Розробка уроку
«Я досліджую світ»
в 1 класі з використанням мнемотехніки
Вчитель: Найденко О.М.
КЗ «Бірківська ЗОШ 1-3 ступенів»
Урок «Я досліджую світ» у 1 класі з використанням мнемотехніки
Тема. Де живуть вітаміни
Мета уроку: розвивати зв’язне мовлення дітей, пам'ять, творчу увагу та фантазію, дрібну моторику рук; сформувати в учнів уявлення про корисні поживні речовини, що містяться у продуктах; дослідити які вітаміни є у фруктах та овочах; навчати висловлювати свою думку, активно слухати в умовах активного спілкування, взаємодіяти один з одним; виховувати дбайливе ставлення до свого здоров’я.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Сьогодні у нас незвичайний урок!
У світ вітамінів ми зробимо крок.
Лимони, суниці і яблука враз
Здоров’я і сили приносять для нас.
2. Гра « Улюблена їжа»
Вчитель: Зараз ми з вами трішки пограємося: кожен з вас має назвати улюблену їжу та пояснити за що ви її любите. Я розпочну перша: - Я люблю яблука, бо вони соковиті та смачні.
Далі кожен почергово називає свою улюблену їжу. Наприкінці вчитель робить підсумок.
Вчитель: Молодці, ви назвали багато різноманітної їжі, але не вся їжа є корисною, деякі продукти є шкідливими (перерахувати, що саме). Тому її вживання необхідно обмежити.
ІІ. Мовленнєва розминка
1.Артикуляційні вправи
а)«Годинник» - відкрити рот, губи розтягнути в посмішці і кінчиком вузького язика поперемінно тягнутися в різні куточки рота, зображуючи маятник годинника.
б) «Гірка» - відкрити рот, заховати кінчик язика за нижні зуби, а спинку язика підняти вгору. Показати круту гірку.
в) «Чашечка» - відкрити широко рот, висунути язик. Кінчик і бічні краї язика підняти: вийде чашечка.
2. Промовляння скоромовок
а)
б)
3. Відгадування загадок
а) Народжується з квітки,
Його всі люблять дітки,
Заліза в нім багато,
Рум'яне і хрустке.
А ну, скажіть, малята,
То що ж воно таке? (яблуко)
б) Маленька, червоненька,
Із хвостиком тоненьким.
На городі мене рвуть
І до столу подають. (редиска)
в) На городі він росте,
Червоним і жовтим буває.
Коли дозріває, на стіл потрапляє,
В салатах свіжих він завжди буває. (помідор)
ІІІ. Робота над темою уроку
Вчитель: Чи ви знаєте від чого залежить здоров’я людини? (Від спадковості, стану навколишнього середовища, способу життя людини, медичного обслуговування, правильного повноцінного харчування). Сьогодні ми більше дізнаємося про харчування: що потрібно споживати, щоб бути здоровими й добре рости; що таке вітаміни і де вони живуть.
Вчитель чіпляє на дошку групи продуктів. Учні визначають, який продукт зайвий. До продуктів, які залишилися добирають загальну назву або вказують, що їх об’єднує.
- Як можна назвати одним словом групи продуктів, про які ми щойно говорили? (Продукти харчування).
2. Розповідь учителя
Вчитель: Харчування – неодмінна умова нашого життя. Без їжі людина не може жити. З їжею ми отримуємо поживні речовини, вітаміни для необхідні для роботи мозку, серця, легенів, м’язів, та інших органів. Їжа забезпечує наш організм енергією, яка міститься в продуктах харчування. Наше здоров’я залежить від того, що ми їмо. Не можна переїдати, бо після надмірного вживання їжі людина почувається ослабленою.
3. Об’єднання дітей в групи за малюнками
- Діти, ви отримали малюнки, об’єднайтеся в групи так, щоб у вас були продукти з однієї групи (молочні продукти, фрукти, овочі, шкідлива їжа(солодощі, чіпси, кока-кола)).
- Поміркуйте, яка група продуктів є корисною та містить вітаміни. Поясніть свій вибір (молочні продукти, фрукти, овочі – це необхідні для життя людини харчі, багаті на вітаміни, які легко перетравлюються та засвоюються організмом).
- Спробуйте пояснити, чому продукти іншої групи не дуже корисні (Чіпси, ковбаси, гамбургери, сумнівні напої. Солодощі не містять вітамінів. Їх виготовляють з додаванням шкідливих речовин. Надмірне споживання такої їжі може призвести до хвороби).
4. Фізкультхвилинка
(котик імітує вправи)
Щось не хочеться сидіти.
Треба трохи відпочити.
Руки вгору, руки вниз.
На сусіда подивись.
Руки вгору, руки в боки.
Вище руки підніміть.
А тепер їх опустіть.
Плигніть, діти, кілька раз.
За роботу, все гаразд.
5. Ознайомлення дітей з вітамінами.
Вітамін А. Вітамін А сприяє росту, допомагає нормальному зору. Його багато в моркві, маслі, сирі, яйцях, печінці, помідорах, зеленій цибулі, гарбузі, риб’ячому жирі.
Вітамін В. Вітамін В дуже потрібний для розумової і фізичної праці, поліпшення травлення. Міститься в житньому хлібі, вівсяній та гречаній крупах, у горосі, квасолі, жовтку яєць, печінці, м’ясі.
Вітамін С. Вітамін С запобігає простуді, поліпшує кровообіг, сприяє росту, лікує. Багата на вітамін С капуста, картопля, помідори, цибуля, щавель, шипшина, хрін, часник, лимон, чорна смородина.
Вітамін D. Вітамін D зміцнює кістки, запобігає рахітові. Міститься в молоці, печінці, риб’ячому жирі, червоній ікрі, яйцях, житньому хлібі.
Хто дружить з нами буде –
Всі незгоди позабуде.
Виросте міцним, здоровим,
Переможе всі хвороби.
6. Індивідуальна робота на картках. Кожній дитині роздати картки із завданнями
Картки
1. Запишіть у клітинках пропущені букви, розфарбуйте малюнок
г |
|
р |
|
х |
п |
о |
|
|
д |
о |
|
а |
|
р |
у |
ш |
|
_____ +_____=______ _____+_____=______ ______ - ____=______
3. Складання нерівностей
_____ ____ на _____ _____ ________на ____
ІV. Підсумок уроку
Вивчення вірша про вітаміни з використанням мнемотехніки
Вітаміни А, В, С, Д —
Кожен їх кругом знайде.
В рибі, яйцях, фруктах, дині,
В моркві, полуниці, сливі.
Мнемотаблиця вірша
Вітаміни |
|
|
|
|
|
їх |
|
|
|
В |
|
|
|
|
В |
|
|
|