Урок" Україна – єдина країна"

Про матеріал
Розширити і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій.
Перегляд файлу

Тема уроку: Україна – єдина країна

Мета уроку:

  • Розширити  і поглибити знання учнів про Україну, формувати почуття належності до своєї країни, до її історії та традицій;
  • Розвивати в учнів пам'ять, творчі здібності, критичне мислення та прагнення бути свідомим громадянином України, її патріотом;
  • Виховувати любов до рідного краю, прагнення своєю працею примножувати здобутки українського народу.

Обладнання:  презентація, вислови та плакати про Україну, малюнки про Україну, картки із завданнями, картки з буквами, кольоровий папір, ножиці, олівці.

Епіграф: Тепло своїх долонь, і розуму, і серця, я Україні милій віддаю!

                                            Хід уроку

І. Організація навчальної діяльності

1. Привітання .

Пролетіло тепле літо,

В школу повернулись діти.

Відпочили всі нівроку!

Із новим навчальним роком!

2. Поздоровлення з Днем знань

- Дорогі діти! Ось і пролунав дзвоник, проголосивши початок нового навчального року. Я хочу всіх вас із цим привітати і бажаю підкорити нові вершини знань, зустріти добрих і надійних друзів та досягти омріяної мети. 

- Отже, ми починаємо наш перший урок.

3. Гра «Шифрувальник» - Про що буде йти мова на сьогоднішньому уроці, ви дізнаєтесь із зашифрованого  речення. 

айЗн, биюл, гарійбео нуїраУк – йинідр йарк!

( Знай, люби, оберігай Україну – рідний край!) Переглянемо відео.

ІІ. Повідомлення теми і завдань уроку

-Як ви вважаєте, про що піде мова на уроці? 

  • Як ви розумієте значення цього вислову? (Учні дають відповіді).
  • Це – наша Батьківщина, наша рідна земля, наша Вітчизна – і в житті немає палкішого, глибшого і священнішого почуття, як любов до неї. Це святий обов’язок – любити країну, яка випоїла і вигодувала нас, як рідна мати.

Прочитайте тему нашого уроку. 

(Діти з екрану читають тему «Україна – єдина країна »

  • Як і рідну матір ми не вибираємо, так і Батьківщину людина не обирає, але прикипає до неї всім серцем, як і до рідної неньки, проймається великою і світлою любов’ю на все своє життя. От і почнемо нашу дорогу до знань із найсвітлішого – з любові до рідного краю.А як ви ставитесь до своєї Батьківщини?

Асоціативний кущ .Які почуття викликає у вас саме слово Україна?                                                

Радість               вірність                 гордість          бережливе ставлення

 

повага                                                                                                      смуток

       

                                     Україна                          єдність

          любов

                                  впевненість             відвертість             щирість

ІІІ. Мотивація навчальної діяльності

-Саме такими почуттями наділений патріот – людина, яка любить своюБатьківщину, йде на подвиг за неї, віддана своєму народові.Запишіть до кожної букви слова патріот, що саме і як слід робити людям – патріотам, щоб рідна земля була квітучою і щасливою.

П – поважати традиції та звичаї своєї Батьківщини

А – активно діяти

Т – трудитися на благо своєї країни

Р  - розвиватися самому

І – ініціативу проявляти

О – обережним бути

Т – творити добро

  • Для того щоб бути справжнім патріотом, потрібно вивчати рідний край, знати його історію, любити свою землю, природу, людей та все те, що ви щойно сказали.Тому будьте старанними, активними і наполегливими, тільки разом ми подолаємо цей шлях. А знання, які ви отримаєте допоможуть вам гідно нести звання українець, залишать в серці хоча б малесеньку краплину любові до нашої Батьківщини.

ІV. Осмислення та усвідомлення матеріалу уроку

1.-Вчитель: Наша рідна Україна, наша Батьківщина, яка має свою землю, свою мову, культуру, історію, власні звичаї і традиції має також неповторні державні символи.

Про них послухайте казку.

  • Давним давно жила одна жінка. І було у неї три сини. Росли сини чесними, сміливими і дуже любили свою матір,готові були віддати за неї своє життя.

Підросли вони і вирішили піти в люди і прославити свою матір.

Першим пішов старший син. Мати, щоб він про неї памятав, подарувала йому золоту корону з трьома промінчиками. Пішов син. І за корону, яка зігрівала людей і вела

вперед, показувала дорогу до кращого життя, дали першому сину імя – Тризуб.

Середньому сину мати в дорогу подарувала жовто-блакитний одяг. Своїми хорошими справами прославив він свою матір. Дали люди йому імя – Прапор.

А там, де був молодший син, завжди звучала дзвінкоголоса пісня, тому що мати подарувала молодшому сину голос соловя. І дали йому імя – Гімн.

З того часу йдуть завжди разом – Тризуб, Прапор і Гімн, прославляючи рідну матір.

  • Сьогодні у нас  незвичайний урок.Виконуючи завдання  ми систематизуємо свої знання, ще раз переконаємось, яка чудова  і унікальна наша Батьківщина.  Вирушаючи у подорож Україною, щоб дізнатися якими саме скарбами володіє наш народ.  

2.Перегляд відео презентації.

  1. Бліц-турнір для допитливих.

1 група: кросворд (прапор)

  1. Найбільша річка України (Дніпро).Дніпро
  2. Державний герб України (тризуб).тризуб
  3. Скільки кольорів має український прапор? (два).                         
  4. Назва гір на заході України (Карпати).Карпати
  5. Синій колір українського прапора символізує … (небо).          
  6.  Жовтий колір прапора – це колір … (зерна).зерна

2 група: кросворд (тризуб)

  1. Основний Закон України (Конституція)                              
  2.  Державною мовою України є …(українська)                          
  3.  Символ України – кущ. (калина)                                           
  4.  Найбільший звір в Україні. (зубр)                                               
  5.  Державний герб України (тризуб)                                         
  6.  Найрідніше, найкраще місце на землі (Батьківщина)                 

3 група: кросворд (калина)

  1. Мешканець Запорізької Січі (козак)
  2.  Улюблена страва українців (вареники)
  3.  Птах – символ України (лелека)
  4.  Вишитий шматок тканини для прикраси оселі (рушник)                              
  5.  Назва символа, який дівчата одягають на голову у свята (вінок
  6. Розмальоване великоднє яйце (писанка)

4.Гра «Знайди слово»

  • Знайти у рядках букв назви рослин, що входять в український віночок.

1 група

ЯКЛЮБИСТОКТОЗИМІ

БМАЛЬВАКИВАМАКТ 2 група УВЮББЕЗСМЕРТНИКЬ РОМАШКАІТДЕРЕВІЙ

3 група ЗВЯБЛУНЯНТРОЯНДА МАСВОЛОШКИЮЛДЖГИ

(Любисток, мальва, мак, безсмертник, ромашка, деревій, яблуня, троянда, волошки). Зараз кожен учень виріже з кольорового паперу сердечко, потім обведе свою долоньку і все це ми розмістимо навколо своєї Батьківщини. Щоб наша країна була захищена любов’ю та теплом наших сердець,  долонь. Ми будемо пам’ятати, що ми- українці, патріоти, ми робимо все для того, Вітчизна процвітала, була могутньою державою. А ваш обов’язок, діти, старанно вчитись на благо своєї  Батьківщини.

5.Робота з прислів’ям.Без верби і калини … (нема України).За рідний край … (життя віддай).Кожному мила … (своя сторона).Людина без Вітчизни - … (як соловей без пісні).

7.Хвилина скорботи.

8.Практична робота.

- Зараз кожен учень виріже з кольорового паперу сердечко, потім обведе свою долоньку і все це ми розмістимо навколо своєї Батьківщини. Щоб наша країна була захищена любов’ю та теплом наших сердець,  долонь. Ми будемо пам’ятати, що ми- українці, патріоти, ми робимо все для того, Вітчизна процвітала, була могутньою державою. А ваш обов’язок, діти, старанно вчитись на благо своєї  Батьківщини.

V. Підсумок уроку

-Ось і підійшов до завершення наш урок. Напевне, всі ви зрозуміли, на якій унікальній землі ми живемо. Ми переконалися, що про країну, де народилися і живемо, необхідно знати якомога більше. Її потрібно любити, шанувати, також поважати звичаї та традиції. А знання, отримані в школі, допоможуть нам принести користь Вітчизні в майбутньому.Діти, дякую вам за чудову роботу!

Завантаження...
Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 1
Оцінки та відгуки
  1. Шевгеніна Тетяна Григорівна
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
14 листопада 2019
Переглядів
2041
Оцінка розробки
5.0 (1 відгук)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку