Уміння вчитися - 9 клас
Мета: сприяти засвоєнню учнями знань про умови ефективного навчання, їх реалізації та необхідність у навчальному процесі; розуміння відмінностей активного та пасивного навчання, визначення їх недоліків та переваг; забезпечити розвиток в учнів умінь та навичок реалізувати умови ефективного навчання.
Тип уроку: урок засвоєння нових знань.
Хід уроку
І. Організаційний момент
1. Привітання.
2. Перевірка присутніх учнів на уроці.
3. В житті постійно треба вчитись
Бо світ рухливий, змінний світ…
І щоб у ньому не згубитись,
То треба вчитись з юних літ
Й постійно, не перериваючись,
Бо щось пропустим – і кінець!
ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.
Уміння вчитися
План
ІІІ. Опрацювання нового матеріалу
На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про процес який займає у житті кожної людини важливе місце. Тобто про навчання. Попробуємо визначити умови які необхідні для ефективного навчання, розглянемо види навчання та індивідуальні особливості навчання.
Перед нами відразу постає питання:
Що таке ефективне навчання?
Для чого нам воно потрібне?
Ефективне навчання допомагає нам засвоїти інформацію краще і в більших об’ємах. Навчання буде ефективним коли учень:
Залежно від характеру взаємодії вчителя та учнів розрізняють пасивні та активні види навчання.
Активне навчання – це навчання, у процесі якого учні та вчитель взаємодіють одне з одним і учні тут не пасивні слухачі, а активні учасники.
Пасивне навчання – це навчання, у процесі якого вчитель є основною дійовою особою, що керує ходом заняття, а учні виступають у ролі пасивних слухачів, підпорядкованих директивам учителя.
Пропоную вам до огляду піраміду ефективного навчання:
Використовуючи піраміду ефективного навчання ,зробіть відповідні висновки:
З піраміди видно, що найменших результатів можна досягти за умов пасивного навчання (лекція – 5 %, читання – 10 %, зорове і слухове сприймання – 20 %, демонстрування – 30 %), а найбільших – при активному (групова дискусія – 50 %, практичні вправи – 75 %, навчання інших або негайне застосування знань – 90 %).
Творче засвоєння знань,
Розуміння,
Застосування знань на практиці.
Велика втрата часу та енергії учителя та учнів.
Складність організаційних моментів.
Так само і для пасивного навчання:
відносно проста підготовка до заняття з боку вчителя,
можливість викладу великого обсягу навчального матеріалу за обмежений час,
можливість працювати з великою аудиторією.
великі об’єкти для вивчення,
пасивна роль учня.
ІІІ. Закріплення засвоєних знань
Є така приказка в народів Китаю: «Якщо ти мені щось скажеш – я можу забути. Якщо ти мені щось покажеш, то я можу запам’ятати. Але дозволь мені зробити це, і воно стане моїм назавжди».
Ми дізналися умови ефективного навчання, з’ясували види навчання. Тож залишилося визначити фактори, які заважають нам ефективно навчатися. Для цього вам потрібно продовжити речення: Ефективно навчатися мені заважає…
ІV. Домашнє завдання
Опрацювати матеріал підручника – параграф 15.
V. Підсумок уроку