Урок "Творчість Дмитра Павличка "Птиця ", "Мрія". як живеться вам, птахи? Передача елементарної будови птаха. Виконання композиції "Як живеться вам, птахи?"

Про матеріал
Ітегрований урок розроблено з літературного читання, природознавства, образотворчого мистецтва
Перегляд файлу

Тема.  Творчість  Дмитра  Павличка    «Птиця»,  «Мрія».

            Як  живеться  вам,  птахи?  Передача  елементарної  будови  птаха.

            Виконання  композиції  на  тему:  «Як  живеться  вам,  птахи?»

Мета. Удосконалювати  навички  правильного,  виразного,  свідомого                                     читання.  Формувати  уміння  аналізувати  віршовані  твори,  висловлювати  оцінні  судження,  вміння  висловлювати  свої  думки,  збагачувати  мовлення  учнів  образними   висловами.   Розширювати  знання  учнів  про  особливості  життя  птахів  взимку.  Закріпити  знання  про  особливості  будови  птахів.  Розвивати  вміння  виконувати  аплікацію  у  змішаній  техніці    графічним  доопрацюванням).  Виховувати  бережне  ставлення  до  природи,  до  птахів, викликати  бажання  брати  участь  в  їх  охороні.

                                                  Хід   уроку

І. Організація   учнів  до  уроку.

                  -  Сьогодні   почнемо  цікавий  урок,

                     про  це повідомив веселий  дзвінок.

                     Сказав з  переривом  на  ноті  високій :

                     «Вітаю  вас,  друзі,  з  початком  уроку!»

- До  нас   на  урок  завітали  гості.  Привітайте  наших  гостей,  посміхніться.  В  цих  промінчиках  добра,  що  засяяли  на  ваших  обличчях,  ми  і  почнемо  урок.

ІІ.  Мовна  розминка.

  1. Відгадування  загадок  з  відновленням   деформованих   слів-відгадок.

(на дошці  при  допомозі  клейких   папірців  прикріпленні зашифровані  слова-відгадки).

 

Р    о    ь   ц   г   о   б   е       (горобець)

Л   е   т   д  я                          (дятел)

В   е   р   а   л   ь   ж   у         (журавель)

З   у   л   я   з  о                      (зозуля)

Загадки .

  • Б’ється, стука  молоток,  поправляє  наш  садок. (Дятел)
  • Довгі  ноги.  Довгий  ніс. Прилетів  обід  приніс:  смачних  жабенят  для  своїх  малят.     (Журавель)
  • Що  за  птах,  що  в  чужі  гнізда  свої  яйця  кладе?   (Зозуля)
  • По  дворах  стрибає – крихти  збирає.  (Горобець)

                   ( Ілюстрування відгадок)

  1. Гра  «Мікрофон»

- Що  цікавого  ви  знаєте  про  пташок?

ІІІ.  Повідомлення   теми  та  мети  уроку.

  • Сьогодні  на  уроці  ми  побуваємо   у  царстві   птахів.  Працюватимемо  над  віршем  Д. Павличка  «Птиця»,  в  якому  він  описав  відчуття  птаха  так,  наче  розуміє  його  мову  та  виконаємо з образотворчого мистецтва   композицію    «Як  живеться  вам,  птахи?».  Навчимося  любити  та  бережно   відноситися  до  пташок.

ІV.  Робота  над  віршем   Д. Павличка  «Птиця».

  1. Виразне  читання  вірша ( учень  з  пам’яті).
  • Яка  головна  думка  вірша?
  1. Словникова  робота.  (Вправа  розширення  кута  зору)

Діти  працюють  з  індивідуальними  картками слів,  дібраними  з  тексту.

             бі     да                     да    є

         сер       це                                                            пус       ти

     крив            да                                                      зна          йду

   сво                бода                                                три               маю

доб                     рота                                            роз                   крити    

Значення яких слів вам  незрозумілі? (Пояснення   значень  незрозумілих  слів)

2.Повторне  читання  мовчки.

3.Перевірка   розуміння  прочитаного   при  допомозі   тесту.

                                                  Тест

 

1.Як  почувалась  пташка  у  долонях  хлопчика?

а)комфортно,       б)затишно,  в)  стривожено.

      2.  Що   запропонував  хлопчина   пташині?

 

          а)  водиці і  пшениці,     б) тепла  і  ніжності,    в) захисту  і  радості.

3. Як   тримав  хлопчик    її   в  руках? 

            а)  міцно,           б)лагідно,           в) боязко.

4. Про  що  прохала  пташечка   його?

            а)пустити  на  волю,  б)лагідніше  тримати,  в)дати  кілька  зернят.

5. Чи  відпустив  хлопчик  невільницю?

            а)ні,                         б)так.

Відповіді:    1.в, 2.а,  3.б,  4.а,   5.б.

(  Взаємоперевірка:  кожна  правильна  відповідь   2  бали)

  •                                                                                                                                                                      Підніміть  руки   ті  учні,  сусіди  яких  уважно  читали  вірш?  (хто  поставив  10  балів).

 

      5. Читання  вірша   вголос:

а)  Читання  ланцюжком,

б) Вибіркове  читання:

- Як  хлопчик  умовляв  пташку?

-  Доведіть  словами  тексту,  що  хлопчина   любить  її.

- знайдіть    і   прочитайте   ті рядки, у  яких  найвиразніше  передано  прагнення   птиці  до   волі .

- Прочитайте  ті  рядки,  якими  можна  підписати  малюнок  до  вірша.

- Чого   навчила  ця  пригода  хлопчика?   Який висновок  він  зробив  для  себе?  Зачитайте.

в) Читання  в  особах.  Робота  в  парах.

-  Попрацюйте  в  парах.   Розподіліть  ролі  між  собою.  Допоможіть  один  одному  знайти  слова,  які  будете  читати  за  ролями.

                           Фізкультхвилинка

г) Презентація  роботи  учнів.

6. Робота   над  віршем  Б. Лепкого  «Пташечка»

           Івасик  пташечку  зловив

           Щасливий  вбіг  у  хату:

           «Який  же  гарний,  ах  який,

            Дивись,  дивися  тату!»

            А  батько  глянув  у  кулак,

            Покивав  головою:

            «А  що  було  би,  якби так

             Зробив  хто  із  тобою?

            Життя   на  волі  для  усіх 

            Над  все  дорожче, сину!»

             Івасик  вибіг  на  поріг

             І  випустив  пташину.

- Порівняйте :  що  спільного, а  що  відмінного  у  цих  віршах?

( робота  за  допомогою  кругів  Ейлера  Вена)

 

 

 

 

 

Оцінювання  учнів  за  роботу  на уроці. (за  допомогою  силуетів  пташок,  на  яких  прикріплені  бали)

 

 

7. Робота  за  дискусійною  шкалою.

Діти,  подумайте :  тримати  пташку  в  клітці  це  добре  чи  погано?  Всіх,  хто   вважає,  що  добре -  прикріпіть  свої  імена  на  дискусійній   шкалі  біля  слова   «Добре»,  а  хто  вважає  по-іншому   -  біля  слова  «Погано».  Хто  не  визначився  -  посередині  шкали.

Добре                                                                                                        Погано

Тепер    доведіть  свою  думку,  наводячи  такі  аргументи,  які  спонукали  вас  саме  так  думати,  а не  по-іншому.

Кого  переконали  змінити  думку  на  протилежну ?  

                     8.  Робота  в групах.

І. група.  1. Виписати    назви  перелітних  птахів.   

                 2.  Пояснити ,  чому  вони  відлітають  у  теплі  краї?

ІІ. група.  1. Виписати  назви  зимуючих  птахів.

         2.Дайте  відповідь :  що  найстрашніше  для  зимуючих  птахів?

 (ІІ гр.  працює  за  таблицею  «Зимуючі  птахи»)

 

ІІІ. група.  З  яких   частин  складається  тіло   птаха?  Запишіть  та  поясніть. (Робота за таблицею)

(голова,  тулуб, ноги,  хвіст,  крила,  дзьоб).

8. Презентація  робіт  в групах.

 

V. Робота над виконанням композицій з образотворчого мистецтва.

1.Вступна  бесіда  вчителя.

-  Сьогодні  на  уроці   образотворчого  мистецтва  всі  знання  про  будову  птахів  знадобляться  для  того, щоб  виконати  композиції  на  тему  «Як  живеться вам,  птахи?»,  яку  ми  присвятимо  пташкам,  що  живуть  поруч. Цю  роботу  виконайте  у  змішаній  техніці – аплікації  з графічним  доопрацюванням

- Уявіть,  що  ви  дивитеся  на пташку, що  летить  над  дахами  і  деревами в  бінокль.  Якого  розміру  буде  пташка?   (Велика).  Не забувайте  про  це -  бо  вона  і  є  головним  об’єктом   в  композиції. 

(демонстрація  робіт з   коротким  інструктуванням  їх  виконання)

- Щоб  приступити до  роботи ще  раз  прочитайте  її  послідовність  виконання,  користуйтеся  нею  за  необхідністю  впродовж  роботи.  Приступайте   до  праці ,  обдумайте,  що  і  як  ви  робитимете.  Хто  бажає  може  користуватися  шаблонами.   Проявіть  максимум  своєї  фантазії.  Бажаю  всім  успіхів.

2. Практична   діяльність  учнів.

                3.Фізкультхвилинка-гра.

- Діти,  подивіться  на ось  це  дерево (малюнок  листяного  дерева  взимку).  Як  ви  думаєте  сумно  чи  весело  йому?  А  хто  допоміг  би  розвеселити  деревце? (Пташки) .

- Давайте  прикріпимо  пташок (шаблони)  на  гілочки,  щоб  веселіше  стало  дереву.

3.  Продовження    практичної  діяльності.

4. Демонстрація   кращих робіт.  Оцінювання .

Тепер  знову  зверніть  увагу  на наше  деревце   і  послухайте  вірш 

«Горобець»  та  подумайте,  чого ще не  вистачає  на  гілочках?

 

             Горобець

Сніг,  сніжок  із  хмар  летить,

Землю  прикриває

Змерз  горобчик,  цвірінчить,

Зернятка  шукає.

-Та немає  їх! Ців-цвірінь!

 А сніжок  холодний!

Ой,  дитино, крихту  кинь!

Мерзну  я  голодний!

Ців-цвірінь! Ців-цвірінь!

Пожалій  мене,  дитино,крихту  кинь!

Бо  надворі,  на  дорозі  пропаду!

Я  і  зернятка  під  снігом  не  знайду!

   

     -То  чого  ж не вистачає  на  гілках дерева?  (Годівнички)

-Ось  вона.  Прикріпимо її.  Нехай  пернаті  не  голодують взимку.

VІ.  Підсумок  уроку.

-Діти, чи  задоволені  ви  своєю  працею   на  уроці?

-Що  нового  дізналися?  Як  треба  поводитися  із  птахами?.

-Покажіть, який настрій став у  вас після   уроку?

 

 

 

 

Д \З. (По групах) 1. Самостійно  опрацювати вірш  «Мрія» с.47.

                             2.Виразно  читати  вірш  «Птиця» с.46.

                             3. Спробуйте  скласти  власний  вірш  про  птахів.

doc
Додано
12 січня 2020
Переглядів
521
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку