Прагну виховувати любов до навколишнього світу, почуття турботи, співчуття. Діти повинні розуміти, що ми - частина природи. Використовую роботу в парах, гру "Я - редактор".
Іржавецький НВК «ЗНЗ-ДНЗ» І-ІІ ступенів
План-конспект
уроку української мови
у 5 класі
на тему:
НАПИСАННЯ ЗАМІТКИ В ГАЗЕТУ
(ЗІ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ) ІНФОРМАЦІЙНОГО ХАРАКТЕРУ
Підготувала
Хоменко Н.М
НАПИСАННЯ ЗАМІТКИ В ГАЗЕТУ (ЗІ ШКІЛЬНОГО ЖИТТЯ) ІНФОРМАЦІЙНОГО ХАРАКТЕРУ
Мета:
Тип уроку: урок розвитку зв'язного мовлення.
Епіграф:
• Лікує хвороби лікар, але виліковує природа.
Гіппократ
• Природа не знає зупинки в своєму рухові
і карає будь-яку бездіяльність.
І.В.Гете
ХІД УРОКУ
Робота в парах
► Прочитати замітку з теми «Що ми можемо зробити для природи?» Що ви порадили б автору?
Що ми можемо зробити для природи?
Щодня ми озираємось і бачимо навколо себе дерева, траву, квіти, птахів, комах, тварин. Це все природа. Людина — частина її. Але у людини є можливість змінювати природу. Кожна зміна позначається на навколишньому середовищі. Змінювати природу людина повинна обережно, бо окремі дії можуть завдавати шкоди і навіть призвести до загибелі. Від людини залежить, чи збереже вона природу, чи зруйнує. Нам подобається чисте повітря, прозора вода в річках, зелена трава на лугах, могутні дерева в лісах. Це життя. І наш обов'язок — зберегти його. Без природи людина загине. Збереження природи — це збереження людини.
Кожен школяр може посадити дерево і нагодувати птахів. Ми повинні обережно поводити себе на лісових галявинах та берегах річок, не залишаючи після себе сміття. Якщо так робитиме хоча б кожен школяр, то й це буде вагомий внесок у справу збереження природи.
Пам'ятка «Як працювати над заміткою»
«Я – редактор»
Уявіть себе редакторами шкільної газети, до якої надійшла замітка п'ятикласника. Уважно прочитайте її. Чи грамотно автор оформив своє повідомлення? Записати відредаговану замітку. Дібрати заголовок.
У прошлому году навколо школи учні висадили кілька десятків саджанців фруктових дерев і розбили цвіточні клумби. Хлопці копали ями для майбутніх дерев, скопували ділянки, відкреслені для клумб, а дівчинки сіяли сімена різних цвітів.
Ми посадили вишеньки, яблука, абрикоси і сливи. Майже всі саджанці прижилися, і цієї весни нашу школу не впізнати: весело рясніють під ласкавим сонцем різноколорові клумби, ніжно шелестять зеленими листівками молоді дерева.
Навіть коли ми виростемо і підемо со школи, наш парк буде щедро обдаровувати своїми плодами майбутніх школярів, а це значить, що ми зробили дійсно важливе і корисну справу для багатьох людей.
Слово вчителя
Кожна рослина й тварина – унікальний, неповторний утвір природи. Кожний біологічний вид, що зникне з життя, не можна відтворити ніякими зусиллями: тут безпомічні й неспроможні й наукова думка, і технічний прогрес. Важко навіть представити, що із втратою маленької квіточки або пташки ми втрачаємо часточку нашої планети, часточку життя Землі!
Тому давайте задумаємося, як же важливо зберегти на землі всю розмаїтість життя, втіленої в травах, птахах, у столітніх дубах і маленьких мурашках. Хто, як не ми, наше покоління, є відповідальним перед поколінням наступним за багатство нашої рідної природи?! А ще – ми не маємо права руйнувати те, що створювалося не нами, тому ми не можемо вирішувати долю інших істот, на щастя, ще живих. І все-таки, незважаючи на енергійні заходи по охороні природи, великій кількості найрідших і коштовних видів тварин і рослин продовжує загрожувати скорочення.
Зараз у світі під погрозою зникнення перебуває кожний п’ятий представник тварин, кожний десятий вид птахів. Все це й стало поштовхом до пошуку нових шляхів збереження й відновлення чисельності окремих представників флори й фауни.
Тому ще в 1948 році на основі даних про найрідший і зникаючий біологічний види була створена всесвітня «Червона книга» – головний науковий документ, що зобов’язує кожного громадянина охороняти найрідші рослини, тварини. Мені дуже хочеться, щоб перегортаючи сторінки «Червоної книги», люди не представляли себе всесильними «царями природи», які мають право перебудовувати навколишнє середовище на свій розсуд.
Хочеться, щоб кожний, дивлячись на ілюстрації книги, усвідомлював: без його турботи й захисту цього вже ніколи не буде.
Дбайливе ставлення до природи
Природа оточує людину з моменту народження і визначає її поведінку, погляди, характер.
Людина знаходиться всередині природи і належить їй. Природа була і залишається годувальницею людства.
Усім нам потрібні зелені ліси, повноводні ріки, океани цілющого повітря, багаті сади і квітучі луки. Нам потрібні свіжі озера, дзвінкі джерела, пташині зграї.
Люди, давайте дбати і любити матір всього живого, жити в гармонії і з рослинами, і з братами нашими меншими!
Як говорив А.Усачов:
Біжи, жучок,
Сверчи, цвіркун,
І метелик - лети ...
Я ображати не буду вас,
Щасливої дороги!
VIII. Домашнє завдання