Урок у 2 класі з літературного читання за темою: По роботі й нагорода Українська народна казка «Півник і двоє мишенят». Підсумок за те

Про матеріал

: формувати ключові компетентності:

-вміння вчитися: прийняття мети, добір засобів її досягнення, виконавські дії;

-загальнокультурна: духовно-моральні основи життя людини;

-громадянська: знання своїх прав і обов'язків;

-соціальна: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, в колективі;

формувати читацької та мовленнєвої компетентності:

Перегляд файлу

 

 Урок у 2 класі

з літературного читання за темою:  

                                           По роботі й нагорода

Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

 Підсумок за темою.

 

                                   

 

 

 

 

 

 

 

Тарасенко Алла Михайлівна.                                                                          вчитель початкових класів

категорія «спеціаліст».

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Луганська обл.2018р.

 

       Тема:                                                   По роботі й нагорода

Українська народна казка «Півник і двоє мишенят».

 Підсумок за темою.

 

Мета:     формувати ключові компетентності:

  • вміння вчитися: прийняття мети, добір засобів її досягнення, виконавські дії;
  • загальнокультурна: духовно-моральні основи життя людини;
  • громадянська: знання своїх прав і обовязків;
  • соціальна: продуктивно співпрацювати з різними партнерами в групі, в колективі;

  формувати читацької та мовленнєвої компетентності:

  • вчити дітей правильно читати в особах;
  • розвивати навички акторської гри, вміння переказувати за малюнковим планом;
  • аналізувати вчинки дійових осіб, давати їм характеристики;
  • виховувати працелюбність, доброзичливість, бажання допомагати дорослим і один одному;
  • викликати негативне ставлення до ледарів;

 

Обладнання: презентація до казки «Колобок».

 

Хід уроку

 

«Хай-файв» (вітання, коли один учень плескає піднятою долонею в долоню іншої людини).

 

І. Організація класу та емоційний настрій на урок.

    1. Вчитель читає вірш :  

У цей ранковий, добрий час

Я рада, діти, бачить вас.

Треба всім нам привітатись.

Вліво-вправо поверніться,

Один одному всміхніться.

Чи готові до уроку? Молодці!

То ж сідайте. Працювати почали.

 

  2. Завдання до уроку (на дошці):     

А що ми будемо робити?

Про кого будемо читати?

Ви можете усі сказати,

Як спробуєте ребус відгадати.

  4. Ребус. Колективна робота.

                               Кактус””   з     калина”’’

                                                                                                   (Казка)

                                                                                                                                                                                                             

                                                                                                                           Слайд №1

ІІ. Перевірка домашнього завдання. Підсумок за темою.

  • Так, ми продовжуємо читати казки. Нагадайте, яку назву має розділ, що вивчаємо?

(«Казка вчить, як на світі жить»).

- А які саме казки ми читаємо?(Українські народні казки).

- Хто є автором цих казок?

  • Діти, подивіться, як багато дійових осіб прийшло до нас на урок з цього розділу.

        - Пригадайте, які казки ми прочитали і жителі, яких казок до нас сьогодні завітали.

Робота в парах.

                    Лисика              Півник                   Їжачок              Мишка                Вовчик              

                Мишка                     Жабка                 Зайчик                 Кабан                   Цап     

                          Ведмідь              Баран               Лисиця               Мишка

 

           Жителі казки «Рукавичка»:

Мишка-шкряботушка, жабка-скрекотушка, зайчик-побігайчик, лисичка-сестричка, вовчик-братик, кабан-іклан, ведмідь-набрідь;

         казка «Лисиця та їжак»,

          казка  «Цап і баран»;

 

 Гра з оплесками «З якої це казки?»

- Приготуйте свої долоньки:

плесніть один раз, коли почуєте речення з казки «Цап та баран»;

плесніть двічі, коли почуєте речення з казки «Лисиця та їжак»;

 плесніть тричі, коли впізнаєте казку «Рукавичка».

 

- Приходять туди, аж то вовки кашу варять. «Цап і баран»;

- Сьогодні цілий ранок із кроликами в капусті паслася. «Лисиця та їжак»;

- Та вже йди, тільки скраєчку! «Рукавичка»;

- Пошили вони собі торбу та й пішли. «Цап і баран»;

- Нас, голубонько, не обдуриш…«Лисиця та їжак»;

- Уже їх шестеро, вже так їм тісно. Що й нікуди. «Рукавичка»;

 

ІІІ. Мовна розминка «Щоб ротик був слухняний» Робота по групах.

Чистомовки

1. Ди–ди–ди-ди – йшли качата до води,

    Иця-иця-иця – а назустріч їм лисиця.

    Ити-ити-ити – та качат не  треба вчити:

    Юсь-юсь-юсь – вони з розбігу у воду – плюсь.  

                                                                                    

                                                                                                                                 Слайд №2

 

 

2.     Ато-ато – чистомовок є багато.

Ті-ті – та найкращі будуть ті,

Ята-ята – що поможуть нам, малята,

     Ув-ув – ротик щоб слухняний був.

                                                                                                                        

                                                                                                                             Слайд №3

 ІV. Повідомлення теми і завдань уроку.

  • Хто з тварин не потрапив до прочитаних казок? Дійовими особами якої казки вони є? то з якою казкою будемо працювати на сьогоднішньому уроці?                                                                                                   

                                                                                                                            Слайд№4

- Ця казка має дві назви «Колосок» та «Півник та двоє мишенят».                                                                                                                                                                      - Молодці! Ви гарно працюєте!

 

V. Робота над казкою «Колосок».

1.Скоромовка.

    На печі, на печі смачні

    Та гарячі пшеничні калачі.

    Хочеш їсти калачі –

    Не сиди на печі.

                                                                                                                                                      

                                                                                                                                                   Слайд №5

1).Читання скоромовки «Дощиком»

- Дощик крапає (повільно).

- Дощ сильніший.(швидше).

- Злива (дуже швидко).

2). Читання на одному диханні

2. Словникова робота з рухами

    Пояснення слів та імітування рухів

обмолотити,

молотити,

частувати,

тут як тут,

«довга лоза»,

млин,

піч, піч витопити,

нероба.

  • Кого називають неробою?

 

                        

 

                          

                                                                                                  Слайд №6-9

       3. Читання казки вчителем та сильними учнями.

4.Аналіз змісту. Фронтальне опитування.

 - Де відбуваються події? В яку пору року? Чому так думаєте?

-         В яку гру любили грати мишки?

-         Чим займався півник?

-         Що вийшло із пшеничного колоска?

-         А що робили весь цей час мишенята.

-         Чи справедливо вчинив півник, коли не почастував мишенят пирогами?

5.Фізкультхвилинка.

Пісенька «Два півники»

(Діти стають та імітують рухи.)

Два півники, два півники
Горох молотили,
Дві курочки-чубарочки
До млина носили.
Цап меле, цап меле,
Коза насипає,
А маленьке козенятко
На скрипочку грає.
 

6. Вибіркове читання. Індивідуальна робота.

- Знайдіть уривок казки до ілюстрації та виразно прочитайте.

                             

 

                             

                                                                                                                            Слайд №10-13

- Знайдіть зачин ( Читання вголос, мовчки, голосно, тихо, пошепки);

- Знайдіть кінцівку( Розєднайте слова і прочитайте)

       7. Читання казки в особах.

8. Творча робота.

  - Подумайте, де треба було змінити сюжет казки, щоб мишенята змогли їсти пироги?

9. Характеристика героїв казки. Фразеологізми

- Зєднайте стрілочками :Робота в парі.

Мишки (малюнок)                   Півник (малюнок)

Грайливі                                   роботящий

веселі         розумний

ледачі                                        ліниві

нероби                                    

працьовитий                           справедливий

 

Лінивому завжди свято – не хоче     працювати. 

І кіт не валявся – нічого не роблено.

Майстер на всі руки – вміє все робити.

Бити байдики – лінуватися.

Дзиґою крутитися – швидко працювати.

 

                                                                               

                                                                                                                            Слайд №14

 - Знайдіть ті риси характеру, які, на вашу думку, притаманні героям казки.

 

10. Відшукайте продовження прислів’я і

скажіть, яке з них виражає головну думку казки. Робота по групам.

  Хочеш їсти калачі,                                    не пообідаєш.

   Хто як дбає,                                            не їстимеш пирогів.

  Не побігаєш,                                    й нагорода.

  Без трудів                                    той так і має.

  По роботі                                 не сиди на печі.

 

                                                                                     

                                                                                                                                Слайд №15

VІ. Підсумок уроку.

Гра «Незакінчене речення»

  Казки, що ми вчили, називають народними, тому…

Казка «Лисиця та їжак» вчить нас бути…

Казка « Цап та баран» вчить нас бути…

Нема за що нероб і ледарів пирогами пригощати, тому що…

        VІІІ. Домашнє завдання.

1.     Читати казку в особах

2.     Принести ілюстрації до казок для створення класного альбому «Сторінками улюблених казок».    

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

doc
Додано
29 червня 2018
Переглядів
676
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку