Урок української мови 3 клас "Рід іменників"

Про матеріал
Конспект уроку у 3 класі з української мови на тему "Рід іменників" згідно Концепції НУШ. В конспекті використано ігрові технології, роботу з Lego.
Перегляд файлу

Тема: Рід іменників

Мета: ознайомити учнів з поняттям рід іменників, вчити розрізняти і групувати іменники за родами, розширити і поглибити знання учнів про власні і загальні іменники, іменники істот і неістот; розвивати усне мовлення учнів, спостережливість, увагу, інтерес до вивчення мови; виховувати старанність, акуратність, культуру писемного мовлення

Хід уроку

І. Організаційна частина.

Девіз уроку: Міркуємо швидко,

                      Відповідаємо точно.

                      Пишемо гарно,

                      Говоримо правильно.

Тому вірними друзями на уроці для нас мають стати:  уважність, кмітливість, швидкість мислення, винахідливість, старанність.

 

ІІ. Актуалізація опорних знань.

  1.               Вправа «Очікування»
  •                   Як ви гадаєте яким має бути наш урок?
  •                   А ви на уроці якими маєте бути?
  •                   Чого ви очікуєте від уроку?

 

  1.               Мозковий штурм
  •                   Яку тему ми вивчаємо?
  •                   Що означає іменник?
  •                   На яке питання відповідають іменники?
  •                   Які є іменники? Як пишемо власні іменники?
  •                   На які питання відповідають іменники назви істот та неістот?

 

  1.               Гра «Впіймай велику букву»
  •                   Я називатиму слова, ви уважно слухайте, та плескайте в долоні, коли почуєте слово, яке треба писати з великої літери.

Андрійко, татусь, Сірко, школа, Іванівна, Рекс, дошка, Петрусь, Марійка, зайчик, дядько, Сергійко, брат, Назарко, вчителька.

 

  1.               Гра з «LEGO»

Розкласти цеглинки у два стовпчики: власні та загальні

ЦЕГЛИНКА ЗА ЦЕГЛИНКОЮ, Використання цеглинок LEGO на уроках української мови

Дібрати загальну назву до кожної групи іменників

Pin by ÐадÑÑ Ð©ÑÑ on навчання грамоти | Kids and parenting, Education,  School

 

  1.               Складання асоціативного куща «Іменник»

 

Називає предмет                                               Власні і загальні

 

 

 

Хто? Що?                              Іменник               Назви істот і неістот

 

 

 

Однина і множина

 

Сьогодні на уроці ми доповнимо наш асоціативний кущ.

 

ІІІ. Повідомлення теми і мети уроку.

Сьогодні ми ознайомимося з поняттям рід іменників. Будемо вчитися ставити питання і відносити іменники до одного з родів.

 

ІV. Вивчення нового матеріалу.

  1.               Ребус

PPT - Родина, рідня, рід PowerPoint Presentation, free download - ID:5864891

 

  1.               Каліграфічна хвилинка

Сс сс сім’я

  •                   Яка орфограма у слові сім’я?
  •                   Коли пишемо слова з апострофом?
  •                   Утворіть словосполучення із словом сім’я.
  •                   Буква «ес» звук ?
  •                   Звук [с] який?
  •                   Що позначають дві однакові букви в слові?
  •                   Пригадайте такі слова

У наших дівчат красиве…. (волосся)

На полі росте … (колосся)

 

  1.               Загадки.

Сильний, добрий, справедливий

Біля нього ми щасливі

Знає, вміє він багато

Гордимось, бо це наш …? (тато)

-Коли ми пишемо твори, щоб слова не повторювались яким словом можна замінити? (він)

- А коли ви кажете, що тато найкращий, що ви його любите. То як кажете, чий тато? (мій)

Тато, він, мій (ч.р.)

 

Найрідніша, наймиліша

Всіх вона голубить, тішить

Завжди скрізь буває з нами

Відгадайте хто це ? (мама)

Мама, вона, моя (ж.р.)

 

А для кожної родини

Найдорожче – це дитина.

Найцінніше для життя

Це малесеньке - …. (дитя)

Дитя, воно, моє (с.р.)

 

  •                   Щасливий той, у кого є любляча сім’я. Найважливіше, що є у кожної людини – це її близькі. Сім’я – це скарб для кожного з нас. Варто пам’ятати, про це. Бо найщиріші, найрідніші, найкращі люди в нашому житті – це тато, мама, брат, сестра, бабуся, дідусь. Тобто наші родичі.
  1.               Сенкан сім’я.  

Сім’я

Дружна, рідна

Згуртовує, радіє, розмовляє

Це мої найрідніші люди

Родина

 

  1.               Робота з підручником. Впр. 180

Він, мій: огірок, помідор.

Вона, моя: квасоля, картопля

Воно, моє: молоко, колесо.

 

6.Робота з правилом.

 

V.Закріплення вивченого матеріалу.

1. Записати іменники у три колонки за родами.

Книжка, ліс, поле, хвилина, комп’ютер, радіо, сукня, колектив, слоненя, серце, малюнок, ручка, іграшка, вікно, зошит.

 

2. Робота в групах.

 І група. Вилучити зайві слова і пояснити чому саме ці слова зайві.

  1.               Шафа, парта, ліжко, ручка, подушка.
  2.               Хліб, слон, вовк, брат, машина, клен.
  3.               Озеро, вікно, село, серце, стіл, сонце.

ІІ група. Відгадати загадки. Записати іменники – відгадки, в дужках позначити рід.

  1.               Всі його люблять, всі його чекають, а хто на нього подивиться – кожен скривиться. (сонце)
  2.               Нам потрібні голки для шиття, а йому потрібні голки для життя. (їжак)
  3.               Зубів немає, а кусається. (кропива)

ІІІ група. Виписати тільки іменники жіночого роду. Назвати звуки в слові «ялинка»

Місяць, зірка, сніг, зима, ялинка, морозиво, свято.

 

 3.Малюнковий диктант

 Записати слова. Визначити рід.

 Небо, олівець, лисиця, сонечко, їжак, вовк, море, машина.

 Взаємоперевірка

 

  1.               Гра.

Я буду називати іменники. Коли буду називати іменники ч.р. встають хлопчики, ж.р. – дівчата, с.р. – всі піднімають руки догори.

День, земля, трава, весна, поле, річка, дерево, веселка, струмок, вода, зерно, сонце, дуб, вікно, скло, чай, тополя, село, гриб, озеро.

 

  1. Робота в групах

І група – утворити іменник від прикметника «щасливий», визначити рід і скласти із словом речення.

ІІ група – скласти слово: корінь від слова «добрий», закінчення від слова «вікно». Визначити рід.

ІІІ група – утворити іменник від прикметника «спокійний», визначити рід і скласти із словом речення.

ІVгрупа – утворити іменник від слова «поважати», визначити рід.

 

  1. Доповнення асоціативного куща

 

V. Підсумок уроку.

1. Вправа «Незакінчене речення»

- я пригадав….

- я зрозумів…

- я запам’ятав…

 

2. Рефлексія

- Які ваші враження від уроку?

- Чи вдалося виконати всі завдання?

     - Що для вас було найцікавіше?

     -Чи справдилися ваші очікування від уроку?

 

 

docx
Додано
13 січня 2022
Переглядів
4884
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку