Урок української мови в 9 класі "Складне речення".

Про матеріал
Урок узагальнення вивченого про складне речення в 9-му класі з використанням прийому групової роботи та комп'ютерної техніки.
Перегляд файлу

НАШІ

ПРИЙОМИ

 

«ВІРЮ–НЕ ВІРЮ»

 

«МОЗКОВИЙ ШТУРМ»

 

«СИНТАКСИЧ-НИЙ КРОС»

«В РОБОТІ КНИГА»

 

«ЗЛОВИ РЕЧЕННЯ»

 

«МАНДРІВКА»

 

 

БАНК ЗНАНЬ

 

ДЕПОЗИТ

ГРУПИ 1

 

ДЕПОЗИТ

ГРУПИ 2

 

ДЕПОЗИТ

ГРУПИ 3

 

Перегляд файлу

 

 

 

     Тарас Шевченко належить до тих людей-світочів які стають дорогими для всього людства і в пошані всього людства знаходять безсмертя.

 

 

 

 

   Доля переслідувала його в житті та вона не зуміла перетворити золото його душі в іржу.

 

 

 

 

 

    Можновладці які наповнили рудники Сибіру декабристами і зацькували Пушкіна увігнали свої пазурі в молоду душу Шевченкову і відправили його на далеку солдатську муштру.

 

 

 

 

    Мабуть влада думала що відправила його в безворотну безвість.

Перегляд файлу

      УЧНІ ПОВИННІ ВМІТИ:

  •         РОЗРІЗНЯТИ СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ РІЗНИХ ТИПІВ, ВИЗНАЧАТИ ЇХ СТРУКТУРУ Й ЗАСОБИ ЗВЯЗКУ МІЖ ПРОСТИМИ РЕЧЕННЯМИ;
  •         ЗНАХОДИТИ Й ПРАВИЛЬНО РОЗПІЗНАВАТИ СКЛАДНІ РЕЧЕННЯ РІЗНИХ ТИПІВ, ПРАВИЛЬНО ВИКОРИСТОВУВАТИ ЇХ У МОВЛЕННІ;

 

  •         ПРАВИЛЬНО СТАВИТИ Й ПОЯСНЮВАТИ РОЗДІЛОВІ ЗНАКИ МІЖ ПРОСТИМИ РЕЧЕННЯМИ В СКЛАДНИХ, ЗНАХОДИТИ Й ВИПРАВЛЯТИ ПОМИЛКИ НА ВИВЧЕНІ ПРАВИЛА.

 

 

 

    УЧНІ ПОВИННІ ЗНАТИ:

  •         ВІДОМОСТІ ПРО СКЛАДНЕ РЕЧЕННЯ, ВИДИ СКЛАДНИХ РЕЧЕНЬ, ЗАСОБИ ЗВЯЗКУ МІЖ ПРОСТИМИ РЕЧЕННЯМИ В СКЛАДНОМУ, ОСОБЛИВОСТІ ПОБУДОВИ СКЛАДНОСУРЯДНОГО ТА СКЛАДНОПІДРЯДНОГО РЕЧЕННЯ;

 

 

  •         ВІДОМОСТІ ПРО СКЛАДНО-ПІДРЯДНІ РЕЧЕННЯ;
  •         ВИДИ ПІДРЯДНИХ РЕЧЕНЬ;
  •         ПРАВИЛА ВЖИВАННЯ РОЗДІЛОВИХ ЗНАКІВ МІЖ ПРОСТИМИ РЕЧЕННЯМИ В СКЛАДНОМУ.
Перегляд файлу

Новая страница 1Новая страница 1Новая страница 1Новая страница 1Новая страница 1Новая страница 1 

 

 

 

Новая страница 1 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Монеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССРМонеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССР Монеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССР

 

Монеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССРМонеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССРМонеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССРМонеты на каждый день - Страница 109 - события Форума - Центральный Форум Нумизматов СССР 

Перегляд файлу

УРОК МОВИ В 9 КЛАСІ

 

Тема.         Складне речення. Повторення та систематизація вивченого

 

Мета:              повторити та систематизувати знання учнів про види  складних речень, їх ознаки; удосконалювати вміння знаходити в тексті складні речення різних видів; удосконалювати пунктуаційні навички учнів; поглиблювати в учнів інтерес до синтаксису української мови; розвивати вміння працювати в групах; виховувати у дітей любов до рідного краю, свого народу, шанобливе ставлення до видатних людей України, зокрема Т.Г.Шевченка, посилювати зацікавлення до історичних памяток рідного міста.

 

Тип уроку:   узагальнення та систематизація знань.

 

Обладнання: підручники, «Кобзар» Т.Г.Шевченка, роздаткові картки,   памятка «Як працювати в групах», ноутбуки, наочність на дошку, електронна презентація.

Міжпредметні звязки: українська література, інформатика.

 

ХІД УРОКУ

 

І. Організаційний момент. Актуалізація опорних знань. Формування     робочого настрою.

    1. Привітання. Вступне слово вчителя.

        Сьогодні на уроці ми згадаємо й повторимо вже вивчене вами з основного розділу програми української мови 9 класу, а саме «Складне речення». І почнемо наш урок з уже відомого вам прийому. (Слайд 1)

     2. Прийом «Мозковий штурм» ч.1. (Учень на дошці креслить алгоритмічну схему «Складне речення».) (Слайд 2 для перевірки)

     3. Прийом «Вірю – не вірю». (Робота з класом, поки учень працює біля дошки над складанням схеми.)

          1) Чи вірите ви, що речення може складатися з одного слова?

          2) Чи вірите ви, що у двоскладному реченні може бути тільки підмет?

          3) Чи вірите ви, що у кінці речення може стояти тільки один знак?

          4) Чи вірите ви, що складне речення може бути коротше простого?

          5) Чи вірите ви, що складне речення може мати більше ніж дві частини?

          6) Чи вірите ви, що частини складносурядного й складнопідрядного речення мають однакову взаємозалежність?

          7) Чи вірите ви, що в складнопідрядному реченні є тільки одна головна частина?

         8) Чи вірите ви, визначення типу складного речення залежить від типу звязку між частинами?

         9) Чи вірите ви, що запорукою правильного визначення типу підрядного речення є питання?

        10) Чи вірите ви, що схеми складносурядного і складнопідрядного речень із двох частин будуть однаковими?

 

     Відповіді на ці запитання учні дають за допомогою двосторонніх карток: зелений колір – «погоджуюсь», червоний – «заперечую».

    4. Прийом «Мозковий штурм» ч.2. (За накресленою на дошці схемою учні характеризують лінгвістичне поняття «Складне речення», спираючись на набуті знання з цієї теми.)

 

ІІ. Мотивація навчальної діяльності. Формування позитивного ставлення до навчання.

        Учні повинні знати вивчені у шкільному курсі лінгвістичні поняття: в даному випадку види складних речень.

         Учні повинні вміти: розпізнавати види речень, правильно будувати і використовувати в мовленні речення різних типів, правильно ставити розділові знаки у відповідності до вивчених пунктуаційних правил; знаходити й виправляти орфографічні та пунктуаційні помилки на вивчені правила.

         (На дошці вивішені плакати з вищезазначеними вимогами:

           «Учні повинні знати…»

           «Учні повинні вміти…»)

         Розподіляємо клас для подальшої роботи в групах. Використовуємо памятку «Як працювати в групах».

 

ІІІ.   Закріплення, повторення, узагальнення отриманих знань.

  1.                Пояснення вчителем роботи в групах. Ознайомлення з правилами роботи та системою оцінювання:
  •                   учитель знайомить із системою оцінювання, виходячи на «Банк знань». (Кожна правильна відповідь групи затверджується символічною «золотою» монеткою, неповна або неточна відповідь – символічною «срібною» монеткою, неправильна відповідь – «біла пляма»); (Слайд 3)
  •                   кожна отримана монетка є своєрідним внеском на депозитний вклад групи в «Банку знань»;
  •                   учитель пояснює завдання очільнику кожної групи щодо виставлення балів за роботу на уроці кожному члену групи.
  1. Робота учнів з роздатковими картками з використанням прийому «Синтаксичний крос». (Завдання: розставити необхідні розділові знаки у запропонованих реченнях і визначити типи цих речень. Відповідь обґрунтувати). (Слайд 4)
  2. Робота учнів з «Кобзарем» Т.Г.Шевченка. (Завдання: знайти у пропонованих творах Т.Г.Шевченка складні речення, визначити типи цих речень і пояснити пунктуацію.) (Слайд 5)
  3. Аудіовізуальний засіб навчання – робота з ноутбуками.

Прийом «Злови речення». (Переглянувши і прослухавши відеоматеріали, учні повинні відшукати в них складні речення.) (Слайд 6)

  1. Аудіовізуальний засіб навчання – робота з ноутбуками.

Прийом «Мандрівка». (Учням необхідно впізнати куточки рідного міста, пов’язані з іменем Т.Г.Шевченка і скласти міні-твір на основі побаченого – 3 речення.) (Слайд 7)

 

ІV. Підведення групових та індивідуальних підсумків.

  1. За розмірами депозитів на вкладах кожної групи у «Банку знань» визначається група-переможець.
  2. Очільники груп оцінюють роботу членів своєї групи протягом уроку за такими рівнями: відмінна робота – 11 балів;

                                хороша робота – 8 балів;

                                задовільна робота – 5 балів.

Учитель при потребі корегує виставлені бали.

 

V. Домашнє завдання: продовжити творчу роботу про шевченківські місця в нашому місті із використанням складних речень; зробити повний синтаксичний розбір одного складного речення.

 

 

 

zip
Додано
9 жовтня
Переглядів
18
Оцінка розробки
Відгуки відсутні
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку