Стеценко С.В.
Я досліджую світ
ТЕМА УРОКУ
«У природі все пов`язане».
Мета: розкрити значення природи в житті людей, тварин; розширити світогляд, збагачувати словниковий запас учнів; формувати дбайливе ставлення до навколишнього світу; уміння бачити красу природи; виховувати спостережливість.
І.Організаційний момент
-Повітря, земля і вода — це Природа.
-Природа — це Я. І ти — це Природа.
-Пустелі і гори, поля і ліси.
- І ми — тільки частка цієї краси.
ІІ. Актуалізація знань
Які органи чуття допомагають людині вивчати світ?(Зір,нюх,дотик,слух і смак)
Усе, що є навколо нас, ми бачимо, чуємо, відчуваємо – це природа. Сонце, небо, вітер, земля, рослини, тварини – все це природа. Природа дає все необхідне для життя людини: їжу, воду, будівельні матеріали.
ІІІ. Вивчення нової теми
Жива природа не може існувати без неживої.
Живим істотам необхідні сонячне світло, тепло, повітря, вода.
Рослини і тварини також пов'язані між собою. Насінням рослин живляться птахи, рослинами живляться такі тварини, як миші, зайці, бобри, лосі.
Є тварини, що полюють на інших тварин. Наприклад, вовки, лисиці.
Людина — живий організм, частина живої природи. Вона дихає киснем повітря, п'є воду, споживає рослинну і тваринну їжу. Для життя їй потрібне сонячне тепло і світло.
ІV.Закріплення знань
У природі все пов'язане.
Давайте сьогодні на уроці ми переконаємося, що в природіі все пов’язане. Всі разом, виконуючи завдання, складемо ланцюг живлення.
У пригоді нам стануть наші органи чуття.
В першому завданні нам допоможе орган чуття - нюх. (Діти працюють у навчальній зоні)
1. Всі учні зав’язують очі. Ви повинні будете за допомогою нюху впізнати продукт ,а потім знайти рослину з якої цей продукт виготовляється(дітям пропонують упізнати хліб).
( На столі лежать пшениця, кріп, лимон.)
Із якої рослини виготовляється хліб?
( Діти називають пшеницю)
Фізкультхвилинка.
2. В наступному завданні нам знадобиться орган чуття- слух.
(Діти переходять в осередок вчителя)
Вам буде запропоновано впізнати тварину по її голосу
Прослухайте аудіозапис ( звучить «голос миші»)
Упізнайте тварину із трьох запропонованих на екрані
(ведмідь, вовк і миша)
В наступному завданні нам знадобиться орган чуття дотик.
1 Вам буде запропоновано впізнати тварину по дотику (ЇЖАК)
(Всі учні заплющують очі і вчитель торкається до руки голочками як у їжака. Дітям пропонується 3 малюнки (білка ,лебідь, їжак), за допомогою циглинок(червоні і зелені) учні встановлюють правильну тварину.
А тепер завдання для органу чуття зір.
1. Вам буде запропоновано впізнати тварину по її опису. На столі лежать малюнки багатьох тварин. Описуючи тварину , вам потрібно прибрати зайві малюнки, що не підходять до опису.
Опис
«Це – красивий звір. Тіло вкрите густою шерстю. Має короткі ноги і гостру мордочку. Очі ніби намистинками, світяться хитрим вогнем. Бігає дуже швидко. Від ворогів тікає зигзагами. Живе в покинутих нірках ховрахів і борсуків. Тварина є героєм багатьох казок, де виконує не дуже позитивну роль – краде курей, хитрує, полює на птахів. . Має розкішний пухнастий хвіст і руде хутро».
І так ми з вами маємо всі ланки нашого ланцюга,давайте з’ясуємо чи пов’язані вони між собою і як саме пов’язані.
V Підсумок Ви сьогодні самостійно змогли впевнетися в тому, що у природі все пов'язане. А тепер вас очікує маленький сюрприз,якщо ви мені допоможете. Ми забули ще встановити одну ланку. Давайте повернемося до нашої пшениці. А кому ще потрібна пшениця і для чого? (людині,із пшениці випікають хліб і тістечка)