Урок української мови 3 клас на тему "Написання префіксів з- (с-). Утворення слів за допомогою префіксів."

Про матеріал

Тема: Написання префіксів з- (с-). Утворення слів за допомогою префіксів.

Мета: ознайомити учнів з правописом префіксів з- (с-); удосконалювати вміння правильного написання слів з префіксами роз-, без-; розвивати навички аналізу, порівняння мовних явищ; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати орфографічну пильність; прищеплювати навички етикету в громадських місцях; виховувати бажання вчитися.

Перегляд файлу

Укр.м.                                                                                   Дата ________________________

Тема: Написання префіксів з- (с-). Утворення слів за допомогою префіксів.

Мета: ознайомити учнів з правописом префіксів з- (с-); удосконалювати вміння правильного написання слів з префіксами роз-, без-; розвивати навички аналізу, порівняння мовних явищ; збагачувати словниковий запас учнів; розвивати орфографічну пильність; прищеплювати навички етикету в громадських місцях; виховувати бажання вчитися.

 

Хід уроку:

 

І. Організація класу

 

ІІ. МНД

Сьогодні ми проведемо урок не в класі, як зазвичай, а у кафе. Назва кафе ПТАХ. По потім зрозумієте, чому саме така назва. У нас і столи розставлені, як в кафе. Тож сідайте там, де вам буде найкомфортніше.

Давайте пригадаємо правила поведінки в кафе.

- Розмовляти тихо

- Якщо вам потрібна допомога, то потрібно покликати офіціанта.

- Хто такий офіціант?

Нове слово у мовний снігопад ОФІЦІАНТ

 

ІІІ. Перевірка д/з

Зараз ми перевіримо, які слова вам смакували найбільше в затишному домашньому колі.

То як пишуться префікси роз-, без-?

Перевірка правила

Оцінювання.

 

ІV. АОЗ

Ви знаєте, що за пригощання в кафе потрібно платити гроші? (Так.) Ми школярі і грошей у нас немає, тому нашими грішми будуть наші знання. Якщо ми правильно все виконаємо, то зможемо розрахуватися за пригощання.

А пригощанням для нас буде сьогодні калита.

Що ж це таке?

Це пиріг, який печуть на свято Андрія. У нас в класі є Андрій, є діти, у яких по батькові Андріївна чи Андрійович. Давайте їх привітаємо оплесками.

Ну що ж починаймо заробляти гроші на наше пригощання.

 

1. Каліграфічна хвилинка

Розсипані букви, складіть слово.

Калита

Вчитель показує правильне написання слова. (Широка лінія.)

Перегляд зошитів, подяка за охайне письмо.

Назвіть у даному слові букви, що позначають глухі приголосні звуки. Доведіть. Назвіть букви, що позначають дзвінкі приголосні звуки. Доведіть.

 

2. Робота в парах (по рядах: 1-й ряд – гриб; 2-й ряд – калина; 3-й ряд – пекар.)

Дібрати спільнокореневі слова. Розібрати слово за будовою. Перевірка. Оцінювання.

А чи мають ці всі слова відношення до кафе? Доведіть свою думку.

 

V. Повідомлення теми уроку

Що може зробити пекар? (Він може спекти пиріг.) Звісно. А що може зробити бабуся вдома, чекаючи нас з кафе, за допомогою шпиць та ниток? (Так, зв’язати.)

Орфограма у слові.

Може ви вже здогадалися, якою буде тема уроку?

Тема нашого уроку НАПИСАННЯ ПРЕФІКСІВ З-, С-.

 

VІ. Вивчення теми

1. Спостереження за написанням й вимовою префіксів з-, с-.

Таблиця. Аналіз таблиці.

У яких випадках ми пишемо префікс с-? А ви вже здогадалися, чому наше кафе має назву ПТАХ?

 

2. Опрацювання правила.

Перевірка.

Вчитель демонструє правило наочно.

 

3. Робота в парах.

Картка. Вправляння в написанні префіксів з-, с-.

Перевірка. Оцінювання.

Діти, у нас ще мало «грошей» , тобто оцінок щоб купити пригощання. Тому працюймо активніше.

 

4. Фізкультхвилинка. Музика.

 

5. Робота з підручником

Вправа 195. Перевірка, оцінювання.

Творча робота в групах

Повторення правил роботи в групах. Складання речення з одним із слів.

Перевірка. Оцінювання.

 

VІІ. Закріплення.

1. Розподільний диктант

1-й стовпчик – префікс с-.

2-й стовпчик – префікс з-.

Скакати, змалювати, скласти, спекти, зшити, змайструвати, стоптати.

 

2. Гра «Ревізор»

Всі ви чули про телепередачу «Ревізор». Ось і в наше кафе завітав ревізор.

Вчитель запитує учнів, з яким префіксом пишуться слова: спекти, змастити, зробити, сформувати.

Оцінювання.

 

3. Гра «Сформуй»

Плакат з перфіксами з-, с-. Діти прикріплюють картки в колонки, утворюючи нові слова.

Оцінювання.

 

VІІІ. Підсумок

1. Рефлексія

Чи сподобалося вам сьогодні у нашому кафе? Що ви дізналися на уроці? Де ви можете застосувати нові знання?

 

2. Відгадування загадок й заселення в будиночки слів-відгадок.

Бабуся пообіцяла пиріг …. (спекти).

Тато пообіцяв кафе … (збудувати).

Оцінювання.

Ви працювали активно й грошей заробили багато. То ж тепер ми можемо пригощатися. Діти кусають калиту.

Дякую всім за урок.

docx
Додано
20 лютого 2018
Переглядів
4525
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку