Урок української мови у 10 класі з української мови для дітей з ООП ( вади слуху) на тему: « Непряма мова. Заміна прямої мови непрямою мовою»
Рецензія до уроку
Даний урок розкриває особливості непрямої мови як засобу передачі чужого мовлення.
Вчить учнів визначати непряму мову у реченнях, замінювати її на речення з прямою мовою та навпаки.
Розвиває та закріплює навички інтонування речень з прямою та непрямою мовами, навички колективної та самостійної роботи на уроці.
Вдосконалює зв`язне мовлення учнів, формує їх логічне мислення, комунікативну та соціокультурну компетентності.
Виховує інтерес до вивчення особливостей рідної мови, уважність.
Коригує вимову учнів з ООП ( вади слуху)
Тема: « Непряма мова. Заміна прямої мови непрямою мовою».
Мета: подати учням відомості про непряму мову як засіб передачі чужого мовлення.
Розкрити особливості формування речень з непрямою мовою та акцентувати увагу здобувачів освіти на відповідне інтонування речень з прямою та непрямою мовами.
Поглибити та закріпити знання учнів з даної теми на вправах практичного характеру.
Розвивати комунікативну, соціокультурну компетентності та логічне мислення здобувачів освіти.
Виховувати інтерес до способів формування передачі чужого мовлення та вдосконалення мовної грамотності учнів.
Коригувати вимову
Обладнання: підручник О. Авраменко « Українська мова.9 клас», с. 26, 27, презентація до теми
Тип уроку: урок засвоєння нових знань
Хід уроку
|. Фонетична зарядка
( Звук « Н», відкрита позиція)
На – на – на
на – на- на
на – на- на
Назар, ненька, нора, нива, Надія
Святослав Вакарчук повідав, що на творчість його надихають і люди, і події.
||. Актуалізація опорних знань
|||. Перевірка домашнього завдання
|V. Самостійна робота
Довідка: подумав; сказав і додав; спочатку запитав боязко; та я жартую; терпи, козаче…
( Звіт про виконану самостійну роботу та її перевірка ).
V. Повідомлення теми та мети уроку
Мотивація навчальної діяльності учнів
V|.Сприймання та засвоєння учнями нового матеріалу
Пабло Пікассо сказав про творчість Марії Примаченко: « Я схиляюся перед цим дивом – мистецтвом геніальної українки».
Пабло Пікассо сказав, що він схиляється перед творчістю Марії Примаченко, адже – це мистецтво геніальної українки.
При заміні прямої мови на непряму слова автора стають головним реченням, а пряма мова – підрядним. При цьому непряма мова завжди стоїть після слів автора і приєднується до них за допомогою сполучників що, ніби, щоб, чи та сполучними словами хто, що, який, чий, коли, де, ніби.
Наприклад:
Ольга розповіла, що виховувати доньку Злату їй допомагає мама.
V||. Робота з підручником
V|||. Вправи практичного характеру
1.« Визнач, яке речення!»
Аналіз учнівських відповідей.
2 . Вправа « Перевір сусіда»
( Діти виконують завдання та читають перероблені речення, перевіряють відповіді свого сусіда по парті).
( Звіт учнів про виконану роботу. Перевірка виконаного завдання)
1. Максим розповів про те … |
а) чи є у Наталки давня мрія |
2. Журналіст запитав у співачки … |
б) як старенька пережила війну |
3. Онука довго розпитувала у бабусі про те … |
в) як давно захоплюється театром |
4. Ольга запитала … |
г) де вона планує відпочити влітку |
|Х. Рефлексія
X. Домашнє завдання
- Дома ви виконаєте вправу 4 на сторінці 27
- Вам потрібно буде розставити розділові знаки у реченнях з
непрямою мовою і визначити сполучники та сполучні слова, за
допомогою яких пов`язані частини таких речень.
X|. Оцінювання учнів