Урок української мови у 2 класі на тему : " Узагальнення знань про слова ,що означають назви предметів."

Про матеріал
Даний урок можна використовувати під час вивчення теми : " Іменник " Конспект уроку містить різноманітні методи та форми роботи: метод " Прес ","Асоціативний кущ ",робота в групі,робота з карткою,гра" Будь уважний",колективна робота " Карусель ",інсценізація . Матеріал відповідає віковим особливостям учнів 2 класу,виховує любов до рідного краю,вчить берегти національну культуру.
Перегляд файлу

Тема : Узагальнення знань про слова,що означають назви предметів.

Мета : повторити і узагальнити знання про іменник; розвивати вміння узагальнювати і виділяти головне;поглибити і розширити знання дітей про предмети українського строю;прививати любов до рідної мови;виховувати почуття красивого і корисного;любов до рідного краю,вчити берегти свою національну культуру.

Обладнання : український віночок,український одяг,картки з додатковим завданням,предметні малюнки,таблиці.

                                                                        Хід уроку

I.Організація класу

- Дітки,поверніться один до одного,торкніться долоньками,посміхніться,налаштуйтеся на роботу, побажайте успіхів своїм  друзям!

II.Оголошення теми та мети уроку.

  • Дітки,сьогодні ми узагальнемо знання про слова,що означають назви предметів,тобто про іменники.Ви всі в українському одязі,але у дівчаток не вистачає частинки українського вбрання.Чого ж не вистачає?
  • А ви знаєте,що віночок – це не просто окраса,а й оберіг від зла,у віночку чаклунська сила,що біль знімає,волосся береже.Дівчатка сплітали віночок із живих квітів.Їх могло бути 8,12 і більше.
  • Ми сьогодні будемо плести віночок на протязі уроку.

III.Узагальнення та закріплення вивченого.

1.Хвилинка каліграфії.

_ Діти , погляньте на дошку.Назвіть з’єднання букв,яке ви бачите ( ві ).

Пропишіть рядочок у зошиті.

А тепер спробуємо розгадати слово- перевертень нокві і уведемо з’єднання ві у це слово. Вінок.

Запишіть слово вінок у зошиті.(Вплетіть квітку у вінок,який на парті).

2.Словниковий диктант.

-Запишіть словникові слова,підкресліть орфограми.

Батьківщина,дитина,українець,вулиця,метро.

Прокоментуйте написане.Погляньте на дошку і перевірте правопис слів.(Вплетіть квітку у вінок).

 

 

3.Робота з карткою.

- Діти,на партах додаткові картки.Прочитайте перше завдання.Роз’єднайте слова у реченні олівцем.Прокоментуйте написане.Запишіть це речення у зошиті.Знайдіть слова,що означають назви предметів.Поставте до них питання.Зробіть висновок.( Вплетіть квітку у вінок).

4.Гра « Будь уважний».

- До нас на урок завітали гості.Зараз вони загадають загадки,а ви їх відгадаєте.

                                    Загадки

( Діти виходять у костюмах)

Все від нього навкруги набирається снаги,

Тільки ранок настає,виглянь у віконце,

Всім воно життя дає,променисте… сонце.

* **

 

Червоне коромисло через річку повисло….веселка.

*              *               *

В теплий дощик народився парасолькою накрився,

Може б , з лісу пострибав ,якби другу ногу мав…гриб.

*       *          *

Прийшла вона із довгим віником

На бесіду із нашим півником

Схопила півня на обід,

Та й замела мітлою слід ….лисичка.

***

Як не бий,він не заплаче,тільки сам завзято скаче   …м’яч.

***

Пташка маленька блакитно – сіренька

Жовті грудки має по гілках стрибає

В теплий край не відлітає

Рідний край не залишає….синичка.

***

На болоті проживає

Цілий день пісні співає

Все зелене це малятко

Воно зветься ….жабенятко

***

Готує він нам холодник і запікає бабку

Смачний у нього є пиріг, чудова каша манна….кухар.

  • Діти,наші гості розгубились і не можуть знайти будиночок у якому живуть.

За допомогою питань Хто? Що? Допоможіть розселитися нашим гостям.

Хто? Кухар,синичка,жабенятко,лисичка.

Що? Сонце,м’яч,гриб,веселка.

Зробіть висновок:назви людей і тварин відповідають на питання Хто? Всі інші назви – на питання Що?(Вплетіть квітку у вінок).

5.Фізкультхвилинка.

- Діти,а ви знаєте,що оберегом була ще й калина,її квітами прикрашали вінки,а ягодами короваї на весіллях,бажаючи молодим міцного кохання і вічної краси.Давайте згадаємо пісню про калину.( Співають пісню « Ой.є в лісі калина »).

6.Робота за карткою.Метод « ПРЕС».

_ Прочитайте друге завдання у картці вставте пропущені букви у словах.Закодуйте слова.За допомогою методу « ПРЕС» обґрунтуйте свою думку.(Діти виконують завдання і коментують написане)Вплетіть квітку у вінок.

7.Робота за карткою.

-Діти,прочитайте третє завдання.Знайдіть головні члени у  реченні,встановіть зв’язок слів у реченні.(Діти коментують.)Вплетіть квітку у вінок.

8.Колективна робота.» Кущ асоціацій».

- Дітки,а зараз вас чекає кущ асоціацій за темою « Слова – назви предметів ».

Подивіться на дошку і скажіть з чим асоціюються у вас слова – назви предметів?

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

                                    Назви людей і тварин

 

 

Назви гір                                                               Імена,по батькові,прізвища

 

 

 

 

 

Назви країн                                                                                   Клички тварин

 

 

              

Назви річок                                                                                Назви міст,сіл,вулиць

                                                         

                                                            

                                                              Інші назви

_ Молодці, дітки!Вплетіть квітку у віночок.

А тепер закрийте очі на 1 хвилинку.Відкрийте і погляньте на наших дівчаток.Наші віночки перетворилися на справжні.(Дівчатка одягають на голову віночки).

9.Розповідь.

-Діти,а задумувалися ви,які саме квіти були вплетені у віночок?

У нашому віночку 8 квітів,а скільки повинно бути і що вони означають вам розкажуть наші дівчатка.

 

 

 

 

 

                                               Слова дівчаток.

Усього у повному українському віночку було 12 квіток,кожна з яких була символом і оберегом: безсмертник-символ здоров’я,деревій- нескореності,барвінок-життя й безсмертя людської душі,цвіт вишні і яблуні-символ материнської відданості,любисток і волошка-щирості,ромашка-символ дівочої чистоти,ружа,мальва та півонія-віри,надії та любові,вусики хмелю-символ розуму.Віночок вити- життя любити.Але любити природу треба не для себе,а для неї.

10.Колективна робота.(Карусель).

- А зараз дівчатка утворять коло,а хлопці підготували їм запитання з теми,яку ми вивчили.(Хлопці задають запитання,а дівчатка,йдучи по колу,відповідають.)

11.Розповідь.

_ Ми вже говорили,що віночок захищав від зла.А чи знаєте ви,що до віночка впліталися стрічки про значення яких нам розкажуть дівчатка.

                                                   Слова дівчаток.

До віночка в’язали кольорові стрічки.Посередині світло-коричнева- символ землі-матінки.Зліва і справа дві жовті-символ сонця.За ними світло-зелена і темна-символ живої природи,краси і юності..Далі ідуть синя і голуба-символи неба і води.Потім з одного боку оранжева-символ хліба,а з другого фіолетова-символ розуму,а потім-малинова-символ щирості та рожева-символ багатства.По краях вінка в’язали білі стрічки-символ чистоти.

IV.Підсумок уроку.

  • Діти,що вам сподобалось на уроці?А що не вдалося?Дякую усім.

 

 

 

 

 

 

                                                               Картка

I.Роз’єднайте слова у реченні.

Кожналюдиналюбитьнайбільшесвійріднийкрай.

II.Вставте пропущені букви у словах.Закодуйте слова.

1….арас Григорович Шевченко,Іван Якович …ранко,Григорій Савович Сковорода.

2.Орлик,Мурка,Зірка,Дзиґа.

3.Київ,Харків,Козача Лопань,Народна.

4.Дніпро,Десна,Тиса,Лопань.

5.Україна,Білорусія,Польща.

6.Одеса,Запоріжжя,Львів.

Імена,по батькові,                       Клички тварин.                   Назви міст,сіл,вулиць.

прізвища людей.

 

 

 

                        Назви річок.                                           Назви країн.                                 

 

 

 

 

III.Встановити зв’язок слів у реченні.

Зацвіла в долині червона калина.

Калина ( що зробила? )…………..,

калина ( яка? )………………,

зацвіла ( де? )……………..

docx
Додано
15 березня 2021
Переглядів
580
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку