Урок української мови для 9 класу "Відомості про складносурядне речення"

Про матеріал
Урок української мови для 9 класу "Відомості про складносурядне речення" є першим серед відведених програмою уроків для вивчення складносурядного речення. Побудований у технологіїметоду діяльнісного навчання, орієнтований на ввироблення в учнів уміння, спираючись на власний досвід, здобувати нові знання під керівництвом вчителя.
Перегляд файлу

Урок української мови

9 клас

Складносурядне речення

Тема. Відомості про складносурядне речення

Мета:

  • створити умови для усвідомлення учнями поняття «складносурялне речення», розуміння його структури, засоюів зв'язку, смислових відношень, розділових знаків;
  • розвивати уміння аналізувати, робити висновки;
  • удосконалювати навички роботи в групі;
  • виховувати цікавість до лінгвістики.

Обладнання: підручники з української мови, електронна презентація «Складносурядне речення».

 

ХІД УРОКУ

 

І Організація класу

Учні об'єднані в групи.

ІІ Оголошення теми

ІІІ Актуалізація опорних знань

Вправа «Що я знаю про складне речення?»

Обмін думками, два учні біля дошки в цей час створюють схему-карту складного речення як мовного явища.

Початки думок:

  • Складне речення – це таке речення...
  • Складні речення поділяються на…
  • Інтонацією поєднані частини …
  • Сполучники сурядності поєднують…
  • Сполучники підрядності поєднують…
  • Рівноправними є частини…
  • Взаємозалежними є частини…

Розминку закінчено. Увага на дошку – обговорення сземи про складне речення.

СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ

сполучникове

безсполучникове (БСР)

зміст, сполучники, інтонація

зміст, інтонація

сурядності

підрядності

 

складносурядне (ССР)

складнопідрядне (СПР)

 

IV Мотивація. Цілепокладання

Разом з учнями визначаємо цілі уроку:

  • визначення складносурядного речення;
  • як пов'язані частини ССР між собою;
  • смислові відношення між частинами ССР;
  • розділові знаки у складносурядному реченні.

V Організація навчальної діяльності

Учні об'єднуються у чотири групи, кожна з яких готує відповідь на своє питання: до усної відповіді додає схеми, малюнки, алгоритими тощо. Учні користуються підручником та додатковими матеріалами.

Питання для груп:

1) складносурядне речення як мовне явище, зв'язок між його частинми (групи сполучників сурядності);

 

2) смислові відношення між частинами склданосурядного речення;

 

3) розділові знаки між частинами складносурядного речення;

 

4) узагальнююча схема (ментальна карта) про складносурядне речення, схеми ССР.

(на групову роботу відводиться 20 хвилин)

 

Презентація представниками груп напрацьованого матеріалу, питання від інших груп, обговорення.

 

VI Оцінювання (у картках самооцінки, у групах і вчителем)

(картки з оцінками здаються вчителю).

 

VII Рефлексія

«Вправа «Мікрофон»

  • Я зрозумів…
  • Я дізнався…
  • Я хотів би краще знати…

 

VIII Домашє завдання: вивчити теорет. матеріал, виконати вправу.

docx
Додано
10 лютого 2019
Переглядів
691
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку