12 травня о 18:00Вебінар: Лайфхаки з використання сервісу LearningApps в освітньому процесі

Урок української мови в 5 класі

Про матеріал
Урок української мови у 5 класі ЗВЕРТАННЯ, ВСТАВНІ СЛОВА, ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ В ПРОСТОМУ РЕЧЕННІ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В ПРОСТОМУ РЕЧЕННІ. Узагальнення й систематизація вивченого
Перегляд файлу

Урок української мови у 5 класі

 ЗВЕРТАННЯ, ВСТАВНІ СЛОВА, ОДНОРІДНІ ЧЛЕНИ РЕЧЕННЯ В ПРОСТОМУ РЕЧЕННІ. РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ В ПРОСТОМУ РЕЧЕННІ. Узагальнення й систематизація вивченого

Мета:

  • навчальна: повторити та поглибити знання, уміння та навички  про просте речення ,розділові знаки у ньому , вміння будувати речення із вставними словами ,звертаннями ,однорідними членами речення; використовувати речення із звертаннями ,вставними словами у власному мовленні.
  • розвивальна: розвивати пізнавальні здібності; зв′язне мовлення учнів
  • виховна: виховувати прагнення до самовдосконалення, вміння працювати в команді,брати відповідальність за себе та членів команди; любов до українського слова.

Внутрішньопредметні зв'язки: граматика, пунктуація, орфографія, розвиток мовлення.

Міжпредметні зв'язки: мова, література, культура.

Тип уроку: систематизація й узагальнення знань, умінь і навичок.

Методи та прийоми : кооперативне навчання ,вправи із соціального навчання ( фідбек)

Обладнання: картки із завданнями для груп ,роздатковий матеріал для формування груп , роздатковий матеріал для зворотнього зв′язку;

проектор, ноутбук ,відео « Мотивація»

Перебіг уроку

І .Організаційний момент.

ІІ. Мотивація навчальної діяльності учнів.

Перегляд відеофільму « Мотивація»

Завдання : дати відповідь на питання : що я побачив? Що я відчув ? ( використовуючи вставні слова)

Прийом  «Ланцюжок відповідей»

ІІІ.Повідомлення теми ,мети ,завдань уроку

  • Повторити ,узагальнити вивчене про однорідні члени речення ,звертання ,вставні слова. Підготуватися до контрольної роботи ,бути відповідальними ,чемними ,розумними.

IV.Систематизація ,узагальнення ,поглиблення знань ,умінь та навичок.

 

  1. « Лінгвістична розминка»

Прийом « Снігова куля»

-однорідні члени речення;

-розділові знаки при них;

-узагальнювальні слова;

-звертання ;

-розділові знаки;

-вставні слова,

-розділові знаки.

2.Виконання вправ і завдань.

2.1. Розподіл на групи

( учні обирають на столі у вчителя картку певного кольору,шукають учнів з такими ж картками,організовуються в групи ,займають свої місця в класі)

2.2. Вправа «Серветка»

Розділові знаки при однорідних членах речення ,звертаннях,вставних словах. Накреслити схеми.

(учні одночасно записують відповідь на питання на одній «серветці», потім обговорюють в групі ,в центрі «серветки» записують спільний результат,презентують результат).

2.3. Ігровий момент.

  • Хто це? (лялька)
  • На героїню якої казки вона схожа? ( «Пригоди Алі з країни Недоладії»).
  • Якою була Аля?
  • Хто допоміг їй вибратися із Недоладії?
  • Вона знову потрапила в халепу : не довчила правила з української мови , неправильно розставила розділові знаки у реченні ,забула звертання … і знову потрапила до Недоладії.Допоможемо Алі вибратись із Недоладії?

На дошку спроектований текст із пунктуаційними помилками ,треба допомогти Алі їх виправити,щоб разом із нею працювати далі.

 

Бережіть природу

Дорогі друзі

Любов до природи бережливе ставлення до неї тісно пов’язуються з поняттям «батьківщина». Безперечно шанувати природу неможливо без глибоких знань про навколишній світ. Калина під вікном рідної оселі тополя на околиці села лелече гніздо на клуні жебонлива криничка при перехресті доріг  усе це овиди нашого дитинства наш духовний світ. Друзі Знати й берегти ці нетлінні дари - наш святий обов’язок. Чи часто ми замислюємося над тим, чому околиці сіл збідніли на лелечі гнізда замулилися  живі джерела поріділи солов’їні переспіви рідко почуєш жайворонків А може в цьому є і кожного з нас провина Вирушаючи до лісу, не всі пам’ятають наприклад таке священне правило: корінець боровика ні за яких обставин не можна виривати, а лише підрізати. У пошуках лікарської рослини ми нерідко забуваємо, що не можна висмикувати її із землі.

Любі друзі бережіть природу Вона наша матір-годувальниця

 2.4.Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і розставте розділові знаки при них.( Робота в парі)

  1. На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби липи клени ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий сріблястий. Довго барилась весна а оце охопила землю (Ю. Яновський). 3. Явором чебрецем м’ятою любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами над нивами лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

(Визначення учнів ,які відповідатимуть, «чарівним шариком»)

2.4.Складання речень із вставними словами,звертаннями .

Робота в групі

Завдання: речення із риторичним звертанням ,речення із вставним словом ,що виражає впевненість,джерело повідомлення , невпевненість ,ставлення мовця до висловлюваного.

Тематика речень : весняна краса природи

Порядок виконання

1.Самостійно складають речення.

2. Обговорюють в групі.

3.На окремому аркуші записують результат.

4.Презентують роботу.

V. Підсумок уроку.

1.Бесіда.

- Яку тему повторювали?

-Для чого потрібні речення із однорідними членами?

-Коли використовуємо речення із звертаннями?

- Коли вживаємо вставні слова?

VI.Рефлексія.

Вправа для фідбеку

«Серце»( учні отримують «сердечки» з іменами однокласників , записують по два прикметники ( який був мій однокласник на уроці?) .Презентують відповіді.

VII.Домашнє завдання .

Скласти діалог,використовуючи вставні слова ,звертання ,речення із однорідними членами. Підготуватися до контрольної роботи.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Додатки

 2.3. Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і розставте розділові знаки при них.( Робота в парі)

На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби липи клени ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий сріблястий. Довго барилась весна а оце охопила землю (Ю. Яновський). 3. Явором чебрецем м’ятою любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами над нивами лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

 

Скласти три речення:

-із звертанням ,

-вставним словом ,що виражає впевненість,

-із однорідними членами речення за схемою О чиО ,Очи О.

 

Скласти три речення :

-із риторичним звертанням,

-із вставним словом ,що виражає невпевненість,

Із однорідними членами за схемою О,О і О.

 

Скласти три речення :

Із поширеним звертанням ,

Із вставним словом,що виражає ставлення мовця до висловлюваного,

Із однорідними членами за схемою О і О, і О,і О.

 

Скласти три речення :

-із поширеним звертанням ,

-із вставним словом ,що виражає посилання на джерело повідомлення,

-із однорідними членами за схемою О , О,О та О.

 2.3. Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і розставте розділові знаки при них.( Робота в парі)

На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби липи клени ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий сріблястий. Довго барилась весна а оце охопила землю (Ю. Яновський). 3. Явором чебрецем м’ятою любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами над нивами лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

 

 

2.3. Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і розставте розділові знаки при них.( Робота в парі)

На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби липи клени ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий сріблястий. Довго барилась весна а оце охопила землю (Ю. Яновський). 3. Явором чебрецем м’ятою любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами над нивами лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

 

 

. 2.3. Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і розставте розділові знаки при них.( Робота в парі)

На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби липи клени ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий сріблястий. Довго барилась весна а оце охопила землю (Ю. Яновський). 3. Явором чебрецем м’ятою любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами над нивами лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

 

. 2.3. Запишіть речення. Підкресліть однорідні члени і розставте розділові знаки при них.( Робота в парі)

На високих горбах шуміли під вітром віковічні дуби липи клени ясени (А. Шиян). 2. Сніг лежить білий сріблястий. Довго барилась весна а оце охопила землю (Ю. Яновський). 3. Явором чебрецем м’ятою любистком запахло літо (К. Гордієнко). 4. Над селами над нивами лугами та долинами велика хмара йшла (Л. Глібов).

 

 

docx
Додано
26 липня 2019
Переглядів
539
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку