Урок української мови на вивчення нового матеріалу "Рід іменників"

Про матеріал

Відомо, що пізнавальний інтерес – один із важливих мотивів навчання школярів. Матеріал даного уроку - поєднання традиційних і інтерактивних методів навчання, вправи пізнавального характеру, які стимулюють самостійність думки учнів.

Зміст архіву
Зміст слайдів
Номер слайду 1

Рідна мова. Урок української мови в 3 класі

Номер слайду 2

Навчимося визначати рід іменників, разом з тим поповнимо свій словниковий запас, будемо вчитися бачити красу рідного краю, будемо вчитися відчувати себе українцями. Тема заняття. Рід іменників: чоловічий, жіночий, середній. Мета заняття.

Номер слайду 3

Рід. Турбота. Щастя. Мама. Повага. Дідусь

Номер слайду 4

Каліграфічна хвилинка. Красиво писати – себе поважати. Рр Рі рі ро ор ір рід. Рід, рідний, ріднитися

Номер слайду 5

вінвонавономіймоямоє Іменники

Номер слайду 6

Іменники Ч. Р. Ж. Р. С. Р.(він, мій)(вона, моя)(воно, моє)ppt_xppt_xppt_x

Номер слайду 7

Доповни приказки. Сонце блищить,Держись Хома – Біліша зимаіде зимаа мороз тріщитьзеленіше літо

Номер слайду 8

Зима - найкраща пора року?Так. Ні

Номер слайду 9

Розподільний диктант. Ч.р. Ж.р. С.р. Огірок Емма ім’я бобер роса гусенятко оберіг

Номер слайду 10

Чи справдилися твоїочікування? Чи сподобався урок?

Номер слайду 11

Домашнє завдання. Ст. 111 вивч. прав., Впр. 268 або скл. розподільний дикт. з ключовим словом

Номер слайду 12

Дякую за роботу!

Номер слайду 13

Автор презентаціївчитель початкових класів. Крамарчук Валентина Миколаївна

Перегляд файлу

Тема:  Рід  іменників

Мета: ознайомити  учня  з  поняттям  «  рід  іменників»,  навчити  розрізняти  групувати іменники за родами;

розширити  і  активізувати  словниковий  запас, розвивати  мовні здібності:  уміння  класифікувати,  встановлювати  причинно-наслідкові зв'язки; виховувати почуття поваги до роду, любов до природи.

Обладнання:  комп’ютер,  презентація  « Рід іменників»  ,  паперові будиночки , підручник  «Українська  мова,  3  клас»  (М. Д. Захарійчук).

Тип уроку: комбінований.

Хід уроку

І. Організаційний момент.

Слайд 1

Шановні гості!

В цей зимовий, світлий час

З радістю запрошуєм на заняття  у 3 клас.

  • Подаруємо нашим гостям усмішку. Візьмемось за ручки…Для доброго налагодження на роботу.  Повтори за мною.

Автотренінг:

  • Я уважний;
  • Я спокійний;
  • Я все знаю і все вмію;
  • Я здоровий,  - готовий здобувати нові  знання.

Як бачимо, Максиме, зима панує не тільки у природі, а й казкова завітала до нашого класу. Прочитаємо послання .Давай зберемо лише ті сніжиночки, що посміхаються. Прочитаєм,  що вони сказали?

«Добре того вчити, хто хоче все знати.»

  • Це і буде гасло нашого уроку. То , що ж ми очікуємо від уроку?

 

  • Я очікую плідної праці на уроці, твоїх переконливих відповідей.
  • А ти?
  • ……………..
  • А ще ми сьогодні отримуватимемо подарунки, звісно за навчальну працю, і більше взнаємо про  життя нас, українців.
  • Ознайомимось з планом роботи .,що з  сніжинками, які ховають подарунки.

ІІ. Актуалізація  опорних знань.

Вправа «Кубування», метод «Незакінчене речення»

  • Іменники – це слова,…
  • Є іменники, що означають назви істот і …
  • Слово Сніжинка – це іменник, тому що…
  • Є іменники власні і …
  • У реченні іменники виступають … і … членами речення.
  • Імена людей, клички тварин пишуться……
  •  

(Підсумок роботи, 1 подарунок – віничок)

 

-Не простий, а з лози. Чи можна ним підмітати підлогу? У кінці уроку дізнаємось, для чого цей віничок.

  • Чи все зможемо розповісти  про віничок  за планом:

 

1.Що означає слово?

2. На яке питання відповідає?

3. Істота чи неістота?

4. Власна чи загальна назва?

5. Який рід ?

 

Слайд 2

 

ІІІ. Повідомлення теми та мети. Постановка проблеми.

Сьогодні  на  уроці  ми  дізнаємося  ще  про  одну  властивість  іменника.

Іменники мають рід.  Але ж вони не люди ! Навчимося визначати рід іменників, будемо вчитися утворювати іменники різних родів, разом з тим поповнимо свій словниковий запас, будемо вчитися бачити красу рідного, будемо вчитися відчувати себе українцями.

Слайд 3

1.Технологія «Асоціативний кущ»

Доберіть слова, що асоціюються зі словом « Рід»

 (  Рід    це  турбота,  повага,  щастя,  сім’я,  матуся,  дитя,  дідусь,

бабця.)  А ми – діти  - дзеркало роду свого. Це варто пам’ятати все життя. Щоб не занапастити своє життя і рідних.

- Без зупинки запишемо каліграфічну хвилинку.

 

Слайд4

 

2.Каліграфічна  хвилинка

Рр ро ру рід

Доберіть до слова «рід» споріднені слова різних частин мови . Визначте

корінь.

Рід, рідний, поріднитися.

 

(Підсумок роботи 2 подарунок – 1 мішечок)

  • А ми ж вивчатимемо про рід іменників.

 

Слайд5

 

ІV. Сприймання та усвідомлення нового матеріалу.

 

  1. Казка про Сніговичків.

Слайд 6

  1. Створення схеми-пам’ятки  про рід іменників.

 

Вивішується памятка  на дошку.

 

  1. Дослідження за правилом у підручнику ст. …
  • Утворимо словосполучення з сніговичками  почергово та прикметником «рідний».

Рідний сніговичок; рідна сніговичка; рідне сніговенятко.

-Чому змінилося закінчення в слові рідний?

(Підсумок роботи 3 подар. 2 мішечок)

 

Окрема презентація

 

V.Фізкультхвилинка

 

  • Пропоную  відпочити. Потанцювати із Сніговичками.

 

Слайд7

 

VІ. Засвоєння та формування знань, умінь і навичок.

  • Про красу зими багато складено чарівником слова – українським народом. Його мистецтво народжене  із почуття любові до Батьківщини, до чудової природи рідного краю. Слово, як  музика і фарби прикрашають наше життя.

Робота по відтворенню народних приказок.

  • Визначення іменників, визначення їх роду в дужках.

 (Підсумок роботи. 4 подарунок – 3 мішечок)

 

Слайд 8

 

Посперечаємось. Зима – найкраща пора року?

 (Підсумок роботи. 5 подарунок – часничок)

 

Творча хвилинка «Таємний пеньок»

-Знімаємо сніжинки з іменниками, і зразу називає рід: мир, дружба, хліб, мама, Україна.

- Що повязує ці іменники?

-Є найважливішими в житті кожної людини.

Творча хвилинка

- Обери 1 із тем і напиши коротеньку розповідь 4-5 речень. Обовязково в кінці зі словом «горджуся».

Лунає зимова мелодія

Читання на пеньку

Завдання за написаним.

(Підсумок роботи. 6 подарунок укр. вишивка)

Слайд 9(після читання ключового слова учнем)

 

VII. Підсумок уроку.

Розподільчий диктант

 

Ч.р.                                               Ж.р.                                   С.р.

Огірок                                       Емма                                   імя

Бобер                                         роса                                     гусенятко

 

Самоперевірка – ключове слово за початковими буквами.

Завдяки чому ми створили такий красивий оберіг?

 

Слайд10

Чи справдилися твої очікування?

(Сказати про гасло уроку, результати очікувань)

Оцінювання роботи учня

Слайд11

 

VIII.  Дом. завд.

Ст. …      вивч. правило.

Скласти подібний розподільчий диктант з ключовим словом або  виконати

вправу … на ст.

Слайд 12  «Дякую за роботу»

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

УКРАЇНА – ЄДИНА КРАЇНА

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

zip
Додано
30 жовтня 2018
Переглядів
1000
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку