Урок.Творча майстерня по роману Элінор Портер «Полліанна». «Дорогою добра». Провідні ідеї твору.

Про матеріал

Творча майстерня- один із видів уроків,які дуже подобаються дітям. Це урок, на якому діти розкривають свої таланти , вчаться спілкуватися і відстоювати свої погляди,ділитися свїми уміннями і навичками. Урок "Дорогою добра" по роману "Полліанна" вчить дітей замислюватися над своїми вчинками, вчитись творити добро, радіти не тільки самому, а й навчити радіти тих, хто поруч.

Перегляд файлу

Творча  майстерня   по  роману Элінор Портер  «Полліанна». «Дорогою  добра». Провідні  ідеї твору.

Мета:  проаналізувати образ головної героїні, розкрити сутність психологічного поняття «почуття радості»; розвивати навички аналізу художнього твору, позитивного мислення, стимулювати розвиток творчих здібностей учнів, вміння працювати в групах; виховувати оптимізм, доброзичливість.

Тип уроку: урок – творча майстерня

Обладнання: підручники, матеріали для тренінгових вправ,музичне  оформлення..

                                      Люди  випромінюють те ,що  носять  в серцях і душах.

                                            Хід   уроку:

 I. Організаційний  момент .       

II.Вступне  слово  вчителя:   Сьогодні  у  нас  незвичайний урок.  Це наш  перший урок-зірочка   у  Сузір’ї  Уроків Доброти.

  В народі говорять: «Життя прожити – не поле перейти». На життєвій ниві буває всього. Доля дарує людині щасливі миті, але й посилає нелегкі випробування. Та людина може з гідністю витримати всі удари долі, якщо йде по життю з усмішкою. І будь – яку неприємну ситуацію може перетворити на життєвий урок. Пригадайте, чи відомі вам такі приклади з літературних творів? (Том Сойєр,  Пеппі  Довгапанчоха,  Полліанна)  Сьогодні ми продовжимо розмову про роман Е. Портер і її героїню, яка не тільки сама вміла бачити щасливі моменти, а й навчила радіти інших. 

Як же їй, маленькій дівчинці, вдалося змінити життя цілого містечка? На це запитання ми разом спробуємо знайти відповідь на уроці.

III. Актуалізація опорних знань.  Бесіда за запитаннями :     

  • В якій родині виховувалася Поліанна?
  • Чому вона була вимушена покинути рідну домівку?
  • Хто вважав своїм обов’язком допомогти дівчинці?
  • Як відчувала себе Поліанна на новому місці?
  • Яка гра допомагала дівчинці долати сум, поганий настрій? (Гра в радість)

 

IV.Робота у  творчій  майстерні. Працювати  сьогодні  ми  будемо  у творчих майстернях. Ми  розподілились  на  групи.   Їх  у  нас  три. Перше  завдання  буде  однаковим  для  всіх груп.

 

1.Вправа «Гірлянда ассоціацій».

 

1група  - Які ассоциациї у вас виникають  при  слові «Полліанна»? Пропоную вам збудувати гірлянду асоціацій до цього слова. (слова  на  дошці)

       

2-3групи - З переліку рис характеру виберіть ті, які, на вашу думку, притаманні героїні, напишіть на  сердечку  и прикрепіть  до дошки.   Жадібність, цікавість, сила волі, стриманість, обережність ,розсудливість, працелюбність, заздрісність, оптимізм, люб’язність, скромність, щедрість, доброта, егоїзм, чемність, щирість, хитрість, балакучість, терпимість, винахідливість, турботливість, рішучість, відкритість, старанність, байдужість, запальність, енергійність, душевність, простота,чесність, сміливість, відданість.

                    Складаємо на дошці  Велике  серце  Полліанни.

 

 

2 завдання- кожна група отримує окремо.

 Творчо-літературна  група – скласти сенкан на тему радість.

  Художня група – намалювати радість

  Творчо-філософська група   – А  що таке радість? Як би ви пояснили?        

Вам  необхідно створити  квітку  радості (пелюстки заготовлені зазлегідь)

                                       

                               Квітка    радості

hello_html_m145053ac.gif

 

 

 

 

 

       

 

Творчо-літературна  група.  Гра  «Маска».

Завдання : розкажіть про мешканців Вермонта від їхнього ж імені так, щоб ваші однокласники здогадалися про кого йде мова.

Я педантична жінка, терпіти не можу дзенькоту ножа і грюкоту дверей, люблю тишу. Чудово знаю, що таке почуття обов’язку і тому допоможу доньці своєї сестри, хоча ніколи не одобрювала її вибору. (Міс Поллі).

Я живу на світі вже сорок років, маю дочку Міллі, але останні п'ятнадцять років мене ніщо не радує, не тішить, бо хворію і прикута до ліжка. Мене дратує сонячне світло, вже й забула, коли дивилася на себе в люстерко, тому дуже здивувалася, коли маленька дівчинка назвала мене красунею. (Місіс Сноу).

Я самотній, хворий чоловік. Дуже полюбив Поліанну, завжди був радий її бачити себе вдома, намагався якось її розважити, показуючи все, що в мене є. Вона так нагадувала мені її маму в юності, в яку я був закоханий. Я був би радий назвати Полліанну своєю спадкоємицею. (Джон Пендлтон ).

Я дуже сумую за своїми молодшими сестричками, бо рідко їх бачу, так як працюю в містечку за шість миль від рідної домівки. Та мені пощастило, бо вдалося знайти місце на кухні міс Поллі, яка хоч і має нелегкий характер (здається , що мені ніколи не вдасться їй догодити), та добре платить платню. Я дуже зраділа маленькій місіс, і радо прийняла її пропозицію грати в гру, якої її навчив батько. (Ненсі).

У мене гарна потрібна професія, я радо допомагаю людям. Живу один, та дуже сподіваюсь колись отримати прихильність міс Поллі, бо дуже її люблю. Маю гарних друзів, які також лікують людей. Тому, коли з Полліанною трапилася біда, звернувся до товариша який знається на травмах хребта. І, хвала Богові, його методики допомогли дівчинці знову встати на ноги  (Лікар Чилтон).

Творчо-філософська група.    Вчитель: Що спільного між цими людьми?  (Вони здаються незадоволеними життям невеселими, безрадісними)

Після знайомства з Поліанною в житті багатьох мешканців містечка відбулися зміни, давайте з’ясуємо, які? Завдання: поєднайте героїв і зміни, що відбулися в їхньому житті завдяки дівчинці.

Містер  Пендлтон

Стала сердечнішою, людянішою, визнала рідню

Місіс Сноу

Навчилася радіти, припинила постійно сумувати за давно втраченою донькою

Міс Поллі

Припинила вередувати, бути всім незадоволеною, знайшла корисне заняття

Вдова Бентон

Припинив уникати людей, бути самотнім і розчарованим

Місіс Тербел

Почала носити яскравіший одяг, поклала край жалобі

Учитель:  Як ви оцінюєте ці зміни, як позитивні чи негативні?

Як же маленькій дівчинці це вдалося? Завдяки чому?

Художня  группа :  1 завдання. Як  ви  уявляєте  собі  Поліанну? Намалюйте  її  портрет.

2. Треба вміти радіти простим речам, як це робила Полліанна, тим більше, що радісні моменти є в житті кожного з нас.  Поділіться  в  малюнках  своєю  радістю.  Покажіть  і розкажіть про  свою  радість.

Учитель: Вправа показала, що доброго, радісного в нашому житті достатньо. Треба просто вміти його помічати і цінувати. Воно поряд з нами. Завжди пам’ятайте про це, зберігайте оптимізм в будь – яких життєвих ситуаціях. Нехай гра в радість, яку вигадав батько Полліанни, стане стилем вашого життя.

Вчитель: Які риси характеру Полліанни можна назвати стрижневими? (оптимізм, життєрадісність, щирість, сила волі)

Учитель: життя Полліанни не можна назвати легким: вона рано втратила маму й тата, вимушена була деякий час жити в жіночій школі; переїхавши до тітки, почувала себе самотньою, бо не мала друзів; потрапила в жахливу аварію і отримала травму хребта. Але не втратила сили духу, бо любила життя таким, яке воно є, і навіть в найстрашнішій ситуації могла знайти позитив. Пропоную взяти з неї приклад і потренуватися знаходити позитив навіть в тих ситуаціях, які на перший погляд здаються безнадійними, безрадісними.

 

3.Тренінгова вправа «Яка радість»

Завдання:  продовжіть речення.

 Я дізнався про зраду друга, яка радість 

Прийшли вихідні, пішов дощ, яка радість

Мій кращий друг переїздить в інше місце, яка радість…

Весь  тиждень  стоять  люті  морози,яка  радість….

На Новий рік не отримала бажаного подарунку, яка радість…

Мені  не  купили  цукерок,яка  радість…

Отримав двійку, яка радість ….

Не  працює  інтернет, яка  радість…Краща подруга уїхала на  канікули до бабусі, яка радість…

Учитель: Психологи говорять, що в нашому житті має значення не те, що з нами відбувається, а те, як ми до нього ставимося. Позитивне мислення не вирішує проблем, але воно додає внутрішніх сил для їхнього подолання. Люди, що звикли мислити негативно, досить часто надміру трагічно реагують на виниклу ситуацію та втрачають сили, фізичну енергію не на пошук її вирішення, а на скарги та відчай. Треба вміти радіти простим речам  і  дарити  людям  добро,як  це робила  маленька  дівчина  Полліанна.

4.Інтерактивна вправа  «Дорогою Добра»(  Музичному  фоні- пісня  «Дорогою добра»).

Пропоную  вам  разом  побудувати дорогу  добра,  яка  буде  складатися  з  ваших  власних  добрих  вчинків. Згадайте ,будь  ласка,які  добрі  справи  ви  зробили  за  останній  тиждень? Згадали.   Тепер озвучьте  це  і  прикрепіть  зіроньку на  нашу імпровізовану  Дорогу  Добра.

V.Рефлексія   уроку

Учитель:   Метод «Мікрофон».

- Чи дійсно радість має таку силу?   Чи не здається вам гра наївною?

- Чому ви навчилися у Полліанни?

Чи зявилось у вас  бажання  змінити  де-що у вашому житті?

- Як змінилося б наше селище, країна, планета, як би в ньому жила Полліанна чи багато таких Полліанн?

VI.Домашнє завдання: напишіть лист - подяку Полліанні, складіть рецепт радості і щасливого життя від

docx
Додано
1 листопада 2021
Переглядів
723
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку