санчатах. А іноді – дмухне зима холодом, завіє хуртовиною, закрутить завією. Мороз аж тріщить. Замовкають пташки, ховаються в теплих житлах люди. Страшенно холодно. Але не про примхи зими сьогодні піде розмова. Про що, ви дізнаєтеся, коли розшифруєте ребуси.
  • Отож, перегортаємо наступну сторінку нашої книги.

4 сторінка «Чомучки»

  1. Розгадування ребусів.

 

 

 

                                                    

 

 

 

 

(вовк, заєць, сорока)

  • Як одним словом можна назвати вовка, зайця, сороку? (Тварини)
  • Чи зустрічаються вони взимку? (Так)
  • Чи потрібна їм допомога взимку? (Так)
  • Отже, давайте зачитаємо тему нашого уроку: «Турбота людей про тварин взимку».

ІV. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ.

  • Дітки, ось ми і переходимо до п’ятої сторінки нашої книги.
  1. сторінка «Нові таємниці. Допомога звірям та рибам»

Бережіть природу, любі діти,

Я до цього постійно вас закликаю.

Хто байдуже ставиться до неї,

Той у грудях серденька не має.

В будку Шарику настеліть соломи,

Зайчикові покладіть під кущик

Кілька морквин, листочок капусти.

Теплу корівці поставте водичку,

Птицям насипте крихт в годівничку.

  • Дітки, скажіть мені будь ласка, чому птахам потрібно більше корму взимку, ніж влітку? (Щоб не замерзнути і не померти від голоду)
  • Зима приносить багато клопоту, не тільки пташкам, а й усім звірам. Голод заставляє їх виходити із своїх домівок у пошуках їжі. Але мороз, сніг стають перешкодою у пошуках їжі.
  • Дітки, скажіть, як допомогти звірам, коли через глибокий сніг, мороз, хуртовини та ожеледі вони не можуть самостійно добувати їжу.
  • Будувати годівниці та кормушки у лісах.
  • Молодці дітки, адже своєю допомогою ми можемо зберегти не одне звірине життя.
  1. Перегляд відео «Допомога звірям взимку»
  • Скажіть, будь ласка, що ви запам’ятали з даного відеоматеріалу?
  • Яким кормом можна пригостити звірят?
  • Молодці!
  • Ось ми і перегортаємо шосту сторіночку нашої книги.
  1. сторінка «Відпочинок»
    1.  Фізкультхвилинка (відео)
  • Дітки, ви втомилися напевно, тож давайте відпочинемо.Відпочили?
  • Тож перегортаємо наступну сторінку нашої книги.
  1. сторінка «Читайлики»

2. Читання статті у підручнику (ст. 86)

  • Діти, відкрийте підручники на ст. 86.
  • Прочитайте 1 абзац на цій сторіночці і ще прохання Карасика Золотенка.
  • Дітки, то хто може турбуватися про тварин? (Люди)
  • Скажіть, що ми можемо зробити для рибок взимку, щоб вони не задихнулися під кригою? (Прорубувати ополонки)

3. Робота в групах.

  • Дітки, зараз попрацюємо в групах. Розподіліться, будь ласка. Правила роботи в групах пам’ятаєте? (Працювати дружньо, міркувати, чітко відповідати).
  • Дітки, давайте напишемо лист-звернення на програму теленовин «Як можна допомогти братам нашим меншим?»
  • Цей лист я вже почала писати, але найголовніші слова в цьому листі вставите ви. (Ці слова лежать у вас у конвертиках. Дістаньте їх.)
  • Давайте подумаємо. Дітки, починаємо звернення, листи, записки із якого слова? (Шановна)
  • Хто знайшов? Ідемо кріпимо це слово на дошку.

ЛИСТ-ЗВЕРНЕННЯ

Шановна програмо (На яку програму пишемо лист?) теленовин! (Дітки, а для чого ми пишемо цей лист? (Просимо допомоги.) Шукайте це слово. Просимо Вас (Що зробити?) створити на телебаченні села Буцин сюжет про (Що?) допомогу тваринам і птахам взимку. Ми вважаємо (хто знайшов це слово?), що берегти (Що?) природу це (Яка проблема?) найголовніша проблема до якої (Що?) не можна залишитися байдужими.

(То від кого цей лист?)

Учні 2 класу

(З якої ми школи?)

ЗОШ І-ІІІ ступеня с. Буцин

  • А зараз давайте прочитаємо цей лист всі разом.
  • Дітки, дикі тварини потребують піклування та охорони з боку людей. Подивіться фотографії.
  • Скажіть мені, а як же люди дбають взимку про свійських тварин? (Кормлять їх, підстеляють солому, щоб було тепліше, дають теплу водичку…)
  • Молодці ви знаєте це. Напевно допомагаєте батькам вдома по господарству.
  1. Загадки
  • Діти, а зараз давайте відгадаємо загадку.

Де кінчається алейка, стала хатка під дашком,

І живе у ній сімейка, що годує нас медком. (Бджоли у вулику)

  • Взимку для цих тваринок, теж потрібна допомога. Тому, господарі, утеплюють вулики взимку, зберігають вулики у спеціальних приміщеннях, доглядають за станом бджолиних родин взимку.
  • Отже, дітки, для того щоб зберегти життя тваринок, ми повинні їм допомагати пережити холодну зиму. Адже без нашої допомоги цих тваринок набагато зменшиться, вони загинуть.
  • А тепер перегортаємо наступну сторінку нашої книги.
  1. сторінка «Нові таємниці про тварин»

IV. УЗАГАЛЬНЕННЯ І СИСТЕМАТИЗАЦІЯ ЗНАНЬ УЧНІВ.

  1. Читання та обговорення вірша Л.Левченка.
  • Дітки, послухайте вірш Л. Левченко.

Холодно взимку зайчатам і білці,

Песику в будці, в сараї корівці.

Мерзнуть у котика лапки і вуха,

Мерзне ворона в лиху завірюху.

Як допоможете дружно, малята,

Виживуть взимку птахи й звірята.

  • Скажіть, що навчає нас цей вірш? (Що ми повинні допомагати звірятам взимку)
  • Так, діти, ми повинні допомагати тваринкам зимо. Адже, лютої зими звірям потрібна наша допомога.
  • Ось, ми перегортаємо восьму сторіночку нашої чарівної книги.

VI. ПІДБИТТЯ ПІДСУМКІВ. РЕФЛЕКСІЯ

9 сторінка «Підсумуй-ка»

  • Діти, на дошці розміщені слова. Читаємо їх: (доброта, милосердя, співчуття, щирість, турбота).
  • Скажіть мені, для кого ми можемо використати ці слова? (Для турботливих людей).
  • Я думаю, що ці слова можна використати і для вас, тому що ви турбуєтесь про птахів і домашніх ваших тварин.
  1. Вирази своє ставлення до уроку. Домалюй  обличчя  сонечку.
  • А зараз визначте своє ставлення до нашого уроку. На ваших партах лежать маленькі сонечка-смайлики, такі, як у мене на дошці.
  • Домалюйте їм ротик, носик, очки. Якщо вам сподобався урок – намалюйте усміхнене личко, якщо залишив байдужим – спокійне личко, а якщо ви незадоволені – похмурене личко.
  • Молодці.
  • А тепер разом скажемо слова, які ви бачите на слайді:

«Я – хороший!

Ти – хороший!

Ми – хороші!

І ми – молодці!»

  • А чи справдилися ваші очікування? (Відповіді учнів)
  • Які завдання були найцікавішими? (Відповіді учнів)

Послухайте, друзі, ви, напевно, згодні

Про що ж були наші сьогодні розмови,

Але ви не тільки повинні це знати і запам’ятати,

Ви просто повинні усім допомагати.

Ви сьогодні – були молодці,

Мої малята – любі хлопчики й дівчата.

Гарно ви всі працювали!

  • Дітки, ви всі гарно працювали на сьогоднішньому уроці.
  • І ми перегортаємо наступну сторінку нашої книги.

10 сторінка «Оцінка»

  • На уроці, ви гарно працювали. В мене на столі різні квадратики: візьміть зелений квадратик, якщо ви щось навчились і про щось дізналися. Кому важче було зрозуміти матеріал, то візьміть – жовтий квадратик. А ще в мене є червоні квадратики, вони означають, що ви хочете далі спостерігати за тваринами взимку.
  • Отже, ми бачимо, який ви висновок зробили із сьогоднішнього уроку.
  • А зараз, подивіться на дошку.
  • Що ви бачите? (Сніжинки)
  • Сніжинки – це ваші оцінки-подарунки за урок. Роздаю всім сніжиночки за гарну роботу на уроці.
  • І так, як з ІІ семестру, в нас іде оцінювання оцінками, то за урок ставлю…

VII. ДОМАШНЄ ЗАВДАННЯ

  • Підручник ст. 86-87.
  • Намалювати малюнок про допомогу птахам взимку, тобто як ви допомагаєте пташечкам взимку.

 

 

1

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Бережок Людмила Миколаївна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
19 липня 2018
Переглядів
6390
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку