НАШІ
ПРИЙОМИ
«ВІРЮ–НЕ ВІРЮ»
«МОЗКОВИЙ ШТУРМ»
«СИНТАКСИЧ-НИЙ КРОС»
«В РОБОТІ КНИГА»
«ЗЛОВИ РЕЧЕННЯ»
«МАНДРІВКА»
БАНК ЗНАНЬ
ДЕПОЗИТ
ГРУПИ 1
ДЕПОЗИТ
ГРУПИ 2
ДЕПОЗИТ
ГРУПИ 3
Тарас Шевченко належить до тих людей-світочів які стають дорогими для всього людства і в пошані всього людства знаходять безсмертя.
Доля переслідувала його в житті та вона не зуміла перетворити золото його душі в іржу.
Можновладці які наповнили рудники Сибіру декабристами і зацькували Пушкіна увігнали свої пазурі в молоду душу Шевченкову і відправили його на далеку солдатську муштру.
Мабуть влада думала що відправила його в безворотну безвість.
УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ:
УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ:
УРОК МОВИ В 9 КЛАСІ
Тема. Складне речення. Повторення та систематизація вивченого
Мета: повторити та систематизувати знання учнів про види складних речень, їх ознаки; удосконалювати вміння знаходити в тексті складні речення різних видів; удосконалювати пунктуаційні навички учнів; поглиблювати в учнів інтерес до синтаксису української мови; розвивати вміння працювати в групах; виховувати у дітей любов до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до видатних людей України, зокрема Т.Г.Шевченка, посилювати зацікавлення до історичних пам’яток рідного міста.
Тип уроку: узагальнення та систематизація знань.
Обладнання: підручники, «Кобзар» Т.Г.Шевченка, роздаткові картки, пам’ятка «Як працювати в групах», ноутбуки, наочність на дошку, електронна презентація.
Міжпредметні зв’язки: українська література, інформатика.
ХІД УРОКУ
І. Організаційний момент. Актуалізація опорних знань. Формування робочого настрою.
1. Привітання. Вступне слово вчителя.
Сьогодні на уроці ми згадаємо й повторимо вже вивчене вами з основного розділу програми української мови 9 класу, а саме «Складне речення». І почнемо наш урок з уже відомого вам прийому. (Слайд 1)
2. Прийом «Мозковий штурм» ч.1. (Учень на дошці креслить алгоритмічну схему «Складне речення».) (Слайд 2 для перевірки)
3. Прийом «Вірю – не вірю». (Робота з класом, поки учень працює біля дошки над складанням схеми.)
1) Чи вірите ви, що речення може складатися з одного слова?
2) Чи вірите ви, що у двоскладному реченні може бути тільки підмет?
3) Чи вірите ви, що у кінці речення може стояти тільки один знак?
4) Чи вірите ви, що складне речення може бути коротше простого?
5) Чи вірите ви, що складне речення може мати більше ніж дві частини?
6) Чи вірите ви, що частини складносурядного й складнопідрядного речення мають однакову взаємозалежність?
7) Чи вірите ви, що в складнопідрядному реченні є тільки одна головна частина?
8) Чи вірите ви, визначення типу складного речення залежить від типу зв’язку між частинами?
9) Чи вірите ви, що запорукою правильного визначення типу підрядного речення є питання?
10) Чи вірите ви, що схеми складносурядного і складнопідрядного речень із двох частин будуть однаковими?
Відповіді на ці запитання учні дають за допомогою двосторонніх карток: зелений колір – «погоджуюсь», червоний – «заперечую».
4. Прийом «Мозковий штурм» ч.2. (За накресленою на дошці схемою учні характеризують лінгвістичне поняття «Складне речення», спираючись на набуті знання з цієї теми.)
ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формування позитивного ставлення до навчання.
Учні повинні знати вивчені у шкільному курсі лінгвістичні поняття: в даному випадку види складних речень.
Учні повинні вміти: розпізнавати види речень, правильно будувати і використовувати в мовленні речення різних типів, правильно ставити розділові знаки у відповідності до вивчених пунктуаційних правил; знаходити й виправляти орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила.
(На дошці вивішені плакати з вищезазначеними вимогами:
«Учні повинні знати…»
«Учні повинні вміти…»)
Розподіляємо клас для подальшої роботи в групах. Використовуємо пам’ятку «Як працювати в групах».
ІІІ. Закріплення, повторення, узагальнення отриманих знань.
Прийом «Злови речення». (Переглянувши і прослухавши відеоматеріали, учні повинні відшукати в них складні речення.) (Слайд 6)
Прийом «Мандрівка». (Учням необхідно впізнати куточки рідного міста, пов’язані з іменем Т.Г.Шевченка і скласти міні-твір на основі побаченого – 3 речення.) (Слайд 7)
ІV. Підведення групових та індивідуальних підсумків.
хороша робота – 8 балів;
задовільна робота – 5 балів.
Учитель при потребі корегує виставлені бали.
V. Домашнє завдання: продовжити творчу роботу про шевченківські місця в нашому місті із використанням складних речень; зробити повний синтаксичний розбір одного складного речення.