Урок у 8 класі.Тема уроку: " Основні річкові системи України."

Про матеріал
Мета уроку: заслухати повідомлення учнів про загальні особливості річкових систем України, їх залежність від клімату та рельєфу; поглибити практичні вміння давати характеристику річкам; визначати основні проблеми використання річок; розвивати навички самостійної роботи учнів з підручником, додатковою літературою; виховувати бережне ставлення до річок свого краю.
Перегляд файлу

Урок 26

 

Тема уроку:  Основні річкові системи України.

Мета уроку: заслухати повідомлення учнів про загальні особливості річкових систем  України, їх залежність від клімату та рельєфу;

поглибити практичні вміння давати характеристику річкам;               визначати основні проблеми  використання річок;                 

розвивати навички самостійної роботи учнів з підручником, додатковою літературою;

                       виховувати бережне ставлення до річок свого краю.

 

Тип уроку:   урок розширення та поглиблення знань.

Очікувані результати:      після уроку учні повинні:

                      давати порівняльну  характеристику річкам України;

                       знати поняття   «водна ерозія», «базис ерозії», «твердий стік»,  «річний стік», «водний баланс».

Форма проведення уроку: урок- конференція.

 

Хід уроку:

І.Організаційно- мотиваційний етап.

          Вступне слово вчителя.

На сьогоднішньому уроці ми розширимо знання про головні річки України, зможемо показувати  на карті їхні праві та ліві притоки, витік, гирло, вивчимо особливості території їх протікання, режим річок. Ви закріпите знання про відмінність гірських і рівнинних річок, дізнаєтесь про роботу річок. В кінці уроку ми попробуємо скласти порівняльну характеристику річок України.

   Проблемні запитанняя:

  • Пояснити чому більшість річок впадає в Чорне та Азовське моря, а Західний Буг і Сян - у Балтійське?
  • Де в Україні річкова мережа найгустіша?
  • Пояснити слова О. Воєйкова « Річки- продукт клімату».

 

ІІ Вивчення нового матеріалу, його закріплення та повторення. 

Проведення конференції.

Основа конференції- заслуховування доповідей і повідомлень, підготовлених заздалегідь в ході роботи над навчальною та науковою літературою, матеріалами періодичної преси. Вибирається регламент конференції. Доповідачам надається 6-8 хв., дублерам- 3-5 хв., опонентам- 1-3 хв. Вчитель оцінює вміння доводити свої думки, вміння орієнтуватися в своїй доповіді, правильність тверджень та суджень, творчі роботи учнів у вигляді малюнків, підібраних віршів, уривків художніх творів. Виставляє оцінку в ході конференції.(під час відповідей використовується мультимедійна дошка).

Зміст конференції.

  1. Розповідь вчителя.

Ознайомлення учнів з поняттями   «водна ерозія», «базис ерозії», «твердий стік»,  «річний стік», «водний баланс». Терміни учнями фіксуються до георафічного словничка.

  1. Метод «Кутки».

Вчитель зазделегідь розміщає в різних кутках класу плакати, на яких перелічені назви різних річок України. Учні вибирають річку, яку підготували на урок, і займають місце біля плаката. Згрупувавшись, вибирають доповідачів, які будуть висвітлювати окремі аспекти, характеризуючи певну річку (план характеристики річки додається), представляють ілюстрації, малюнки та ін.

 

3.  Методи  « Навчаючи - вчуся»  та « ПРЕС»

Після кожної розповіді про окрему річку, учні іншої групи у стислій і виразній формі, лаконічно і аргументовано узагальнюють отримані

знання .

4. Виконання практичної роботи № 4 . Нанесення на контурну карту річок України, про які йшла мова.

 

5. Складання порівняльних характеристик річок за таблицею.

 ( Таблиця демонструється  на дошці).

 

Характеристика для порівняння

Гірська річка

Рівнинна річка

1.

2.

3.

4.

5.

 

 

 

ІІІ.  Підсумок уроку.

Вчитель узагальнює знання учнів про головні річкові системи України.

Акцентує увагу учнів на господарському використанні річок, на необхідності бережливого використання наявних водних багатств.

Виставляє оцінки  учням за роботу у класі.

ІV.  Домашнє завдання.

Опрацювати  § 25.

 

1

 

doc
Додано
11 лютого 2019
Переглядів
594
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку