Урок "Уміння вчитися"

Про матеріал
Умови ефективного навчання.Активне та пасивне навчання.Індивідуальні особливості сприйняття і навчання.
Перегляд файлу

                                      Уміння вчитися  - 9 клас

Мета: сприяти засвоєнню учнями знань про умови ефективного навчання, їх реалізації та необхідність у навчальному процесі; розуміння відмінностей активного та пасивного навчання, визначення їх недоліків та переваг; забезпечити розвиток в учнів умінь та навичок реалізувати умови ефективного навчання.

Тип уроку: урок засвоєння нових знань.

                                         Хід уроку

І. Організаційний момент

1. Привітання.

2.  Перевірка присутніх учнів на уроці.

3. В житті постійно треба вчитись

    Бо світ рухливий, змінний світ…

    І щоб у ньому не згубитись,

    То треба вчитись з юних літ

    Й постійно, не перериваючись,

    Бо щось пропустим – і кінець!

 

ІІ. Оголошення теми, мети, завдань уроку.

                 Уміння вчитися

                      План

  1. Умови ефективного навчання.
  2. Види навчання.

 

ІІІ. Опрацювання нового матеріалу

  1. Слово вчителя

      На сьогоднішньому уроці ми поговоримо про процес який займає у житті кожної людини важливе місце. Тобто про навчання. Попробуємо визначити умови які необхідні для ефективного навчання, розглянемо види навчання та індивідуальні особливості навчання.

Перед нами відразу постає питання:

Що таке ефективне навчання?

 Для чого нам воно потрібне?

Ефективне навчання допомагає нам засвоїти інформацію краще і в більших об’ємах. Навчання буде ефективним коли учень:

  • Планує свій час;
  • Зацікавлений у вивченні матеріалу;
  • Налаштований на успіх;
  • Шукає додаткову інформацію;
  • Застосовує знання на практиці;
  • Оговорює з друзями нову інформацію;
  • Уважно слухає пояснення вчителя;
  • Не соромиться запитувати, коли не зрозумів;
  • Оцінює себе адекватно.

Залежно від характеру взаємодії вчителя та учнів розрізняють пасивні та активні види навчання.

 

 Активне навчання – це навчання, у процесі якого учні та вчитель взаємодіють одне з одним і учні тут не пасивні слухачі, а активні учасники.

 

Пасивне навчання – це навчання, у процесі якого вчитель є основною дійовою особою, що керує ходом заняття, а учні виступають у ролі пасивних слухачів, підпорядкованих директивам учителя.

Пропоную вам до огляду піраміду ефективного навчання:

 

  1. Метод «Мозковий штурм»

Використовуючи піраміду ефективного навчання ,зробіть відповідні висновки:

  • Що можна віднести до активного навчання?
  • А що до пасивного?

З піраміди видно, що найменших результатів можна досягти за умов пасивного навчання (лекція – 5 %, читання – 10 %, зорове і слухове сприймання – 20 %, демонстрування – 30 %), а найбільших – при активному (групова дискусія – 50 %, практичні вправи – 75 %, навчання інших або негайне застосування знань – 90 %).

 

  1. Вправа «Плюс – Мінус»
  • Назвіть переваги активного виду навчання.

Творче засвоєння знань,

Розуміння,

Застосування знань на практиці.

 

  • А тепер недоліки.

Велика втрата часу та енергії учителя та учнів.

Складність організаційних моментів.

Так само і для пасивного навчання:

  • Переваги

відносно проста підготовка до заняття з боку вчителя,

можливість викладу великого обсягу навчального матеріалу за обмежений час,

 можливість працювати з великою аудиторією.

  • Недоліки

 великі об’єкти для вивчення,

пасивна роль учня.

 

ІІІ. Закріплення засвоєних знань

  1. Метод «Пояснення приказки»

Є така приказка в народів Китаю: «Якщо ти мені щось скажеш – я можу забути. Якщо ти мені щось покажеш, то я можу запам’ятати. Але дозволь мені зробити це, і воно стане моїм назавжди».

  • Як ви зрозуміли цю приказку?
  • Який вид навчання вона пропагує?

 

  1. Вправа «Продовж речення».

Ми дізналися умови ефективного навчання, з’ясували види навчання. Тож залишилося визначити фактори, які заважають нам ефективно навчатися. Для цього вам потрібно продовжити речення: Ефективно навчатися мені заважає…

 

ІV. Домашнє завдання

Опрацювати матеріал підручника – параграф 15.

 

V. Підсумок уроку

 

 

 

 

 

 

 

 

Середня оцінка розробки
Структурованість
5.0
Оригінальність викладу
5.0
Відповідність темі
5.0
Загальна:
5.0
Всього відгуків: 2
Оцінки та відгуки
  1. Паславська Тамара
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
  2. фертак наталя
    Загальна:
    5.0
    Структурованість
    5.0
    Оригінальність викладу
    5.0
    Відповідність темі
    5.0
docx
Додано
28 березня 2021
Переглядів
987
Оцінка розробки
5.0 (2 відгука)
Безкоштовний сертифікат
про публікацію авторської розробки
Щоб отримати, додайте розробку

Додати розробку