Урок Додавання та віднімання числа 1 у межах 20. Задачі на знаходження суми і різниці двох чисел.

Про матеріал

збагатити знання учнів про казки народів світу; розвивати логічне мислення, уважність, уяву, спостережливість; виховувати прагнення до добра і справедливості

Перегляд файлу

Тема.    Додавання та віднімання числа 1 у межах 20. Задачі на 

              знаходження суми і різниці двох чисел.

 

 

Мета:   на основі знань учениці про нумерацію чисел ознайомити з прийомом

              додавання та віднімання числа 1. Продовжувати знайомити з числами  

              другого десятка. Вдосконалювати вміння розв'язувати задачі,

              розвивати обчислювальні навички, виховувати інтерес до математики.

 

 

Обладнання: малюнки клоунів, звірів, ілюстрації «Цирк», демонстраційний 

              матеріал, геометричні фігури.

 

Урок – циркове шоу

 

Хід уроку

 

І. Організаційний момент.

    

     Дзвонить дзвоник на урок,

     Розпочнемо свій урок.                                                                                  (1 хв.)

 

ІІ. Повідомлення теми та мети уроку.

 

    Наше місто невеличке. Цирк приїжджає не часто, але я впевнена, що ти дуже любиш цирк. Тому я вирішила зробити для тебе свято і запросила на урок артистів цирку. Вони допоможуть нам здобути нові знання, допоможуть розв'язувати приклади та задачі.

 

Цирк прийшов сьогодні в клас,

Щоб послухати нас,

Тільки цирк у нас незвичний,

                                            Цирк у нас математичний.                               ( 1 хв.)

 

 

ІІІ. Актуалізація опорних знань.

  1. Усний рахунок.

Клоун на арену вибігає,

Різнокольорові кульки підкидає.

А завдання  таке:

 

  • Назвати числа від 10 до 20, від 20 до 10, від 12 до 15, від 19 до 13;
  • Назвати числа, що загубилися (на кульках)
  • Назвати сусідів числа 12, 14, 16.                                                        (2 хв.)                                              

 

  1. Каліграфічна хвилинка.

 

Наступне завдання ми отримуємо від акробата – ведмедика.

По канатах та дробинах

Акробати  всі на шпильках

Ходять, виступають,

На п'ятки не наступають.

      А зараз  в зошитах, проведемо каліграфічну хвилинку. А яку цифру будемо писати, відгадай!

Що за цифра – акробатка

Якщо на голову стане

На три менше зразу стане. (9)

 

На дошці пояснення вчителя.                                                                  (1 хв.)

 

  1. Математичний диктант.

 

8 збільшити на 2

7 зменшити на 3

5 збільшити на 5

6 зменшити на 2

9 збільшити на 1

8 зменшити на 1.                                                                                ( 4 хв.)

 

IV. Вивчення нового матеріалу.

 

      Не випадково в  останніх виразах ми додавали та віднімали число 1. Сьогодні на уроці ми будемо додавати та віднімати число 1 у межах  другого десятка.

 

  1. Послухай, хто нам сьогодні буде допомагати.

Хоч і дві руки він має

Шість м'ячів разом спіймає

Кілька яблук, тарілок,

Факелів, булав, квіток,

І нічого не поб'є

Підкажу тобі – жонглер.

 

На дошці додаємо  до числа 10 число 1

  • Яке число отримали?

Додаємо до числа 11 число 1.

Далі усно до 12, 13, 14,15.

 

Висновок: Наступне число ми отримуємо додаванням 1 до доданого числа

  •  Назви наступне число до 16, 17, 18,19.

 

  1. Самостійна робота в зошитах.

            Записати та розв'язати верхній рядок прикладів.                         ( 5 хв.)

  1. Фізкультхвилинка.
  2. Пояснення вчителя.

На дошці приклад 11-1=10

  • Від якого числа відняли 1?
  • Яке число отримали?
  • Це число попереднє до числа 11.
  • 12-1=11
  • Це число наступне чи попереднє?

Висновок: В кожному прикладі отримали попереднє число!

  1. Самостійна робота.

Записати в зошиті нижній рядок прикладів.                                    (5 хв.)

 

V. Робота за підручником.

На арену цирку виходить….

А хто? Відгадай!

З господарем дружить,

Сторожем служить,

Гавкає, не вгаває,

Чужих не пускає. (Собачка)

 

Дресирована собачка вміє рахувати та завдання пропанує розв'язати с. 97, №4            

 

  1. «Чарівні ланцюжки».

2 верхніх – усно

2 нижніх – письмово.                                                                                (4 хв.)

 

  1. Робота над задачею.

А найстаршим в цирку нашім Мудрий Слон, є просто красень. Оскільки Слон є наймудрішим, то завдання його найскладніші. Цирк це завжди свято, багато подарунків. Давай ми з тобою розв'яжемо задачі про подарунки.

Але згадаємо з чого складається задача?

 

Клоуну подарували 3 подарунки, а ведмедику? На 2 більше. Скільки  подарунків подарували ведмедику?

 

Слонику подарували 7 подарунків, а жонглеру - ? на 3 менше. Скільки подарунків подарували жонглеру?

 

А тепер читаємо умову задачі №6.                                                                (7 хв.)

У каструлі 6 л. узвару, а в глечику - ? на 4 л. менше. Скільки узвару у глечику?     

 

 

  1.  Робота з геометричним матеріалом.

Фокусник. Він всемогутній –

Хай дізнаються присутні.

І фокус нам тут показав,

З фігур нам клоуна він склав.

 

  • Які геометричні фігури ти бачиш?
  • Скільки прямокутників?
  • Скільки трикутників?
  • Скільки кругів?                                                                                     (3 хв.)

 

    А зараз ти будеш фокусником і покажеш фокус : склади з частин геометричну фігуру.

 

VI. Підсумок уроку.

 

Хто вам допомагав? У вас на картках малюнки клоунів. Тобі потрібно домалювати ротик. Якщо  тобі урок сподобався, то клоун буде веселий, якщо ні – сумний. Покажи свого клоуна.

У нашому цирку погасли вогні,

Та кожен із нас сподівається, діти,

Що в дні невеселі і в радісні дні

Цей вогник цікавості буде горіти.

На цьому наш урок – виступ у цирку закінчено.                                      (2 хв.)

 

docx
Пов’язані теми
Математика, Розробки уроків
Додано
2 січня 2021
Переглядів
337
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку