Всі разом вирушаємо сьогодні у кіно,Про світ усім цікавий розкаже нам воно. Чому кіно без музики цікавим не бува?Бо внутрішній глибинний сенс воно нам розкрива. Лібрето і сценарій – завдання непросте,Сюжет пристосувати з літератури в те,Що кінофільмом зветься, чи мультиком для вас,У опері й балеті потрібне повсякчас.
Кіномистецтво — це новий вид синтезу мистецтв, де вже неможливо розділити звук і зображення. Він органічно поєднує елементи різних видів мистецтва — літератури, театру, музики, живопису, хореографії. Але водночас не замінює і не дублює їх, а переробляє відповідно до особливостей екранної творчості. СИНТЕЗ МИСТЕЦТВ У КІНО
Кіно народилося у Франції наприкінці XIX ст. Перші кінострічки тривали лише кілька хвилин і не мали звуку. Це було так званеніме кіно, але «німим» насправді воно не було, бо гра акторів супроводжувалася музикою. Для створення певного настрою в кінотеатрі грав музикант-ілюстратор, якого називали — тапер (найчастіше це був піаніст, але інколи й цілий оркестр). ПРОФЕСІЯ - ТАПЕР
Однак деякі дослідники історії кіно доводять, що французів на два роки випередив Йосиф Андрійович Тимченко, який очолював майстерню Одеського університету. Незалежно від братів Люм’єрів він створює прототип кінокамери — кінетоскоп. У 1893 році в Одесі відбувся перший кінопоказ коротких стрічок «Верхогони-кавалеристи» та «Метання спису». А наступного року одеський інженер продемонстрував свій апарат у Москві. ЙОСИФ ТИМЧЕНКО
Сюжет про перші кроки кінематографа та його вплив на людей втілено в художньому фільмі «Людина з бульвару Капуцинів» режисера Алли Сурікової.«ЛЮДИНА З БУЛЬВАРУ КАПУЦИНІВ»Головний герой цієї комедійної стрічки містер Фьост (з англ. перший), якого грає актор Андрій Миронов, щиро вірить, що сеанси «синематографа» здатні робити дива й перевиховувати людей, навіть бандитів-ковбоїв.
Кінофільм «Звуки музики» американського режисера Роберта Уайза (1965) можна вважати класичним мюзиклом.«ЗВУКИ МУЗИКИ»За сценарієм події фільму відбуваються в австрійському місті Зальцбурзі. В одній родині військового семеро дітей залишилися без матері. З появою молодої гувернантки Марії в дім повернулися сміх і радість. Нова вихователька дуже любила музику, гарно співала і складала для дітей пісні. Діти припинили бешкетувати й теж полюбили музику, яка повернула в родину щастя. Отже, саме музика є «головною дійовою особою» цього кінофільму.
Музику до кінострічки «Звуки музики» написав композитор Річард Роджерс. Сюжет фільму такий: жоден вихователь не міг впоратися з непосидючими та неслухняними дітьми, але прийшла нова вчителька і захопила дітей своїм чарівним співом. Діти дуже полюбили музику та із задоволенням почали співати. Нова вчителька складала для них цікаву музику, що будувалася на простих інтонаціях, кількох звуках і звичайних гамах. Весела дитяча музика так часто звучить у цій стрічці, що стала головною дійовою особою.«ЗВУКИ МУЗИКИ»