6 травня о 18:00Вебінар: Література: секрети організації ефективних підсумкових уроків вивчення творчості письменника

Урок "У царстві Мельпомени. Театральна афіша"

Про матеріал
Цей матеріал стане в пригоді учителю при підготовці до уроку за темою "У царстві Мельпомени. Театральна афіша"
Перегляд файлу

Тема уроку: У царстві Мельпомени. Театральна афіша

Мета уроку: Розширювати та поглиблювати знання учнів про театральне мистецтво; ознайомити учнів з афішею як різновидом реклами, з вимогами до її створення; розкрити роль художника у створенні уяви про виставу; удосконалювати практичні уміння і навички роботи з різними матеріалами.

Розвивати навички роботи в команді, уміння слухати та поважати думку іншого; розвивати фантазію, уяву учнів.

Виховувати морально-естетичне ставлення до світу і мистецтва, почуття прекрасного; виховувати шанобливе ставлення один до одного.

Тип уроку: Комбінований

Техніка виконання: змішана техніка – аплікація з доповненням графічними матеріалами.

Обладнання уроку: комп’ютер, проєктор,

Хід уроку

І. Організаційний момент

Вхід дітей до класу під музику

  1. Привітання. Позитивний настрій.

Добрий день! Сьогодні у нас не звичайний  урок, на ньому присутні гості, але я прошу вас не соромитися, а, як завжди, бути у доброму настрої і посміхатися.

Давайте подаруємо свою посмішку один одному. Поверніться до сусіда і посміхніться йому. Тепер давайте подаруємо посмішки нашим гостям. Подаруйте посмішку і мені. Дякую, бажаю, щоб цей урок пройшов для нас цікаво і весело. Сідайте, будь ласка.

  1. Перевірка готовності учнів до уроку

Як ви вже здогадалися, сьогодні ви будете працювати в групах. На ваших столах знаходяться предмети, про призначення яких ви дізнаєтеся пізніше.

Ми розпочинаємо наш урок.

  1. Позитивна мотивація

Вільям Шекспір сказав: «Весь світ – театр, а люди в нім актори». Кожен з нас грає свою роль, і тільки від нас залежить, як ми її зіграємо. Чи почуємо ми оплески, чи нас закидають помідорами. Приходячи до театру, ми разом з акторами проживаємо життя їх героїв. На сцені – як у житті, а у житті, як на сцені.

ІІ. Актуалізація опорних знань і чуттєвого досвіду учнів

  1. Слово учителя з елементами бесіди

У верховного бога Зевса і Богині пам’яті народилося дев’ять дівчат, дев’ять муз, яких стародавні греки наділили високими якостями, зробили їх уособленням найважливіших духовних проявів та здібностей людини.

Ось вже другий урок ми з вами знаходимося в гостях однієї з цих муз. Хто пригадає, як її звати? (відповіді учнів Мельпомена).

Так, саме Мельпомена відповідає за театральне мистецтво. На слайді ви можете її бачити… у руках вона тримає трагічну маску. А у якої музи в руках комічна маска? ( у Талії). Дійсно, музи театру - Мельпомена і Талія.

А що таке театр? (Театр – це вид мистецтва, виступ акторів перед глядачами, будівля, вистави)

  1. Перевірка домашнього завдання

Домашнім завданням було відповісти на запитання: Які харківські театри ви відвідували? Які вистави дивилися? (відповіді дітей).

Які види театрів ви знаєте? (драматичний, музичний, ляльковий, театр пантоміми). Так, дійсно, до театрального мистецтва належить і театр пантоміми.

А що таке пантоміма? (мова міміки і жестів), а акторів у таких театрах називають мімами.

  1. Рольова гра «Пантоміма»

Я пропоную вам гру, яка  називається «Пантоміма». Кожна група отримає емоцію. Вам дається хвилина на обговорення та на обрання актора, який продемонструє нам цю емоцію, а завдання інших груп – здогадатись, яку саме емоцію вам показали.

  • радість
  • страх
  • злість
  • любов
  • здивування
  • сором

Молодці, добре показали, справжні актори. А ви - справжні глядачі, бо були дуже уважними.

Дійсно, театр - це актори і глядачі.

 

ІІІ. Робота над темою уроку

  1. Бесіда

Уявіть собі таку ситуацію. Актори готові, декорації налаштовані, починається вистава, а глядачів у залі немає. Як ви вважаєте, чому сталося саме так? (відповіді дітей, глядачі не знали). А як вони могли дізнатися? (відповіді дітей - афіша).

  1. Оголошення теми, мети уроку, мотивація

Тема нашого уроку «Театральна афіша повідомляє».

Сьогодні на уроці ми дізнаємося, що таке  театральна афіша та які вимоги існують для її створення.

Також ви спробуєте себе у ролі художників, бо кожна група створить свою авторську театральну афішу.

Мотивація теми уроку

Мабуть, немає такої людини, яка хоча б раз не відвідувала театр. А театр починається з афіші. Саме з неї ви може отримати інформацію про виставу і вирішити, відвідати її чи ні.

  1. Пояснення учителя, демонстрація презентації, бесіда.

Як ми вже сказали, афіша допомагає сповістити глядачів про виставу.

Афіша виникла у Греції приблизно в 4 ст. до н.е. На сценічні ігри глядачів скликав глашатай. Ці афіші були двох видів: намальовані і написані.

Афіша – це вид реклами, оголошення про виставу, концерт, виставку, яка розміщується у людних місцях.

Якщо на афіші ми намалювали тільки зображення головних дійових осіб вистави, глядач зрозуміє, на яку виставу його запрошують? (так, зрозуміє), а коли відбудеться вистава? (не зрозуміє).

Тому кожна афіша обов’язково має містити не тільки зображення, а й текст.

Художник вирішує, якими літерами зробити напис, який шрифт обрати та де його розташувати.

Зображення і текст на афіші повинні бути видними ще здалеку, щоб привернути увагу. Тому краще, коли зображення яскраве, а текст стислий, але чіткий.

Давайте поміркуємо. Яку інформацію повинна нести афіша?

  1. Назва вистави
  2. Дата
  3. Час
  4. Зображення головних героїв

Ще треба відзначити, що афіша повинна бути композиційно цілісною, кольорова гама має посилювати виразність афіші, тому художник уникає використання великої кількості барв. Шрифт повинен легко читатися.

Ми з вами повинні знати, що афіші створюються художниками, а тиражуються у друкарні.

 Переходимо до наступного етапу нашого уроку, який передбачає виконання творчої роботи.

Але перш ніж ми отримаємо завдання, пропоную зробити маленьку активну паузу – руханку.

ІV. Руханка

V. Робота над творчим завданням

1. Пояснення вчителя, повторення правил роботи в групах

Працювати над творчим завданням ви будете в групах.

Правила роботи в групах ви пам’ятаєте?

  1. Вміти слухати один одного
  2. Не кричати та не ображати
  3. Один за всіх і всі за одного.

І пам’ятайте, від успіху кожного, залежить успіх роботи в цілому.

Повертаємося до інструментів, які знаходяться на ваших столах. Ви бачите поруч із папером, олівцями, фломастерами, клеєм, ножиці. Нам необхідно пригадати правила безпеки під час роботи з ножицями.

2. Правила безпеки під час роботи з ножицями

На екрані я залишу цей слайд.  Він буде маленькою підказкою для виконання творчої роботи, час якої настав.

3.Вимоги до роботи

Завдання для груп:

На уроках української літератури ви читали казки «Фарбований лис», «Мудра дівчина», «Летючий корабель», а на уроках мистецтва ви розмальовували до цих казок ілюстрації. И зараз вам дуже знадобляться знання про  ці казки та зроблені вами ілюстрації.

Кожна група за 15 хвилин у творчому пориві створить театральну афішу до вистави за казкою.

Після закінчення роботи ви презентуєте свої афіші.

Працювати ви будете під музику людини, для якої, на жаль, в 21 рік закінчилася кар’єра віртуозного піаніста (він пошкодив руку), але, на щастя, почалася кар’єра великого композитора. З його творчістю ми з вами знайомилися на минулому уроці. Як звати цього великого композитора? (Роберт Шуман)

Звучать Фантастичні п’єси  Роберта Шумана

  1. Творча робота

Час закінчився, переходимо до презентації робіт.

5. Презентація робіт

Представники груп демонструють афіші (учні коментують роботи)

VI. Підсумки уроку. Рефлексія

  1. Висновки

Сьогодні на уроці ви відчули себе у ролі художників-оформлювачів. Ви створили театральні афіші, дотримуючись усіх вимог. Тому я вважаю, що мету нашого сьогоднішнього уроку ми досягли.

Давайте повторимо основне, що ми дізналися про афішу за допомогою створення асоціативного куща.

  1. Інтерактивна гра «Асоціативний кущ»

VII. Домашнє завдання

Наступною темою нашого уроку буде «Ляльковий театр».

Домашнім завданням буде знайти цікаві факти про історію Харківського лялькового театру ім. Афанасьєва.

Сьогодні за урок всі отримують оцінки, але я запрошую вас із щоденниками не на цій перерві, а на наступній. Прошу прибрати свої робочі місця. Урок закінчено.

 

 

 

 

docx
До підручника
Мистецтво (інтегрований курс) 5 клас (Масол Л.М.)
Додано
9 лютого
Переглядів
238
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку